Mitä puuroa vauvalle?

puuromassu

Millä puurolla olisi hyvä aloittaa tuo maistelu? Kannattaako ostaa jotain vauvojen valmispuuroja vai ihan tavallista hiutaleita joista puuron tekee? Jos puuron tekee itse, niin tehdäänkö se korvikkeeseen vai veteen? Meillä vauva siis korviketta juo.
Kotoa löytyisi Nallen neljänviljan täysjyvähiutaleita, mutta voiko sellaisella vielä aloittaa?
Ikää vauvalla siis 5kk. Neuvola oli eilen, mutta enpäs muistanut asiasta siellä kysellä.. Muutamia viikkoja ollaan kiinteitä maisteltu.

7

7228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puurotytönäiti

      Puuron voi tehdä korvikkeeseen tai maitoon. Itse olen käyttänyt korviketta. Ihan kaurahiutaleita voi käyttää, en itse antaisi vielä neljän viljan puuroa noin pienelle jos ei tiedä mitkä viljat sopivat. Olen käyttänyt myös puurojauheita (lapsille tarkoitettuja), mutta meillä tykätään enemmän perinteisestä puurosta. Riisi-ja mannapuuroa olen ostanut valmiina jauhoina. Puuron sekaan olen vähän laittanut marjoja, banaania tai sosetta.

    • Puurotytönäiti

      Jatkan vielä; luin väärin, olitkin kirjoittanut täysijyväpuurosta, et neljän viljan. Mutta täysijyvää suositellaan hiukan vanhempana 8-10kk vanhana. Kaurapuurolla on hyvä aloittaa

      • Shshj

        Kyllä siinä luki "neljänviljan täysjyvähiutaleita", ihan oikein luit. :)


    • Shshj

      Kotimaiset viljat kannattaa lisätä vauvan ruokavalioon yksi kerrallaan. Aakkosjärjestys on hyvä, eli kaura, ohra, ruis ja viimeisenä vehnä. Tavallisia hiutaleita voi käyttää. Niitä voi surauttaa monitoimikoneella tms. vähän pienemmiksi, jos epäilee ettei vauvalle möykkyinen puuro kelpaa. Meillä ei pienitty hiutaleita mitenkään, kun lapsi söi muutenkin sormin eikä soseita.

    • puuromassu

      Kiitokset vastauksista! :)
      Ehkä me sitten huomenna käydään hakemassa kaurahiutaleita ja kokeillaan, että miten maistuu. Onkohan merkillä väliä? Eikös niitä ole esim. Eloveenaa, Myllyn parasta jne..

    • Zadita

      Riisillä on hyvä aloittaa, kun ei tartte miettiä gluteeniongelmia. Me ollaan ostettu lastenruokahyllyn riisipuurojauhetta, jota voi tehdä joko veteen tai äidinmaitoon / korvikkeeseen. Vasta myöhemmin on otettu gluteenipitoisia viljoja, maissiakin ennen niitä.

    • ...

      Itse en ole antanut lainkaan viljaa lapselle, kun en syö sitä itsekään. Vilja on ravintoköyhää kuituruokaa ja lapsen ruoka kuuluu olla runsasravinteista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe