kokemuksia 4s

kertokaa

Olen ajatellut hanssia iphone 4s mutta jotkut kaverit väittää että ne ei muka toimisi kunnolla . Onko teillä kokemuksia 4s että kannattaako hankkia ?

60

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin

No toimiihan se siinä missä muutkin puhelimet, kyllä se toimii jos ei sitä riko

• Itse en hankkisi koska samalla hinnalla saisi esimerkiksi Android puhelimen jossa on parempi rauta. ( Raudalla tarkoitan mm näyttöä, suoritinta, muistia, kameraa)

• NäinMeillä

Rauta ei ratkaise minkään laitteen hyvyyttä vaan se miten se käytännössä toimii.

• NäinMeillä kirjoitti:

Rauta ei ratkaise minkään laitteen hyvyyttä vaan se miten se käytännössä toimii.

Ratkaisee se aika paljon.

• Fkfkfkfnejejdkroeold
        vapunen kirjoitti:

Itse en Samsungin valtavan kokoisia muovilaatikoita halua, enkä varsinkaan androidia. Haluan PUHELIMEN kokisen puhelimen, tablettiin on aika järkkyä puhua ja vaikea kantaa. Eihän se sovi edes normaalin paidan rintataskuun. Vapusen olisi myös aika ymmärtää, että raudan pitääkin olla Androidissa hyvä, on raskain mahdollinen käyttis. Raskas käyttis vaatii kovan raudan, siihen se kovuus sitten hukkuukin.

Edelleenkin, aloittaja kysyi iPhone 4S puhelimesta, jo ennätit tulla suosittelemaan omaa merkkiäsi. Saatko konsulttipalkkioita? ;)

Aloittajalle: Vaikka iPhone on ihan kelpo kone, älä vaan osta sitä tyrkyllä olevaa 8Gigatavun mallia. Kyllä puhelimessa pitää olla vähintäin 16 Gigatavua, mieluummin enemmänkin muistia. Riippuen tietysti, mitä siihen tallennat. 4S on mallina jo vanha, uudempiakin on.

• Fkfkfkfnejejdkroeold kirjoitti:

Itse en Samsungin valtavan kokoisia muovilaatikoita halua, enkä varsinkaan androidia. Haluan PUHELIMEN kokisen puhelimen, tablettiin on aika järkkyä puhua ja vaikea kantaa. Eihän se sovi edes normaalin paidan rintataskuun. Vapusen olisi myös aika ymmärtää, että raudan pitääkin olla Androidissa hyvä, on raskain mahdollinen käyttis. Raskas käyttis vaatii kovan raudan, siihen se kovuus sitten hukkuukin.

Edelleenkin, aloittaja kysyi iPhone 4S puhelimesta, jo ennätit tulla suosittelemaan omaa merkkiäsi. Saatko konsulttipalkkioita? ;)

Aloittajalle: Vaikka iPhone on ihan kelpo kone, älä vaan osta sitä tyrkyllä olevaa 8Gigatavun mallia. Kyllä puhelimessa pitää olla vähintäin 16 Gigatavua, mieluummin enemmänkin muistia. Riippuen tietysti, mitä siihen tallennat. 4S on mallina jo vanha, uudempiakin on.

Ei ole enää niin raskas käyttis 4.4 päivityksen tulon jälkeen. Ja suosittelen oman kokemuksen mukaan Androidia mikä ei ole kielletty tällä palstalla.

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

"Ratkaisee se aika paljon. "

Ihan kuin sanoisit että auton hyvyyden ratkaisee moottorin hevosvoimat.
        Kännykän todellisen käyttökokemuksen ratkaisee se miten hyvin se vastaa tarpeisiisi, millainen sen käytettävyys on, miten helppo sillä on tehdä sinulle tärkeät asiat, miten luotettavasti se toimii, miten hyvin päivitykset ratkaisevat mahdolliset ongelmat jne. jne.
        Ja noilla asioilla on lopulta harvoin tekemistä sen kanssa montako ydintä jossain prosessorissa on tai montako pikseliä kamerassa.

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

Ei ole enää niin raskas käyttis 4.4 päivityksen tulon jälkeen. Ja suosittelen oman kokemuksen mukaan Androidia mikä ei ole kielletty tällä palstalla.

Kun nyt kuitenkin olet näillä palstoilla se "virallinen asiantuntija" niin toivoisin että kertoisit suosittelujesi pohjaksi myös sen, miten tuo "parempi rauta" ihan käytännössä tekee sen saman hintaisen Android-puhelimen käyttäjän näkökulmasta paremmaksi. Mikä sujuu paremmin ja helpommin, nopeammin jne?

• kokemus-k kirjoitti:

Kun nyt kuitenkin olet näillä palstoilla se "virallinen asiantuntija" niin toivoisin että kertoisit suosittelujesi pohjaksi myös sen, miten tuo "parempi rauta" ihan käytännössä tekee sen saman hintaisen Android-puhelimen käyttäjän näkökulmasta paremmaksi. Mikä sujuu paremmin ja helpommin, nopeammin jne?

Sen voi jo itsekin päätellä.

Eli esimerkiksi suurempi ja tarkempi näyttö parantaa oleellisesti netinselailua ja videoiden katselua, pelien pelailua.

Ja taas nopeampi suorittimen ansiosta käyttöliittymä ei töki niin paljon ja sovellukset avautuvat nopeasti.

• Fkfkfkfnejejdkroeold
        vapunen kirjoitti:

Eli esimerkiksi suurempi ja tarkempi näyttö parantaa oleellisesti netinselailua ja videoiden katselua, pelien pelailua.

Ja taas nopeampi suorittimen ansiosta käyttöliittymä ei töki niin paljon ja sovellukset avautuvat nopeasti.

"Ja taas nopeampi suorittimen ansiosta käyttöliittymä ei töki niin paljon...."

Kun sanot, ettei töki niin paljon, kysyisin, että niin paljon kuin mikä, eli mihin vertaat? Mikä tökkii paljon?

Kerrot alinomaa, että androidin päivitys se ja se paransi puhelinta niin niin ja niin paljon, että nyt se on sitten hyvä. Ihmettelen, päivityksiä on tullut koko ajan lisää, ilmeisesti se on ollut aiemmin vielä huonompi kuin nyt? ;)

Ihan vain tiedoksesi, mulla on täällä Samsung Note2, GT-N7100 (3G versio). Siinä on sisällä androidversio 4,3. Käytän kuitenkin pääasiassa Aplen laitteita. Jos pitäisin androidia hyvänä ja turvallisena, käyttäisin sitä ykköslaitteena, nyt se on kuitenkin toisarvoinen laite. Juu, soveltuu oikein mainiosti Samsung telkkarini kauko-ohjaukseen, tosin sama hoituu iPhonellakin.

Kun täällä noita kehuja Samsungista useasti esität ( ei, ei se kiellettyä toki ole) esittäisit hyvät perustelut väitteillesi.

Kun nimimerkkisi komeilee tuolla ylhäällä palstan luotsina, tuntuu ainakin minun mielestäni ilkeältä provoilulta tulla iPhonepalstalle kehumaan omaa muuta merkkiä olevaa laitettaan. Ehkä nuori opiskelijapoika ei vielä omaa riittävästi kansansivistystä?

• ...
        vapunen kirjoitti:

Android 4.4 v.s. iOS 7.1. Alahan vapunen kertomaan, miten se android on parempi, leikithän palstoilla melkoista asiantuntijaa. Vai oletko vain "aasintuntija"?

"Ja taas nopeampi suorittimen ansiosta käyttöliittymä ei töki niin paljon...."

Kun sanot, ettei töki niin paljon, kysyisin, että niin paljon kuin mikä, eli mihin vertaat? Mikä tökkii paljon?

Kerrot alinomaa, että androidin päivitys se ja se paransi puhelinta niin niin ja niin paljon, että nyt se on sitten hyvä. Ihmettelen, päivityksiä on tullut koko ajan lisää, ilmeisesti se on ollut aiemmin vielä huonompi kuin nyt? ;)

Ihan vain tiedoksesi, mulla on täällä Samsung Note2, GT-N7100 (3G versio). Siinä on sisällä androidversio 4,3. Käytän kuitenkin pääasiassa Aplen laitteita. Jos pitäisin androidia hyvänä ja turvallisena, käyttäisin sitä ykköslaitteena, nyt se on kuitenkin toisarvoinen laite. Juu, soveltuu oikein mainiosti Samsung telkkarini kauko-ohjaukseen, tosin sama hoituu iPhonellakin.

Kun täällä noita kehuja Samsungista useasti esität ( ei, ei se kiellettyä toki ole) esittäisit hyvät perustelut väitteillesi.

Kun nimimerkkisi komeilee tuolla ylhäällä palstan luotsina, tuntuu ainakin minun mielestäni ilkeältä provoilulta tulla iPhonepalstalle kehumaan omaa muuta merkkiä olevaa laitettaan. Ehkä nuori opiskelijapoika ei vielä omaa riittävästi kansansivistystä?

Niin paljon kuin tehottamalla suorittimella olevassa mallissa.

Päivityksiä tulee lisää koska ne parantaa Androidia ja sen käyttöliittymää. Sama homma on myös IOS käyttiksessä. Siihenkin tulee päivityksiä jotka parantaa käyttömukavuutta.

Ja itse Android on turvallinen käyttis. Yritän vain neuvoa että ei kannata aina ostaa Applen laitteita vaan katsella muitakin vaihtoehtoja ja vertailla niitä. Silloin huomaa että Apple on muutamassa asiassa jäljessä.

• Fkfkfkfnejejdkroeold
        vapunen kirjoitti:

Päivityksiä tulee lisää koska ne parantaa Androidia ja sen käyttöliittymää. Sama homma on myös IOS käyttiksessä. Siihenkin tulee päivityksiä jotka parantaa käyttömukavuutta.

Ja itse Android on turvallinen käyttis. Yritän vain neuvoa että ei kannata aina ostaa Applen laitteita vaan katsella muitakin vaihtoehtoja ja vertailla niitä. Silloin huomaa että Apple on muutamassa asiassa jäljessä.

Missä Apple on jäljessä? Kerro nyt joskus ihmeessä jotain syitäkin. Mitä ne "muutamat asiat" on?

Sinunkin olisi jo aika ymmärtää, joku toinen pitää jotakin ominaisuutta äärimmäisenä hyveenä, kun sinä tunnut pitämään sitä pelkkänä paheena. Avoin kaikille/kaikelle tai suljettu järjestelmä?

Missä Apple on jäljessä? Kerro nyt joskus ihmeessä jotain syitäkin. Mitä ne "muutamat asiat" on?

Sinunkin olisi jo aika ymmärtää, joku toinen pitää jotakin ominaisuutta äärimmäisenä hyveenä, kun sinä tunnut pitämään sitä pelkkänä paheena. Avoin kaikille/kaikelle tai suljettu järjestelmä?

Näytössä, käyttiksessä.

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

"Ja taas nopeampi suorittimen ansiosta käyttöliittymä ei töki niin paljon ja sovellukset avautuvat nopeasti. "

Toisella palstalla oletkin sitten taas sitä mieltä että suorittimen nopeus ei olekaan ratkaisevaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12133645

Kirjoitat:
        "Ei se välttämättä olekaan mutta LG ohjelmisto voi hidastaa sitä. Ainakin Optimus 2X malli oli kohtuu hidas vaikka siinä on tuplaydinsuoritin. "

Toisekseen haluaisin kysyä, tökkiikö sinusta Apllen käyttölittymä jotenkin enemmän kuin Android?

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

"Päivityksiä tulee lisää koska ne parantaa Androidia ja sen käyttöliittymää"

Valitettavasti siinä kyllä riittääkin parantamista... Pelkästään nuo monet ongelmat akun käytön lisääntymisessä päivitysten yhteydessä ovat sellaisia että ne todella vaikuttavat käyttökokemukseen. Siinä ei "hyvä rauta" auta jos akku tyhjenee.

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

Näytössä, käyttiksessä.

"Näytössä, käyttiksessä. "

Applen näyttö on pienempi koska laitteen koko on haluttu pitää kätevänä. Näyttö on muuten hyvä ja tarkka.
        Käyttis on myös Applessa monien mielestä hyvä. Osa pitää sitä parempana ja luotettavampana kuin Androidia, osa taas arvostaa Androidin suurempaa muokattavuutta. Kyse on ensisijassa makuasiasta, ei mistään faktasta siitä että toinen olisi parempi.

• kokemus-k kirjoitti:

"Päivityksiä tulee lisää koska ne parantaa Androidia ja sen käyttöliittymää"

Valitettavasti siinä kyllä riittääkin parantamista... Pelkästään nuo monet ongelmat akun käytön lisääntymisessä päivitysten yhteydessä ovat sellaisia että ne todella vaikuttavat käyttökokemukseen. Siinä ei "hyvä rauta" auta jos akku tyhjenee.

Vaan siihenkin on olemassa ratkaisuja. Ja kannattaa muistaa ettei Android ole ainoa mihin tulee korjauspäivityksiä:

http://mobiili.fi/2014/02/21/apple-julkaisi-ios-7-0-6n/

• kokemus-k kirjoitti:

"Ja taas nopeampi suorittimen ansiosta käyttöliittymä ei töki niin paljon ja sovellukset avautuvat nopeasti. "

Toisella palstalla oletkin sitten taas sitä mieltä että suorittimen nopeus ei olekaan ratkaisevaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12133645

Kirjoitat:
        "Ei se välttämättä olekaan mutta LG ohjelmisto voi hidastaa sitä. Ainakin Optimus 2X malli oli kohtuu hidas vaikka siinä on tuplaydinsuoritin. "

Toisekseen haluaisin kysyä, tökkiikö sinusta Apllen käyttölittymä jotenkin enemmän kuin Android?

En ole testannut uusimpia Iphoneja joten en tiedä kumpi tökkii enemmän. Olen testannut vanhempia malleja.

Ja Androidin päällä oleva käyttis vaikuttaa välillä paljonkin tökkimiseen.

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

Vaan siihenkin on olemassa ratkaisuja. Ja kannattaa muistaa ettei Android ole ainoa mihin tulee korjauspäivityksiä:

http://mobiili.fi/2014/02/21/apple-julkaisi-ios-7-0-6n/

"Vaan siihenkin on olemassa ratkaisuja. Ja kannattaa muistaa ettei Android ole ainoa mihin tulee korjauspäivityksiä:"

Luonnolisestikin. Mutta kun sinä esitit päivitykset nimenomaan Androidin parantamisena. Iso osa päivityksistä on kuitenkin ongelmien korjaamista, ei käyttiksen varsinaista parantamista.
        Eikä tämä nyt muutenkaan liity mitenkään siihen mikä käyttis on mitenkin hyvä tai jollekin yksittäisellä käyttäjälle paras.

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

En ole testannut uusimpia Iphoneja joten en tiedä kumpi tökkii enemmän. Olen testannut vanhempia malleja.

"Olen testannut vanhempia malleja."

No oletko testannut tuota 4s mallia josta tässä oli olunperin kyse? Ja jos olet niin tökkikö se?

"Ja Androidin päällä oleva käyttis vaikuttaa välillä paljonkin tökkimiseen. "

Eli se "hyvä rauta" ei siis lopulta olekaan se tärkein, eikö niin?

• kokemus-k kirjoitti:

"Olen testannut vanhempia malleja."

No oletko testannut tuota 4s mallia josta tässä oli olunperin kyse? Ja jos olet niin tökkikö se?

"Ja Androidin päällä oleva käyttis vaikuttaa välillä paljonkin tökkimiseen. "

Eli se "hyvä rauta" ei siis lopulta olekaan se tärkein, eikö niin?

On se minun mielestäni.

• vapunen kirjoitti:

On se minun mielestäni.

Tärkeysjärjestys menee minulla kutakuinkin näin

1. Valmistaja (Puhelimen merkki)

2. Rauta (Esim näyttö, suoritin, akku, koko)

3. Android käyttis ( Puhdas vai valmistajan muokkaama)

• KokemusK
        vapunen kirjoitti:

Tärkeysjärjestys menee minulla kutakuinkin näin

1. Valmistaja (Puhelimen merkki)

2. Rauta (Esim näyttö, suoritin, akku, koko)

3. Android käyttis ( Puhdas vai valmistajan muokkaama)

Ovatko nuo sinusta myös se järjestys jonka jokaisen puhelinta valitsevan pitäisi se valita? Ja jos merkki on sinulle tärkein kriteeri niin miten voit katsoa olevasi objektiivinen suosittelemaan muille puhelimia? Tuskin nyt on niin että vain yksi valmistaja tekee ne parhaat puhelimet kaikissa hintaluokissa ja kaikkiin käyttötarpeisiin.

• KokemusK kirjoitti:

Ovatko nuo sinusta myös se järjestys jonka jokaisen puhelinta valitsevan pitäisi se valita? Ja jos merkki on sinulle tärkein kriteeri niin miten voit katsoa olevasi objektiivinen suosittelemaan muille puhelimia? Tuskin nyt on niin että vain yksi valmistaja tekee ne parhaat puhelimet kaikissa hintaluokissa ja kaikkiin käyttötarpeisiin.

En tarkoittanut yhtä valmistajaa vaan muitakin. En esimerkiksi osta Huwei puhelinta koska sen päivitystuki ei välttämättä ole hyvä vaan mieluummin jonkun muun.

• Fkfkfkfnejejdkroeold
        vapunen kirjoitti:

En tarkoittanut yhtä valmistajaa vaan muitakin. En esimerkiksi osta Huwei puhelinta koska sen päivitystuki ei välttämättä ole hyvä vaan mieluummin jonkun muun.

Vapunen, sinun olisi hyvä muistaa, että ainakin minä ostan puhelimeni itselleni. On merkityksetöntä, pidätkö juuri SINÄ, tai joku mun kavereistani omasta puhelinvalinnastani. Lienee tärkeintä, että olen itse tyytyväinen, eikö niin?

Vain dorga tekee kaiken lauman mukana. Sanonta, että "laumassa se tyhmyys tiivistyy", pitää hyvin paikkansa.

Leikitkö täällä jotain gurua? Olet kaukana siitä.

• Fkfkfkfnejejdkroeold
        vapunen kirjoitti:

" En ole testannut uusimpia Iphoneja joten en tiedä kumpi tökkii enemmän. Olen testannut vanhempia malleja.

Ja Androidin päällä oleva käyttis vaikuttaa välillä paljonkin tökkimiseen."

Jos olet testannut vanhempia malleja, tiedätkö hönkäsen pöläystä iOS 7.1:stä?

Pitääkö puhumiseen tarkoitetun laitteen olla valtavalla näytöllä? Eikö sitä varten voi ottaa rinnalle tabletin? En minä ainakaan kanna tabletin kokoista puhelinta duuneissani, en kuuna päivänä. Sitä varten minulla on tabletteja sitä varten. Tottakai käväisen aika ajoin puhelimellanikin netissä, en vaan koskaa siellä varsinaisesti surffaile. Riittää oikein hyvin pienimuotoiseen tiedonhakuun. Katsos poika, toisille puhelin on TYÖkalu, toisille LEIKKIKALU, siinä se pinoinen ero.

• Fkfkfkfnejejdkroeold
        vapunen kirjoitti:

Näytössä, käyttiksessä.

Edelleenkin kysyn, mitä tiedät iOS 7.1:stä. Millä tavoin se on huonompi? Jos et tunne uusinta iOS käyttistä, älä tule sanomaan, että android olisi parempi.

Edelleenkin kysyn, mitä tiedät iOS 7.1:stä. Millä tavoin se on huonompi? Jos et tunne uusinta iOS käyttistä, älä tule sanomaan, että android olisi parempi.

Tunnen. Se on turhan rajoitettu monelta osin. Muokattavuus ei ole niin hyvä kuin Androidilla.

" En ole testannut uusimpia Iphoneja joten en tiedä kumpi tökkii enemmän. Olen testannut vanhempia malleja.

Ja Androidin päällä oleva käyttis vaikuttaa välillä paljonkin tökkimiseen."

Jos olet testannut vanhempia malleja, tiedätkö hönkäsen pöläystä iOS 7.1:stä?

Pitääkö puhumiseen tarkoitetun laitteen olla valtavalla näytöllä? Eikö sitä varten voi ottaa rinnalle tabletin? En minä ainakaan kanna tabletin kokoista puhelinta duuneissani, en kuuna päivänä. Sitä varten minulla on tabletteja sitä varten. Tottakai käväisen aika ajoin puhelimellanikin netissä, en vaan koskaa siellä varsinaisesti surffaile. Riittää oikein hyvin pienimuotoiseen tiedonhakuun. Katsos poika, toisille puhelin on TYÖkalu, toisille LEIKKIKALU, siinä se pinoinen ero.

Puhelimissa näytön maxsimikoko menee siinä 5-6" tuuman paikkeilla. Sitä suuremmat eivät mahdu kunnolla taskuun ja niitä on hankalampi kuljettaa mukana.

Ehkä optimaalinen näytönkoko älypuhelimessa on noin 4.5" tuumasta ylöspäin ainakin minun mielestäni.

Ja tiedän tuosta uudesta IOS versiosta. Taloudesta löytyy yksi Ipad tabletti.

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

Tunnen. Se on turhan rajoitettu monelta osin. Muokattavuus ei ole niin hyvä kuin Androidilla.

Muokattavuus on hyvä ominaisuus JOS haluaa sitä muokata. Itselläni oli Android reilu kolme vuotta eikä sitä tullut sinä aikana muokattua mitenkään. Ei siis haitannut että iPhoneakaan ei voinut kauheasti muokata.
        Kaikki on kiinni siitä mitä haluaa kännykällään tehdä. Luonnollisesti se joka haluaa laitettaan kovasti muokkailla ostaa sellaisen kännykän joka on helpoin muokata. Mutta ei sitä tarvitse suositella jokaiselle. Suurin osa aikuisista ei juuri kännykkäänsä muokkaile.

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

"En tarkoittanut yhtä valmistajaa vaan muitakin. En esimerkiksi osta Huwei puhelinta koska sen päivitystuki ei välttämättä ole hyvä vaan mieluummin jonkun muun. "

Ja siltikin jatkuvasti suosittelet täällä Android-puhelinta (et siis juuri tietyn valmistajan Androidia). Mikä logiikka tuossa sitten on? Eikö Android ollutkaan aina hyvä sinällään ja aina parempi kuin Apple?

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

Puhelimissa näytön maxsimikoko menee siinä 5-6" tuuman paikkeilla. Sitä suuremmat eivät mahdu kunnolla taskuun ja niitä on hankalampi kuljettaa mukana.

Ehkä optimaalinen näytönkoko älypuhelimessa on noin 4.5" tuumasta ylöspäin ainakin minun mielestäni.

Ja tiedän tuosta uudesta IOS versiosta. Taloudesta löytyy yksi Ipad tabletti.

"Ja tiedän tuosta uudesta IOS versiosta. Taloudesta löytyy yksi Ipad tabletti. "

Tabletissa lienee kuitenkin eri "rauta" kuin kännykässä. Ja se rautahan oli tärkein vai miten se meni?

• kokemus-k kirjoitti:

"En tarkoittanut yhtä valmistajaa vaan muitakin. En esimerkiksi osta Huwei puhelinta koska sen päivitystuki ei välttämättä ole hyvä vaan mieluummin jonkun muun. "

Ja siltikin jatkuvasti suosittelet täällä Android-puhelinta (et siis juuri tietyn valmistajan Androidia). Mikä logiikka tuossa sitten on? Eikö Android ollutkaan aina hyvä sinällään ja aina parempi kuin Apple?

On se jos vain puhelimen rauta ja merkki on laadukas.

• kokemus-k kirjoitti:

"Ja tiedän tuosta uudesta IOS versiosta. Taloudesta löytyy yksi Ipad tabletti. "

Tabletissa lienee kuitenkin eri "rauta" kuin kännykässä. Ja se rautahan oli tärkein vai miten se meni?

On mutta käyttis sama.

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

On se jos vain puhelimen rauta ja merkki on laadukas.

"On se jos vain puhelimen rauta ja merkki on laadukas. "

Eli siis pelkästään Androidin suositteleminen ilman merkin ja mallin mainitsemista ei ole järkevää. Muta juuri sitähän sinä jatkuvasti teet.

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

On mutta käyttis sama.

"On mutta käyttis sama. "

Juurihan olet sanonut että "rauta" on tärkeää koska se ratkaisee miten hyvin se käyttis pyörii. Eli silloin et voi vertailla samaa käyttistä eri laitteilla.

• kokemus-k
        kokemus-k kirjoitti:

"On se jos vain puhelimen rauta ja merkki on laadukas. "

Eli siis pelkästään Androidin suositteleminen ilman merkin ja mallin mainitsemista ei ole järkevää. Muta juuri sitähän sinä jatkuvasti teet.

Hauskasti tulee aina pari miinusta kaikkiin Vapuselle tehtyihin kriittisiin kommentteihin... Katsotaan tuleeko tähänkin.

• kokemus-k kirjoitti:

Hauskasti tulee aina pari miinusta kaikkiin Vapuselle tehtyihin kriittisiin kommentteihin... Katsotaan tuleeko tähänkin.

Sikäli jännä sillä itse en ole niitä laittanut. (Vaikea varmaan uskoa mutta näin on)

• kokemus-k
        vapunen kirjoitti:

Sikäli jännä sillä itse en ole niitä laittanut. (Vaikea varmaan uskoa mutta näin on)

En minä sinua syyttänytkään. Mutta selkeästi täällä on muutama samanmielinen joka klikkaa tasaisesti samanlaisiin viesteihin miinukset. Eli hyvää jatkoa sinulle vaikka emme olekaan kaikista asioista samaa mieltä. Sinulta saa kuitenkin hyviä käytännön neuvoja moniin ongelmiin.

• kokemus-k kirjoitti:

En minä sinua syyttänytkään. Mutta selkeästi täällä on muutama samanmielinen joka klikkaa tasaisesti samanlaisiin viesteihin miinukset. Eli hyvää jatkoa sinulle vaikka emme olekaan kaikista asioista samaa mieltä. Sinulta saa kuitenkin hyviä käytännön neuvoja moniin ongelmiin.

Itse lopetan tämän "Väittelyn" tähän.

• Museoluuri
        vapunen kirjoitti:

Itse lopetan tämän "Väittelyn" tähän.

4s on jo vanha kuin taivas!

Tajuttoman hiidas ja onneton kamera!

• 3Timo
        vapunen kirjoitti:

No jos AP kyselisi kokemuksia koiranomistajilta cockerspanieleista, niin sinäkö neropatti alkaisit pitämään sille luentoa siamilaiskissoista vai!?! :) Vai ni! :/

• fdwoijdwiof

Hyvä peli ja erittäin laadukas kamera! Luja rakenne, ei narise eikä narsku.

• 1020

Lumiat parraimpia puhelimia

• g.g.

Maailman hylkäämä windows-käyttis?? Perustelehan hieman, mitä hyvää niissä on?

• simply the best
        g.g. kirjoitti:

Maailman hylkäämä windows-käyttis?? Perustelehan hieman, mitä hyvää niissä on?

Windows Phone on turvallinen, sulava ja nopea. Päivitystuki on paras. Windows kaupasta löytyy paljon sovelluksia ja lisää tulee koko ajan.

• Fkfkfkfnejejdkroeold
        simply the best kirjoitti:

Windows Phone on turvallinen, sulava ja nopea. Päivitystuki on paras. Windows kaupasta löytyy paljon sovelluksia ja lisää tulee koko ajan.

Kuitenkin se on maailman hylkäämä käyttis. Vaan jos se on sinulle hyvä, ole iloinen. Sinähän valitset juuri itsellesi puhelimen, se lienee tärkeintä. Onneksi valinnanvaraa on.

• aivan sama
        Fkfkfkfnejejdkroeold kirjoitti:

Kuitenkin se on maailman hylkäämä käyttis. Vaan jos se on sinulle hyvä, ole iloinen. Sinähän valitset juuri itsellesi puhelimen, se lienee tärkeintä. Onneksi valinnanvaraa on.

"On merkityksetöntä, pidätkö juuri SINÄ, tai joku mun kavereistani omasta puhelinvalinnastani" ymmärrätköhän omia kirjoituksiasi kun mollaat toisten valintoja, oli sitten käyttis mikä tahtoo..

• Omppu4s

On muuten lumiat tosi ankeita pelejä iPhonen rinnalla. Matkittu on kaikessa mitä köyttiksessä on mutta iPhonessa toimii ja Lumiassa ei. Jopa iPhone 3 on parempi kuin lumia.

• Antin paikka ?
        Omppu4s kirjoitti:

On muuten lumiat tosi ankeita pelejä iPhonen rinnalla. Matkittu on kaikessa mitä köyttiksessä on mutta iPhonessa toimii ja Lumiassa ei. Jopa iPhone 3 on parempi kuin lumia.

Mulla on lumia925 työpuhelimena ja 5s siviilissä, puhelut ja musat ja videot työasiat noksulla. 5 surfailu ja appsit.
        molemmat ei todellakaan ole täydellisiä.
        5 on selvästi ylihinnoiteltu.

• 3Timo

Ja edelleen:
        AP kyseli käyttökokemuksia APPLEN iPHONE 4 ässästä!!! (osaatko tavata tuon? Osaatko? :)

Ja sä sit sait päähäsi kehua uusinta, 5 vuotta uudempaa Nokian lippulaivamallia, joka maksaa 3 kertaa enemmän!?! :)

Oletko sä: Lukutaidoton, tyhmä, Nokian markkinointiosastolla töissä, vai kaikkia kolmea!?! :/

• näin

Jopas täällä on väittelyä käyty. Ite voisin sen kommentin heittää että kaikkea saa ehdottaa. Jokanen valitsee sitten sen mukaan puhelimensa kuin haluaa. Mitä omaan mieleeni tulee ios:n ja androidin välille on se, että androidin saa paremmalla hintalaatusuhteella, jota saa hyödyntää viimeiseen maksamaansa senttiin asti. Mutta sille joka haluaa maksaa itsensä kipeäksi varmasti toimivasta kokonaisuudesta ja jossa asiat hoidetaan muun kuin käyttäjän puolesta, on ios silloin hiukan parempi vaihtoehto

• Ei Samsungille

iPhonella mahtava jälleenmyyntiarvo, anterolla olemattoman surkea. Sinällään iPhone on erittäin hyvä sijoitus. Sitten puhuessasi jossain virallisessa tilaisuudessa keittiölaatan kokoiseen anteroosi, saat pilkallista hymähtelyä. :)

• Ei iphonelle
        Ei Samsungille kirjoitti:

iPhonella mahtava jälleenmyyntiarvo, anterolla olemattoman surkea. Sinällään iPhone on erittäin hyvä sijoitus. Sitten puhuessasi jossain virallisessa tilaisuudessa keittiölaatan kokoiseen anteroosi, saat pilkallista hymähtelyä. :)

Vai että oikeen pilkallista hymähtelyä:-) itse en ole kyllä ikinä sellaista joutunut kokemaan vaikka virallisissa tilaisuuksissa olen lähes päivittäin. Niissä tilaisuuksissa on katsos tärkeitä asioita käsiteltävänä ja siinä kenelläkään tulis mieleenkään alkaa kyttäämään toisten puhelimen merkkiä:-) tuollaista hymähtelyä varmaan tapahtuu jossain teinien keskuudessa. Iphonehan onkin sellainen teinien muotipuhelin eikä todellakaan paras vaihtoehto jota markkinoilta löytyy:-)

• MOTO G:een owner

Kännykän todellisen käyttökokemuksen ratkaisee se miten hyvin se vastaa tarpeisiisi" Moni halvempikin puhelin vastaa tarpeiltaan iPhonea. Ei välttämättä kaikki halvemmat, mutta todellakin moni.

• kokemus-k

Jos haluan kätevän koon, tukevan rakenteen, koosta huolimatta tarkan näytön, tehokkaan suorittimen ja helpon käytettävyyden niin mitkä selkeästi halvemmat puhelimet vastaavat tarpeitani?

• kovia kokenut
        kokemus-k kirjoitti:

Jos haluan kätevän koon, tukevan rakenteen, koosta huolimatta tarkan näytön, tehokkaan suorittimen ja helpon käytettävyyden niin mitkä selkeästi halvemmat puhelimet vastaavat tarpeitani?

"tukevan rakenteen".... palstan vitsiniekka murjas vuosisadan vitsin rikkinäisine laseineen !

• KokemusK
        kovia kokenut kirjoitti:

"tukevan rakenteen".... palstan vitsiniekka murjas vuosisadan vitsin rikkinäisine laseineen !

Lasi nyt menee rikki ihan mistä kännykästä vain kun sopivasti kolauttaa. Puhuin kännykän rungosta ja sen tukevuudesta. Itse pidän iPhonen metallisesta rungosta verrattuna muovisempiin laitteisiin.

• 3Timo

Ja sit vihdoinkin niitä omia käyttökokemuksiani:

Ei ainakaan tässä omassani ole ollut vielä mitään vikaa. Mitä nyt pari kertaa jumahtanut niin, että joutunut buuttaamaan. Mutta tuota nyt varmaan tapahtuu ajoittain luurille kuin luurille? Käyttistäkään en ole vielä alkuperäisestä päivittänyt, kun tykkään tästä alkuperäisestä, ja hyvin tulen toimeen tälläkin. (enkä oikein ole tykästynyt niihin 7, mitä olen tuttujeni 5 testinyt) Akunkestokin on pysynyt vielä oarin vuoden tehokkaan käytön jäljiltä ihan hyvänä, vaikka voisihan tuo parempikin olla? (kestää n. Puoli päivää, jos kokoajan netti päällä ja teholla käyttelee. Videoita ei kyllä katsele sitäkään)
      Vähäsemmällä käytöllä lataus/pv riittää.

Suurin osa sovelluksista alkaa kyllä vaatimaan jo uudenpaa iOSia, että kannattaa ottaa huomioon.

PS: Tämän palstan kesto-shaissenjauhajien länkytyksistä ei juurikaan kannata välittää! Erinomainen luuri tällainen 4S on vieläkin. Osta ihmeessä, varsinkin jos halvalla saat!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4793
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3459
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3241
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2696
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      82
      2424
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1803
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1293
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1218
    Aihe