Koska sinä Ullamirjami sanoit lopettavasi tuon ajankohtais asia ketjun,niin ajattelin että jos lisää kirjoitettaisiin.
Olikin jo vähän pitkä tuo aloittamasi ketju, oikein vanhusta väsytti ylös kiivetessä.
Ei minulla mitään asiaa ole, mutta toivon että te joilla on jotain kerrottavaa, niin jatkakaa.
Oli vain niin ihana kuulla että sait minun kukkalähetykseni, se on tosiaan kaunis niinkuin mainitsit.
Kyllä minä itsekin yritin sitä saada tänne ketjuun , mutta ei onnistunut.
Muutama vuosi takaperinhän niitä oli täällä vaikka kuinka, mutta nyt näyttää että on ruvettu "järjestelemään" pois vanhat tavat
Mutta jos kuitenkin kertoisin, kuinka meinasin joutua nukkumaan lauatai ja
sunnuntai välisen yön ikkuna seljällään.
Kerron kuitenkin joskus toiste kun alkos yht'äkkiä niin ramasee
Hyviä öitä.
Uusi ajankohtaisuus.
15
152
Vastaukset
- Makriina uninen
Eihän enää ole pahitteeksi nukkua ikkuna seljällään, kun yötkin jo ovat plussan puolella. Lisäpeitto vain kintuille!
Raikkaassa ilmassa uni on hyvää ja syvää.
Hyvää yötä Hyvä Fiuuli kun aloitit tämän .
Ainahan meillä sitä ajankohtaista on .
Nytkin ikkunat ropisee on kova vesisade. On senverran lämpöasteita , että on vettä eikä lunta .
En ole koskaan seurannut mihinkä aikaan kevätkukkaset tulee näkyviin, mutta meillä, kun ei ole kunnontalvea ollutkaan kukkasia on jo vaikka minkä sorttisia - Ja sireenin silmutkin on jo vihreet.
Onneksi lämmitetään ja jos on liian lämmin avaan ikkunoita , ainakin sillon, kun ollaan ulkona jerrynkanssa.
Olen kanssa pitänyt ikkunaa raollaan jos on ollut liian lämmin .
Meikäläinen tykkää kyllä lämpösestä.Seuraan politiikkaa , ja uskallan tähän vielä sanoa ,että hyvä kun saavat ne jotka on hallituksessa ,päättäjinä , saavat jotain aikaseksi . Ottavat vielä niistä kokouksistakin palkkansa päälle kokouspalkkioita , eikä ole tullut siittäkään terveyden hoitoa käsittelevästä uudistusta vuosiin mitään . No nyt sitten KAI onjo loppusuoralla,
Olen suomenkansalainen vaikka asunkin Tätäälä ruotsissa , mutta maksan veroja suomeen ,niin että olen täysivaltainen --äänestämäänkinsiellä.
Mitään en ole sieltä kuitenkaan saamassa , kun se vanhuus lakikin meni niinkun meni , ja olen seurannut että ei sinne ole minulle mitään asiaakaan ---kun omaiseni kaikki on täälä .,
Joskus oli aikaisemmin mielessä että hankin itselleni paikan sieltä . Olenhan ollut 51vuotiaaksi sielä ja sielä on minun sudämmeni , aina.
En ole antanut lupaa haudatakkaan sinne , vaikka minulla olis sielä mieheni vieressä paikka.
Mutta eteenpäin vaan katsomme ,toivottavasti saadaan inhimillinen kohtelu sitten kun tarvitaan sivullisen apua-- ,sitä minä vaan aina pelkään ,ettei pidetä enään ihmisen arvoisenakaan --kun ei jaksa pitää puoliaan .
- Makriina ek
Kesäaikaan siirrytään!
Aloitamme päivän tuntia aikaisemmin. Onko siinä järkeä?
Eläkeläinen varmasti tottuu, koska ei ole niin tarkkaa se aamuherääminen, mutta kun aamu-unisten pitää vielä pimeän aikaan nousta ja lähteä päivän toimiin, niin miten kroppa siihen oppii.
Ja kun on oppinut, on syksy, ja mitä! Taas siirrytään opitusta pois. No olipas uutinen, ilman sinua en tietäisi vieläkään olevani tunnin myöhässä.
Kyllä olen katsonut jo aiemmin että missä mennään, mutta pääni kun on niin hatara ja päästää monet tärkeätkin asia karkuteille.
Joo, mutta enpä olekaan myöhässä, huomennahan sitä piää olla "tärppinä" muistaakseen ajan kulun.
Minunhan piti kertoa tuosta ikkunasta, jota 4 ihmistä lisäkseni kävivät sulkemassa, viimeinen ammatti-ihminen sai sen tilapäiseen kuntoon , ja 6 :s talonmies lopullisesti korjasi sen maanantaina.
Se vain juuttui niin vahvati pois uomistaan , ja vaikka rynkytimme sitä vuoronperään se ei hievahtanutkaan.
Sinä iltana oli tosi kylmä ja kun se on vuoteeni pääpuolesta noin puoli metriä, niin olisin kyllä saanut aika pärskytaudinkin - - -ehkä
Nyt on tosi lämmin aurinkoinen aika, ei pysty tossa ikkunan alla ulkopuolellakaan oleskelemaan.
Eipä ihme että kesaajankin siirtäminen näin aikaiseksi on muutettu.
Ne eteläiset herrat niitä kai ovan säätäneet, sieltäpäin kun tavallisesti säätkin ovat ekoina alkaneet lämpiämään.
Mutta eikö sitä luntakin taas ole ennusteltu.......- fiiuliin*
Ahaa, näinkö siinä kävikin, kun tulin lörpöttelemään, toiset kaikkosivat.
Nyt on melkoisen paljon tutkittu tätä vanhaa kroppaa, mutta vaikka itse tunnen niin montaa kipua, ei ne koneet näytä mitään vikaa löytävän.
Uutta ja uutta pilleriä täytyy ostaa, mutta tuntuu että ei niistäkään isoa apua saa
On kai niin saastunut kroppa jo ettei uudet konemallit niihin saasteisiin pysty reagoimaan
Aina olen sanonut että ennen vaadittiin lääkäreiltä nykyistä enemmän taitoa ja osaamista ihmisten sairauksiin nähden.
Nykyisin joutuvat osaamaan vain koneitten antamat ennustukset., edistytty
Eipä kyllä kannattaisi moittia sillä paljon on edistytty
Kävin tänään keuhko kuvauksessa ja ostin muutaman kukan Kukkatalosta
Ison valkokukkaisen , aivan pelargonilta näyttää ensi katsomalta, mutta eihä se pelargonia ole,On semmoinen pehmeä lehtinen.
Mutta mitäpä minä tässä yksikseni höpäjän...- Mkariina ek
Tämä palsta on hiukan miettiväisempi ja harkitsevampi kuin tuo nuorten 70- plussa, olen huomannut.
Ikä tuo arvokkuutta! :)
Siksi ei pidä hermostua, vaikka vastauksia ei vilisemällä tulekaan.
Minä saan elää yhä kivuttomia aikoja, vaikka olenkin kankea kuin puuhevonen. Myötätuntoinen tervehdys kaikille, joita kivut riivaavat.
Äsken tuli ykköseltä Prisma. Suosittelen sitä kaikille niille, jotka eivät huomanneet sitä seurata, muistaakseni se tulee uusintana lähiaikoina. Se kertoo HIEKASTA, josta yllätyksekseni kuulin, että olemme siitä suorastaan riippuvaisia. Hiekkaa käytetään betonin valmistukseen, ja vähitellen menetämme tämä luonnontuotteen. Valtameren pohjasta läheltä Malediveja on vuosia kaivettu korallihiekkaa, ja siitä seuraa, että Malevidien saarten rannat katoavat, ja meri nousee asumuksiin asti. Monet saaret ovat jo autioituneet.
Ja betonia käytetään yhä enemmän rakennuksiin, joita ei aina edes oteta käyttöön! Keinottelijat rakentavat liian kalliita asuintaloja ympäri maailman, ja kansa joutuu ahtautumaan slummeihin.
Monin paikoin on asia tajuttu ja vastarinta nousussa.
Ajatuksia herättävä ohjelma.
Asfaltilla peitetään maat ja mannut.
Minulla on alkanut "uusi aika " --piristän nyt itseäni -- kävin parturissa leikkautin pitkän tukkani , ja otin lievän permanentin .
Tykkään että on hyvä hoitaa -- eitarvitse edes kammata - :=)
Uusia vaatteitakin ostin jokuaika sitten ,mitä ei ole vuosiin tapahtunut, olen niihinkin ylen tyytyväinen . Nyt saan intoa raivata kellarista kaikki vanha romu pois . Ja niitä vanhoja vaatteitakaan en tarvitse .
On vaan ensin kusyttävä jos tytär kutoo mattoa ,niin leikkaan matonkuteiksi .
Hänen kesäpaikassa on hyvää tilaa . Ja voisin auttaa häntä .
Itse kudoin Äidin vanhoilla kangaspuilla ,sillon kun asuin Suomessa .
Tein anoppilaankin ,kun pyydettiin.
Ei auta antaa periksi , vanhuudenajatukselle , sitä voi vaikka tullakkin jokupäivä sitten joskus sellasia ajatuksia -- mutta mitä siittä .p.s - Olen vielä niissä vaatteissa kun aloitin .
Minä olen sellainen joka säästää paljon ., vaikka en ole vuosiin ,sanonko kymmeniin vuosiin pitänyt .
Kun tuli se 80v juhla katsoin niitä vanhoja varastoja ,ja ihme kyllä , sielähän olikin minulle juhla mekko . Musta jossa on pitsiä yläosa ja pitkät hia . . sen olen ostanut v 87 -- Juhlittiin sillon paljon Ruotsin Suomalaisissa . -
Koitin ja se oli ihan kun minulle tehty :=)
Olin joku aika pikkusen puskemmassa kunnossa mutta ,nyt on paino mennyt alaspäin .
Ostin uuden vaakankin kun en ollut uskoa kuinka se paino menee alaspäin . Se vanha vaakakin oli kai ainakin 40v vanha -- niin että ei ollut luottamista . - Mutta roskiin meni sekin .
Nyt onkin tullut juttua ihan moneks päiväks . Ei joka päivä edes viitti avata tätä --kun ne Sääksetkään ei ihan vielä tule.- u.m****
Voin kyllä vihjasta että pian alkaa taas seuranta Kala Sääksistä .
Oli jo kamera avattu , Mutta pesä on ainakin kaksi viikkoa tyhjä ---jos vanhatmerkit paikkansa pitää.
Ja nyt nukkuun . - Makriina ek
u.m**** kirjoitti:
Voin kyllä vihjasta että pian alkaa taas seuranta Kala Sääksistä .
Oli jo kamera avattu , Mutta pesä on ainakin kaksi viikkoa tyhjä ---jos vanhatmerkit paikkansa pitää.
Ja nyt nukkuun .Minä voin seurata olohuoneeni ikkunasta mustarastaan pesän tekoa. Ei toki ole yhtä upea kuin kalasääksi, mutta jännitän sen puolesta enemmän, koska aikaisemminkin orava hävitti pesän, kun mustarasta oli muninut siihen 3 munaa.
Draamaa nenän edessä!
Kaikenlaista ajankulua keksii täältä .
Nyt olen lehdestä taas huomannut kun on myytävänä asunto samasta talosta kun pojallakin on , ja samankokonenkin .
Kylläpä oli hienoksi laitettu , ja hintakin on noussut ihan hirveesti . siittä puudetystä.
Kaikkia on keksittävä . Ja tämä onkin mukavaa tietää omankin asuntosna arvon .
Asun 10 kerroksisessa talossa ja näitä samankokoisia kun minullakin on,
on aina joskus myynnissä , tiedän tarkkaan mikä on minun tämänhetkinen asuntoni arvo .
Viihdyn tässä , enkä aiokkaan myydä , mutta kuitenkin on kiva tietää ,paljonko jälkipolvi saa sitten .- fiiuliin*
Minä se katselen vain fasaanikukon huolen pitoa naaraistaan.
Tässä on ollut kova kiekailu ja kaakailu jo monta päivää, kanoja on vissiin parisen kymmentä, yhtä kukkoa olen nähnyt ainakin samalla kerralla.
Taitaa tämä kukko pitää kovaa suojelua reviiristään, ei uskalla muut kai tullakaan kuin harakka komeine sulkineen.
Se onkin ihmeellistä ettei tuo fasaanikukko katsele tuota harakkaa , onhan se paljon kauniinmpi kuin nuo värittömät kanakiekujat.
Nyt ei parast'aikaa näy ketään, mutta kunhan tulee väh.än hämärän hyssyä. niin alkaa kaakatus kuulua.
Vai oiskohan kukkopoika saanut jo tarpeekseen.
Olen ollut niin tyytyväinen kun tuossa ikkunan takana on yleinen tie, mutta tämän pihän puolella on korkeaksi kasvanut kuusiaita.Ei ole tarvinnut ikkunoitaan suojailla , minäkin kun tuon ihottuman takia joudun kuljeksimaan joskus ilman vaatteitakin.
Nyt kuitenkin aita on kovasti harventunut, olen ihmetellyt syytä, mutta juuri huomasin koko nurmikentän olevan pienien havuoksien peittämä.
Onko tuo tavallista joka talvi kuusien kohdalla, vai alkavatko jo muuten ränsistyä saasteista.
Minä en oikein löydä monia aiheita kirjoituksiini kun täällä ei tapahdu mitään kiinnostavaa.
Käyn vain yks päivä labrassa , toinen lääkärissä,kolmas kuvauksissa, neljäs marevan kokeissa , ja sitten kaupassa.
Onhan siinä menoa mutta semmoista enemmän ikävän puolista, ettei paljoa kiinnosta kirjoitella,
Mutta kesää odotellaan, ehkä sitten tapahtuu enemmän , ta i loppuu entisetkin
porinat, koskaan ei mikään ole täysin selvää. Kiva kun olet vielä virkeä ja kirjoittelet kuitenkin tännekkin . Jotain on tehtävä ettei ihan tule apaattiseks. - Kuitenkin näet ihmisiä kun käyt hoitamassa itseäsi niissä hoitolaitoksissa --tai terveyskeskuksessa.
Hyvää vointia sinulle fiuulii.- fiiuliin*
Kiitos toivotuksista, samoin itselles , hyvää vointia tässä jokainen itsellemme sekä tuttavillemme saamme toivoa.
En minä muissa hoitolaitoksissa käy kuin terveyskeskuksessa.
Kerran kävin jalkahoitolassa, kun oli selkä niin kipeä etten päässyt kumaraan ja kun nuo kynnet ovat lattian rajassa.
Mutta nyt olen vain lämmittänyt jalkojani kuumassa vedessä, ja sen jälkeen on helppo
kynnetkin pois nyrhätä.
Minä kirjoittelen vieläkin tuosta fasaanikukosta, kun mennä töyssytteli kanojensa perästä.
Arvasin että illan tullen se siihen ilmestyy, ja niin teki.
Ei ollut vissiin tarpeekseen saanu kun niin siipi pörröllänsä vielä kanoja lennetteli
Olin bingossa ja nyt täytyy huilia hieman kun yhdeksältä on kiire katsomaan "ilman johtolankaa"-sarjaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?1112436Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä511193Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1775122Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa323734Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963564Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss503159Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092884Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132468Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie532185Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191975