Eli haluaisin kuulla ihan mielipiteitä aiheesta.
Olen siis perusterve 23-vuotias ja haluaisin aloittaa suhteen kehitysvammaisen tytön kanssa. Tyttö on luonnollisesti jäljessä kehityksen puolesta ja tämä tietenkin herättää moraalisia kysymyksiä. Myös lakiasiat mietityttävät. Rikonko jotain lakia jos harrastaisin seksiä tämän tytön kanssa? Voidaanko tyttö todeta "kyvyttömäksi päättää asiasta" tjsp?
Ja teidän mielipiteenne? Mitä ajattelisitte asiasta? Mitä ajattelisitte jos näkisitte "terveen" miehen ja kehitysvammaisen naisen kulkemassa pariskuntana?
Asiallisia vastauksia kiitos!
Suhde kehitysvammaisen kanssa
24
4376
Vastaukset
- Ohjaaja3
Mitä yhteistä teillä on? miten "pahasti" tyttö on kv? Miksi haluaisit olla hänen kanssaan?
- 19+19
Onhan noita muutama näkynyt. Lyhytaikaisia ovat olleet, ja hommassa on vähän hyväksikäytön makua.
- miesvm_1967x
Tärkein kysymys on että rakastatko häntä. Jos puhtaasti rakastaa niin asiassa ei ole mitään väärää, ellei rakasta niin kyseessä on hyväksikäyttö. Mieti sitä keskenäsi äläkä tule meille valehtelemaan, palstalle huudellut jutut voivat olla huuhaata tai totta, kukaan ei sitä tiedä.
Mieti asiaa ja tee oikein!- kyselijä
Kyse ei todellakaan ole mistään hyväksikäytöstä vaan ihan tosissani olen.
Lähinnä mietin juuri sitä että leimataanko tuosta hyväksikäyttäjäksi ja pistääkö joku, esimerkiksi tytön vanhemmat jotain poliisitutkintaa pystyyn kuinka nopeasti? Oletuksena suurin osa taitaa kuitenkin ajatella minua pervona joka käyttää hyväkseen viatonta kehitysvammaista. - kokemus-k
kyselijä kirjoitti:
Lähinnä mietin juuri sitä että leimataanko tuosta hyväksikäyttäjäksi ja pistääkö joku, esimerkiksi tytön vanhemmat jotain poliisitutkintaa pystyyn kuinka nopeasti? Oletuksena suurin osa taitaa kuitenkin ajatella minua pervona joka käyttää hyväkseen viatonta kehitysvammaista."Oletuksena suurin osa taitaa kuitenkin ajatella minua pervona joka käyttää hyväkseen viatonta kehitysvammaista."
Riippuu ihan siitä minkälainen vamma hänellä on ja kuinka paha se on. Jos hän pystyy huolehtimaan itsestään kohtuullisesti eikä ole riippuvainen muista kaikkien normaalien virallisten asioiden hoidossa niin seurustelu voi olla ok. Mutta jos hän on lähempänä lapsen kuin aikuisen tasoa niin en kyllä menisi siihen itseäni sotkemaan. - niinpä niin
kyselijä kirjoitti:
Lähinnä mietin juuri sitä että leimataanko tuosta hyväksikäyttäjäksi ja pistääkö joku, esimerkiksi tytön vanhemmat jotain poliisitutkintaa pystyyn kuinka nopeasti? Oletuksena suurin osa taitaa kuitenkin ajatella minua pervona joka käyttää hyväkseen viatonta kehitysvammaista.No meneppä kuule kysymään niiltä vanhemmilta.
- miesvm_1967x
kyselijä kirjoitti:
Lähinnä mietin juuri sitä että leimataanko tuosta hyväksikäyttäjäksi ja pistääkö joku, esimerkiksi tytön vanhemmat jotain poliisitutkintaa pystyyn kuinka nopeasti? Oletuksena suurin osa taitaa kuitenkin ajatella minua pervona joka käyttää hyväkseen viatonta kehitysvammaista.Eipä munkaan vastaus tainnut upota.. sä olet itse se ainoa joka pystyy asian määrittelemään. Joten olet vaan reilu itelles, tuolle ihmiselle ja elämälle ylipäänsä ja mietit toimitko oikein. Jos epäilyttää hetkeäkään niin todennäköisesti et toimi oikein vaan juokset omien juttujes perässä, ja se taas ei ole reilua muita kohtaan.
Vanhemmat todennäköisesti ylisuojelevat tytärtään koska on tämmönen tapaus kyseessä joten heidän reagointinsa on mitä on mutta inhimillistä silti.
Asia, jota en tässä tajua, on se, että jos oikeasti välittäisit tytöstä niin saisit myös vanhempansa vakuuttuneeksi että haluat vain hyviä asioita kyseiselle naiselle ja osaat tehdä yhteistyötä myös vanhempien kanssa sopivassa määrin.
Jokin tässä jutussa epäilyttää mua koko ajan enemmän.. puhtaan sielun ei kyl tarvi asioita murehtia tuolleen että ehkä sun sielus ei oo puhdas.
- asiallinen vastaus.
"Olen siis perusterve 23-vuotias" ,
Minäkin olin 15v- alkaen ehkä samallainen, oli todella suuri naisen tarve, mutta sitten kuitenkin oli myös suuri vastuu tulevaisuudesta, etsin 33 vuotiaaksi oikeaa JA kyllä kannatti siihen asti kärsiä.
Omille lapsilleni opetin sinun asiassani että kyllä kannattaa katsoa hieman paremmin opiskellut puoliso kuinitse on, sillä SE RAKKAUS EI ELÄTÄ. Hieman lukeneempi on joka asiassa fiksumpi ja osaa vaikka lisää opiskella.
Saanko sanoa aloittajalle, älä hyvä mies pilaa elämääsi, kyllä hänen kanssaan on monenlaista ongelmaa ja voit vaikka alkaa häpeämään häntä.
Älä rakastu tai seurustele säälistä, yhteiselämässä tulee monta, kymmeniä ongelmia joka päivä.
___Ja ihan oikeasti, älä ainakaan ajattele tämänlaista kuin 50v ikäisesi kanssa.
Sillä vaikka et heti ajattelisi lapsia, tulee sekin aika, luonto on niin ihmeellinen, on pakko saada lapsi. Mieti niitä kouluvaikeuksia, mieti haluatko että oma lappsesi on todennäköisesti muita heikompi, huponompi koko elämänsä.
Eroaminen on kurjaa, olen sen tuntenut 1 väivän, 3 kk suhteista kymmeniä kertoja mutta se on kannattanut,
ETSI kaltaises tyttö, jos et polta etkä juo alkoa liikaa olet haluttu mies viimeistään 30 v ja siloinkin on elämää vielä paljon jäljellä.
Odottele ja katsele ja etsi. Onnea toivittaen vaari jo, mutta aina näistä asioista hurjan kiinnostunut.- miesvm_1967x
"etsin 33 vuotiaaksi oikeaa JA kyllä kannatti siihen asti kärsiä."
No, ei mun elämä kyllä ollut kärsimystä vaan villiä ja vapaata nuoruutta, joskus liiankin vastuutonta menoa vaikken mikään rikollinen olekaan. Nuoruudesta kuuluu nauttia eikä kärsiä. Asennevammaa enemmänkin ellei nauti.
"Mieti niitä kouluvaikeuksia, mieti haluatko että oma lappsesi on todennäköisesti muita heikompi, huponompi koko elämänsä"
On se silti oma lapsi, miksei häntä voisi sitten auttaa vaiks olis heikommat eväät kuin muilla? Mennäänkö täsä nyt Hitlerin periaatteilla että lapsi ja ihminen on täysin arvoton jos sillä sattuu joku vamma olemaan?
"Onnea toivittaen vaari jo"
No, kohta olet vaari-vainaa joten olis sunkin aika oppia arvostamaan elämää noin ylipäänsä. Et kait vaan oo mun faija, sillä just on välillä yhtä tyhmiä juttuja.
- Retve?
Onko tytöllä edunvalvoja? Onko hän holhouksenalainen?
Jos hänellä on vaikkapa vain taloudellinen edunvalvoja, hän siis osaa hoitaa muita asioita itsenäisesti.
Jos ei ole holhouksenalainen, hän voi varmaan itse päättää yksityiselämästään.
Kyllähän siinä Erilaiset Frendit -ohjelmassakin on kehitysvammaisia ja ilmeisesti heillä joillakin on tarvetta jokapäiväiseen apuun arkielämässä.
Mutta ei kai heitäkään mikään estäisi seurustelemasta nk. terveen kanssa?
Ennakkoluulot korkeintaan?- Ilmatra
Entäs jos hoitaja rakastuu 45 vuotiaseen mieheen?
- raaka akka
Ap kysymyksiä ?? Miksi luulet että vanhemmat hermostuvat jos vilpittömästi tutustut koko perheeseen ja tyttöön. Jos haluat kähmiä vain auton takapenkillä niin taatusti saat pervo tittelin. Rakkaus on sokea. Niimpä kehari monesti on täysillä elävä tunteilija joka hurmaa niin kuin vapaa rajoitteista oleva yleensä on.
Selkeesti olet huomannut hänen kilttiytensä joka ehkä hurmaa mutta samalla nuo kiltit ovat meidän muiden suojelun tarpeen kohteita.
Jokin vamma ei välttämättä erota varsinaista yhteen kuuluvuutta mutta jos teet siitä ongelman , Miten minuun suhtaudutaan kun rakkaani on vammainen . Niin siinä on ongelma. Jonka vuoksi olisi parempi että ohitat koko tytön.
Jos et kestä muiden puheita , kyselyjä suhteesta, sitä ei kannata aloittaa. Vaikka olisi kuinka ihastunut.- Juu.
Eiköhän nuo yleensä ole hyväksikäyttösuhteita sellasille jotka ei muuten uskalla pillua ottaa tai etsiä. Tumputtakaa vaan omaan kätöseen ja jättäkää vammaset rauhaan :)
- Anonyymi
Juu. kirjoitti:
Eiköhän nuo yleensä ole hyväksikäyttösuhteita sellasille jotka ei muuten uskalla pillua ottaa tai etsiä. Tumputtakaa vaan omaan kätöseen ja jättäkää vammaset rauhaan :)
Ei meitä vammaisia tarvitse jättää rauhaan. Osaan huolehtia itsestäni vaikka mulla on kuulovamma. Olen jopa suhteessa terveen naisen kanssa ja lapsia on. Keharit ovat sitten lapsen tasolla ja on se kyseenalaistavaa, jos terve sekaantuu tällaiseen. Kyllä terveet voi meihin aisti- ja liikuntavammaisiin koskea, jos annamme luvan.
- Ymmärrystallessa
No Höh! Ei este ole maistraatti tulkihtee lievästi kehityvammaisen ihmisen omatoimiseksi. Eikä siinä ole mitään esteitä näin ainakin mun edulvalvoja sanoi mulle. Mun töytyy vain lujittaa suhdetta jollain tavoin enemmän että mieheni menee kanssani avioliittoon kun vielä alkuvuodesta vikitteli pyysy minua vaimoksensa. Sitten laittoi renkselin kiinni. Kun multa hänelle mutta hän minulle eikä sitte vihille menty. Eihän se varattomalta maksa maistraatissa vihittävän parin suinaaminen avioliittoon mitään. Vain maksaako ja kuinka paljon?
- pari hakua
Lue kirjallisuutta aiheesta.
http://books.google.fi/books?id=sLhcAwAAQBAJ&pg=PT79&lpg=PT79&dq=colleen mccullough tim&source=bl&ots=ar8jseg2dc&sig=8wzjA1AtVb6497HlCqkhAaVwDR8&hl=fi&sa=X&ei=y0wdVM3BNOOhyAPc-YLoDQ&ved=0CFEQ6AEwDQ#v=onepage&q=colleen mccullough tim&f=false
http://www.peda.net/verkkolehti/siilinjarvi/ahmo/koulu?m=content&a_id=484
(lasten ja nuorten suusta kuulee totuuden:)- :D:D:D:D
"Voisinpa melkein sanoa, että huonompaa kirjaa en ole tainnut lukea."
Jos tällä naisella on holhooja, niin kysy siltä, jos ei ole, niin nainen on vapaa päättämään omista asioistaan.
Ehkä kuitenkin olisi syytä melko pian keskustella vaikka hänen vanhempiensa kanssa.- Moraali12
Miksi haluat suhteen kehitysvammaisen kanssa vai onko kysymys puhtaasti seksistä? Jos on seksistä niin onhan,se moraalisesti väärin,jos toinen ei ihan kartalla? Tai,jos suhteen niin,etkö normaalia ihmistä löydä/saa? Vähän oudolta kuullostaa ja ongelmia tulis arkipäivän asioissa..entäs jos haluat lapsia? Parisuhteen päättyminenkään ei ole kehitysvammaiselle ihmisellle helppo..Parempi,kun etsit normi tapauksen,ja tosi inhottavaa,jos käytät vain kehitysvammaista ihmistä seksiin..
- reilu_peli
Varmasti aiheuttaa paheksuntaa varsinkin kun kyse tytöstä, ajatus herää että mies käyttää tyttöä seksuaalisesti hyväkseen ja voi pakottaa jopa seksiin. Mutta ei kai siinä kummempaa kun asiallisesti kohtelee tyttöä ja pitää hyvänä ja arvostaa toista kumppanina.
- Ei.normi
Jotenkin sai kirjoituksestasi kuvan,että sulla olisi ensisijaisesti,se seksi mielessä, joka nyt on moraalisesti toista kohtaan väärin tuossa tilanteessa. Miksi haluaisit parisuhteen keharin kanssa? Tuskin olisi suhde ihan helpoimmasta päästä ja monia arkipäivän ongelmia toisi mukanaan. Oletkohan ajatellut asiaa loppuun asti? Jätä tyttö rauhaan ja etsi itsellesi ns.normi ihminen. Luultavasti aloitus oli provo?
- Epäterveperusta
Se tyttö tuskin kykenee arvioimaan sinut pelkäksi pukiksi, jolla ei ole avioliitto mielessä. Hän saattaa olla esim. 8-vuotiaan tasolla henkisesti.
- Anonyymi
Teidän mahd suhde ei kuulu muille psykopaateillakin on naisia miehiä
- Anonyymi
Eihän se nyt ihan normaalilta vaikuta jos joku vanha ukko työntää rullatuolissa istuvaa 18-20 vuotiasta downseepparia kohti makkaria ja siellä jo odottaa aiemmin kattoon asennetut seksikahleet ja siitä sitten vaan vammainen kahleisiin ja mies vaan makaa sänkyllä kun seksikahleisiin kytketty vinssimekanismi nostelee vammaista eroottisesti miehen päällä ja vammainen jokeltaa tai sanoo rakasirakasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1387657Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.282938Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3291823Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422691492Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1191301- 1001159
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371072Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com19976Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j20956Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille
Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.82931