Amaryll??

Sweetis

Hei,

Mulla on D2 ja lääkkeinä Diformin ja Amaryll. Miten on, voiko Amaryll lihottaa? Se kuitenkin lisää insuliinin eritystä. Jotkut sanoo, että joo, jotkut taaas että ei... Onko teillä kokemuksia asiasta?

6

2504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petros

Heippa!
      Minulla myös D2 ja lääkkeenä amaryll sekä oramet jo
      2 vuotta en ole lihonut kiloakaan.Kaipa se johtuu
      aktiivisesta liikunnasta ja painoni on laskenut 13:sta kiloa ja olen nyt juuri sopivan painoinen.
      Sokeri ja kolesteroli arvot ovat huippu hyvät.
      On paljon itsestä kiini lihooko vai eikö,liikuntaa
      tulis harrastaa päivittäin n.30-60 min.per pv,sekä terveellinen ruokavalio,"se on siinä".

Hyvää syksynjatkoa.

• vaihtoehdot

2-tyypin diabetesta saattaa olla monia tyyppejä.
        Jotkut tulevat huonovointisiksi haiman insuliini- tuotantoa lisäävästä hoidosta. Toisia ne myös lihottavat ruokahalua lisäämällä. Jotkut lääkärit määräävät haiman toimintaa lisäävää hoitoa liian
        herkästi ottamatta huomioon elimistön omaa insu-
        liinitasoa eli insuliinin resistenssitapauksissa tämä hoito on periaatteessa väärä.

• 2-tyypin diabeetikko

Vaikutta siltä, että Amaryl ja sitä vastaava
      Euglugon lihottavat ajanmittaan. Ne ovat ns haima-
      piiskureita, eli lisäävät sen insuliinituotantoa, joka aihettaa sivuvaikutuksena voimakkaan näläntunteen. Sain euglugonia aivan alussa ja vaihdatin itse sen Diformin valmisteeseen, kun olo oli epätoivoinen. Yhdellä sukulaisella on alkanut insuliinhoito ja se on lihottonut häntä nopeasti. Monilla 2-tyypin ihmisillä on omaa tuotantoa riittävästi, mutta voimakas hiilhyd-raattidietti estää oikean tason saamisen. Vältä perunaa ja kaikkea hienoksijauhettua vehnää ja muita sokeri-energiapommeja rasvan ohella.

• Räevä

Sanoit että voimakas hiilihydraattidietti voi estää oman insuliinin tason saavuttamisen vai tarkoititko sokeritasoa. Sitten käskit varoa perunaa ja hienoksijauhettua vehnää. Ymmärrän dietillä ettei käytetä. Kuinka käyttämättömyys voi estää ja miksi sitten pitäisi olla vehnää ja perunaa käyttämättä, eikös se ole juuri diettiä. En viisastele vaan olen vakavissani sillä minä en ymmärrä ja sokeriongelmani on pahanpuoleinen.

• Räevä
        Räevä kirjoitti:

Sanoit että voimakas hiilihydraattidietti voi estää oman insuliinin tason saavuttamisen vai tarkoititko sokeritasoa. Sitten käskit varoa perunaa ja hienoksijauhettua vehnää. Ymmärrän dietillä ettei käytetä. Kuinka käyttämättömyys voi estää ja miksi sitten pitäisi olla vehnää ja perunaa käyttämättä, eikös se ole juuri diettiä. En viisastele vaan olen vakavissani sillä minä en ymmärrä ja sokeriongelmani on pahanpuoleinen.

Minulla on 2. tyyppi ja lääkkeinä Diformin ja Amaryll

• Anonyymi

En ole lihonut käyttänyt kohta 20vuotta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      157
      3423
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      86
      2277
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      10
      2257
    4. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      14
      2199
    5. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      33
      2157
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      27
      2108
    7. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      83
      1932
    8. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      20
      1823
    9. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      156
      1783
    10. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      9
      1618
    Aihe