peilikaapin kiinnitys

e-320

laatoitettuun seinään kiinnitys

8

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A1 timpuri

      Reikien porausta ennen,tee pienet alut jollakin piikilla ja vasaralla.Naputtelet kaakelin pinnan pois reiän kohdalta.Se estää laatan lohkeamisen,eikä pora lähde vaeltamaan liukkaan kaakelin pinnassa.
      Siinä se tärkein neuvo.
      Sitten vaan iskukoneella reiät,proput paikoilleen ja kaappi senälle ruuvit kiinni.
      Se on siinä.

    • Timpermanni 56v

      mitä on laatan takana?? Iskua ei tule todellakaan käyttää, seinälaattaa prattaessa, se rikkoo laatan hyvin suurella varmuudella. KUNNOLLINEN kovapalaterä ei vaadi mitään pinnan rikkomista.. naurettavaa näpertelyä mokoma homma.
      Ja sekä levyseinään, että harkkoon on omat kiinnikkeensä.

      • omatoimirakentaja

        Siinä se tärkein tulikin. Eli mitä on laatan takana? Meneekö esim sähköjohtoja tai mikäli useampikerroksinen talo, niin meneekö vesiputkia?

        Reikää ei koskaan laatan saumasta, niin kuin monesti näkee. Poranterä hakee liikaa saumassa, ja hoonaa reiän pilalle. Aina laatan läpi reikä, niin tulee siisti ja oikeankokoinen. Ei iskua, kierroksia vain ja kyllä se siitä reiän läpi tekee. Joskus voi ottaa imurilla jauhot pois reiästä, jos proppu meinaa ahdistaa. Kiviseinään tietysti omanlainen proppu, ja jos reiän jälkeen on tyhjää, niin siihen on taas omanlainen, kysyy rautakaupasta kyllä ne tietää. Sitten sopivankokoiset ruuvit, ja kas homma onkin kiinnittämistä vaille valmis. Kosteissa tiloissa voi tietysti prujauttaa vähän silikonia reikään ennen kuin ruuvaa ruuvin kiinni, varmuuden vuoksi.


    • Good Carpenter

      Olen porannut satoja reikiä kaakeleihin ja varmasti paras menetelmä on tehdä pieni alku piikillä,eli laatan pinta rikki.sitten voi porata iskulla tai ilman kunhan ei paina hulluna.
      Olen 30vuotta ollut timpurina,ja on hieman kokemusta.Usein näkee kun ilman alkupistettä porailtu laatassa on rumat jäljet kun pora on lähtenyt vaeltamaan liukkaassa laatassa.
      Tietysti riippu seinämateriaalista,mutta kylppärit on yleensä harkkotiili seinäisiä nykyään.

      • suur1

        Ja vessoissa usein levyseinän päällä vesieriste kaakeli...


      • $$$$$$

    • Biltema boikotissa

      Muuten hyvä linkki,poranteristä,mutta yleensä pro laatua ei saa Biltemasta.

      • $$$$$$

        En tiedä minäkään, mitä laatua sieltä yleensä saa, mutta noista kaakeliporista sanon, että muualta et saa edes yhtä hyviä, saatikka parempia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe