Tunisia,avioliitto ja oleskeluluvan kieltävä päätös?

nhebek

Menin naimisiin Tunisiassa mieheni kanssa joulukuussa -12 ja siitä lähtien olemme pistäneet viisumihakemuksen,oikaisuvaatimuksen ja oleskeluvan...ja nyt tuli kieltävä päätös.Eli ikäeroa ei meillä paljon ole ja olen tuntenut hänet jo 4 vuotta.Itselläni 8vuotias tytär(yhteishuoltajuus suomalaisen isän kanssa) ja ollan tyttöni kanssa reissattu monta kertaa Tunisiaan ja he tulevat mainiosti toimeen.Joten asiat olisi vaan niin hyvin jos mieheni pääsisi Suomeen sillä täällä minulla hyvä työ ja tyttö käy koulua.Päivittäin puhumme skypessä ja reissaan sinne joka 3kk.Onko kenelläkään ideoita että mihin minun pitäisi ottaa yhteyttä?Nyt edessä on 30pvän aikana tehdä valitus maahanmuuttovirastoon kieltävästä päätöksestä...koska perustelut olivat etteivät tiedä suhteemme laatua ja ovat lähettäneet minulle kirjeen 2 kk sitten jota en ole edes saanut?Ja sekin oli perusteluissa ettei meikäläinen ollut vastannut 2 viikon sisällä siihen kirjeeseen joka olisi pitänyt saapua.Ja siinä luki myös että luvan ei myöntämiseen on otettu huomioon ulkomaalaisen perhesiteiden luonne ja kiinteys,sekä kulttuuriset sosiaaliset siteensä kotimaahan?Ja ihmeteltiin myös miksi haetaan vasta nyt oleskelulupaa vaikka naimisiin menty joulukuu-12.Kokoajan meillä on ollut paperit vetämässä.Olisin kiitollinen jos jonkinlaista apua/tietoa tulisi joltain....ja ei voi muuta kun elää elämää ja toivoo parasta.

2

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakimies avuksi?

Onkohan niin, että kannattaisi palkata asiansa osaava lakimies auttamaan teitä (hän myös ehkä pysyisi paremmin ajantasalla siitä, mitä tapahtuu, etteivät kirjeet pääse katomaan)? On oltava tarkkana noissa kirjeissä ja vastattava asiallisesti. Oletko lähettänyt valokuvia Maahanmuuttovirastolle esim. häistänne ja perheestänne? Oletko perustellut Maahanmuuttovirastolle kirjallisesti, miksi haette oleskelulupaa Suomeen ettekä esim muuta miehen kotimaahan (esim lapsen koulunkäynti, lapsen isän suomalaisuus ja hänen odotuksensa lapsen asumisesta, sinun työtilanteesi, teidän terveystilanteenne jos siinä on huolta, miksi mies olisi "oikea" mies teidän perheeseenne, mitkä miehen suunnitelmat ovat Suomessa esim koulutus tms, miten sinun olisi mahdollista löytää töitä Tunisiassa ja mikä merkitys muutolla Tunisiaan olisi esim lapsesi elämänlaadulle jne)? Oletko lähettänyt Maahanmuuttovirastolle tulotietosi?
      Meillä on mieheni kanssa ikäeroa niin päin, että minä olen vanhempi osapuoli. Emme olleet myöskään tunteneet toisiamme kauaa ennen avioliittoa ja muutimme asumaan yhteen vasta hääpäivänämme (samana päivänä jätimme ensimmäisen oleskelulupahakemuksen). Eli ainakaan ikä ei ole se ratkaiseva tekijä...Vaan se, että avioliittonne ja aikeenne yhteiseen elämään ja perheeseen on todellinen.

• Tapion poika

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe