Mitä puuroa vauvalle?

puuromassu

Millä puurolla olisi hyvä aloittaa tuo maistelu? Kannattaako ostaa jotain vauvojen valmispuuroja vai ihan tavallista hiutaleita joista puuron tekee? Jos puuron tekee itse, niin tehdäänkö se korvikkeeseen vai veteen? Meillä vauva siis korviketta juo.
Kotoa löytyisi Nallen neljänviljan täysjyvähiutaleita, mutta voiko sellaisella vielä aloittaa?
Ikää vauvalla siis 5kk. Neuvola oli eilen, mutta enpäs muistanut asiasta siellä kysellä.. Muutamia viikkoja ollaan kiinteitä maisteltu.

7

9489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puurotytönäiti

Puuron voi tehdä korvikkeeseen tai maitoon. Itse olen käyttänyt korviketta. Ihan kaurahiutaleita voi käyttää, en itse antaisi vielä neljän viljan puuroa noin pienelle jos ei tiedä mitkä viljat sopivat. Olen käyttänyt myös puurojauheita (lapsille tarkoitettuja), mutta meillä tykätään enemmän perinteisestä puurosta. Riisi-ja mannapuuroa olen ostanut valmiina jauhoina. Puuron sekaan olen vähän laittanut marjoja, banaania tai sosetta.

• Puurotytönäiti

Jatkan vielä; luin väärin, olitkin kirjoittanut täysijyväpuurosta, et neljän viljan. Mutta täysijyvää suositellaan hiukan vanhempana 8-10kk vanhana. Kaurapuurolla on hyvä aloittaa

• Shshj

Kyllä siinä luki "neljänviljan täysjyvähiutaleita", ihan oikein luit. :)

• Shshj

Kotimaiset viljat kannattaa lisätä vauvan ruokavalioon yksi kerrallaan. Aakkosjärjestys on hyvä, eli kaura, ohra, ruis ja viimeisenä vehnä. Tavallisia hiutaleita voi käyttää. Niitä voi surauttaa monitoimikoneella tms. vähän pienemmiksi, jos epäilee ettei vauvalle möykkyinen puuro kelpaa. Meillä ei pienitty hiutaleita mitenkään, kun lapsi söi muutenkin sormin eikä soseita.

• puuromassu

Kiitokset vastauksista! :)
      Ehkä me sitten huomenna käydään hakemassa kaurahiutaleita ja kokeillaan, että miten maistuu. Onkohan merkillä väliä? Eikös niitä ole esim. Eloveenaa, Myllyn parasta jne..

• Zadita

Riisillä on hyvä aloittaa, kun ei tartte miettiä gluteeniongelmia. Me ollaan ostettu lastenruokahyllyn riisipuurojauhetta, jota voi tehdä joko veteen tai äidinmaitoon / korvikkeeseen. Vasta myöhemmin on otettu gluteenipitoisia viljoja, maissiakin ennen niitä.

• ...

Itse en ole antanut lainkaan viljaa lapselle, kun en syö sitä itsekään. Vilja on ravintoköyhää kuituruokaa ja lapsen ruoka kuuluu olla runsasravinteista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      282
      6758
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      244
      6314
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      42
      5682
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      158
      5025
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      42
      3848
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      210
      3775
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      132
      3477
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      5
      3175
    9. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      45
      3169
    10. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      346
      2849
    Aihe