Poikaystävä pilvessä

Helium

Olen ollut vuoden hyvässä parisuhteessa jossa minä sekä poikaystäväni rakastamme toisiamme. Ainoa asia mikä minua vaivaa on pilven polttelu. Hän on poltellut 14 vuotiaasta asti (nyt 31) ja sanoo että polttelu on hänelle vain rentoutumista. Kuitenkin minua vaivaa se, että onko sillä sitten jotain pitkäaikaisia vaikutuksia. Ei hän joka päivä polttele ja usein on kuukausien taukoja mutta varsinkin kesällä. Itse olen myös joskus poltellu mutta en oo tykänny ja itsellä alko usein vaan pelon tunne vahvistumaan ku pilvessä olin, nii lopetin. Oon yrittäny häntä puhua lopettamaan, mutta turhaan. Mitä tehdä. Voiko kannabiksen pitkäaikainen käyttö lopulta muuttaa ihmisen psyykettä? En haluaisi sen tuhoavan parisuhdettamme. Onko kellään kokemuksia parisuhteesta jossa toinen polttaa?

52

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 65566

Projisoit sitä pahaksi koska et itse pidä. Jos olisit pitänyt vaikutuksesta niin ongelmaa ei olisi.

• hyh hyh

Taidat olla aika naivi. Manipuloivaa sorttia vielä kaiken pahan lisäksi.

• Uppopallo22

Jos on kuukausien taukoja niin ei ole vaarallista. Jos ei ole ongelmia ollut niin tuskin niitä tuossa iässä tuleekaan.

• Kysymyksesi kuului " Voiko kannabiksen pitkäaikainen käyttö lopulta muuttaa ihmisen psyykettä?

Nimenomaan pitkäaikainen ja suhteellsen säännöllinen käyttö muuttaa ihmisen psyykettä, johtuen rasvaliukoisen THC:n varastoitumisesta aivojen eri osiin, mutta pääosin juuri tunnekeskukseen, eli tunne-elämä muuttuu ---lähinnä tunteettomaksi.

Muuttuminen on suhteellisen hidas prosessi mutta varma.

• ei s aatana

Ei jumalauta sulla ei tuo valehtelu lopu ikinä.

Taas tämä surullisen kuuluisa "rasvahypoteesi"

Lopeta tuo valehtelu.

• totuuren tonotorvi
        ei s aatana kirjoitti:

Ei jumalauta sulla ei tuo valehtelu lopu ikinä.

Taas tämä surullisen kuuluisa "rasvahypoteesi"

Lopeta tuo valehtelu.

joo se on sita tatiteoriaa

ja alkoholiko ei mitenkään ihmisiä muuta? joo joo

mikä ero on ns huumeilla ja alkoholilla ?

Eikö kaikki huumaava ole huumetta ?

Eikö muka alkoholilla ole huumaava vaikutus ?

Mutta kun se kuuluu suomalaiseen elämäntapaan, näin rumia termejä ei haluta käyttää

Koska nuoret ovat aITOA rehellistä sakkia

he eivät usko pötypuheita

kaikki tälläinen tanttamainen epäselvä sotkeminen on lopetettava

jos halutaan että nuoriso ottaa valistuksen tosissaan

Minä ainakin murrosikäisen pojan William Sarnowiakin isänä uskallan ääneen sanoa sen

että ´´ suurin onni ihmislapsen on oma itseys ´´

ja että vain sairaat tarvitsevat lääkettä

mutta jos on PAKKO niitä rajatiloja kokeilla

en pitäisi hirveän kauheana asiana jos kuulisin että poikani on käyttänyt itse kasvattamaansa cannabista joskus

mutta jos kuulisin että hän ostaa likaista sotkettua hassista tai näitä kemiallisia ekstaasi pillereitä

tai alkaisi juoda aivosolut tappavaa VIINAA ,

tai alkaisi POLTTAA TUPAKKAA jonka riippuvuusaste on heroiinin luokkaa

sitä pitäisin hyvin huolestuttavana

tämä on oikea tie

www.unianova.eu/agadir.htm

• ei ongelmaa:)

• teetee12

Eipä ole mitään evidenssiä että pitkäaikaisesta käyttö muuttaisi persionallisuutta terveellä ihmisellä. Herkille yksilöille voi kehittyä amotivaatio syndroomaa ja psykoottisia oireira erittäin rankan ja pitkäaikisen käytös seurauksena. Myös lähimuistiin potkäaikaisella käyyöllä on vaikutusta mikäli käyttö on riittävän säänöllistä.

Satunnainen ja vähäinen käyttö ei ole kovin riskialtista. Eli riskit persoonallisuudeb muutokseen ovat hyvin vähäiset joskin sellaistakin on tavattu, että kannabis muuttaa käyttäjänsä tunneelämää.

Vakavimmat ongelmat kehottyvät n. 5% joukolle käyttäjistä. Heillä on usein myös muita päihteistä riippumattomia riskitekiköitä ua ongelmia joita pä7hyeidwn käyttö lisää.

Alkoholin kulutus. Esim. Viikonloppuisin muuttaa käyttäjänsä persoonallisuutta varmemmin. Alkoholi on liuotin ja se tekee pitkällä aika välillä myös kohtuukäyttäjälle peruutamattomia neurologisia muutoksia.

• Helium

Kiitos vastauksista. Nimim. Huutavaääni vastasi lähinnä minun kysymykseen, ja nimenomaan se pitkäaikaiskäytön vaikutus itseäni huolestuttaa, että jos menen naimisiin nyt tunteellisen, rakastavan ja välittävän ihmisen kanssa, olenko kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä naimisissa tunteettoman ja kylmän ihmisen kanssa. Se tässä lähinnä pelottaa.

• Uuno G

Et ole kerran sanomasi mukaan pitää taukoja. Yleensä kannabiksen käyttö vähenee iän myötä kun velvollisuudet lisääntyy. Toisaalta jos haluat häntä muuttaa niin voisit vaikka tutustua ilta-lehden artikkeliin:"Onko parisuhteesi sairas?". Teinien parisuhdepalstan Uuno G kiittää.

• Iph77
        Uuno G kirjoitti:

Et ole kerran sanomasi mukaan pitää taukoja. Yleensä kannabiksen käyttö vähenee iän myötä kun velvollisuudet lisääntyy. Toisaalta jos haluat häntä muuttaa niin voisit vaikka tutustua ilta-lehden artikkeliin:"Onko parisuhteesi sairas?". Teinien parisuhdepalstan Uuno G kiittää.

Kuinka tunteellinen miehen pitää olla? Riittääkö jos vollottaa pari kertaa vuodessa? Mitäs jos ei jonain vuonna vollota ollenkaan? Onko se jo vaarallista? Miehen elämässä pitää siis olla suuria tunteita ja tunteenpurkauksia? Onko siitä tutkimustietoa että kannabista käyttävät eroavat kymmenien vuosien päästä muiden ihmisten tunnereaktioista? Että vaikka 2 kpl 60 vuotiasta ukkoa. Että se käyttämätön sitten itkeskelisi enemmän ja olisi herkempi?

• Poorinki

"Huutavaääni vastasi lähinnä minun kysymykseen"

Eikös se ollut lähtökohtaisesti tarkoituksesikin? Samanlaisia juttuja kun säännöllisesti kuitenkin kirjoittelet ja yrität saada Joukon aina koukkuun valehteluusi.

• Jejejejejejeejej

Huutavaääni esitti vastauksen turhan yksinkertaistetusti. Pitkäaikainen ja suhteellisen säännöllinen käyttö tuskin aiheuttaa kenellekkään persoonallisuusmuutoksia. Siihen vaaditaan vähintäänkin lähes päivittäinen ja vuosia jatkunut käyttö. Satunnainen kerran viikossa, tai harvemmin polttelu tuskin aiheuttaa kenellekkään suurempia haittoja, vaikka sitä jatkuisikin kymmeniä vuosia.

Lisätään vielä, että tuo Huutavanäänen rasvateoria ei perustu mihinkään tieteelliseen lähteeseen, vaan on ilmeisesti hänen itse keksimänsä.

• Päät soittaa
        Jejejejejejeejej kirjoitti:

Huutavaääni esitti vastauksen turhan yksinkertaistetusti. Pitkäaikainen ja suhteellisen säännöllinen käyttö tuskin aiheuttaa kenellekkään persoonallisuusmuutoksia. Siihen vaaditaan vähintäänkin lähes päivittäinen ja vuosia jatkunut käyttö. Satunnainen kerran viikossa, tai harvemmin polttelu tuskin aiheuttaa kenellekkään suurempia haittoja, vaikka sitä jatkuisikin kymmeniä vuosia.

Lisätään vielä, että tuo Huutavanäänen rasvateoria ei perustu mihinkään tieteelliseen lähteeseen, vaan on ilmeisesti hänen itse keksimänsä.

Mikähän laisia persoonallisuuden muutoksia on aiheutunut presidentti Obamalle?

• ei juma

thc menee rasvaan ja tottakai se sinne jää pitemmäksi aikaa. mitä valhetta se nyt on olevinaan? ei huumeen orjat tajua tai sitten vaan haluaa lisää orjia joten haukutaan kaikki negatiivinen puhua rakkaasta kasvista valheeksi..taitaa olla diilereitä tälläkin palstalla kertomassa tarinoitaan kuinka kannabis ei aiheuta mitään ongelmia. luonnontuote niin sitähän voidaan käyttää niin paljon kuin haluaa. ja jos testi antaa negatiivisen niin se varmaan tarkoittaa että elimistössä ei ole enää huumettaa. naurattavaa lässytystä.

• Es aikuinen

Syytä huoleen on sillä kannabis on maailman vaarallisin huume. Suosittelen sinulle ja poikaystävällesi valistusohjelmaa "Reefer madness".

• full retard

Ei v ittu mikä idiootti. Mistä v itusta teitä idiootteja oikein sikiää.

Ne hajoamistuotteet, mitkä eivät ole mitenkään psykoaktiivisia, näkyvät testeissä.

Olet kyllä täysin vajakki. Oikein täysretardi.

"THC menee rasvaan" Käveleekö se sinne vai dösälläkö menee?

Hah hah, idiootti. Älä puhu sellaisista asioista, mistä et yksinkertaisesti tiedä mitään, v ituttaa tuollainen mutuilu kyllä oikein kunnolla.

• Babylonmakestherules
        full retard kirjoitti:

Ei v ittu mikä idiootti. Mistä v itusta teitä idiootteja oikein sikiää.

Ne hajoamistuotteet, mitkä eivät ole mitenkään psykoaktiivisia, näkyvät testeissä.

Olet kyllä täysin vajakki. Oikein täysretardi.

"THC menee rasvaan" Käveleekö se sinne vai dösälläkö menee?

Hah hah, idiootti. Älä puhu sellaisista asioista, mistä et yksinkertaisesti tiedä mitään, v ituttaa tuollainen mutuilu kyllä oikein kunnolla.

Siinähän se kova poika on, kun ei osaa argumentoida muulla tapaa kuin "ei vittu, mikä idootteja, mistä näitä idiootteja tulee, olet täysin vajakki, retardi, hah idiootti"

Taisit pikkupaukuissa ton kirjotella? :D Vai ootko oikeesti nuin paska..

• Helium

lph77 haha no tunteellinen ja suuret tunteenpurkaukset on nyt sitten asia erikseen. Ihan lähinnä siihen ensimmäiseen kysymykseen halusin vastausta että muuttuuko psyyke. On kyllä ristiriitaista mielipidettä. Onko asiasta jotain tieteellisiä tutkimustuloksia. Moni tuntuu huutelevan "oman kokemuksen" perusteella, mikä tietysti on kiva kuulla, mutta ei ole kyllä tieteellisessä mielessä mitään tekemistä. Ja kun sanoitte että "iän myötä vähenee kun vastuu kasvaa", niin mainitsin myös, että usein on pitkiä taukoja, ja hän lähinnä kesälomilla polttaa pilvee ja hyvin satunnaisesti muulloin. Tarkoitus ei ole tuomita pilven käyttöä, mielestäni voi olla paljon parempi vaihtoehto kuin useat muut päihteet kuten alkoholi. Ihan vaan halusin kysyä pitkäaikaisvaikutuksia.

• 889889

Pitkäaikaisvaikutuksia, ainakaan sen asteisia että sinä tai hän itse tulisi niitä koskaan huomaamaan, ei tule noin satunnaisella polttelulla. Piste.
        Olisitko noin kiinnostunut pitkäaikaisvaikutuksista tilanteessa, jossa hän nautiskelisi kesälomilla olutta ja muutoin joskus harvakseltaan? Enpä usko.

• Helium

Selvä kiitos vastauksesta. Ja tiedän paljon enemmän alkoholista kuin pilvestä, joka on vieraampi aine itselleni. Siksi näitä kysymyksiä pohdin. Kiitos kuitenkin.

• voisimuuttakausapois

Mitä helvettiä nyt taas...

Mielummin jokapäivä pilvessä kuin edes kerran kuukaudessa alkoholia.

Kannabis on mieto huume, kun taas alkoholi kuuluu vahvimpiin ja vaarallisimpiin huumeisiin. Ja tämä kauhea haloo psykooseista, niin kyllähän se alkoholikin voi sen aiheuttaa ja lisäksi tuohaa järkyttävät määrät aivosoluja ja kaikenlisäksi maksan. Kyllä alkoholilla aivot ja elimet saa paljon nopeammin mössöksi/pilalle.

Oikeasti saa käyttää omaa järkeä, eikä kuunnella Päivi "äpärä" Räsästä. Moneen kertaan mediassa jo itsensä nolannut osoittamalla, että ei tiedä hevonhelvettiä koko kasvista.

Jos poikaystäväsi pilven polttelu ei mitenkään aiheuta hänelle, läheisilleen tai parisuhteellenne mitään ongelmaa, niin ei siitä mitään haittakaan ole. Paljon parempi, että pössyttelee sillointällöin kun läträilee holin kanssa.

Ennenkuin menee mitään tuomitsemaan, niin ensin koittakaa ja sen jälkeen puhukaa. Muuttuisi niin, niin monen ihmisen ääni kellossa. Tottakai kaikki eivät siitä pidä ja se on 100% okei, mutta ei se tarkoita sitä, että ne ketkä siitä pitävät eivät saisi sitä käyttää. Ei auta kuin odotella, että aivopestyt vanhanliiton ikäluokat kuolevat pois, jolloin uudet sukupolvet pääsevät hoitamaan hommia, eikä mennä enää sillä linjalla että "Näin oli meillä keskiajalla ja tulee olemaan aina tulevaisuudessa!"

• Mera

Hei! Kivaa että murehdit poikaystävästäsi, mutta voin vakuuttaa ettei pitäisi olla mitään hätää, varsinkaan jos hänen elämänsä ei siitä ole tähän mennessä kärsinyt. Todella harvalle tulee ongelmia kannabiksen käytöstä ja kyllä niitä ongelmia olisi varmaan tullut jo jos on tullakseen jos noin kauan on pössytellyt. Tuo ei toki ole hyvä että on noin nuorena aloittanut, mutta sille nyt ei tässä vaiheessa voi mitään. Enemmän se juuri nuorilla vaikuttaa negatiivisesti, mutta aikuisilla ei ole mitään hätää. Voin lähinnä kertoa omasta kokemuksestani siitä että itse poltan ja aikaisemmin seurustelin miehen kanssa joka itse käytti vain alkoholia ja tupakkaa ja ainoat ongelmat päihteiden suhteen tuli siitä kun se kännissä aukoi päätään siitä että joskus harvoin polttelen jos joku tarjoaa sauhut.

Onko siitä oikeasti haittaa jos hän on pilvessä? Jos hän käyttäytyy hyvin sua kohtaan silloin kun on hiisaillut niin mitä väliä sillä oikeastaan on? Itse olen ihme halinalle jos on tullut poltettua.

Kaikille ei kannabis sovi ja se on hyvä jos itse tajuat ettei oo sun juttu, mutta jos poikaystäväsi nauttii siitä eikä se mene överiksi niin kannattaa oikeasti miettiä onko se nyt niin kauhea juttu.

Tsemppiä sulle!

• Viinapiru perkele

Eipä tuo piipun varressa roikkuminen ole elämää haitannut. Perhe on kasvatettu aikuisiksi ja hyvin koulutetuiksi. Vaimon kanssa on pääasiassa mennyt ihan kivasti.
        Tietty kun heinä keväästä loppuu tulee lipitettyä noita vaarallisia huumeita. Viiniä ja tiukempaakin juomaa. Silloin on mennyt heikoimmin.
        Kesän koittaessa juomia ei tee mieli ja pelkkä ajatuskin oksettaa. Piippu kummasti tuo nostetta ja iloisuutta elämään. Oikeasti kaikki luistaa paljon paremmin. Eipä tarvi veljeillä hämäräporukoissa. Linnunlaulukin kuullostaa niin syvälliseltä.

Eipä tuo polttelu kaikille sovi kuten ei alkokaan, joka olisi syytä kriminasoida. Niin paljon pahaa se ihmisissä aiheuttaa.

Sanoo kuka mitä hyvänsä niin enpä ole psyykkeesäni koskaan huomannut poikkeavaisuutta kuten ei lähipiirinikään.
        Piipun varressa on tullut roikuttua yli 40 vuotta. Pääsääntöisesti 8kk vuodesta.
        Ei krapulaa eikä minkään näköistä vieroitus oiretta tauoista huolimatta. Paitsi alkoa käyttäessäni.

• neuvo nuorille

mikä ero on ns huumeilla ja alkoholilla ?

Eikö kaikki huumaava ole huumetta ?

Eikö muka alkoholilla ole huumaava vaikutus ?

Mutta kun se kuuluu suomalaiseen elämäntapaan, näin rumia termejä ei haluta käyttää

Koska nuoret ovat aITOA rehellistä sakkia

he eivät usko pötypuheita

kaikki tälläinen tanttamainen epäselvä sotkeminen on lopetettava

jos halutaan että nuoriso ottaa valistuksen tosissaan

Minä ainakin murrosikäisen pojan William Sarnowiakin isänä uskallan ääneen sanoa sen

että ´´ suurin onni ihmislapsen on oma itseys ´´

ja että vain sairaat tarvitsevat lääkettä

mutta jos on PAKKO niitä rajatiloja kokeilla

en pitäisi hirveän kauheana asiana jos kuulisin että poikani on käyttänyt itse kasvattamaansa cannabista joskus

mutta jos kuulisin että hän ostaa likaista sotkettua hassista tai näitä kemiallisia ekstaasi pillereitä

tai alkaisi juoda aivosolut tappavaa VIINAA ,

tai alkaisi POLTTAA TUPAKKAA jonka riippuvuusaste on heroiinin luokkaa

sitä pitäisin hyvin huolestuttavana

tämä on oikea tie

www.unianova.eu/agadir.htm

• Aamulehden lukija

Tuore Austraalialainen tutkimus alkoholin vaikutuksesta esim. iäkkäiden ihmisten muistiin.

Tämän päivän Aamulehti Teemassa "Hyvä arki" sivu B 14.

Otsikkona----"Alkoholi ei ehkä heikennäkkään iäkkäiden muistia"

"Tulokset osoittavat, että kohtuullinen alkoholinkäyttö saattoi olla muistin ja muiden mielentoimintojen kannalta parempi vaihtoehto kuin täysraittius tai satunnainen käyttö. Hieman yllättäen muisti ja muut konglitiiviset mielentoiminnot eivät myöskään heikentyneet erityisen nopeasti miehillä, jotka olivat alkoholin suurkuluttajia"

Tutkimus suoritettiin 6 vuoden aikana ja siihen osallistui 3500 65-83 vuotiasta miestä.

• Huolestunut sukulainen
        Aamulehden lukija kirjoitti:

Tuore Austraalialainen tutkimus alkoholin vaikutuksesta esim. iäkkäiden ihmisten muistiin.

"Tulokset osoittavat, että kohtuullinen alkoholinkäyttö saattoi olla muistin ja muiden mielentoimintojen kannalta parempi vaihtoehto kuin täysraittius tai satunnainen käyttö. Hieman yllättäen muisti ja muut konglitiiviset mielentoiminnot eivät myöskään heikentyneet erityisen nopeasti miehillä, jotka olivat alkoholin suurkuluttajia"

Tutkimus suoritettiin 6 vuoden aikana ja siihen osallistui 3500 65-83 vuotiasta miestä.

Minä ainakin joisin itseni hengiltä jos luulisin lasteni käyttävän kannabista.

• Vanha juoppo

Niinpä! Minä se olen lipitellyt alkon tuotteita enemmän ja vähemmän---joskus jopa enemmän. Vaimoni taas ei yhtään, olemme molemmat jo 80 v. ikäisiä.

Täysraitis vaimoni on sairastunut lähimuistin heikkenemiseen hyvin vakavasti, mutta minä (vanha juoppo ja olen sitä vieläkin) rellestelen kummasti. Muisti pelaa ja työt sujuu. Minä vanha juoppo hoidan askareet nykyään kotona ja hoidan myös vaimoani koska rakastan häntä.

Pisti minunkin silmääni tuo Austraalialainen tutkimus ja uskon sen pitävän paikkansa.

• ghjdsfgsdf
        Vanha juoppo kirjoitti:

Niinpä! Minä se olen lipitellyt alkon tuotteita enemmän ja vähemmän---joskus jopa enemmän. Vaimoni taas ei yhtään, olemme molemmat jo 80 v. ikäisiä.

Täysraitis vaimoni on sairastunut lähimuistin heikkenemiseen hyvin vakavasti, mutta minä (vanha juoppo ja olen sitä vieläkin) rellestelen kummasti. Muisti pelaa ja työt sujuu. Minä vanha juoppo hoidan askareet nykyään kotona ja hoidan myös vaimoani koska rakastan häntä.

Pisti minunkin silmääni tuo Austraalialainen tutkimus ja uskon sen pitävän paikkansa.

"Pisti minunkin silmääni tuo Austraalialainen tutkimus ja uskon sen pitävän paikkansa."

Mutta muista, että se koskee muutamaa viinilasillista päivässä, johon se tässä maassa harvemmalla jää. Suomessahan on alkoholidementikkoja myös melkoinen määrä, eli alkoholi on tuhonnut aivot peruuttamattomasti ja jokaisella on loppuelämän kestävä laitoshoito edessä. Siinä näkee mitä solumyrkky alkoholi saa aikaan. Puhumattakaan jokapäiväisistä kännitappeluista ja tapoista joita Suomessa tapahtuu. .

• Nella Salmo
        Vanha juoppo kirjoitti:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat--suomessa-meneillaan-alkoholikatastrofi/1889630

Kyllä ne vähäisen alkoholinkäytön positiiviset muistivaikutukset ovat häviävän vähäinen hyöty alkoholin kokonaishaittoihin verrattuna.

• Salama Jack

• Rhaa
        Nella Salmo kirjoitti:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat--suomessa-meneillaan-alkoholikatastrofi/1889630

Kyllä ne vähäisen alkoholinkäytön positiiviset muistivaikutukset ovat häviävän vähäinen hyöty alkoholin kokonaishaittoihin verrattuna.

Entäs alkoholin vammauttamat FAS-lapset, joista useat ovat laitoshoidon tarpeessa koko elämänsä? Eikö heitä ajattele kukaan, kun lapsiin huumemantrauksessa kuitenkin aina vedotaan? Suomessakin syntyy vuosittain useita satoja FAS-lapsia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sikiön_alkoholioireyhtymä

• Rhaa
        Rhaa kirjoitti:

Entäs alkoholin vammauttamat FAS-lapset, joista useat ovat laitoshoidon tarpeessa koko elämänsä? Eikö heitä ajattele kukaan, kun lapsiin huumemantrauksessa kuitenkin aina vedotaan? Suomessakin syntyy vuosittain useita satoja FAS-lapsia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sikiön_alkoholioireyhtymä

"Raskaudenaikaiselle alkoholinkäytölle on yritetty määrittää turvallista rajaa, jonka alittava käyttö ei olisi vaaraksi. Nykytiedon valossa tällaista rajaa ei kuitenkaan ole, joten raskauden aikana viisainta on pitäytyä alkoholinkäytöstä kokonaan. Rakenteelliset epämuodostumat syntyvät alkuraskauden aikana, mutta aivot kehittyvät koko raskauden ajan. Runsas juominen aiheuttaa muun muassa magneettikuvauksessa näkyviä aivorakenteen epämuodostumia. FAS-lapsella voi olla vakava, pysyvä aivovaurio."

• Jämpti87
        Rhaa kirjoitti:

"Raskaudenaikaiselle alkoholinkäytölle on yritetty määrittää turvallista rajaa, jonka alittava käyttö ei olisi vaaraksi. Nykytiedon valossa tällaista rajaa ei kuitenkaan ole, joten raskauden aikana viisainta on pitäytyä alkoholinkäytöstä kokonaan. Rakenteelliset epämuodostumat syntyvät alkuraskauden aikana, mutta aivot kehittyvät koko raskauden ajan. Runsas juominen aiheuttaa muun muassa magneettikuvauksessa näkyviä aivorakenteen epämuodostumia. FAS-lapsella voi olla vakava, pysyvä aivovaurio."

Ei viina ole huumetta, se on viinaa ja asia on aina ollut näin ja sillä selvä. Nämä kyseenalaistajat ovat kaikki itse huimeveikkoja. Kannabis liukenee aivoihin ja aivot liukenee alkoholiin ja näin on hyvä.

• Levonen
        Vanha juoppo kirjoitti:

Vai auttaa alkoholi muistamiseen? Tuo murhaaja ei muistanut ainakaan yhtään mitään siitä, että oli murhannut ihmisen kännissä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014040118174044_uu.shtml

• onneksi näitä on.
        Jämpti87 kirjoitti:

Ei viina ole huumetta, se on viinaa ja asia on aina ollut näin ja sillä selvä. Nämä kyseenalaistajat ovat kaikki itse huimeveikkoja. Kannabis liukenee aivoihin ja aivot liukenee alkoholiin ja näin on hyvä.

Ja juuri tuollaisella ajattelulla ei tästä maailmasta tule mitään.

• Uskon pitävän
        Vanha juoppo kirjoitti:

Isäsi oli juoppo ja sinä siis myös. Selittää paljon sitä, että raakku-pojastasikin tuli myös päihdeongelmainen. Hän ei sentään kuvittele olevansa henkisesti korkein olento maailmassa kuten sinä, vaan ainoastaan Suomen kansallistietäjä.

• Dep Jep
        Vanha juoppo kirjoitti:

Eikös ne sinun aikoinasi pitämät IHRY-huumevalistusreissusi olleetkin melkoista kännäilyn riemujuhlaa? Ensin oli valistustilaisuus jossain paikkakunnalla, missä selitit itsekeksimiäsi asioita, pääasiassa tietysti kannabiksesta, ja sitten illaksi johonkin hotelliin yöksi ja pää täyteen? Kotiin kun oli turhan pitkä matka ajaa yötä vasten, ja liian paljon yleensä oli promillejakin. .

Sillä nykyisellä kukkapenkin kännisellä sankarilla on samanlainen ote huumevalistukseen, mutta ajat ovat muuttuneet.

• KuchamN
        Nella Salmo kirjoitti:

Jotenkin niin huvittavaa, että tuo on uutinen NYT :D

Siis.. jos ollaan ihan rehellisiä, suomessa on ollut alkoholikatastrofi jo aivan uskomattoman kauan. Ei siitä vaan järin puhuta...

Silti ihan faktaa, että joka viikonloppu tulee lukuisia pahoinpitelyjä, hajotetaan uskomattomia määriä tavaraa ympäri kyliä ja on ehkä jo melkein tilastollinen epätodennäköisyys, että joku EI pääsis hengestään siksi että oltiin niin uskomattoman kännissä että joko kuoltiin vahingossa tai kaveri päättikin puukottaa hengiltä, itselleenkin tietämättömästä syystä.

Johan se on ihan täysin ilmiselvää siitäkin, että tää on varmaan kai yksi ainoista maista, joissa ei koskaan voitu oikeasti käyttää puhelinkoppeja. Oletteko nähnyt puhelinkoppia lähiaikoina btw? Eiköhän ne nyt jo ole kaikki poistettu.

Silloin kun niitä oli, oli luetteloon räitty, sen päälle kustu ja paskottu, sivut revitty irti, kaikki lasit ensin töhritty, sitten potkittu hajalle ja tottakai revitty luuri irti ja samalla luurilla hakattu myös itse puhelinosuus hajalle.

Tuo "alkoholikatastrofi" toistuu suomessa joka viikonloppu. Ja useille myös viikonpäivisin.

En tajua miten tuo otetaan niin itsestäänselvyytenä.. mutta kai siihen on vaan suomalaiset tottuneet.

• teetee12

Alkoholi ei paranna elämänlaatua sisäisesti käytettynä missään tilanteessa.

• JohnsonOnelegdance
        onneksi näitä on. kirjoitti:

Ja juuri tuollaisella ajattelulla ei tästä maailmasta tule mitään.

Kyllä tuolla ajattelulla maailmasta jotain tulee. Nimittäin paha paikka.

• Ih-hyh-hyh
        Dep Jep kirjoitti:

Eikös ne sinun aikoinasi pitämät IHRY-huumevalistusreissusi olleetkin melkoista kännäilyn riemujuhlaa? Ensin oli valistustilaisuus jossain paikkakunnalla, missä selitit itsekeksimiäsi asioita, pääasiassa tietysti kannabiksesta, ja sitten illaksi johonkin hotelliin yöksi ja pää täyteen? Kotiin kun oli turhan pitkä matka ajaa yötä vasten, ja liian paljon yleensä oli promillejakin. .

Sillä nykyisellä kukkapenkin kännisellä sankarilla on samanlainen ote huumevalistukseen, mutta ajat ovat muuttuneet.

https://www.youtube.com/watch?v=imP6EC27MfQ

Siinäpä sitä on Irti Huumeista Oy:n valistajan arkipäivää.

• VieläEhtiiLopettaa

:D Mä jätin miehe heti ku sain kuulla ettei se lopeta polttelua, mun entise luokkalaise faija poltteli = heittäny lasta portaista alas, melkei tappanu tyttöystävänsä KOSKA LUULEE ETTÄ KAIKKI ON SITÄ VASTAAN KANNABIKSESTA SAATTAA TULLA EKALLAKI KERRALLA SKITSOFRENIA -.- ei jumalauta lopettakaa se polttelu ennenku se ees alkaa

• Antonio9

Ihan teinin kirjoittamaa tekstiä. Isoja kirjaimia ja nauruhymiö. Ei voi ottaa tosissaan.

• Jarno P
        Antonio9 kirjoitti:

Ihan teinin kirjoittamaa tekstiä. Isoja kirjaimia ja nauruhymiö. Ei voi ottaa tosissaan.

Mummoni sai psykoosin asperiinistä. Huoritteli omia sukulaisiaan.

• jamppalife

Sinä olet nainen ei kenenkään makuun ... Jätät miehes koska jollekkin muulle kävi jotain... Täysin vääriä jonkun oma keksimiä väitöksiä yli puolet täällä eikö se mene jakeluun ettei skitsofreniaa voi saada pilvestä vaan se on jo ihmisessä ja kannabis voi sen kehittymisessä edesauttaa sairautta. Älkää laittako oikeesti mitään näihin jos ette mitään tiedä. Ite vuoden poltellut ei jättänyt mitään vaivoja siltä ajalta vain vähän huono muistisuutta ... Ei ole vaaraksi kenellekkään mutta aiheuttaa erilaisia asioita erilaisissa ihmisissä . En suosittele mutta itse rakastan

• Zappp
      • JohMor

Kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, ja myös tämän maailman valehdelluin asia. Siinä faktat.

• KuchamN

Omasta mielestäni sillä on suurempi riski tuhota teidän parisuhde, että hänessä on jotain jota et hyväksy ja tahdot muuttaa.

Vai aiheuttaako se varsinaisia ongelmia, sen lisäksi, että häiritsee sinua?

Siis en nyt halua olla veemäinen, mutta tiedän jopa suhteen joka tuhoutui täysin pelkästään tupakan takia.. Kaverini tyttöystävä kun ei hyväksynyt kaverin tupakointia ja tämä kun ei siitä päässyt eroon, joutui tupakoimaan joko salaa tai olemaan rehellinen ja kuuntelemaan jatkuvaa valitusta aiheesta ja sitä, kuinka tyytymätön rakkaansa häneen on... Puoli vuotta ja suhde oli ohi.

Ironista, että tuo kaveri myöhemmin sitten sai lopetettua sen tupakan polton, mutta sanoi, että se ei kyllä ois koskaan onnistunut suhteessa sen painostuksen alla, josta tuli lähinnä vaan paha fiilis, eikä se ollut millään tavoin kannustavaa.

Varo siis, että et saa poikaystävääsi kokemaan painostusta ja tarvetta valehtelulle tai salailulle. Se (epäluottamus, painostus, salailu) tuhoaa kaiken paljon nopeammin, kuin tuo itsessään suhteellisen harmiton päihde.
      Kannabiksen tilalla tuossa voisi olla miltei mikä vaan... mm. pornografian takia on kaatunut suhteita aivan samalla tavalla, jossa mies on alkanut salailla asiaa joka tuomitaan ja sitten jäänyt "kiinni" ja luottamus on mennyt täysin päin p....

Se ei myöskään kestäisi, jos mies vastoin tahtoaan lopettaa jotain jota tahtoisi tehdä, koska se alkaa (halusi mies tai ei) tuoda päähän katkeruutta tai ärsytystä sitä kohtaan, ettei saa tehdä kuten haluaa tai toimia vapaasti päättämällään tavalla.

Kannabis ei mielestäni muuta ihmisen psyykettä, eikä tätä tukevaa tutkimustakaan tiedossani ole. Kannabiksella ON vaaransa tehdä ihmisestä epäsosiaalisempi tai vähemmän ihmisten ilmoille lähtevä, mikäli kannabiksen poltto on jatkuvaa ja päivittäistä. Omasta mielestäni suurimmaksi osaksi siksi, että ei yksinkertaisesti huvita lähteä sellaisten ihmisten kanssa sosialisoimaan, jotka eivät asiaa hyväksy ja parempi pysyä kotona, "ettei kukaan huomaa, että olen pilvessä".

(Kukapa nauttisi siitä, että ihmiset tuomitsevat negatiivisesti)

Avoin keskustelu kai parasta mitä nyt voitte tehdä... ja ei siis yksipuolista keskustelua sulta tai painostusta aiheesta tms.. kunhan vaan että poikaystäväsi tietää, että pelkäät että mitäs jos siitä joskus tulisikin ongelma.. Tee selväksi, että et pidä sitä ongelmana juuri nyt, jos siis olet sitä mieltä ja että tahdot vain vähän mielenrauhaa, ettei kaikki yhtäkkiä muutukaan....

Koska mikäli teillä asiat on nyt hyvin ja pelko on vain "mitäs jos tulevaisuudessa...." tasolla, niin älä anna poikaystäväsi ymmärtää, että asiat ovat huonosti nyt.

Tsemppiä. Toivottavasti poikaystävä suostuu juttelemaan asiasta ihan neutraalisti :) Pitäkää yhteisymmärrys tallessa ja riidat kaukana!

• KuchamN

Ainiin ja lisätään nyt vielä että kun sanoin
        "Se ei myöskään kestäisi, jos mies vastoin tahtoaan lopettaa jotain jota tahtoisi tehdä", niin yhtälailla tuo toimii niinpäin, että jos nainen suhteessa lopettaa jotain vastoin tahtoaan....

Siis kun huomasin että tuosta kommentista tuli jotenkin sellainen fiilis että mies on maailman napa ja pitää tehä niinkun se haluaa... EI. Sama siis toimii molemminpäin... suhteessa on oltava yhteisymmärrys.. jos jompikumpi sanoo lopettavansa jotain toisen toivomuksesta, sen on parempi olla silloin myös hänen itsensä tahto, tai muuten menee itselleen valehteluks, parilleen valehteluks ja lopulta salailuks ... Eli mihin tahansa päätökseen päädyttekin, teille parhain skenaario on olla samaa mieltä. (= Sun hyväksyntä asialle tai hänen oma tahtonsa lopettaa) Muuten tilanne jää kalvamaan suhdetta tavalla tai toisella.

• DeedreRam
        KuchamN kirjoitti:

Ainiin ja lisätään nyt vielä että kun sanoin
        "Se ei myöskään kestäisi, jos mies vastoin tahtoaan lopettaa jotain jota tahtoisi tehdä", niin yhtälailla tuo toimii niinpäin, että jos nainen suhteessa lopettaa jotain vastoin tahtoaan....

Siis kun huomasin että tuosta kommentista tuli jotenkin sellainen fiilis että mies on maailman napa ja pitää tehä niinkun se haluaa... EI. Sama siis toimii molemminpäin... suhteessa on oltava yhteisymmärrys.. jos jompikumpi sanoo lopettavansa jotain toisen toivomuksesta, sen on parempi olla silloin myös hänen itsensä tahto, tai muuten menee itselleen valehteluks, parilleen valehteluks ja lopulta salailuks ... Eli mihin tahansa päätökseen päädyttekin, teille parhain skenaario on olla samaa mieltä. (= Sun hyväksyntä asialle tai hänen oma tahtonsa lopettaa) Muuten tilanne jää kalvamaan suhdetta tavalla tai toisella.

Kyllä, ihmiset voisivat olla useammin samaa mieltä niin maailmassa olisi paljon vähemmän konflikteja:)

• Alkoohooli

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      158
      11059
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5278
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2493
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1741
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1604
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1216
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      976
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe