Mitenköhän on?

Doomseeder

Eteeni on tullut mielenkiintoinen ajatusta herättävä kysymys:

-Olen ollut erossa työpaikkamme narsistista, toisessa paikassa kohta päälle kuukauden. Olemme olleet nks. kaveriväleissä vielä kaiken jälkeen mitä hän on minulle tehnyt henkisesti. (Koska olen miettinyt jokaisen liikkeeni suunnitellusti, koska hän on täysnarsisti.)

Ensiksi hän alkoi nähdä minussa merkkejä, että olin menossa alaspäin henkisesti. Nyt olen taas noussut, kaikki on kuten ennenkin.

Olen teeskennellyt hänelle koko ajan, että olisin naiivi ja en ymmärtäisi mitä hän tekee ja mikä hän on. Onhan narsistikin kykenemätön käsittelemään sitä, että hänellä on NPD.

Aikookohan hän kostaa ja yrittää samaa kaavaa uudelleen, kun näkee minusta ettei hän ole saanut mitään muutosta aikaan tai että olen henkisesti tasapainoinen.

Mitäköhän tunteita se herättää tässä täysipäisessä narsistissa? Mitenkä voisin varautua kaikkeen vieläkin vahvemmin? Mitä on oletettavissa?

8

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antinarsu

Jos hän jostain syystä ei pidä sinusta ja haluaa tuhota elämäsi,luultavasti tulet kuulemaan todella erikoisia juoruja itsestäsi.Käyttää usein välikäsiä sonnan levitykseen.Narsisteilla on ihmeelinen kyky saada järkevätkin ihmiset manipuloitua uhriaan vastaan ja uskomaan hänen valheisiinsa.Toivottavasti sinulla on ystäviä,jos olet yksinäinen niin sinua odottava tulitus voi olla murskaavaa.

• DoomSeeder

Minua ei kiinnosta, jos hän levittelee sontaa. Mitäpä, jos hän ymmärtää sen?

Olen aina tiennyt, että kyseinen ihminen on erittäin epäluotettava, epävakaa, suureellinen sekä erittäin heikko itsetuntoinen joka teeskemällä kuvittelee huijaavansa minua henkisesti. Ei. Se ei ole mahdollista elämänkokemukseni vuoksi, koska kykenen aistimaan ihmisen energiaa poikkeuksellisen herkästi.

Yrittääköhän hän jotakin toista metodia?

Eilen näin hänen silmistään niin pistävän kateuden, että aloin oikein miettimään mitä hän aikoo tehdä, mitkä ovat hänen viimeiset kokeilunsa.

Olen todella syvällinen sekä spirituaalinen ihminen, onneksi sisäinen kelloni on siinä ajassa, missä sen kuuluukin olla.

• Doomseeder

Olen ollut hetken eristyksessä muista ihmisistä, itseasiassa kaikki lähti siitä kun hän tuli elämääni. Hän ei tuhonnut ihmissuhteitani, hän sai minut ottamaan heihin etäisyyttä.

Ennen ihmissuhteita, minun on saatava aikaa itselleni jotta kestän tämän narsistin vihan.

Onhan minulla yksi ihminen, ketä arvostan todella paljon. :)

Sekä perhe tietenkin.

• oletkos kuullut

Ihan noin konkreettisesti, mitä sontaa narsisti levittää? Mitä kertoo uhristaan? Täällä puhutaan vain vertauksilla kuin raamatussa.

• muutama ajatus

Ei välttämättä mitään kokreettista tyyliin että "se Pekka on muuten homoseksuaali ja sillä on aina rahapula jne". Vaan tämä sonnan levittäminen on enemmänkin kokonaisvaltaista täysin väärän mielikuvan luomista ja pitkäjänteistä peilausta toisesta ihmisestä toiselle. Riittävän pitkään kun joku on antanut jatkuvasti tietynlaisen käsityksen jostain toisesta ihmisestä, niin se toinen alkaa vaikuttamaan siltä.

Näin kävi minulle. Esimerkiksi vanhan kaveriporukan seuraan en enää mene nykyään, koska liian moni uskoi narsistin muodostamaan mielikuvaan minusta. Kaikista sairainta on, että myös minua pidettiin narsistina ja tietoa mm. terveydentilastani alettiin levitellä ja myös lisäämällä pieniä höysteitä mielenterveyteen liittyviin asioihin, näin saa helposti muut uskomaan.

Narsistin märkäuni on ihminen, jonka mielenterveyttä on helppo kyseenalaistaa, kuten esimerkiksi herkkää ihmistä. Narsisti kääntää ihmiset vaivihkaa toisiaan vastaan, tämä ei ole välttämättä mitään selvää haukkumista tai suoraa puhetta, vaan manipulatiivista ja suggestioon perustuvaa vallan käyttöä, jota voi olla todella vaikea huomata. Jos narsisti huomaa, että tietyillä ihmisillä ei ole pelisilmää näille asioille, niin se on varsin oivallinen maaperä aloittaa manipulointi ja vaivihkainen vallan käyttö. Narsisti saa ihmiset vihaamaan toisiaan, ilman että he itse edes tietävät selkeää syytä tälle.

• muutama ajatus
        muutama ajatus kirjoitti:

Ei välttämättä mitään kokreettista tyyliin että "se Pekka on muuten homoseksuaali ja sillä on aina rahapula jne". Vaan tämä sonnan levittäminen on enemmänkin kokonaisvaltaista täysin väärän mielikuvan luomista ja pitkäjänteistä peilausta toisesta ihmisestä toiselle. Riittävän pitkään kun joku on antanut jatkuvasti tietynlaisen käsityksen jostain toisesta ihmisestä, niin se toinen alkaa vaikuttamaan siltä.

Näin kävi minulle. Esimerkiksi vanhan kaveriporukan seuraan en enää mene nykyään, koska liian moni uskoi narsistin muodostamaan mielikuvaan minusta. Kaikista sairainta on, että myös minua pidettiin narsistina ja tietoa mm. terveydentilastani alettiin levitellä ja myös lisäämällä pieniä höysteitä mielenterveyteen liittyviin asioihin, näin saa helposti muut uskomaan.

Narsistin märkäuni on ihminen, jonka mielenterveyttä on helppo kyseenalaistaa, kuten esimerkiksi herkkää ihmistä. Narsisti kääntää ihmiset vaivihkaa toisiaan vastaan, tämä ei ole välttämättä mitään selvää haukkumista tai suoraa puhetta, vaan manipulatiivista ja suggestioon perustuvaa vallan käyttöä, jota voi olla todella vaikea huomata. Jos narsisti huomaa, että tietyillä ihmisillä ei ole pelisilmää näille asioille, niin se on varsin oivallinen maaperä aloittaa manipulointi ja vaivihkainen vallan käyttö. Narsisti saa ihmiset vihaamaan toisiaan, ilman että he itse edes tietävät selkeää syytä tälle.

Niin ja tarkennuksena vielä, että oikea nimeni ei ole Pekka.

• juoruilu on parasta!
        muutama ajatus kirjoitti:

Niin totta. Ja tietysti käy niinkin päin, että sinun asemassasi oleva alkaa vähitellen ellei suorastaan vihata niin ainakin hieman halveksia niitä, joilla ei ole pelisilmää ja jotka niin innoissaan ja opportunistisesti alkavat levittää sontaa aina kun saavat tilaisuuden.

• DoomSeeder

Antaa mennä. Bring it on! Minua ei kiinnosta enään, koska kaiken sen jälkeen olen nähnyt millainen naurettava kusipäinen olemus hänellä on, joka ei edes ole hänen omansa. Hä vain tukee olomuotoa, jolle ei itse voi mitään. Hän tiedostaa kaiken ja silti tekee, joten minkäs voit idiootille selittää.

Voin kertoa miten hän elää:

Joka päivä roskaruokaa.

Alistaa ihmisiä sekä miestään ja etsii hänestä vikoja. Seksi on vallankäyttöön, heti sen jälkeen tämä on kylmä kuin kivi eikä halua lähelleen kumppaniaan.

Syyttää kaikesta muita, ammatillisia oppilaitoiksia, etenkin miesystäväänsä, kaikista kavereista/ystävistä puhuu sadistiseen tyyliin ja äänestä kuulee kuinka hän nauttii heidän ongelmistaan. Hän puhuu minulle heistä, kuin olisin osa hovia. Siitä vain, omapa on virheesi vaikka jauhatkin kylillä mitä sattuu. Olen se yksi, johon et voi luottaa. ;)

Alan pelata samaa peliä hyvin pian. Nautin hänen raivostaan ja toivonkin että hän tuhoaisi itsensä. En edes ilkeä kostaa. Vaikka varmasti tippuisi jos vetäisin turpaan, kuitenkin hänellä on narsistinen perhe sekä suku joten hän voi toimia miten tykkää, aivan mielipuolisesti ja viljellä psykouttaan koska vastuu itsestään ei ole hänellä. Miksi siis koskisin häneen, jos hän ei kykene ymmärtämään.

Melkein jo erosikin miehestään, mutta totesi vain: '' Sanoin miehelleni, että miksi sinä olet minun kanssani jos et ole onnellinen? Voit etsiä sellaisen kenen kanssa olisit. Itse olet minun kanssani. '' Eli hän viestitti tällä, että miesystävänsä antaa hänelle luvan tuhota hänen mielenterveytensä joten hän vain on kuin korppi haaskalla, sitä korpit syövät. Kuin se on hänen persoonallisuutensa ja täysin normaalia.

Soittaa minulle, kuin varauhrille jos sattuukin ero tulemaan. No one's gonna catch you when you fall.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      52
      4207
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      69
      3871
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3378
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3290
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      102
      2299
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2188
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2049
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2049
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2029
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1924
    Aihe