Tunisia,avioliitto ja oleskeluluvan kieltävä päätös?

nhebek

Menin naimisiin Tunisiassa mieheni kanssa joulukuussa -12 ja siitä lähtien olemme pistäneet viisumihakemuksen,oikaisuvaatimuksen ja oleskeluvan...ja nyt tuli kieltävä päätös.Eli ikäeroa ei meillä paljon ole ja olen tuntenut hänet jo 4 vuotta.Itselläni 8vuotias tytär(yhteishuoltajuus suomalaisen isän kanssa) ja ollan tyttöni kanssa reissattu monta kertaa Tunisiaan ja he tulevat mainiosti toimeen.Joten asiat olisi vaan niin hyvin jos mieheni pääsisi Suomeen sillä täällä minulla hyvä työ ja tyttö käy koulua.Päivittäin puhumme skypessä ja reissaan sinne joka 3kk.Onko kenelläkään ideoita että mihin minun pitäisi ottaa yhteyttä?Nyt edessä on 30pvän aikana tehdä valitus maahanmuuttovirastoon kieltävästä päätöksestä...koska perustelut olivat etteivät tiedä suhteemme laatua ja ovat lähettäneet minulle kirjeen 2 kk sitten jota en ole edes saanut?Ja sekin oli perusteluissa ettei meikäläinen ollut vastannut 2 viikon sisällä siihen kirjeeseen joka olisi pitänyt saapua.Ja siinä luki myös että luvan ei myöntämiseen on otettu huomioon ulkomaalaisen perhesiteiden luonne ja kiinteys,sekä kulttuuriset sosiaaliset siteensä kotimaahan?Ja ihmeteltiin myös miksi haetaan vasta nyt oleskelulupaa vaikka naimisiin menty joulukuu-12.Kokoajan meillä on ollut paperit vetämässä.Olisin kiitollinen jos jonkinlaista apua/tietoa tulisi joltain....ja ei voi muuta kun elää elämää ja toivoo parasta.

2

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakimies avuksi?

      Onkohan niin, että kannattaisi palkata asiansa osaava lakimies auttamaan teitä (hän myös ehkä pysyisi paremmin ajantasalla siitä, mitä tapahtuu, etteivät kirjeet pääse katomaan)? On oltava tarkkana noissa kirjeissä ja vastattava asiallisesti. Oletko lähettänyt valokuvia Maahanmuuttovirastolle esim. häistänne ja perheestänne? Oletko perustellut Maahanmuuttovirastolle kirjallisesti, miksi haette oleskelulupaa Suomeen ettekä esim muuta miehen kotimaahan (esim lapsen koulunkäynti, lapsen isän suomalaisuus ja hänen odotuksensa lapsen asumisesta, sinun työtilanteesi, teidän terveystilanteenne jos siinä on huolta, miksi mies olisi "oikea" mies teidän perheeseenne, mitkä miehen suunnitelmat ovat Suomessa esim koulutus tms, miten sinun olisi mahdollista löytää töitä Tunisiassa ja mikä merkitys muutolla Tunisiaan olisi esim lapsesi elämänlaadulle jne)? Oletko lähettänyt Maahanmuuttovirastolle tulotietosi?
      Meillä on mieheni kanssa ikäeroa niin päin, että minä olen vanhempi osapuoli. Emme olleet myöskään tunteneet toisiamme kauaa ennen avioliittoa ja muutimme asumaan yhteen vasta hääpäivänämme (samana päivänä jätimme ensimmäisen oleskelulupahakemuksen). Eli ainakaan ikä ei ole se ratkaiseva tekijä...Vaan se, että avioliittonne ja aikeenne yhteiseen elämään ja perheeseen on todellinen.

    • Tapion poika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe