Sanoin itseni irti avustajantyöstä, irtisanoutumisaika 2 viikkoa. Sain tänään sairauslomapaperin, jonka lääkäri halusi kirjoittaa huhtikuun loppuun asti. Kyseessä on tuki-ja liikuntaelinvamma, jonka diagnoosi on näkyvissä latinaksi. En pidä siitä, että B-todistuksen kyseessä ollessa siihen on kirjattu pari muuta sairastamaani sairautta, siis kartoituksena perustilanteeseen sairauspäivärahoja varten.
Haluan peittää kopiosta tämän laajemman selostuksen. Voinko laillisesti tehdä niin? Ymmärtäisin että voisin, koska lääkärintodistuksen sairausloma-osasto on sivulla 2 ja hänhän sairausloman tarpeen toteaa. Diagnoosi siis sivulla 1.
Jos työnantaja jostain syystä haluaa alkuperäisen, hän saa sen minulta, mutta ihan oikeasti juoruilun takia haluan peittää taustatiedot. Kyseessä ei ole mikään mielenterveysvamma, vaan autoimmuunisairaus joka työnantajalla oli kyllä alun perin tiedossaan.
Mitä sanotte? Täälläpäin ei oikein nuo vaitiolovelvollisuudet välttämättä pidä.
Sairauslomapaperi työnantajalle
37
534
Vastaukset
- viralpaper
No miksi se sitten pitäisi työnantajalta peittää jos hän on siitä tiennyt? Luullakseni ei ole laillista mennä peittelemään mitään tietoja virallisesta asiapapereista..
- oopeo
Siksi että täälläpäin nuo vaitiolemiset ovat tulkinnallinen käsite. Antaa siis vain vauhtia taas joillekin oletuksille.
Tämä työnantaja (vammainen) ei välttämättä muista, että hän on nämä aiemmat sairaudet kuullut. Perussairauteni eivät vaikuttaneet mitenkään työni hoitamiseen.
Hän itse jätti kertomatta erään terveydellisen asian itsestään, mutten välittänyt nostaa asiasta haloota.
Se ei tunnu hyvältä, että kunta, josta palkka maksetaan, saa tietää minun yksityisiä asioitani. Joudun siis lähettämään saikkupaperin myös sinne.
Syy on todellakin se, etten halua asioitani leviteltävän. Työnantajani kertoi myös minulle sellaisia asioita, joiden omistaja ei varmaankaan olisi välittänyt siitä, että niitä levitellään. Itse pidän kiinni vaitiolovelvollisuudesta. - viralpaper
oopeo kirjoitti:
Siksi että täälläpäin nuo vaitiolemiset ovat tulkinnallinen käsite. Antaa siis vain vauhtia taas joillekin oletuksille.
Tämä työnantaja (vammainen) ei välttämättä muista, että hän on nämä aiemmat sairaudet kuullut. Perussairauteni eivät vaikuttaneet mitenkään työni hoitamiseen.
Hän itse jätti kertomatta erään terveydellisen asian itsestään, mutten välittänyt nostaa asiasta haloota.
Se ei tunnu hyvältä, että kunta, josta palkka maksetaan, saa tietää minun yksityisiä asioitani. Joudun siis lähettämään saikkupaperin myös sinne.
Syy on todellakin se, etten halua asioitani leviteltävän. Työnantajani kertoi myös minulle sellaisia asioita, joiden omistaja ei varmaankaan olisi välittänyt siitä, että niitä levitellään. Itse pidän kiinni vaitiolovelvollisuudesta.Jos asiasi leviää voit nostaa syytteen jos vaan voit todostaa, ettei kukaan muu, kuin työnantajasi, ole voinut sitä levittää. Vaikka hän on vammainen ei se tarkoita, että hänen muistissaan on vikaa.
Onko se asia, jonka hän jätti kertomatta, oleellisesti vaikuttanut sinun työhösi?
Et sinä voi peittää virallisesta asiapaperista tietoja.
Mistä sinä olet varma, että sinun asioitasi leviteltäisiin? - oopeo
viralpaper kirjoitti:
Jos asiasi leviää voit nostaa syytteen jos vaan voit todostaa, ettei kukaan muu, kuin työnantajasi, ole voinut sitä levittää. Vaikka hän on vammainen ei se tarkoita, että hänen muistissaan on vikaa.
Onko se asia, jonka hän jätti kertomatta, oleellisesti vaikuttanut sinun työhösi?
Et sinä voi peittää virallisesta asiapaperista tietoja.
Mistä sinä olet varma, että sinun asioitasi leviteltäisiin?Joo älä yritä holhota. Emme elä Amerikassa, jossa nostetaan syytteitä kaikenlaisista asioista, joista vain vähänkin voidaan vetää herne nenään. Satun vain tietämään nämä työnantajani pikku piirit, joihin minuakin ympättiin.
En väittänyt hänen muistissaan olevan vikaa. Kokemuksen kautta tiedän asian. Hän on johdateltavissa.
Kyllä se seikka jonka hän jätti kertomatta itsestään vaikutti minun työhöni tai siis olisi vaikuttanut, jos hän olisi sen kertonut. Se olisi lisännyt minun työni vaativuutta, joka taas olisi mahdollisesti lisännyt palkkaani.
Saikkupaperi on B-todistus Kelan pyynnön vuoksi. Kela tarvitsee B-todistuksen. Muille pitäisi kelvata pelkkä diagnoosi numeroineen. Ei kunta sen paremmin kuin työnantajakaan tee minun laajemmilla terveystiedoillani yhtään mitään. He eivät ole maksajina, vaan Kela.
Minä en aio enkä halua alkaa nostaa syytteitä ja tutkia ja epäillä jokaista asiaa. Siksi ennemmin peitän asiat, jotka eivät suoraan joillekin tahoille kuulu. He voivat kysyä asiasta minulta, jos tuntevat tarvetta tietää lähemmin.
Case closed. - viralpaper21
oopeo kirjoitti:
Joo älä yritä holhota. Emme elä Amerikassa, jossa nostetaan syytteitä kaikenlaisista asioista, joista vain vähänkin voidaan vetää herne nenään. Satun vain tietämään nämä työnantajani pikku piirit, joihin minuakin ympättiin.
En väittänyt hänen muistissaan olevan vikaa. Kokemuksen kautta tiedän asian. Hän on johdateltavissa.
Kyllä se seikka jonka hän jätti kertomatta itsestään vaikutti minun työhöni tai siis olisi vaikuttanut, jos hän olisi sen kertonut. Se olisi lisännyt minun työni vaativuutta, joka taas olisi mahdollisesti lisännyt palkkaani.
Saikkupaperi on B-todistus Kelan pyynnön vuoksi. Kela tarvitsee B-todistuksen. Muille pitäisi kelvata pelkkä diagnoosi numeroineen. Ei kunta sen paremmin kuin työnantajakaan tee minun laajemmilla terveystiedoillani yhtään mitään. He eivät ole maksajina, vaan Kela.
Minä en aio enkä halua alkaa nostaa syytteitä ja tutkia ja epäillä jokaista asiaa. Siksi ennemmin peitän asiat, jotka eivät suoraan joillekin tahoille kuulu. He voivat kysyä asiasta minulta, jos tuntevat tarvetta tietää lähemmin.
Case closed.Mitä holhoamista? Jos vaitiolovelvollisuutta rikotaan, se ei oo mikään "amerikan juttu" tai "herne nenään" juttu. Jokapuolella suomea, kunnasta riippumatta, on samat laki pykälät voimassa.
Tämä kirjoituksesi antaa työnantajan muistista erilaisen kuvan:
" Tämä työnantaja (vammainen) ei välttämättä muista, että hän on nämä aiemmat sairaudet kuullut"
Jos saat niiltä 2 viikolta sairausloman ajan palkan on sinun toimitettava todistus palkanmaksajalle eli kunnalle. - oopeo
viralpaper21 kirjoitti:
Mitä holhoamista? Jos vaitiolovelvollisuutta rikotaan, se ei oo mikään "amerikan juttu" tai "herne nenään" juttu. Jokapuolella suomea, kunnasta riippumatta, on samat laki pykälät voimassa.
Tämä kirjoituksesi antaa työnantajan muistista erilaisen kuvan:
" Tämä työnantaja (vammainen) ei välttämättä muista, että hän on nämä aiemmat sairaudet kuullut"
Jos saat niiltä 2 viikolta sairausloman ajan palkan on sinun toimitettava todistus palkanmaksajalle eli kunnalle.No kiitos nyt itsestäänselvyyksien hokemisesta.
- xxc
oopeo kirjoitti:
No kiitos nyt itsestäänselvyyksien hokemisesta.
Etkö voi pyytää tavallista sairaslomapaperia? B-todistus on pikkasen liian kova paperi yksityishenkilölle annettavaksi, ja tämän sanon lähihoitajana.
- jyssäys
oopeo kirjoitti:
No kiitos nyt itsestäänselvyyksien hokemisesta.
Jotenki sekavaa on toi sun tarinan kerronta.. muistuttaa jotain aikaisempaa julkaisua jossa ihan samaa tarinaa ristiriitaisuuksineen.
Ehkäpä ihan kiltisti toimitat sairausloma todistuksen työnantajalle ja B-lausunnon kelalle.
Lakkaat luulottelemasta, että sinusta levitetään ympäri kuntaa juoruja yhden vaivaisen saikun takia... huh... - oopeo
jyssäys kirjoitti:
Jotenki sekavaa on toi sun tarinan kerronta.. muistuttaa jotain aikaisempaa julkaisua jossa ihan samaa tarinaa ristiriitaisuuksineen.
Ehkäpä ihan kiltisti toimitat sairausloma todistuksen työnantajalle ja B-lausunnon kelalle.
Lakkaat luulottelemasta, että sinusta levitetään ympäri kuntaa juoruja yhden vaivaisen saikun takia... huh...Joo kiitos kovasti.
Toimitinkin jo peitetyn B-lausunnon työnantajalle ja saman paperin Kelalle sellaisenaan. Kela B-lausuntoa edellytti.
Kaikki ovat tyytyväisiä nyt.
Jotenki sekavaa on ton jyssäyksen asiaan puuttuminen. JOs ei jaksa lukea koko tarinaa niin ei ehkä kannata kommentoidakaan. Katsoo välillä otsikkoa. Siitä yleensä selviää, mikä asia aloittajalla on. Huh-huh! Voit minun puolestani haistella kevään kukkasia. - jyssäys
oopeo kirjoitti:
Joo kiitos kovasti.
Toimitinkin jo peitetyn B-lausunnon työnantajalle ja saman paperin Kelalle sellaisenaan. Kela B-lausuntoa edellytti.
Kaikki ovat tyytyväisiä nyt.
Jotenki sekavaa on ton jyssäyksen asiaan puuttuminen. JOs ei jaksa lukea koko tarinaa niin ei ehkä kannata kommentoidakaan. Katsoo välillä otsikkoa. Siitä yleensä selviää, mikä asia aloittajalla on. Huh-huh! Voit minun puolestani haistella kevään kukkasia.Juurikin näin, peitetty paperi. Entäpä kun jäät siitä kiinni? Ei paljoa järki päätä pakota.
- diipailuua
Diagnoosia ei tarvitse luovuttaa työnantajalle, mutta tällöin hänen ei ole pakko maksaa palkkaakaan sairauslomasta. Hyvin yksinkertaista.
Ja herätys tähän päivään; kaikkialla juoruillaan, se, miten siihen itse suhtaudut on täysin omassa harkinnassa ja hallinnassa. eli haistatko pitkät juoruille ja katkaiset siivet heti alkuunsa moisilta hölynpölyiötä vai lisäätkö itse vettä myllyyn?
Ja jos sattuu, että olsiit tulevaisuudessa jotain työtä tekemässä, velvollisuutesi on toimittaa jokaikinen työkuntoon vaikuttava diagnoosilappu tulevalle työnantajalle.- oopeo
Jyssäys ja diipailuua, tiedoksenne:
Työnantaja ei ole maksanut palkkaani koko vuonna, vaan Kela on maksanut minulle sairauspäivärahat. Siksi juuri tein näin, hyvät ystävät.
Jään siis odottamaan lomakorvauksiani, joista minua ei tarvitse nyt erikseen alkaa opettaa tällä palstalla, että ne eivät kerry sairauslomakuukausien osalta.
Itseäni ei juoruilu kiinosta. Ei siihen osallistuminen eikä siihen aiheen antaminen, joka yleensä käsitetään väärin, jos juoruilla täytyy.
Tuosta viimeisestä kappaleestasi - juokse nyt mutkia! Omalla riskillä ja vastuulla voi tehdä mitä haluaa. Aloitin jo uudessa työssä.
Minä en ole kiltti ja mukautuva, holhousta haluava, sosiaalitukia, sairaustukia ja muuta voivotettavaa haluava henkilö. Etsikää tietoa ennen kuin lähdette jakamaan sitä totuutena.
Jyssäykselle vielä: luepas taas uudelleen, vielä kerran ketjun aloittava kappale.
Siitä löytyy vastaus viimeisimpään kysymykseesi.
OIkein hyvää päivänjatkoa! - jyssäys
oopeo kirjoitti:
Jyssäys ja diipailuua, tiedoksenne:
Työnantaja ei ole maksanut palkkaani koko vuonna, vaan Kela on maksanut minulle sairauspäivärahat. Siksi juuri tein näin, hyvät ystävät.
Jään siis odottamaan lomakorvauksiani, joista minua ei tarvitse nyt erikseen alkaa opettaa tällä palstalla, että ne eivät kerry sairauslomakuukausien osalta.
Itseäni ei juoruilu kiinosta. Ei siihen osallistuminen eikä siihen aiheen antaminen, joka yleensä käsitetään väärin, jos juoruilla täytyy.
Tuosta viimeisestä kappaleestasi - juokse nyt mutkia! Omalla riskillä ja vastuulla voi tehdä mitä haluaa. Aloitin jo uudessa työssä.
Minä en ole kiltti ja mukautuva, holhousta haluava, sosiaalitukia, sairaustukia ja muuta voivotettavaa haluava henkilö. Etsikää tietoa ennen kuin lähdette jakamaan sitä totuutena.
Jyssäykselle vielä: luepas taas uudelleen, vielä kerran ketjun aloittava kappale.
Siitä löytyy vastaus viimeisimpään kysymykseesi.
OIkein hyvää päivänjatkoa!Miten ihmeessä aikasemmin kirjoitit, että palkan maksaa kunta!
Miten ihmeessä voit olla sairauslomalla ja uudessa työssä... ei hyvää päivää millanen sönköttäjä, et nyt taida enää itekkään tietää mitä teet.. ootko töissä ja saikulla samaan aikaan??!!
Lueppa ite uudelleen mitä oot kirjoittanu! MM.nämä:
"Sain tänään sairauslomapaperin, jonka lääkäri halusi kirjoittaa huhtikuun loppuun asti" ( tämän olet kirjoittanut 24.3.14)
"Se ei tunnu hyvältä, että kunta, josta palkka maksetaan, saa tietää minun yksityisiä asioitani. Joudun siis lähettämään saikkupaperin myös sinne"
"Minä en ole kiltti ja mukautuva, holhousta haluava, sosiaalitukia, sairaustukia ja muuta voivotettavaa haluava henkilö"
" Omalla riskillä ja vastuulla voi tehdä mitä haluaa. Aloitin jo uudessa työssä" - oopeo
jyssäys kirjoitti:
Miten ihmeessä aikasemmin kirjoitit, että palkan maksaa kunta!
Miten ihmeessä voit olla sairauslomalla ja uudessa työssä... ei hyvää päivää millanen sönköttäjä, et nyt taida enää itekkään tietää mitä teet.. ootko töissä ja saikulla samaan aikaan??!!
Lueppa ite uudelleen mitä oot kirjoittanu! MM.nämä:
"Sain tänään sairauslomapaperin, jonka lääkäri halusi kirjoittaa huhtikuun loppuun asti" ( tämän olet kirjoittanut 24.3.14)
"Se ei tunnu hyvältä, että kunta, josta palkka maksetaan, saa tietää minun yksityisiä asioitani. Joudun siis lähettämään saikkupaperin myös sinne"
"Minä en ole kiltti ja mukautuva, holhousta haluava, sosiaalitukia, sairaustukia ja muuta voivotettavaa haluava henkilö"
" Omalla riskillä ja vastuulla voi tehdä mitä haluaa. Aloitin jo uudessa työssä"Haista sinä jyssäys pitkä vittu!
Onneksi en ole missään selitysvastuussa sinuun päin.
Mene ulos ja nauti kevätilmasta, saatanan sönköttäjä.
Sinusta ainakin tietää sen ettet tee töitä.
Minä taas teen omalla riskilläni ja vastuulla mitä haluan.
Sen pitää riittää sinulle, helvetin liima. - jyssäys
oopeo kirjoitti:
Haista sinä jyssäys pitkä vittu!
Onneksi en ole missään selitysvastuussa sinuun päin.
Mene ulos ja nauti kevätilmasta, saatanan sönköttäjä.
Sinusta ainakin tietää sen ettet tee töitä.
Minä taas teen omalla riskilläni ja vastuulla mitä haluan.
Sen pitää riittää sinulle, helvetin liima.No jopas sitä nyt hernettä nenään vedetään! :D
Mulle on ihan sama mitä teet, mutta kun tänne kirjoittelet ihan outoja juttuja niin kai niihin saa kommentoida?!
Ehkäpä pieni kevät ilman haistelu sullekkin tekisi hyvää niin tietäisit itsekkin missä menet.
Ikävää, ette kestä kommentteja omasta sekavasta kirjoittelustasi.
Joka tapauksessa huijaat aika montaa tahoa, myös itseäsi!
Kasva aikuiseksi! - oopeo
jyssäys kirjoitti:
No jopas sitä nyt hernettä nenään vedetään! :D
Mulle on ihan sama mitä teet, mutta kun tänne kirjoittelet ihan outoja juttuja niin kai niihin saa kommentoida?!
Ehkäpä pieni kevät ilman haistelu sullekkin tekisi hyvää niin tietäisit itsekkin missä menet.
Ikävää, ette kestä kommentteja omasta sekavasta kirjoittelustasi.
Joka tapauksessa huijaat aika montaa tahoa, myös itseäsi!
Kasva aikuiseksi!Sitä samaa sinulle. Vittuako kommentoit ja kyselet kun et viitsi lukea aloittavaa puheenvuoroa edes ja sönkötät sekavia vielä sen jälkeen kun aloittaja sai ne vastaukset jotka halusi.
Lueppa ny ite sitte typerät kirjoituksesi. Ketjun nimi on Sairauslomapaperi työnantajalle ja sinä kirjoittelet ja utelet asian vierestä.
Voi hyvä Isä, kun sun vaan on pakko sekottaa kaikki asiat ja sekaantua kaikkeen.
Jatka auktoriteettien pelkäämistä mun puolesta ja kirjoita outoja ja sekavia tekstejäsi. Ikävää jos et nyt kestä jyssäys kestä minun mielipidettäni sinun kirjoituksistasi.
Haistele edelleen kevätilmaa. Se voi piristää aivotoimintaasi.
Kannattaa katsella peiliin syyllistä etsiessään, kun vetää helposti herneen nenäänsä siipensä saadessaan.
Sä et raukka tunne nykysysteemejä näköjään työmarkkinoilla. No - se on oma häpeäsi, mutta älä kommentoi kun et raukka tiedä mistä puhutaan. - jyssäys
oopeo kirjoitti:
Sitä samaa sinulle. Vittuako kommentoit ja kyselet kun et viitsi lukea aloittavaa puheenvuoroa edes ja sönkötät sekavia vielä sen jälkeen kun aloittaja sai ne vastaukset jotka halusi.
Lueppa ny ite sitte typerät kirjoituksesi. Ketjun nimi on Sairauslomapaperi työnantajalle ja sinä kirjoittelet ja utelet asian vierestä.
Voi hyvä Isä, kun sun vaan on pakko sekottaa kaikki asiat ja sekaantua kaikkeen.
Jatka auktoriteettien pelkäämistä mun puolesta ja kirjoita outoja ja sekavia tekstejäsi. Ikävää jos et nyt kestä jyssäys kestä minun mielipidettäni sinun kirjoituksistasi.
Kannattaa katsella peiliin syyllistä etsiessään, kun vetää helposti herneen nenäänsä siipensä saadessaan.
Sä et raukka tunne nykysysteemejä näköjään työmarkkinoilla. No - se on oma häpeäsi, mutta älä kommentoi kun et raukka tiedä mistä puhutaan.Ööö mitä syyllistä? En mä oo saanu siipeeni missään vaiheessa!
Mulla on kaikki hyvin, ei oo tarvinnu toimitella peiteltyjä sairausloma todistuksia työnantajalle tai olla olevinaan sairauslomalla ja työssä samaan aikaan...
Hyi millaista kielenkäyttöä! - jyssäys
oopeo kirjoitti:
Sitä samaa sinulle. Vittuako kommentoit ja kyselet kun et viitsi lukea aloittavaa puheenvuoroa edes ja sönkötät sekavia vielä sen jälkeen kun aloittaja sai ne vastaukset jotka halusi.
Sä et raukka tunne nykysysteemejä näköjään työmarkkinoilla. No - se on oma häpeäsi, mutta älä kommentoi kun et raukka tiedä mistä puhutaan.Uuups...
Voi onko "nyky systeemi" tätä: monta kuukautta saikulla jolloin kela maksaa, tai siis työnantaja maksaa palkan ku oot irtisanoutunu ja jääny saikulle ja pitäishän ne kesäloma rahatki tulla, ja sit kuitenkin hakee kelalta rahaa, ja sit kuitenkin on alottanu jo uudessa työpaikassa... millä työmarkkinoilla sairauslomalla oleva on?
:D - oopeo
jyssäys kirjoitti:
Uuups...
Voi onko "nyky systeemi" tätä: monta kuukautta saikulla jolloin kela maksaa, tai siis työnantaja maksaa palkan ku oot irtisanoutunu ja jääny saikulle ja pitäishän ne kesäloma rahatki tulla, ja sit kuitenkin hakee kelalta rahaa, ja sit kuitenkin on alottanu jo uudessa työpaikassa... millä työmarkkinoilla sairauslomalla oleva on?
:DJotenki on taas sekavaa toi sun ajatustoiminta nykysysteemissä. Opettele luomaan lauseita ja tutki suomen kielioppia, että oppisit kirjoittamaan.
Ketjun aiheesta. Ei aiheen vierestä.
Hyi millaista nillitystä, kusipää! - jyssäys
oopeo kirjoitti:
Jotenki on taas sekavaa toi sun ajatustoiminta nykysysteemissä. Opettele luomaan lauseita ja tutki suomen kielioppia, että oppisit kirjoittamaan.
Ketjun aiheesta. Ei aiheen vierestä.
Hyi millaista nillitystä, kusipää!" Ikävää jos et nyt kestä jyssäys kestä minun mielipidettäni sinun kirjoituksistasi"
ja ikävää kun et kestä minun kirjoitusta.
Et vaan osaa vastata kirjoitukseen ja se on ikävää. Kaikenlaista ristiriitaa jutuissas, mutta se antaa todellisen kuvan sinusta ihmisenä.
vielä palanen kirjoituksestasi..
"juoruilun takia haluan peittää taustatiedot. Kyseessä ei ole mikään mielenterveysvamma, vaan autoimmuunisairaus"...
kuvittelet olevasi kovinkin keskeinen henkilö kunnassa jossa asut, jos luulet sairaus tietojesi olevan hyvä juoruilun aihe!
Että taas saa nauraa :D - oopeo
jyssäys kirjoitti:
" Ikävää jos et nyt kestä jyssäys kestä minun mielipidettäni sinun kirjoituksistasi"
ja ikävää kun et kestä minun kirjoitusta.
Et vaan osaa vastata kirjoitukseen ja se on ikävää. Kaikenlaista ristiriitaa jutuissas, mutta se antaa todellisen kuvan sinusta ihmisenä.
vielä palanen kirjoituksestasi..
"juoruilun takia haluan peittää taustatiedot. Kyseessä ei ole mikään mielenterveysvamma, vaan autoimmuunisairaus"...
kuvittelet olevasi kovinkin keskeinen henkilö kunnassa jossa asut, jos luulet sairaus tietojesi olevan hyvä juoruilun aihe!
Että taas saa nauraa :DKiitos samoin sinulle!
Et vaan osaa kirjoittaa suomenkieltä. Kaikenlaisia virheitä vilisee. Utelua riittää. Sinä haluat seuraa. Muuta seuraa sinulla ei olekaan kuin palstakirjoittajat. Voi voi sentään!
Etkä kestä jäädä viimeiseksi. Ehdoin tahdoin pitää heittää taas jokin ääliökommentti.
Sinä et elä tässä kunnassa etkä tiedä juuri mitään minun henkilöstäni. Sinä puutut nyt siihen että avustaja ei ole olla mitenkään keskeinen henkilö, mutta sinä taidat nyt olla väärässä .... ja sitähän sinä et kestä!
Huvittavaa tuo vääntösi, todella. - jyssäys
oopeo kirjoitti:
Kiitos samoin sinulle!
Et vaan osaa kirjoittaa suomenkieltä. Kaikenlaisia virheitä vilisee. Utelua riittää. Sinä haluat seuraa. Muuta seuraa sinulla ei olekaan kuin palstakirjoittajat. Voi voi sentään!
Etkä kestä jäädä viimeiseksi. Ehdoin tahdoin pitää heittää taas jokin ääliökommentti.
Sinä et elä tässä kunnassa etkä tiedä juuri mitään minun henkilöstäni. Sinä puutut nyt siihen että avustaja ei ole olla mitenkään keskeinen henkilö, mutta sinä taidat nyt olla väärässä .... ja sitähän sinä et kestä!
Huvittavaa tuo vääntösi, todella.Hyvä tavaton, olekko sää selvännäkijäki?!
Sä et kestä kommenttia!
Onko hyvää suomea: "Sinä puutut nyt siihen että avustaja ei ole olla mitenkään keskeinen henkilö"
Kauheen hienosti sää kirjotat, Onnea! Älä ny kuitenkaan huvittavuuteen tukehu :D
p.s.mikä on mielenterveysvamma... ku em mää tiiä??? - oopeo
jyssäys kirjoitti:
Hyvä tavaton, olekko sää selvännäkijäki?!
Sä et kestä kommenttia!
Onko hyvää suomea: "Sinä puutut nyt siihen että avustaja ei ole olla mitenkään keskeinen henkilö"
Kauheen hienosti sää kirjotat, Onnea! Älä ny kuitenkaan huvittavuuteen tukehu :D
p.s.mikä on mielenterveysvamma... ku em mää tiiä???Et sää raukka varmaan tiärä paljon muutakaan ....mutta älä masennu. Ihminen voi oppia uusia asioista, jos haluaa.
Onko sulla vielä kommentoitavaa otsikon aiheesta?
Jos ei, niin minun osaltani tämä "keskustelu" saa jäädä tähän ja joudut etsimään uuden kohteen, jolle vittuilla. - jyssäys
oopeo kirjoitti:
Et sää raukka varmaan tiärä paljon muutakaan ....mutta älä masennu. Ihminen voi oppia uusia asioista, jos haluaa.
Jos ei, niin minun osaltani tämä "keskustelu" saa jäädä tähän ja joudut etsimään uuden kohteen, jolle vittuilla.Et ole kyennyt vastaamaan ko. otsikosta tulleisiin kysymyksiin. oopeon hermo kireällä, kun asiasta kommentoitu
- oopeo
jyssäys kirjoitti:
Et ole kyennyt vastaamaan ko. otsikosta tulleisiin kysymyksiin. oopeon hermo kireällä, kun asiasta kommentoitu
Tässä ovat minun kysymykseni otsikkoni
"Sairauslomapaperi työnantajalle" jälkeen:
Voinko laillisesti tehdä niin?
Mitä sanotte?
Tässä taas osa sinun kysymyksiäsi:
p.s.mikä on mielenterveysvamma... ku em mää tiiä???
millä työmarkkinoilla sairauslomalla oleva on?
Ööö mitä syyllistä?
ootko töissä ja saikulla samaan aikaan??!!
Kysyn nyt vielä uudelleen: onko sulla vielä kommentoitavaa otsikon aiheesta?
Ilmeisesti sinun mielestäsi ylläolevat käsittelevät otsikon aihetta.
- Eledan
Olisit oopeo vastannut kysymyksiin. Eihän se nyt niin vaikeaa olisi ollut.
- oopeo
Voi hyvä jyssäys! Minä en ole jyssäyksen tietopankki.
Miten ylläolevat jyssäyksen kysymykset käsittelevät otsikon aihetta?
Pilkuttamista,, turhan taivastelua, vittuilua ja saivartelua ajan kuluksi .... se taitaa olla päivän trendi.
Olisi kohteliasta kommentoida alkuperäisillä nimimerkeillään, viralpaper21 ja jyssäys ... - jyssäys
oopeo kirjoitti:
Voi hyvä jyssäys! Minä en ole jyssäyksen tietopankki.
Miten ylläolevat jyssäyksen kysymykset käsittelevät otsikon aihetta?
Pilkuttamista,, turhan taivastelua, vittuilua ja saivartelua ajan kuluksi .... se taitaa olla päivän trendi.
Olisi kohteliasta kommentoida alkuperäisillä nimimerkeillään, viralpaper21 ja jyssäys ..." Vittuako kommentoit ja kyselet kun et viitsi lukea aloittavaa puheenvuoroa edes ja sönkötät sekavia vielä sen jälkeen kun aloittaja sai ne vastaukset jotka halusi"
Tuossa edelleen sinun sivistävät kommentit. En minä ole V....t kuten sinä väität. Itselläsi hermo on palanut ja et kykene vastaamaan asiallisiin kysymyksiin. Ongelma ei ole minulla.
Olet halunnu vain tietynlaisia kommentteja mitkä on sinun mieleen ja kun muuta kirjoittamaasi kommentoidaan hermosi palaa ja alat kirjoittaa hävyttömyyksiä.
Kannattaa kirjoittaa sellaista mihin on valmis ja kykenevä vastaamaan.
Ja vielä tuon esille sinun kirjoitustasi:
"Sinä et elä tässä kunnassa etkä tiedä juuri mitään minun henkilöstäni. Sinä puutut nyt siihen että avustaja ei ole olla mitenkään keskeinen henkilö, mutta sinä taidat nyt olla väärässä .... ja sitähän sinä et kestä!"
Jos et ymmärtänyt, niin tässä selitys: oletko niin merkittävä henkilö, että sinusta ja sairauksistasi juoruiltaisiin laajasti kunnassa jossa asut tai että sinun sairauksistasi oltaisiin kiinnostunut laajemmaltakin. Olet nyt nostanut asian omassa päässäsi isommaksi, kun se oikeasti on. Yksi sairausloma paperi ei merkitse kunnassa tuon taivaallista vaikka siinä näkyisi mitä hyvänsä.
Ole nyt ihan rauhassa sairauslomalla ja nosta kelan maksama raha tai tee työtä sille uudelle työnantajalle (sääli häntä) mutta rauhoitu hyvää ihminen, rauhoitu. :D
Mitä ihmeen kestämistä minulla olisi? Sinä et kykene vastaamaan kirjoituksiisi. :D - oopeo
jyssäys kirjoitti:
" Vittuako kommentoit ja kyselet kun et viitsi lukea aloittavaa puheenvuoroa edes ja sönkötät sekavia vielä sen jälkeen kun aloittaja sai ne vastaukset jotka halusi"
Tuossa edelleen sinun sivistävät kommentit. En minä ole V....t kuten sinä väität. Itselläsi hermo on palanut ja et kykene vastaamaan asiallisiin kysymyksiin. Ongelma ei ole minulla.
Olet halunnu vain tietynlaisia kommentteja mitkä on sinun mieleen ja kun muuta kirjoittamaasi kommentoidaan hermosi palaa ja alat kirjoittaa hävyttömyyksiä.
Kannattaa kirjoittaa sellaista mihin on valmis ja kykenevä vastaamaan.
Ja vielä tuon esille sinun kirjoitustasi:
"Sinä et elä tässä kunnassa etkä tiedä juuri mitään minun henkilöstäni. Sinä puutut nyt siihen että avustaja ei ole olla mitenkään keskeinen henkilö, mutta sinä taidat nyt olla väärässä .... ja sitähän sinä et kestä!"
Jos et ymmärtänyt, niin tässä selitys: oletko niin merkittävä henkilö, että sinusta ja sairauksistasi juoruiltaisiin laajasti kunnassa jossa asut tai että sinun sairauksistasi oltaisiin kiinnostunut laajemmaltakin. Olet nyt nostanut asian omassa päässäsi isommaksi, kun se oikeasti on. Yksi sairausloma paperi ei merkitse kunnassa tuon taivaallista vaikka siinä näkyisi mitä hyvänsä.
Ole nyt ihan rauhassa sairauslomalla ja nosta kelan maksama raha tai tee työtä sille uudelle työnantajalle (sääli häntä) mutta rauhoitu hyvää ihminen, rauhoitu. :D
Mitä ihmeen kestämistä minulla olisi? Sinä et kykene vastaamaan kirjoituksiisi. :DKuule kullannuppu,
sinä et tosiaan tunne minua etkä voi tietää kuka minä itse asiassa olen.
Kenelläköhän alkaa nyt pinna palaa, siitä voidaan olla montaa mieltä.
Minä vastaan asiallisiin kysymyksiin otsikon aiheesta.
JOs sinä kyselet tyyliin " Öööh ... mitä asiallista siinä on?
Tähän kun vastaat, niin saat minun puolestani sönköttää täällä itseksesi vaikka hamaan maailman tappiin. Tai laadi vaikka mallivastaukset omiin kysymyksiisi, jos kysymyksesi olivat niin laadukkaita enkä minä vastaa niihin silloin, kun sinä toivot vastauksia. Minä sain jo vastaukseni ja tein omat ratkaisuni.
Nyt sinun olisi jo syytä rauhoittua. :::DDD ja ottaa se suomen kielen oppikirja esille ennen kuin alat kiusata seuraavaa kirjoittajaa, kusipää. - jyssäys
oopeo kirjoitti:
Kuule kullannuppu,
sinä et tosiaan tunne minua etkä voi tietää kuka minä itse asiassa olen.
Kenelläköhän alkaa nyt pinna palaa, siitä voidaan olla montaa mieltä.
Minä vastaan asiallisiin kysymyksiin otsikon aiheesta.
JOs sinä kyselet tyyliin " Öööh ... mitä asiallista siinä on?
Tähän kun vastaat, niin saat minun puolestani sönköttää täällä itseksesi vaikka hamaan maailman tappiin. Tai laadi vaikka mallivastaukset omiin kysymyksiisi, jos kysymyksesi olivat niin laadukkaita enkä minä vastaa niihin silloin, kun sinä toivot vastauksia. Minä sain jo vastaukseni ja tein omat ratkaisuni.
Nyt sinun olisi jo syytä rauhoittua. :::DDD ja ottaa se suomen kielen oppikirja esille ennen kuin alat kiusata seuraavaa kirjoittajaa, kusipää.Et ole kykenevä vastaamaan kuten arvelinkin. Onnea uuteen työhösi (jos sellaista edes on) ja älä nyt vaan ole päällekkäin saikulla ja työssä äläkä tulevaisuudessa salaa sairauksiasi työnantajalta :D Olen ihan rauhallinen älä ole huolissasi minusta. :D
- Lakipykälä
jyssäys kirjoitti:
Et ole kykenevä vastaamaan kuten arvelinkin. Onnea uuteen työhösi (jos sellaista edes on) ja älä nyt vaan ole päällekkäin saikulla ja työssä äläkä tulevaisuudessa salaa sairauksiasi työnantajalta :D Olen ihan rauhallinen älä ole huolissasi minusta. :D
Pienenä välikommenttina: sairauslomalla ja töissä voi olla samaan aikaan, jos haluaa ottaa riskin. Siis omalla vastuullaan jokainen voi olla sairauslomalla töissä.
Sairauksia, jotka eivät estä työn tekemistä, ei tarvitse työnantajalle kertoa. - luckylaki
Lakipykälä kirjoitti:
Pienenä välikommenttina: sairauslomalla ja töissä voi olla samaan aikaan, jos haluaa ottaa riskin. Siis omalla vastuullaan jokainen voi olla sairauslomalla töissä.
Sairauksia, jotka eivät estä työn tekemistä, ei tarvitse työnantajalle kertoa.Virallisesta sairausloma paperista tietojen peittäminen on hieman mietityttävä asia.. eikös yleensä pidä toimittaa alkuperäinen sairauslomatodistus työnantajalle ja taas lausunto kelalle on ihan erilainen paperi?
- oopeo
luckylaki kirjoitti:
Virallisesta sairausloma paperista tietojen peittäminen on hieman mietityttävä asia.. eikös yleensä pidä toimittaa alkuperäinen sairauslomatodistus työnantajalle ja taas lausunto kelalle on ihan erilainen paperi?
Voi hyvä jyssäys,
kyllä pitää toimittaa alkuperäinen A-todistus työnantajalle, jos B-todistusta ei ole tarvinnut tehdä. B-todistusta taas edellyttää Kela tapauksessa, että sairausloma on kestänyt pitkään ja nimenomaan sairauspäivärahaa varten. B:ssä on siis sekä A että B. Vastaanottaja määrittää sen osan, minkä tarvitsee. Esim. minun aikaisempi työnantajani tyytyi saamaan A:n jossa lukee diagnoosi ja sairausloman pituus. Hän ei hyödy B-osasta mitenkään, vaan osaa laskea lomakorvaukset irtisanoutumiseni johdosta tarkastettuaan, että sairausloman päivät riittävät yli irtisanoutumisaikaan.
Nyt jos tämä ei vieläkään mene kaaliin, niin otapa yhteyttä Kelaan ja kysele sieltä tai mistä ikinä haluatkaan. - luckylaki
oopeo kirjoitti:
Voi hyvä jyssäys,
kyllä pitää toimittaa alkuperäinen A-todistus työnantajalle, jos B-todistusta ei ole tarvinnut tehdä. B-todistusta taas edellyttää Kela tapauksessa, että sairausloma on kestänyt pitkään ja nimenomaan sairauspäivärahaa varten. B:ssä on siis sekä A että B. Vastaanottaja määrittää sen osan, minkä tarvitsee. Esim. minun aikaisempi työnantajani tyytyi saamaan A:n jossa lukee diagnoosi ja sairausloman pituus. Hän ei hyödy B-osasta mitenkään, vaan osaa laskea lomakorvaukset irtisanoutumiseni johdosta tarkastettuaan, että sairausloman päivät riittävät yli irtisanoutumisaikaan.
Nyt jos tämä ei vieläkään mene kaaliin, niin otapa yhteyttä Kelaan ja kysele sieltä tai mistä ikinä haluatkaan.En tiedä jyssäyksen asiasta, mutta minulla on tieto, että A todistus on työnantajalle ja B1 lausunto esim. Kelalle. On myös sellaisia tilanteita, että työnantajan ei tarvitse hyväksyä "normi" sairausloma paperia vaan voi vaatia laajemman selvityksen maksaakseen palkan.
- oopeo
luckylaki kirjoitti:
En tiedä jyssäyksen asiasta, mutta minulla on tieto, että A todistus on työnantajalle ja B1 lausunto esim. Kelalle. On myös sellaisia tilanteita, että työnantajan ei tarvitse hyväksyä "normi" sairausloma paperia vaan voi vaatia laajemman selvityksen maksaakseen palkan.
Hieno tieto, 10 pistettä siitä!
Kyllä nyt jännittää, tulevatko hakemaan minulta pois jo minulle näillä toimittamillani papereilla maksetut lomakorvaukset. Palkkaa minulle ei makseta, koska tehtyjä työtunteja tähän jaksoon ei ole.
Minun siteeni entiseen työpaikkaani ovat eilistä päivää. Tässähän joutuu nyt pelkäämään takaisinmaksua koko loppuikänsä ... hui kamalaa kun tärisyttää ...
Sanon vielä kerran sinulle - tiedustele asiaa Kelasta ja vaikkapa työnantajaliitoista.
Kyllä sinä olet hauska! :)
- ??öh
Oopeon laatimaa teksitiä:
"Voiko laillisesti tehdä niin? Ymmärtäisin että voisin, koska lääkärintodistuksen sairausloma-osasto on sivulla 2 ja hänhän sairausloman tarpeen toteaa. Diagnoosi siis sivulla 1.
Jos työnantaja jostain syystä haluaa alkuperäisen, hän saa sen minulta, mutta ihan oikeasti juoruilun takia haluan peittää taustatiedot. Kyseessä ei ole mikään mielenterveysvamma, vaan autoimmuunisairaus joka työnantajalla oli kyllä alun perin tiedossaan.
Mitä sanotte? Täälläpäin ei oikein nuo vaitiolovelvollisuudet välttämättä pidä"
Esitetyt lisäkysymykset ovat ihan asiaa, miksi siis hermostut?- oopeo
Viralpaper21/jyssäys/??öh
Nämä lisäkysymykset voidaan siis asiallisesti esittää otsikon "Sairauslomapaperi työnantajalle" alla. Ovat täysin relevantteja.
p.s.mikä on mielenterveysvamma... ku em mää tiiä???
millä työmarkkinoilla sairauslomalla oleva on?
Ööö mitä syyllistä?
ootko töissä ja saikulla samaan aikaan??!!
Hyvä on, sovitaan näin.
Sinä et valitettavasti ole kykenevä asiallisiin kommentteihin.
Lähden pienelle työmatkalle, joten ole hyvä: aloittamani palsta on käytössäsi monta päivää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832