Minä kalat ja mies Vesimies

Joanetta

Miten ihmeessä tallainen suhde voi alkaa toimimaan ?? Mies tulee välillä luokseni ja taas on jokunen päivä ettei kuulu mitään. Antaa kyllä ymmärtää että on tunteita niin kuin minullakin.Kysyin tuhlaanko turhaan tunteitani ja rakkauttani häneen, mutta vastaus oli etten.Mitä ihmettä teen jotta saan tuon rakastamani miehen luokseni useimminkin kuin vain 2 kertaa viikossa?
Vai tuhlaanko tosiaan vaan tunteitani ??

28

18706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä kalat / nainen vesimies

      Moi. Itse olen kala ja tyttöystäväni vesimies, yhdessä olemme asuneet yli 4 vuotta. Enhän minä nyt tietenkään tiedä, että tuhlaatko tunteitasi vai et, mutta eivät ne tunteesi ainakaan lopu, vaikka niitä välillä vähän "tuhlailisitkin", mutta jos tunteilleen ei saa laisinkaan vastakaikua niin eihän sellaista itseään arvostava ihminen kauaa jaksa eikä haluakaan. Ja nyt vähän epätieteellisempää ja yleistysluontoista asiaa; kokemukseni mukaan vesimiehet ovat lähes aina hillitympiä ja enemmän älylliseen ajatteluun suuntautuneita kuin esim. emotionaalinen kalat. Itse arvostan kumppanissani nykyään ehkä eniten hänen suoraselkäisyyttään ja hänen sosiaalista notkeuttaan; hän on samalla sekä sosiaalisesti pidättyväinen että toisaalta tavattoman sukkela ja taitava vauhtiin päästyään. Toinen asia mitä arvostan hänessä, on hänen riippumattomuutensa, itse en kestäisi naista, joka ripustautuisi minuun, enkä minäkään halua ripustautua kehenkään toiseen ihmiseen. Olen myös huomannut että toisinaan minustakin tuntuu, että "tuhlailen tunteitani" häneen, mutta vuosien myötä olen myös huomannut, että mikään ei ole turhaa eikä ole mennyt hukkaan, hänellä on suuren sydämen lisäksi suuret "koirankorvat", jotka kyllä kuulevat ja rekisteröivät asioita viiltävän tarkasti, vaikka hän itse tuntuisi olevan aivan omissa maailmoissaan. Mutta, keep it simple, seuraa sydäntäsi ja jaa elämäsi vain rakastamasi ja arvostamasi ihmisen kanssa niin et koskaan joudu jälkeenpäin miettimään, että olisiko sittenkin pitänyt valita jotenkin toisin.

    • Minä kala

      Kun seurustelin aikoinaan vesimiehen kanssa, meillä oli ihan sama homma et mies oli sitä mieltä ettei jokapäivä tartte nähdä. Sitten se jatkui et viikonloppuisin ei tarvinnu välttämät nähdä kumpanakin päivänä ja poikien reissut lisääntyi. Lopulta meistä tuli vain ystäviä ja paras ratkaisu oli eroaminen...Kota puhua asiasta, mitä hän haluaa suhteelta?

    • mie vaan

      Meillä liitto toimii, naimisissa jo yli 15v. Ja mies on kotihiiri kuin mikä! Ei mihinkään tahtois lähteä..Alussa oli toki omat hankaluutensa (omat kaverit tärkeimpiä jne), mutta ilmeisesti tottumuksen :-) takia jäi luokse ja nyt ollaan kuin paita&peppu. Mutta kovinhan se on kaverillista jo nykyään tämä liitto...

      • Joanetta

        Nyt mies on ruvennut tapailemaan minua jo enemmän....Saimpahan rivien välistä luettu että oli mustasukkainenkin yhdestä tapahtuneesta.Kuuluuko vesimiehien tapaan että hiljaa hyvää tulee, kun koko ajan toitottaa mulle että älä hätiköi??Minä kalana taas olen aika äkkipikainen ja tahdon että asiat rupeavat heti toimimaan...No katsotaan taas mitä tuleman pitää..


    • oh no

      Kalat ja Vesimies. Niistä ei Kalat saa edes ystävää helposti, saatika suhdetta. Kylmäkiskoisempaa saa etsiä, yritin ystävystyä monen vesimiehen kanssa, yritin suhdetta, tuurrrrha toivo. Halutessaan suhdetta veskarin kanssa, täytyy sun olla melko "tunteeton" itsekin, nautin ennemmin rikkaasta ja ihanasta mielestäni.

    • *KeiJuH*

      Tämä on varsin mielikuvituksellinen yhdistelmä; vesimiehen ja kalojen välinen suhde on usein hyvin epäsovinnainen. Vaikka molemmilla on vilkas mielikuvitus, vesimies on varsinainen älyllisyyden perikuva, ja kalat taas elää aivan omassa tunteiden hallitsemassa maailmassaan. Vesimiehen idearikkaus pääsee kalojen rinnalla täysiin oikeuksiinsa, ja monet hänen ajatuksistaan ovat varsin omalaatuisia. Kaloilla on kuitenkin voimakas intuitiivinen ymmärrys ja hyvä vastaanottokyky. Äärimmäisen kärsivällinen ja rationaalinen vesimies suhtautuu hienosti kalojen omaa rauhaa kaipaavaan, syrjään vetäytyvään luontoon. Kalojen hellyys ja rakastavuus puolestaan kertoo hänen hyväksyvän vesimiehen järkähtämättömyyden. Heidän on yhdessä kiinnitettävä huomiota pieniin jokapäiväisyyksiin, mikä ei ole kummallekkaan helppoa, ja niin heillä on hyvät mahdollisuudet onnistua.

    • jo 30 vuotta yhteiseloa

      Mieheni on vesimies ja mie kalat. Vesimiehenä hän on aina halunnut olla mahdollisimman sitoutumaton, vaikka olemme naimisissakin. En saisi mitenkään sitoa tai estää häntä menemästä. Mut toisin päin ei toimi. Koen olevani vanki, sidottu kotiin. Olkoonkin, että lapsetkin lentää jo pois. Aika monimutkaista elää yhdessä, mut itsepähän olen osani valinnut. Mut tosi se on, et vesimies haluaa tulla ja mennä, silloin kun itsellä haluttaa. Toinen saa sopeutua siihen....

      • kalat

        Joo mä oon kalat ja poikaystäväni kauris olen tehnyt maikarilta sen testin missä katsotaan sovimmeko yhteen no se on siinä kinttaalla et sovitaanko mut aika sen toivon mukaan näyttää ollemme riidelleet pari kertaa silleen et on näyttänyt tulevan loppu mut yhdessä ollaan vieläkin... Ja toivon mukaan ollaan vielä pitkään yhes.... =)


      • Äidinkieli 9
        kalat kirjoitti:

        Joo mä oon kalat ja poikaystäväni kauris olen tehnyt maikarilta sen testin missä katsotaan sovimmeko yhteen no se on siinä kinttaalla et sovitaanko mut aika sen toivon mukaan näyttää ollemme riidelleet pari kertaa silleen et on näyttänyt tulevan loppu mut yhdessä ollaan vieläkin... Ja toivon mukaan ollaan vielä pitkään yhes.... =)

        Eikä pisteiden ja pilkkujen käyttö ole kielletty!

        Tekstistäs ei saa mitään selvää kun koko viestin sisältö on pistetty yhteen "lauseeseen".


      • Kala-66

        Itse erosin 16 v:n suhteesta vesimies-miehen kanssa kaksi vuotta sitten. Vesimies on erimies, sanonta on totta! Meillä on kolme poikaa, mutta kyllä hän aina meni niin kuin itse halusi. Joskus pyysin mukaani johonkin, valitsi mielummin sohvan ja oman "itsenäisyytensä". Minä olen niin tunteikas kala, että elin kuin kuivalla maalla. Olin tyytyväinen ratkaisuuni. Hellyyttä en saanut sitten pyytämälläkään... ja yritin tosissani monta, monta vuotta


      • Äidinkielikö ainoa kriteeri...
        Äidinkieli 9 kirjoitti:

        Eikä pisteiden ja pilkkujen käyttö ole kielletty!

        Tekstistäs ei saa mitään selvää kun koko viestin sisältö on pistetty yhteen "lauseeseen".

        Kyllä tekstistä saa täysin selvää, jos haluaa paneutua itse tekstiin, ei niinkään pilkkuihin ja pisteisiin! Itse laitan niitä minne huvittaa ;>
        Typerää nipottamista (ARGH!)!


    • ,khy

      et tuhlaa tunteitasi jos sinulla on niitä jos tuntuu että tuhlaat tunteitasi niin mieti onko sinulla niitä ja minkä laisia...

    • Nimetön

      Ensinnäkin vesimerkit eivät välttämättä sovi yhteen, mutta useimmiten kyllä. Kyllä minä ainakin uskon että teillä on mahdollisuuksia. Mutta jos toisen jatkuva samanlainen tyhmä vika esim. ilkkuminen, manipulointi, ja muu samantyyppinen nujertaminen, luulen että silloin vaikuttaa jo ihan horoskooppimerkit... Minä ainakin uskon niin..

      • ei ole

        vesimerkki, se on ilmamerkki...


      • Kalat-
        ei ole kirjoitti:

        vesimerkki, se on ilmamerkki...

        Itse olen kalat ,hyvin tunteikas jne. Vesimieheni ei ole niin kovinkaan tunteikas ,mutta kuitenkin, näyttää tunteensa paremmin kuin minä! Ja on hellempi kuin minä..ALUKSI. Nykyään kun tunteet ovat näytetty, ja yhdessä ollaan ja hän on saanut minut rakastumaan itseensä Täysin , se lopahtaa. Ei enäään tarvita haleja,pussaamista sun muuta. Kun se ollaan jo näytetty. Nyt ollaan sitten niin itsenäistä. Vaikka alkuaikoina tällä kyseisellä Vesimiesmiehellä meni todella huonosti ja haki tukea minusta. Nytten kun se on saatu en saa itse tukea,hellyyttä jos sitä tarvitsen. Tarvitsisi jankata oikeen kunnolla että sitä heruisi kunnolla. Tukea saan sitten, kun on "kunnollista" hätää.


      • pyydyksessä
        Kalat- kirjoitti:

        Itse olen kalat ,hyvin tunteikas jne. Vesimieheni ei ole niin kovinkaan tunteikas ,mutta kuitenkin, näyttää tunteensa paremmin kuin minä! Ja on hellempi kuin minä..ALUKSI. Nykyään kun tunteet ovat näytetty, ja yhdessä ollaan ja hän on saanut minut rakastumaan itseensä Täysin , se lopahtaa. Ei enäään tarvita haleja,pussaamista sun muuta. Kun se ollaan jo näytetty. Nyt ollaan sitten niin itsenäistä. Vaikka alkuaikoina tällä kyseisellä Vesimiesmiehellä meni todella huonosti ja haki tukea minusta. Nytten kun se on saatu en saa itse tukea,hellyyttä jos sitä tarvitsen. Tarvitsisi jankata oikeen kunnolla että sitä heruisi kunnolla. Tukea saan sitten, kun on "kunnollista" hätää.

        Kala olen ,mieheni oli vesimies.Aviossa olimme 29 vuotta..lisäksi anoppi samassa perheessä ,hän härkä.
        Onnekseni en lukenut noita kommentteja siihen aikaan,meni niinkuin meni.Kuoleman kautta tuli ero.
        Nykyään ajattelen ,ei ne horoskooppimerkit aina kerro ...kaikkea.
        Hyvää jatkoa kaikille.


    • romantikko87

      meillä on kanssa sillai, että olen kalat ja avomieheni on vesimies. Meillä kaikki sujuu loistavasti! Olemme kuin kaksi marjaa. Me pystymme keskustelemaan melkein kaikesta. Paitsi yhden piirteen olen omassa vesimiehessäni huomannut, hän on salaperäinen ihminen! hän ei kerro ihan kaikkea. Ja jos yritän kysyä jotain hän sulkeutuu kuoreensa. Eritääin salaperäistä!

    • beibeh

      no mietippä sitä vähä ite.. koita keskittyä siihen ees tunnin nii sit kaikki on OK ku rupeet miettimään! sama juttuhan oli mullaki! älä juokse hänen perään vaan anna sen juosta sun perään.. kyllä kaikki siitä älä huoli!

    • Nimetön

      No voi, voi. Olen ollut jo 31 vuotta tällaisessa suhteessa. Helppoa ei tule olemaan tunteelliselle kalalle, mutta uskollisen kumppanin saat hänestä. Vaikka välillä tuntuu, ettei välitä lainkaan, niin olet hänelle varmaan kaikkikaikessa. Itse olisin jo monta kertaa heittänyt kirveeni kiveen, mutta sitten taas mietin niitä hyviä hetkiä. Kärsivällisyyttä...., harrasta omia asioitasi ja huomioit vesimiehen, kun Sinulle sopii, niin alkaa kiinnostumaan, että olisko Sinulla ehkä omakin elämä, heh, heh....., eikä vaan odottaa milloin vesimiehellä on kiinnostusta.

    • iida123

      helposti on minullaki suhde moikka

    • kiinni

      uskomattoman paljon saat aikaa, koska kyseinen henkilö rakastaa vapautta, yli kaiken...
      leiki välinpitämätöntä, se jos mikä tehoo,
      älä ripustaudu...

    • eronnut kala

      Hei !
      Kokemukseni on kala- ja vesimiessuhteesta, että
      Jos ei suoraan itse kysy tilanteesta tai tee
      suhteessa sellaista mitä haluaa/toivoo vesimies on perus suomalainen jörrikkä mikä hautoo aisoita omassa mielessään.Eipä ollut kauheen räväkkä suhde..Hyviä kaveruksia keskenään mutta
      suhde ei sellainen kuin kala ihminen romanttisesti haaveilee.

      • puli puli

        ...vaan ihmiset. Ei sillä ole mitään H*lv*tin merkitystä, oletko sika vai nauris, ja onko miehesi jonkin sortin vesipyttyä kantava taivaankappale. Olen itse kala, ja tunnen useita vesimiehiä, heistä jokainen on aivan oma persoonansa. Aika hankalaksi menee elämä, jos noin pikkutarkasti pitää alkaa parisuhdettaan miettimään. Että jos mistään muualta ei saa ongelmaa kaivettua, niin sitten vaikka horoskooppimerkeistä! Samoin on epäkypsää ja lapsellista vedota horoskooppeihin, jos suhteessa jokin mättää. Ihan varmasti ei johdu ongelmat siitä, että toinen on vesimies/leijona/neitsyt/...jne. Ennenkuin käännyt astrologian puoleen, (jos se nyt on pakko kerran tehdä) niin keskustele kumppanisi kanssa, ja mene itseesi. Mieti omaa käytöstäsi. Ei se siitä mihinkään muutu, saitte sitten Seppo Tanhualta siunauksen tai ette.


      • kaklooni
        puli puli kirjoitti:

        ...vaan ihmiset. Ei sillä ole mitään H*lv*tin merkitystä, oletko sika vai nauris, ja onko miehesi jonkin sortin vesipyttyä kantava taivaankappale. Olen itse kala, ja tunnen useita vesimiehiä, heistä jokainen on aivan oma persoonansa. Aika hankalaksi menee elämä, jos noin pikkutarkasti pitää alkaa parisuhdettaan miettimään. Että jos mistään muualta ei saa ongelmaa kaivettua, niin sitten vaikka horoskooppimerkeistä! Samoin on epäkypsää ja lapsellista vedota horoskooppeihin, jos suhteessa jokin mättää. Ihan varmasti ei johdu ongelmat siitä, että toinen on vesimies/leijona/neitsyt/...jne. Ennenkuin käännyt astrologian puoleen, (jos se nyt on pakko kerran tehdä) niin keskustele kumppanisi kanssa, ja mene itseesi. Mieti omaa käytöstäsi. Ei se siitä mihinkään muutu, saitte sitten Seppo Tanhualta siunauksen tai ette.

        Ei kaikki ongelmat johdu horoskoopista. Saattaa olla kyseessä myös luonnehäiriöinen henkilö.


      • me
        puli puli kirjoitti:

        ...vaan ihmiset. Ei sillä ole mitään H*lv*tin merkitystä, oletko sika vai nauris, ja onko miehesi jonkin sortin vesipyttyä kantava taivaankappale. Olen itse kala, ja tunnen useita vesimiehiä, heistä jokainen on aivan oma persoonansa. Aika hankalaksi menee elämä, jos noin pikkutarkasti pitää alkaa parisuhdettaan miettimään. Että jos mistään muualta ei saa ongelmaa kaivettua, niin sitten vaikka horoskooppimerkeistä! Samoin on epäkypsää ja lapsellista vedota horoskooppeihin, jos suhteessa jokin mättää. Ihan varmasti ei johdu ongelmat siitä, että toinen on vesimies/leijona/neitsyt/...jne. Ennenkuin käännyt astrologian puoleen, (jos se nyt on pakko kerran tehdä) niin keskustele kumppanisi kanssa, ja mene itseesi. Mieti omaa käytöstäsi. Ei se siitä mihinkään muutu, saitte sitten Seppo Tanhualta siunauksen tai ette.

        hyvin sanottu, kerramkin joku joka puhuu asiaa,


    • ghjg

      hämmentäviä vastauksia. :D itse olen kalat ja poikaystävä vesimies. heti kun tavattiin löi kipinää! tultiin hyvin toimeen, samanlainen huumorin taju, arvot nje. Sain hänestä hyvin merkittävän ystävän ja tulimme todella hyvin toimeen... no sitten puoli vuotta myöhemmin ystävyys johti seurusteluun ja yhdessä ollaan yhä!

      Ja tästä luona olemisesta... Ei tahtoisi millään päästää pois luotaan! välillä pitää oikein tiukasti todeta että nyt kyllä olen vain kavereiden/perheen kanssa. Ainoa ongelma suhteessa on tosiaan se että olen itse niin pää pilvissä kun taas toinen jalat tukevasti maassa. mutta onhan se hyvä että on oma ankkuri pitämässä huolta ettei katoa liian kauas horisonttiin.

      • muffini_

        Mulla on tähän asti parhain vesimies. :)
        Ensimmäinen poikaystävänikin oli veskari, mutta niin kusipää, että meni pettämään. Tämä taas kuuntelee mun toiveita ja on jättänyt melkein kaikkin naispuoliset kaverinsa veks.
        Jos osaat tarpeeksi ajoissa ja hyvin kouluttaa miehesi aisoihin, niin suhde voi toimia hyvinkin.

        Toisaalta erilaisten luonteiden ja hänen kokemattomuutensa vuoksi tulee toisinaan pieniä mykkäkouluja ja itkuja. Kokeneena kalana en tarvitse kovinkaan paljon omaa aikaani ja aamuisin enemmänkin intohimoa, siinä missä vesimies mieheni tarvitsee suhteessamme vähintään 2 kertaa viikossa omaa aikaa ja aamuisin sillä intohimolla ei ole niinkään väliä. Yleisin syy riitelyihimme.. :D

        Sen sian tunne ja sosiaalinen puoli toimivat hyvin. Hänkin on hyvin tunteellinen, vaikkakin suoraan sanominen on hieman hakusessa. Hän on hieman pidättyväisempi ja mä saan siis vielä kauan odottaa kosintaa ja yhteen muuttoa. :) toisaalta ihme tää meidänkin suhde, kun emme raaski ilman toisiamme bilettäkään.


    • Vesimehäne tiedän

      Vesimihelle kannattaa antaa tilaa ja tunne, että hän saa mennä ja tulla miten haluaa. Voipi olla että yhtäkkiä hän ei olekkaan vain 2 kertaa viikossa siellä vaan vähän useammin. Vesimihelle tulee tarve nähädä ja arvostus, kun tämä saa mennä ja tulla. Olen sees itse vesimies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe