Vaiettu menneisyys

Voikukkatyttö

Hei!

Minulla on taustalla vaikea menneisyys, josta en ole oikeastaan puhunut kellekään. Nyt mietin, että hääjuhlissa asia tulee väkisin mieleen, kun osa suvustani kutsutaan paikalle ja he tietävät taustani. Minua ahdistaa tämä, koska pelkään että ihmiset tuomitsevat minut ja eräät asiat menneisyydessäni nousevat esille tavalla tai toisella hääjuhlissa. Ajatus on todella ahdistava, koska en halua puhua noista asioita, mutta silti ne ovat läsnä juhlissani. Pelkään, että rakentamani uusi elämä sortuu, koska vanhat asiat nostetaan taas esille. Miten siis sovittaa yhteen uusi mukava elämä ja menneisyyden haamut häissä? Muilla kokemuksia asiasta?

2

333

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+2

Voisitko määritellä, mitä ovat nämä asiat jotka voisivat nousta esille häissäsi? (Vähän vaikea lähteä arvaamaan..)
      Ja miksi luulet, että sukulaiset ottavat asian esille?

Jos sukulaiset alkavat esim. pitämään puhetta, jossa käsitellään sitä, että morsian myi itseään, kärähti ratista, istui vankilassa tms., niin kannattaako sellaisia ihmisiä kutsua?? Minun on siis vaikea kuvitella, että mitä sellaista kauheaa menneisyyden mörköä nostettaisiin toisen häissä esille. Että kuka läheinen niin tekisi.

Tietääkö sulho näistä asioista? Jos tietää, miten niiden esilletulo sorruttaisi elämänne? Jos ei taas ei tiedä.....

Jos et ole itse käsitellyt asioita (puhunut kenellekään, päässyt yli, sovittanut, hyväksynyt), kannattaisi tehdä se ennen häitä. Kyllä ne tulevat elämässä esille tavalla toisella.

Vieraita voi tietysti "rajoittaa" monin tavoin. Ensinnäkään ei kutsu ongelmatapauksia. Paikan ja ohjelman järjestelyn voi tehdä niin, että riitapukarit ovat tarpeeksi kaukana toisistaan, tai ylimääräisten puheille ei ole aikaa eikä paikkaa, kaaso/bm/joku toimii järkkärinä. Jos ongelmana on vaikka alkoholismi, alkoholia ei tarjoilla tai sitten sitä tarjoillaan vasta juhlien "kakkososassa", jonne kaikkia ei ole kutsuttu.

• Vaikea valinta

Miksi pitää häät? Jatkuva pelossa eläminenkään ei ole hyvä vaihtoehto.
      Jos et sovi miehellesi niin paras todeta se nyt ja etsiä seuraa joka on oman kaltaista.
      Tai sitten hyväksyt että itsekään et haluaisi kuulla miehesi entisestä elämästä vaan haluat elää hänen kanssaan tätä päivää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      58
      1616
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      364
      1151
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      133
      924
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      13
      742
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      622
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      598
    7. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      90
      548
    8. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      45
      529
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      498
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      45
      462
    Aihe