Haluaisin aloittaa keskustelun siitä, että minkälainen maailma on kuoleman jälkeinen elämä? Mitä siellä on? Sitähän ei voi kukaan elävä varmuudella sanoa, mutta haluaisin jutella siitä sivistyneesti jonkun kanssa tällä palstalla, koska en muuta palstaa keksinyt asialle. Asia mielestäni liittyy masentuneisiin, koska itse mietin oikeasti sitä mitä siellä odottaa, koska jos tekee itsemurhan niin millanen maailma siellä on sitten odottamassa itsemurhan tehneitä. Tai luonnollisella tavalla kuolleita. Onko sillä väliä miten kuolee? Odottaako helvetti jos sellanen on olemassa, mutta onko helvetti kuin pahempi kuin nykyinen elämä jos oikeasti haluaa tehdä itsemurhan ja ne syyt itsemurhan tekemiselle mitä kelläkin on niin onko helvetti pahempi kuin elää oikeaa elämää ja lopettaa kärsimykset itsemurhalla? Tässä on mielestäni täyden 10 pisteen pohdinta, joka pitää oikeasti miettiä ja johon ei ole olemassa oikeaa vastausta. Kukaan ei voi todistaa kuoleman jälkeistä elämää.
Kuoleman jälkeinen elämä.
32
495
Vastaukset
- Virkamies Yössä
Helvetti on joillekin tämä maailma, jossa elämme. Toivoisin kuitenkin, että itsemurhani jälkeen ystäväni eivät ajattelisi minun olevan jossain paremmassa paikassa. Hautausmaa ei sellainen ole.
- Virkamies Yössä
Saatika, että ajattelisivat minun kuulevan heitä. Silloin on myöhäistä. Tietoisuus loppuu kuolemaan, joidenkin on vain kovin vaikea hyväksyä sitä.
Tarinat helvetistä on keksitty, jotta tyhmät ihmiset antaisivat hädissään rahansa seurakunnalle. - jesusjones
Virkamies Yössä kirjoitti:
Saatika, että ajattelisivat minun kuulevan heitä. Silloin on myöhäistä. Tietoisuus loppuu kuolemaan, joidenkin on vain kovin vaikea hyväksyä sitä.
Tarinat helvetistä on keksitty, jotta tyhmät ihmiset antaisivat hädissään rahansa seurakunnalle.On uskosta paljon hyötyäkin monille vaikka tarina kirjahan se on, seurakunta luo paljon tapahtumaa joihin yksinäisen kadonneen on helppo osallistua, ei tarvitse hyväksyä elämän kertais luonnetta, varmasti monia kuolema foobikkoja kovasti helpottaa.
- Yksinäinen_
Minua ahdisti kamalasti, kun kuolemanrajakokemuksia läpikäyneet ihmiset kertoivat, että heidän kokemuksensa vastasi aika lailla sitä, millainen käsitys heillä on kuoleman jälkeisestä elämästä. Aiheesta kirjan koonneen tutkijan mukaan osa ihmisistä koki ahdistavaa kosmista tyhjyyttä eikä suinkaan miellyttävää taivaallista valoa.
Minä pelkään juuri joutuvani tuollaiseen kosmiseen yksinäisyyteen, koska koen elämänikin olevan sellaista. Tarkoittaako se siis sitä, että mieleni tulee kuoleman hetkellä myös juuttumaan sellaiseen tyhjyyteen ikuisiksi ajoiksi?- siinä se juju on
Kun annat elämäsi Jeesukselle niin et päädy kosmiseen tyhjyyteen ja yksinäisyyteen vaan saat elää taivaassa raukkauden yhteyden ilmapiirissä niin läheisiin kuin Jumalaankin.
- vahvempi usko
Minäkin neuvoisin sinua, Yksinäinen_, asettamaan luottamuksesi Jeesukseen. Se, että edes pelkäät tuollaista "kosmista tyhjyyttä", on osoitus siitä, ettei sinua ole luotu sellaista varten! Muutenhan pitäisit kosmista tyhjyyttä kotinasi, jossa sinun on hyvä olla, ja johon kuulut.
Ihmisen koti on iankaikkinen yhteys Jumalaan, eli ns. Jumalan valtakunta. Kaikki hätä, pelko ja ahdistus päättyy lopullisesti siellä. Jumalan luona oleminen, Hänen ikuisesta Hengestään eläminen, on loputon, rakkaudellinen yhteys.
Ihmiset täällä maailmassa voivat pitää esim. äidinrakkautta tai isänrakkautta tai rakastavaisten rakkautta kaikkein syvimpänä rakkautena, mutta se ei ole totuus. Syvin ja korkein rakkaus on Jumalan rakkautta.
Raamatussa Jesajan kirjassa Jumala kertoo ihmisille, että jopa äitikin voi hylätä oman lapsensa, mutta Jumala ei hylkää koskaan! Tämän maailman ihmisten suurinkin ja uhrautuvaisinkin rakkaus on vain hauraita tunteita ja katkeileva side verrattuna Jumalan rakkauteen, joka on ikuinen side. En vielä edes pysty sitä käsittämään, mutta oikein odotan sitä, että pääsen sen kokemaan ja siinä elämään!
Minä tulen elämään ikuisuuteni siinä Jumalan loputtomassa rakkaudessa, koska Herrani ja Vapahtajani on Jeesus.
Iloinen uutinen on, että kaikki voivat tulla Jeesuksen omiksi, jos vain sydämessään sitä haluavat! Olen toisaalla tässä samassa ketjussa, nimimerkilläni vahvempi usko, kertonut tämän ilouutisen eli evankeliumin yksityiskohtaisemmin. Lue se, jos kiinnostaa.
Alle olen linkannut nettisivun, jossa on pähkinänkuoressa kerrottu kuinka voi tulla uskoon, jos ei oikein itse löydä oikeita sanoja ja on vielä jotain epäselvää.
http://www.punkaharjunhelluntaisrk.net/Kuinka_voit_tulla_uskoon/Kuinka_voit_tulla_uskoon.htm
Rukoilen puolestasi, Yksinäinen_ :-) - valopää
Suosittelen lukemaan aivoista, mikään mitä aivosi luo ei ole totta(joku kuitenkin pilkuttaa tyylillä entäs jos ajattelen autoa eikö se sitten ole totta "saa ajatella ni ei tartte kirjaa tänne kirjottaa"), ainoastaan sensori systeemin kautta tuleva "data" on todellisuutta. Tyhjän luonnille on monia käytännön tarkoituksia tilanteesta riippuen, lähes kuoleman kokemukseen perehtymättömänä en voi sanoa faktoja mutta voisin kuvitella kehon "sammumisella" olevan tekemistä tämän kanssa, kuvittele näin aivot on viimeinen osa jota kehosi yrittää ylläpitää, mitä tapahtuu kun sensori systeemi lakkaa handlaamasta tavaraa tällöin ei yksinkertaisesti ole muuta vaihtoehtoa kun luoda jotain muistista, ja nämä välähdykset mitkä lie tunnelit voi selittyä samalla tavalla kun pitkästä aikaa näet valoa, tällöin on vaikea nähdä, sama voi päteä kun valon tulkinta on vetämässä viimeisiään.
- Jumalaton Jussi
Eiköhän kuolemanrajakokemukset synny aivoissa.
Eli kyllä uskon "sieluni" sammuvan kokonaan siinä vaiheessa kun aivosoluni
lopullisesti kuukahtavat.
Eri asia mitä joutuu rajakokemustilassa käymään läpi ja kuinka kauan se tuntuu kestävän.
Jepjep, olen ollutkin uskovainen ja uskonut tuonpuoleiseen, mutta sisäinen etsintäni johdatti minut ateismiin.
Itsemurha-ajatukset ovat vaivanneet minua niin uskossa ollessa kuin uskon menettäneenä. Vain mielikuvituskaveri, jolle kädet ristissä jutella, puuttuu.- vahvempi usko
"Jepjep, olen ollutkin uskovainen ja uskonut tuonpuoleiseen, mutta sisäinen etsintäni johdatti minut ateismiin."
Älä hyvä ihminen sisältäsi totuutta etsi. Totta kai sisäinen etsintä johtaa ateismiin, tai korkeintaan epäjumalan löytämiseen. Sisäisestä kokemuksesta on tarkoitus löytää vain kaipuu Jumalan yhteyteen, omasta levottomuudesta kohti sisäistä rauhaa. Tämä rauhattomuus ja kaipuu johdattaa Jumalan etsimiseen.
Jeesus kertoi olevansa totuus. Etsi Jeesusta, yhä uudelleen. Moni on ollut joskus kristitty, menettänyt uskonsa, ja myöhemmin löytänyt uuden uskon Jeesukseen, ja elettyään siinä uskossa myöhemmin ymmärtänyt, ettei vielä ensimmäisellä kerralla tuntenut elävää Jumalaa.
- Särkynyt85
Minä uskon niinkuin Raamattu opettaa, että niille, jotka uskovat, on paratiisi ja lopulta uusi Jerusalem yhdessä Jumalan kanssa. Niille, jotka eivät halua uskoa, on varattuna kadotus, "itku ja hammasten kiristys" ilman Jumalaa, sillä siellä, missä Jumalaa ei ole, ei ole myöskään rakkautta. Jumala on rakkaus, ja Jeesus on tie Jumalan luo. Jeesuksessa näemme Isän.
Itsekin sairastan tällä hetkellä vakavaa masennusta ja rukoillutkin olen kuolemaa, mutta itsemurhaa en näillä "tiedoilla" uskaltaisi mennä tekemään. Toivon, ettei kukaan kärsivä sitä tekisi. Ehkä neuvoisin mieluummin rukoilemaan Jumalan korjaavan pois luonnollisesti. :( Tsemppiä teille, joilla on paha olla ja joiden elämä tuntuu helvetiltä!- Jumalaton Jussi
Niin kuin Raamattu opettaa.
Siinäpä pulma.
Mitä se opettaa?
Kysy asiaa messiaaniselta juutalaiselta, lestadiolaiselta, modernilta nykyluterilaiselta papilta, jehovantodistajalta...
Kaikilla erilaiset näkemykset.
Kaikki väittävät seuraavansa Raamattua.
Tämä etsintä johti minut järkeilemällä etsimään oikeaa uskoa.
Se taas johti uskon hiipumiseen.
Raamattu kertoo tuonpuoleisesta varsin vähän ja ristiriitaisesti.
- vahvempi usko
Maailmankaikkeudella on luoja, Jumala. Hän on kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Näin voimme Raamatusta päätellä.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi ihmiselle valinnanvapauden ja omantunnon. Ihmisen arvo on mittaamaton ja perustuu pelkästään siihen, että Jumala on hänet kuvakseen luonut. Ihmisen arvo ei perustu saavutuksiin tai ominaisuuksiin tai siihen, onko kuinka hyvä vai onko tosi paha tms.
Ihminen lankesi syntiin, ja kaikki vääristyi. Sukupolvi sukupolvelta ihmiset elävät valheessa, petoksessa, väkivallassa ja välinpitämättömyydessä. Kaikki ihmiset ovat syntisiä: heikkoja, vajavaisia, valheellisia ja vääryyttä harjoittavia. Jotkut ovat teoissaan pahempia kuin toiset, mutta silti kaikki ovat syntisiä eikä toisen syntisyyden sormella osoittaminen ole siten kuin tekopyhyyttä. Ihminen kuitenkin pystyy myös tekemään oikeita valintoja ja katumaan vääriä valintojaan. Mutta Jumalan silmissä vain täydellisen hyvä on riittävän hyvä, koska Jumala on pyhä. Eikä kukaan muu kuin täydellisen hyvä eli pyhä pysty elämään iankaikkisesti. Valhe ja tuho vetää syntistä kadotukseen.
Jumalalle tämä oli ongelma. Hän rakasti syntisiä ja pahoja ihmisiä, jotka yhä uudelleen lankeavat ja pelaavat petoksen pelejä. Jumala rakasti, koska Jumala on rakkaus. Jumala halusi ihmiset luokseen iankaikkisuuteen, mutta koska Jumala on pyhä, hänen iankaikkiseen valtakuntaansa ei voi tulla yksikään synnin saastuttama. Jumala on liian hyvä suhtautuakseen välinpitämättömästi ihmisten pahuuteen lähimmäisiään ja Häntä itseään kohtaan.
Rakkauden korkein taso on armo ja sääli heikompaa kohtaan. Jumala rakasti tällä korkeimmalla tavalla ihmisiä, täydellisesti, niin kuin vain Jumala voi rakastaa. Ja Jumala halusi itse sovittaa ihmisten synnit, kärsiä ihmisten puolesta sen kuoleman ja kadotuksen, mikä synnistä oikeudenmukaisesti seuraa. Jumala tuli ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa, ja kuoli ristillä ja tuli Taivaallisen Isänsä hylkäämäksi. Taivaallinen Isä tuomitsi ja hylkäsi Jeesuksessa ihmiskunnan synnit. Jumala asettui lapsensa menettäjäksi ja sijaiskärsijäksi omasta tahdostaan. Jotta ihmisille avautuisi tie iankaikkisuuteen.
Jeesus kuoli ristillä meni kadotukseen, mutta voitti sen ikuisen henkensä voimalla, ja nousi kuolleista! Jeesus voitti kuoleman ja kadotuksen, koska Hän oli ihmiseksi syntynyt Jumala eikä ikuinen voi koskaan kadota.
Se, joka uskossa vastaanottaa Jeesuksen syntiensä sovittajaksi ja elämänsä Herraksi, saa iankaikkisen elämän! Usko Jeesukseen ja siihen, mitä Hän on rakkaudesta puolestamme tehnyt, tekee syntisen ihmisen Jumalan silmissä täydellisen hyväksi, siis puhtaaksi kaikesta synnistä. Jos seuraat Jeesusta paimenenasi loppuun asti, Hän herättää sinut iankaikkiseen elämään!
Jeesus ei torju ketään. - jotain kysymykseesi
Itsemurhaa ei kannata edes ajatella. Jos kuolee uskossa Jeesukseen Kristukseen, niin pääsee varmasti Isän Jumalan taivaaseen. Kaikki se hyvä mitä täällä voi parhaimmillaankin kuvitella ja kokea saa kertoa ainakin tuhannella. esim. kaunein musiikki mitä maan päällä on, niin taivaassa on aiankin tuhat kertaa kauniinpaa. Taivaassa ei ole mitään pahaa, ikävystymistä, sairauksia, masennusta, pelkoa, epäonnea, ikävää, ...
Ja Jumalan maailmoissa valltisee jakuva lepo, rauha ja rakkauden ilmapiiri. He, jotka voat saaneet kurkatan tuonpuoliseen, kertovat että sitä autuutta ei pysty mitenkään sanoin kuvailemaan: se pitää vain kokea.
Jos tekee tietoisesti, harkiten itsemurhan, niin ei voi mennä takuuseen että pääseen Jumalan taivaaseen vaan jotuu sinne pahaan paikkaan. Tietenkin ihminen voi olla niin sekaisin päätyessään oman käden kautta kuolemaan, että ei jaksa ymmärtää tekonsa seurausta. Mitenkään tuomarina asemaan ihminen ei voi asettua.
Elämä ei pääty kuolemaan. Vaikka ajallinen elämä olisi täynnä kärsimystä, niin sillä on merkitys iankaikkisuusperspektiivissä.
Onhan niita paljon kirjojakin kokemuksista, kun ihmiset ovat saaneet kaurkata taivaallisiin ja myös helvettiin. - Tyhjää
Kuoleman jälkeen on samaa kuin ennen syntymääkin, eli ei mitään. Turha siitä on huolehtia miltä se tuntuu, koska ei se tunnu miltään, ei ole enää mitään mikä tuntisi mitään, hermoimpulssit ovat loppuneet, lopullisesti.
- ......
itse toteaisin näin;
life is limited - death is eternal.
näin lyhyeen; edessä odottaa ikuinen kuolema. - tökkyräinen
Itse olen ollut ahdistunut nuoresta asti. Olen rukoillut ja käynyt paljon keskustelemassa pappien ym kanssa. Ihmettelin miksei Jumala anna mulle sitä rauhaa, minkä on luvannut. Joskus aina sain kokea hetkellisiä hyvänolon tunteita.
Kerran kun olin oikein ahdistnut ja pelkäsin, rukoilin Jumalaa ja katselin ikkunasta tähtitaivasta, yhtäkkiä kuin joku olisi vetänyt sen ahdistavan olon minusta pois. Oli ihan ihmeellinen ja helpottunut olo. Siitä asti olen uskonut että Jumala voi ihan kokreettisesti auttaa. On myös ollut muita vastaavia asioita jälkeenpäinkin jotka ovat vahvistaneet uskoani.
Silti ihmettelin vuosia että miksei se helpotus jäänyt päälle. Mutta nyt olen alkanut tajuta että jos ihmisellä on pikkuhiljaa tullut elämässä ongelmia ja ne tekevät selittämätöntä ahdistavaa oloa, niin ei niistä ihan hetkessä eroon pääse. Ihmisen pitää elää ja tajuta asioita pikkuhiljaa ja parantua. Samalla Herra vahvistaa ja kantaa kun on luvannutkin.
Ei koskaan kannata luovuttaa, asiat järjestyvät, kun niitä alkaa ymmärtää, aikaa se vie. Vähän kuin laihduttaminen, mikä on vuosien saatossa tullut, aina kauemmin siitä kestää eroon päästä.
Ja ajattelin sitä itsemurhaakin niin, että jos helvetti ja taivas on olemassa ja tekisin itsemurhan ja joutuisinkin helvettiin ja siellä olisi vielä ahdistavampaa kuin maanpäällä, niin miksi sellaista tekisin. Onhan se itsemurha syntiä jos tarkoituksella itsellesi pahaa teet, eihän Jumala sellaisesta pidä, olet hänen luomuksensa. Sitä en tiedä jos ihminen ei ymmärrä tekemäänsä enää, on niin ahdistunut, mitä hänelle tapahtuu.
Ei sellaiset ihmiset voi tietää Jumalan läsnäolosta, jotka eivät sitä ole kokeneet. Kun ihminen taas on esim ei uskossa ja tullut uskoon hän tajuaa ja tietää molemmat tilat. Jos asiat on hyvin ja usko on kova vain itseensä, ei sellainen Jumalaa tarvikkaan.
Mutta ei koskaan kannata antaa periksi, ihminen on usein ahdistuksineen niin lukossa että Jumala ei voi heti auttaa, pitää vaan jatkaa etsintää. Pikkuhiljaa avautuu asiat. Joillekin voi kertalaakista avautua. Ei me tiedetä Jumalan suunnitelmia, kai ne joskus sit selviää, niinhän sanotaan. - ........
Kristinuskon opit on niin ristiriitaisia itsessään, ettei niistä saa selkoa. Jumala on yhtäaikaa rakastava ja tuomitseva. Miten hän voisi sallia luomilleen olennoille suunnatonta kärsimystä maan päällä? Miksei hän vastaa vaikka rukoilisikin?
Olen tullut siihen päätelmään, ettei persoonallista jumalaa ole olemassa. On vain "jokin suurempi", josta olemme kaikki osia. Olemme kadottaneet tuon yhteyden kokonaisuuteen ja sitä syntiinlankeemus vertauskuvallisesti edustaa.
Tuossa Inhimillinen Tekijä -ohjelmassahan tuli muuten esille myös se, että kuolemakokemus voi olla negatiivinen silloin jos ei ole valmis luopumaan tästä kokemuksesta ja matkaamaan eteenpäin. - uskonnoton
Tiede on toditanut kerta toisen jälkeen ihmisen yksinkertaisuuden, esim 97 cloonattiin ensinmäinen lammas ja nyky päivänä osataan cloonata ihminen jonka tulisi kertoa kuinka yksinkertaisia me loppu peleissä olemme, me emme tarvitse jotain hienoa ulkopuolista voimaa toimiaksemme.
Mikäs minä olen mitään sanomaan, en ole tutustunut raamattua syvemmin aiheeseen. Raamatun on kirjoittanut normaali ihmiset joten odotukset oli erittäin matalalla oikean tiedon suhteen, silti odotin edes jotain muuta selitystä asioille kun (jumala sanoi ja näin tuli tapahtumaan)
Se mitä näihin uudenajan avaruus uskontoihin tulee, mieli on sensori systeemin ja aivojen yhteis summa, ei ole yhtään todistetta joka väittää tämän väitteen vääräksi, audio visuaalit ilman ulkoista lähdettä käyttää lähteenä muista joten se todistaa ainuastaan että meillä on aika paljon tavaraa päässä josta voi luoda mitä vain, unet on hyvä esimerkki tästä.- siili1
"Tiede on toditanut kerta toisen jälkeen ihmisen yksinkertaisuuden, esim 97 cloonattiin ensinmäinen lammas ja nyky päivänä osataan cloonata ihminen jonka tulisi kertoa kuinka yksinkertaisia me loppu peleissä olemme, me emme tarvitse jotain hienoa ulkopuolista voimaa toimiaksemme."
Ihminen ei ole yrityksistään huolimatta onnistunut rakentamaan yksinkertaisintakaan elämää täysin alkutekijöistään. Kloonaaminen on vain sitä, että luonnon omat perintötekijät siirretään solusta toiseen.
Ihminen on onnistunut kyllä luomaan keinotekoisesti yksinkertaisen bakteerin perintötekijät, mutta nekin on istutettu elävään soluun. Ihminen ei todellakaan kykene tämänhetkisellä osaamisellaan luomaan lammasta tai ihmistä pelkistä synteettisistä rakennusaineista. - cloonaten
siili1 kirjoitti:
"Tiede on toditanut kerta toisen jälkeen ihmisen yksinkertaisuuden, esim 97 cloonattiin ensinmäinen lammas ja nyky päivänä osataan cloonata ihminen jonka tulisi kertoa kuinka yksinkertaisia me loppu peleissä olemme, me emme tarvitse jotain hienoa ulkopuolista voimaa toimiaksemme."
Ihminen ei ole yrityksistään huolimatta onnistunut rakentamaan yksinkertaisintakaan elämää täysin alkutekijöistään. Kloonaaminen on vain sitä, että luonnon omat perintötekijät siirretään solusta toiseen.
Ihminen on onnistunut kyllä luomaan keinotekoisesti yksinkertaisen bakteerin perintötekijät, mutta nekin on istutettu elävään soluun. Ihminen ei todellakaan kykene tämänhetkisellä osaamisellaan luomaan lammasta tai ihmistä pelkistä synteettisistä rakennusaineista.Lueppas miten nykypäivän kloonaus tapahtuu, oot vähä ajassa jälessä, ei mennä enää nelio pyörillä ^_^
- näinon
siili1 kirjoitti:
Ihminen on onnistunut kyllä luomaan keinotekoisesti yksinkertaisen bakteerin perintötekijät, mutta nekin on istutettu elävään soluun. Ihminen ei todellakaan kykene tämänhetkisellä osaamisellaan luomaan lammasta tai ihmistä pelkistä synteettisistä rakennusaineista.Aiheen kanssa työstävät Einsteinit väittää 50 vuoden ennustetta ensimmäiselle täyskokoiselle ihmisen kloonille joka kykenee elämään pitempään kun tämänhetkiset pari kuukautta, ja printtaus menetelmällä toimii homma nykyään kerrosta kerroksen päälle kunnes saadaan haluttu luomus ja sitten muhitaan se eloon, muistini ei pysty kertomaan käytäntö, mutta google kertoo asiasta kiinnostuneille.
- näinon
näinon kirjoitti:
Aiheen kanssa työstävät Einsteinit väittää 50 vuoden ennustetta ensimmäiselle täyskokoiselle ihmisen kloonille joka kykenee elämään pitempään kun tämänhetkiset pari kuukautta, ja printtaus menetelmällä toimii homma nykyään kerrosta kerroksen päälle kunnes saadaan haluttu luomus ja sitten muhitaan se eloon, muistini ei pysty kertomaan käytäntö, mutta google kertoo asiasta kiinnostuneille.
Vai oliko että ensin muhitaan materiaali eloon ja sitten printataan, ei voi muistaa
- siili1
cloonaten kirjoitti:
Lueppas miten nykypäivän kloonaus tapahtuu, oot vähä ajassa jälessä, ei mennä enää nelio pyörillä ^_^
No luin ja se tapahtui juuri niinkuin kuvasin. En tiedä, mihin science fiction -maailmaan sinä olet itsesi hukannut.
- lueppasnykunnolla
siili1 kirjoitti:
No luin ja se tapahtui juuri niinkuin kuvasin. En tiedä, mihin science fiction -maailmaan sinä olet itsesi hukannut.
Ihminen osaa luoda synteettisen solun, mutta kyseiseen tarkotukseen tällä hetkellä on turha edes kuvitella tehokasta printtausta, siinä menisi ikuisuus jos ensin tehdään solut ja niin pois päin, miksi alkaa itse rakentamaan autoa kun on paljon halvempaa ja nopeampaa ostaa valmis. Mitä yritän sanoa että käytännössä koko prosessi on mahdollista mutta kestäisi liian kauan.
- eikkukeikku
kuoleman jälkeen ihmisellä on samanlaista kuin ennen syntymää..eli ei yhtään mitään.. suosittelen sinun menemistä psykiatrille näiden kuolema asioiden miettimisestä..saisit oikeaa lääkettä..
- sgdfgfdsfh
Elämä on kuolemista ja eroa tähtiperheestämme.
- akana kakana
Eikä saa unohtaa näissä hengenuskomuksissa Joulupukkia, Joulupukin
huor.. eiku muoria ja tonttulaumaa. Lumikki ja seitsemän kääpiötäkin vielä. - Latvainvalidi
Kun olis edes elämää ennen kuolemaa...
- Tiedän__
Kuoleman jälkeen siirryt sille henkimaailman tasolle, joka vastaa tämänhetkistä kehitystäsi. Menet siis niiden kanssa, jotka ajattelevat kuin sinä.
Elämä on vähän niinkuin koulu, ja se etenee sykleissä.
Me (henkiolennot) emme lakkaa olemasta, kun kehomme kuolee. Me käytämme tätä eläinperäistä kehoa täällä, kuin kulkuvälinettä. Elämän tarkoitus on henkinen kehitys.
Älä mieti kuolemaa, vain sitä, mitä voit mahdollisesti nyt ja tässä hetkessä itsessäsi kehittää.- Kalju Pitkätukka
Pöh.
Tietoisuus asuu aivoissa.
Aivosairaudet, alkoholi, huumeet, kaikki vaikuttavat henkisiin kykyihin, siis "sieluun".
Kun aivot sammuvat, sammuu "sielu".
Niinpä, jos on elämässä mitään, mistä nauttii, ei kannata itseään tappaa.
Tuonpuoleista ei ole, eikä saa uutta yritystä.
Kun ei usko korkeampiin voimiin, ei ole myöskään mitään tai ketään tuonpuoleisessa, jota syyttää kohtalostaan. - kerranvain
alkaa usko hiipumaan suomen kansaan, uskotaan vaikka mihin humpuukkiin vaikka olaan eletty tieteen aikaa jo vaikka kuinka kauan ja todistettu henki maailman hutut vääriksi jo vuonna kivi ja peruna. silti väistellään tietoa ja kehitellään hirmu skenaariot päässä jälki elämän toivossa.
- ....................
up
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708