Olen alle 30 nuori nainen, jolla on tuntunut lieviä muljahduksia sydämessä lukio ikäisestä asti. Nyt sitten kuvioon tuli mukaan tällaiset sydämen tykytys kohtaukset. Ensimmäinen tuli yöllä, mutta loppui heti kun rauhoituin ja otin magnesiumia. Tämän jälkeen aloin seuraamaan ehkä vähän liikaakin sydämen toimintaa ja joskus aamuisin kun herään ja nousen sängystä niin sydän pomppii kuin tuhatta ja sataa. Syke on 120 ei yleensä korkeampi tällaisen kohtauksen aikana. Tätä en välttämättä en edes huomaisi ellen kokeilisi pulssia, eli en tiedä onko sydämeni syke ollut aamuisin aina noin korkea.
Olen aika stressaantunut tällä hetkellä ja en meinaa saada nukuttua kunnolla. Terveydenhoitaja sanoi, että tykytyskohtaukset voivat johtua myös väsymyksestä. Minulla on myös raudanpuutosta mutta sitä hoidetaan rautatableteilla ja hemoglobiini oli jo ihan normaali.
Joskus tykytyskohtaus voi tulla myös syömisen jälkeen, esim. kun olen syönyt jotain vehnäpitoista. Voisiko keliakia vaikuttaa sydämeen?
Tykytys kohtaukset
3
233
Vastaukset
- 4+4
stressi?
väsymys?
paniikkihäiriö?
jonkun ravintoaineen puutos
D
Magnesium (sitraatti imeytyy parhaiten)
Ja kun lakkaa tarkkailemasta liikaa ittteään, niin vaivatkin häviää kummasti - ...
Nuo ruokajutut voi vaikuttaa myös mutta varmasti stressi on se yleisin syy.
Magnesium on tosiaan hyvä neuvo ja kalium-tasot saattaa vaikuttaa myös (syö enemmän esim. banaania).
Joillakin syömisen jälkeen tulee tykyttelyjä, mikäli on taipumusta refluksitautiin. - Ylikunto?
Urheiletko kuinkakin paljon? Ylikunnon oireita ovat mm, korkea syke ylösnoustessa. Minulla esiintyi aikaisemmin ihan samaa mutta johtui näköjään siitä että olin kipeänä. Minäkin huomasin etten huomaisi korkeaa sykettä, jos en tunnustelisi, mutta mistä olisin alunperin tajunnut kokeilla sykettäni jossei rinnassa olisi tuntunut oudolta..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697