Todettu astma, hankkisinko koiran?

kuumeinen1

Joo-o, näin älytön kysymys. Eli astma on todettu ja käytän lääkkeitä päivittäin. Oireita ei ole ja olo erinomainen. Koirakuume kova, vaikka tiedän olevani allerginen. Löysin karvattoman uuden koirarodun joka ei allergisoi yhtä paljon kun muut. Kävin parin kasvattajankin luona. Vaikka heillä oli monia koiria, allergiaoireita ei tosiaan tullut näillä suht lyhyillä visiiteillä. Varasin pennun tulevaksi meille parin kk päästä.

Voiko astma pahentua? Jos siis koira allergisoikin minua niin mitä kamalaa voi olla tiedossa terveydelleni? Vai onko niin, että astmantaso on mikä on - lääkkeitäkö joudun käyttää muutenkin, eikö siis väliä vaikka koiran ottaisin?

5

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allergiaa?
    • allerginen

Älä ota, jos olet allerginen, muuten kyllä voi. Itselläni sekä astma ja allergia ja kun yhtälöön vielä lisätään koira, niin olo on kamala...

• todennäköisyys

Tietty on mahdollista, että alat sietää vähitellen koiraa, mutta erittäin paljon todennäköisempää on, että allergiasi ja ennen kaikkea astmasi alkaa oirehtia.Minä en ottaisi koiraa.

• Keuhkolääkäri

Karvattomuus ei tee koirasta vähemmän allergisoivaa. Syynä se, että koiralla on edelleen iho eli nahka, ja ihosta irtoaa samoja allergeeneja kuin koiran karvoista.
      Sanosinpa jopa että ottaisit ennemmin sellaisen kiharakarvaisen koiran jonka irtokarvat ja hilse jäävät turkin sisään, josta ne voi vesipesulla saada pöllyämättä pois.
      Lisäksi karvattoman koiran elo ja olo Suomen ilmastossa ei ole mukavaa.
      Hoidan paljon astmaatikkoja jotka pärjäävät hyvin vaikka kotona on koira. Astmaatikon makuuhuoneeseen koiraa ei saa mielestäni päästää.
      Surullista mutta totta: osallamkuitenkin astma vaikeutuu niin paljon että koirasta on luovuttava.

• heinix

Olen itse allerginen erään rodun kasvattaja ja myyn koiriani allergiaperheeseen vain tietyin ehdoin.

Meillä on astmaa ja eräät rankatkin allergiat syntyneet jo koirien aikana ja en ole lopettanut kasvatustyötäni. Koska meillä ei omat koirat aiheuta oireita, nyt siitepölyn aikana on varsin haasteellista tämä aika, kun koirat kantavat turkissaan siitepölyn.

Joudun pitämään nyt koiria ulkona melkein kokopäivän ja illalla minä ne pyyhin, ja se on iso työ.

Yläkertaan missä lapset nukkuvat koirilla ei ole tällä hetkellä mitään asiaa, rakensimme erikseen portit koiria varten. Lisäksi meillä on kattava ilmanpuhdistus käynnissä.

Talvella olemme oireettomia ja voimme nauttia koirista myös sisätiloissa. Rotu on Berninpaimenkoira.

En itse myy allergiaperheeseen koiraa, ainoastaan paikkaan missä on omapiha ja ei lapsia. Lapset eivät voi valikoida.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3445
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe