Siirryin Linux Minttiin petyttyäni Windows 7:aan

hidastuva windows!

Mikä ihme siinä aina on etteä Windows-järjestelmä toimii hyvin ensimmäiste 1-1½ vuotta mutta yleensä parin vuoden jälkeen alkaa selvä hidastuminen? Ikäänkuin järjestelmään olisi asennettu koodinpätkä joka kahden vuoden jälkeen kuristaa järjestelmän hengiltä. Reilu kaksi vuotta Windows 7:n käyttöä ja lopulta minun oli pakko pyytää tuttavaltani apua. Hän auttoi asentamaan Linux Mint 13:n koneeseeni Windows 7:n rinnalle. Tuo Linux-järjestelmä on paljon, paljon nopeampi, kätevämpi eikä tarvitse turvakseen mitään virustorjuntaohjelmistoa. Lisäksi se ei ole jatkuvasti ilmoittelemassa ties mitä varoituksia ja muuta tympeää "informaatiota".

25

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sodat palstalle jauhamaan paskaa trolli hopi hopi.

• Kyllä sinä olet trolli - minä olen ihan oikea Seppo!

• Ubuntu on tubutin

• olet onneton suhari
        f.e.dzerzhinzky kirjoitti:

Kyllä sinä olet trolli - minä olen ihan oikea Seppo!

Feodor Dostojevski repi pelihousunsa ja pajasti mitättömän pippelinsä kaiken kansan naurettavaksi.

• No mutta

Eikös sitä siellä ollakin ... Onko Fede jo niin seniili?

• Oli ensin yleistä Windowsista palstalla, Vapunen siirsi.

• Windows sucks!
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Oli ensin yleistä Windowsista palstalla, Vapunen siirsi.

Tällainen juttu kuuluukin Windows-osastolle. Siellähän suurimmat pöljät löytyvätkin.

• 1q2w3e

Asiaahan tuossa kyllä oli. Itse siirryin vistan jälkeen Ubuntuun, eikä aikomusta ole takaisin windowsiin siirtyä.
      Epäilen, että sitä hyvää windowsia ei ikinä tule.

• Minulla on käytössä aivan loistava Windows versio ja on niitä loistavia ollut aikaisemminkin, esim. Windows 2000 ja XP.

NT4 mahtuu joukkoon hyvä ja Windows 95 oli omana aikanaan ennen nettiä myös aivan kelvollinen.

• prof-win-mieli-ala

Myös tänne praktiikalle ostettiin aikanaan läppäri vistalla pilattuna ja kokemuksesta järkytyttyneenä professori asensi siihen Ubuntun ja onkin ollut oikein tyytyväinen jo vuosia nykytilanteeseen.

Hyvin toimii sama läppäri Ubuntulla edelleen - vistalla pilattuna se olisi mennyt serriin jo aikoja sitten!

• voi niitä aikoja
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Minulla on käytössä aivan loistava Windows versio ja on niitä loistavia ollut aikaisemminkin, esim. Windows 2000 ja XP.

NT4 mahtuu joukkoon hyvä ja Windows 95 oli omana aikanaan ennen nettiä myös aivan kelvollinen.

Voi niitä aikoja ennen nettiä. Muistaako joku vielä miten ennen käytiin kavereilla kylässä ja taas toisinpäin istuttiin iltaa? Ja käytiin ulkona syömässä ja kapakoissa. Eikä ollut myöskään kännyköitä riesana, vaan elämä oli vapaampaa. Jos joku ei lankapuhelimella saanut kiinni, niin voi voi, soittakoot uudelleen jos asia on tärkeä.

Eikä päässyt NSA vakoilemaan millään tavalla Suomeakaan eikä yksittäisiä ihmisiä, elämä oli turvallisempaa. Eikä ollut kaljupää Fobba vahtimassa nettiä. Fobballe pitäisi antaa potkut kun tuhlaa kansan rahoja facebookissa kyttäämällä.

Tuohon aikaan rajan takana oli tuttu ja turvallinen, maailmaan järkeä ja järjestystä tuonut suuri Neuvostoliitto.

http://www.youtube.com/watch?v=P-6CesO8YPs

Jenkkilä oli pieni tekijä NL:n loppuun asti, valitettavasti sen jälkeen USA päätti ruveta maailmanpoliisiksi. Pian sille tulee loppu kun Venäjä nousee Neuvostoliiton tilalle uudeksi suurvallaksi.

• ...
        voi niitä aikoja kirjoitti:

Voi niitä aikoja ennen nettiä. Muistaako joku vielä miten ennen käytiin kavereilla kylässä ja taas toisinpäin istuttiin iltaa? Ja käytiin ulkona syömässä ja kapakoissa. Eikä ollut myöskään kännyköitä riesana, vaan elämä oli vapaampaa. Jos joku ei lankapuhelimella saanut kiinni, niin voi voi, soittakoot uudelleen jos asia on tärkeä.

Eikä päässyt NSA vakoilemaan millään tavalla Suomeakaan eikä yksittäisiä ihmisiä, elämä oli turvallisempaa. Eikä ollut kaljupää Fobba vahtimassa nettiä. Fobballe pitäisi antaa potkut kun tuhlaa kansan rahoja facebookissa kyttäämällä.

Tuohon aikaan rajan takana oli tuttu ja turvallinen, maailmaan järkeä ja järjestystä tuonut suuri Neuvostoliitto.

http://www.youtube.com/watch?v=P-6CesO8YPs

Jenkkilä oli pieni tekijä NL:n loppuun asti, valitettavasti sen jälkeen USA päätti ruveta maailmanpoliisiksi. Pian sille tulee loppu kun Venäjä nousee Neuvostoliiton tilalle uudeksi suurvallaksi.

"Venäjä nousee Neuvostoliiton tilalle uudeksi suurvallaksi. "

Tulet tämän huomaamaan karvaalla tavalla, kun se siirtää joukkonsa suomeen! Odottelen vain.

• asiakas"lääkäri"
        prof-win-mieli-ala kirjoitti:

Myös tänne praktiikalle ostettiin aikanaan läppäri vistalla pilattuna ja kokemuksesta järkytyttyneenä professori asensi siihen Ubuntun ja onkin ollut oikein tyytyväinen jo vuosia nykytilanteeseen.

Hyvin toimii sama läppäri Ubuntulla edelleen - vistalla pilattuna se olisi mennyt serriin jo aikoja sitten!

Mutta mitä se on tehnyt sinun korvien väliselle "harmaalle massalle" (aivoille)? Mutta siksihän sinä oletkin "älylataamossa" ? Eiks se ole noin ?

• prof-win-mieli-ala
        asiakas"lääkäri" kirjoitti:

Mutta mitä se on tehnyt sinun korvien väliselle "harmaalle massalle" (aivoille)? Mutta siksihän sinä oletkin "älylataamossa" ? Eiks se ole noin ?

tervetuloa praktiikalleni - ihan mihin aikaan tahansa! vaikutatte akuutilta tapaukselta!

• mitä sitten?
        ... kirjoitti:

"Venäjä nousee Neuvostoliiton tilalle uudeksi suurvallaksi. "

Tulet tämän huomaamaan karvaalla tavalla, kun se siirtää joukkonsa suomeen! Odottelen vain.

Mitä sitten? MInä nostan pihalla lipputankoon Venäjän lipun ja siinä on kaikki mitä sen konfliktin eteen teen. Minulle on tasan sama onko isäntämaa Suomi vai Venäjä jatkossa, ei muuta henkilökohtaista elämääni sitten millään tavalla.

• windows kuolee

Polttelin kaverille Linux Mintin levylle pyynnöstä. Käyn asentelemassa tänä iltana jahka kerkiän. Taas lähtee yksi windows bittien hautausmaalle ja tilalle tulee Mint.

Alkaa käydä rutiinista ihmisille Linuxin asentelu, etenkin kun windows XP kuoli, niin kiirettä pitää. Jossakin vaiheessa alan vaatia matkakorvauksia, koska bussillakin kulkeminen asiakkaan luo maksaa, vaikka muutoin asennankin Linuxin ilmaiseksi.

• Linuks tuhoo...†

Puppua puhuu. Ei ole ikinään asentanut muihin kuin omiin tietokoneisiin - jos niitä yleensä edes riittää.

Linuksit kun tahtoo tuhota koneet sitä mukaa, kun niihin asennetaan joku tubutin!

• haista vittu!
        Linuks tuhoo...† kirjoitti:

Puppua puhuu. Ei ole ikinään asentanut muihin kuin omiin tietokoneisiin - jos niitä yleensä edes riittää.

Linuksit kun tahtoo tuhota koneet sitä mukaa, kun niihin asennetaan joku tubutin!

Olen kuule asentanut Linuxin jo parille sadalle ihmiselle, eikä taida riittääkään. Sinä itse ne koneesi tuhoat kun leikit Linuxilla jota et osaa käyttää etkä asentaa. Osaavissa käsissä mikään laite ei hajoa Linuxin takia kun ei asenneta koneeseen joka ei tue Linuxia.

• paskaapuhutubu

" Haistapaska ja aivasta, niin pääset siitäkin vaivasta " ?

• Say no to linuks

Siirryin Windows 8.1 kun en saanut linuksiin mokkulaa toimimaan, mikä ihme siinä on että pitää sudottaa ja sudottaa mutta ei mikään toimi.
      Windowsiin meni heittämällä mokkula nettiin.

• 1q2w3e

Aika kallis mokkula, kun meni 110€ windowsiin.

• Tubutin tuhoo....†
        1q2w3e kirjoitti:

Aika kallis mokkula, kun meni 110€ windowsiin.

Edullisempi, kuin kolme tulostinta!

• 1q2w3e
        Tubutin tuhoo....† kirjoitti:

Edullisempi, kuin kolme tulostinta!

Vieläkin sulla menee miinuksella. Ostin vuosi sitten 40€:ä yhden HP:n tulostimen.

• Tubutin tuhoo....†
        1q2w3e kirjoitti:

Vieläkin sulla menee miinuksella. Ostin vuosi sitten 40€:ä yhden HP:n tulostimen.

Aivan.

Kun ei tubutin saanut ajureita tulostimiin, piti ostaa kokonaista kolme (3) kappaletta uusia, ennenkuin alkoi edes se yksi toimimaan!

Windowsissa riittää se ensimmäinen ja aina toimii!

• esrysstyty
        Tubutin tuhoo....† kirjoitti:

Aivan.

Kun ei tubutin saanut ajureita tulostimiin, piti ostaa kokonaista kolme (3) kappaletta uusia, ennenkuin alkoi edes se yksi toimimaan!

Windowsissa riittää se ensimmäinen ja aina toimii!

En kyllä viitsisi omaa tyhmyyttä joka päivä mainostaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      28
      11508
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      58
      4086
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      118
      3271
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      172
      2582
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      111
      2335
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      206
      1875
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      324
      1190
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      67
      983
    9. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      20
      937
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      65
      828
    Aihe