Millä puurolla olisi hyvä aloittaa tuo maistelu? Kannattaako ostaa jotain vauvojen valmispuuroja vai ihan tavallista hiutaleita joista puuron tekee? Jos puuron tekee itse, niin tehdäänkö se korvikkeeseen vai veteen? Meillä vauva siis korviketta juo.
Kotoa löytyisi Nallen neljänviljan täysjyvähiutaleita, mutta voiko sellaisella vielä aloittaa?
Ikää vauvalla siis 5kk. Neuvola oli eilen, mutta enpäs muistanut asiasta siellä kysellä.. Muutamia viikkoja ollaan kiinteitä maisteltu.
Mitä puuroa vauvalle?
7
9010
Vastaukset
- Puurotytönäiti
Puuron voi tehdä korvikkeeseen tai maitoon. Itse olen käyttänyt korviketta. Ihan kaurahiutaleita voi käyttää, en itse antaisi vielä neljän viljan puuroa noin pienelle jos ei tiedä mitkä viljat sopivat. Olen käyttänyt myös puurojauheita (lapsille tarkoitettuja), mutta meillä tykätään enemmän perinteisestä puurosta. Riisi-ja mannapuuroa olen ostanut valmiina jauhoina. Puuron sekaan olen vähän laittanut marjoja, banaania tai sosetta.
- Puurotytönäiti
Jatkan vielä; luin väärin, olitkin kirjoittanut täysijyväpuurosta, et neljän viljan. Mutta täysijyvää suositellaan hiukan vanhempana 8-10kk vanhana. Kaurapuurolla on hyvä aloittaa
- Shshj
Kyllä siinä luki "neljänviljan täysjyvähiutaleita", ihan oikein luit. :)
- Shshj
Kotimaiset viljat kannattaa lisätä vauvan ruokavalioon yksi kerrallaan. Aakkosjärjestys on hyvä, eli kaura, ohra, ruis ja viimeisenä vehnä. Tavallisia hiutaleita voi käyttää. Niitä voi surauttaa monitoimikoneella tms. vähän pienemmiksi, jos epäilee ettei vauvalle möykkyinen puuro kelpaa. Meillä ei pienitty hiutaleita mitenkään, kun lapsi söi muutenkin sormin eikä soseita.
- puuromassu
Kiitokset vastauksista! :)
Ehkä me sitten huomenna käydään hakemassa kaurahiutaleita ja kokeillaan, että miten maistuu. Onkohan merkillä väliä? Eikös niitä ole esim. Eloveenaa, Myllyn parasta jne.. - Zadita
Riisillä on hyvä aloittaa, kun ei tartte miettiä gluteeniongelmia. Me ollaan ostettu lastenruokahyllyn riisipuurojauhetta, jota voi tehdä joko veteen tai äidinmaitoon / korvikkeeseen. Vasta myöhemmin on otettu gluteenipitoisia viljoja, maissiakin ennen niitä.
- ...
Itse en ole antanut lainkaan viljaa lapselle, kun en syö sitä itsekään. Vilja on ravintoköyhää kuituruokaa ja lapsen ruoka kuuluu olla runsasravinteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974