Mistä halvimmalla Canon 50mm 1.8?

50mm

Gigantissa näytti olevan loppunut (109€). Netin kautta pitäisi tilata ja uutena.

8

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • niinnn

Olen ollut huomaavinani että tuon ef 50mm/1,8 ll hinta on ollut hienoisessa nousussa viimeisen vuoden aikana. Vielä vuosi sitten sitä sai useammastakin paikkaa hintaan 99€, ja jostain muistaakseni vieläkin halvemmalla. On tainnut olla paljon kysyntää halvan hinnan vuoksi, ja kun sitä joka paikassa suositellaan kittilinssin kaveriksi. Käytettynäkin noita oli aikasemmin enemmän ja halvemmalla tyrkyllä(50-60€). Nyt käytetyistäkin pyydetään 70-90€.

• jghuregj

Tuoltakin saa halvemmalla, kuin esimerkkisi: http://www.cyberphoto.fi/info.php?article=232095

Tuo objektiivi on niin halpa, ettei sitä kannata kauheasti etsiskellä. Pari kymppiä lisää lähikaupassa on ihan asiallinen hinta, kun ei tarvitse postia odotella. Säästyy postimaksuilta ja mahdollisilta kuljetusvaurioilta.

• niinnn

Onko muuten kukaan saanut ikinä postin rikkomaa objektiivia? Eivät kuulemma kauhean herkästi hajoa.

• mnvnBHF

Riippuu pakkauksesta. Alkuperäispakkaus on aika hyvä.
        Ei siinä Kuitenkaan tarvita muuta kuin putoaa sopimattomaan paikkaan ja kuljetusväline ajaa yli. Kyllä siinä objektiivikin littaantuu.
        Eräälle ulkomailta tulleelle valokuvalähetykselle kävi niin, että se putosi lentokentällä ensimmäisestä rahtivaunusta ja jäi perävaunun alle. Paketti hajosi ja kuvat levisi kentälle.
        Olen nähnyt postin rikkoman tietokonenäytön. Oli ihan lytyssä.
        Yhteen aikaan kaikki Ruotsiin lähetetyt paketit tuli hajonneina perille. Tuntui, että olisivat olleet tarkoituksella avattu sisällön tarkistamiseksi. Eikä sitten avaajalla ollut varaa teippiin, ettei sisukset olisi pursuneet ulos. Uskoteltiin kuljetusvaurioksi kun asiaa kyselin.

• niinnn
        mnvnBHF kirjoitti:

Ei siinä Kuitenkaan tarvita muuta kuin putoaa sopimattomaan paikkaan ja kuljetusväline ajaa yli. Kyllä siinä objektiivikin littaantuu.
        Eräälle ulkomailta tulleelle valokuvalähetykselle kävi niin, että se putosi lentokentällä ensimmäisestä rahtivaunusta ja jäi perävaunun alle. Paketti hajosi ja kuvat levisi kentälle.
        Yhteen aikaan kaikki Ruotsiin lähetetyt paketit tuli hajonneina perille. Tuntui, että olisivat olleet tarkoituksella avattu sisällön tarkistamiseksi. Eikä sitten avaajalla ollut varaa teippiin, ettei sisukset olisi pursuneet ulos. Uskoteltiin kuljetusvaurioksi kun asiaa kyselin.

No tuon olen kyllä moneen kertaan nähnyt, kuinka lentokentillä paketteja ja matkalaukkuja heitellään surutta. Siksi en ikinä ulkomailta objektiiveja ostakaan. Mutta Suomen sisällä olen itsekin saanut ja lähettänyt satoja paketteja, jotka kaikki ovat päässeet perille ehjinä.

• 123.
        mnvnBHF kirjoitti:

"mnvnBHF26.3.2014 20:38"

oletpa sinä paljon nähnyt ja kokenut, vai oletko alalla koodinaattorina.

olen tilannut ulkomailta jo 15 vuotta, tuhansia paketteja, yksikään ei ole tullut vaurioituneena. tällä hetkelläkin on tulossa kymmenkunta pakettia, työkavereilla ja itsellenikin.
        tulematta jää 1-2 sadasta, mutt kun maksaa luottokortilla, tai paypalilla niin saa rahat helpolla takaisin.

• Hups Ups
        123. kirjoitti:

"mnvnBHF26.3.2014 20:38"

oletpa sinä paljon nähnyt ja kokenut, vai oletko alalla koodinaattorina.

olen tilannut ulkomailta jo 15 vuotta, tuhansia paketteja, yksikään ei ole tullut vaurioituneena. tällä hetkelläkin on tulossa kymmenkunta pakettia, työkavereilla ja itsellenikin.
        tulematta jää 1-2 sadasta, mutt kun maksaa luottokortilla, tai paypalilla niin saa rahat helpolla takaisin.

Käytän yleens ulkomailta tilatessani UPS,DHL jne ja maksu PayPalilla. Tavara tulee kotiovelle ja eihän sitä ole pakkoa vastaanottaa jos paketti on ihan "päreinä". Helppoa ja vaivatonta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe