Onko DIA-kokeissa pakko suorittaa matematiikan ja fysiikan/kemian koe, vai voisiko teknilliseen päästä sisään pelkästään fysiikan/kemian kokeella, jos vain saisi tarpeeksi hyvät pisteet? Tyhmää kun lääkiksen ja oikiksen kokeet ovat samana päivänä matematiikan kanssa..
DIA-pääsykokeet
5
547
Vastaukset
- dkfodblp
Ei voi. Pitää saada matematiikasta ja toisesta kokeesta vähintään minimipisteet vaikka saisikin toisesta tarpeeksi pisteitä sisälle pääsyyn.
- teekkari
Mistä ihmeen minimipisteistä puhut? Itse en ole koskaan sellaisista kuullutkaan.
- adsasdadsasddas
"Alku- ja koepisteiden perusteella valitaan 70 % uusista opiskelijoista todistusvalinnan jälkeisestä kiintiöstä. Edellytyksenä on vuonna 2014 tai aikaisemmin suoritettu ylioppilastutkinto tai RP-tutkinto tai vuonna 2013 tai aikaisemmin suoritettu IB- tai EB-tutkinto sekä seuraavan kynnysehdon täyttäminen: hakijan on ilmoittauduttava asianomaisiin hakukohteisiin hakeville tarkoitettuihin valintakokeisiin ja saatava vähintään pistemäärä 0,4 x kokeiden keskiarvojen summa (v. 2013 matematiikan ja fysiikan kokeeseen osallistuneiden kynnysehto oli 5,55/40). Kynnysehtoon otetaan huomioon kahden kokeen yhteenlasketut pisteet. Kunkin kokeen keskiarvoa laskettaessa otetaan huomioon koko maan kaikki koetulokset. Yliopistoilla on mahdollisuus poiketa tästä kynnysehdosta, jos aloituspaikkoja jää täyttämättä jossakin hakukohteessa."
Kynnysehtoon otetaan huomioon MOLEMPIEN kokeiden yhteenlasketut pisteet. Eli jos saat 0 pistettä matikasta ja fysiikasta täydet niin saat 20/40 pistettä joka on todennäköisesti yli kynnysehdon, saat koulupaikan jos tuo 20p riittää muuten paikkaan. - turhaa duunia?
Voi v_ _ _u,
mitä jos posti ei vienykkään ennakkotehtävää 16.15 mennessä perille?- 10+5+5+
Sit on voi voi ja ensi vuonna uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799