antabus

alkkiksen veli

Mitä se antabus oikeen on? Millä tavalla se vaikuttaa ja mikä siinä estää sen juomisen?

17

17667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dokuman

      Ihmettelen antabuksen kehuja. Itse kokeilin n. 8 vuotta sitten, söin 4-5 päivää, vaan juomahimo voitti. Vetäisin ison valkoviinipullon pohjiksi, sitten kapakkiin. Ihmettelin vaan pohjanottovaiheessa raskasta hengitystä, sydämen tykytystä ja punoittavaa naamaa sekä käsien rystysiä. Vaan henki säilyi, ja seuraavana päivänä nakkasin tabletit roskiin. Ei apua.

      Nykyisin en viitsi enää tuulimyllyjä vastaan tapella vaan vedän bisseä joka ilta.

      • alkkiksen veli

        niin, mutta miten sen pitäisi auttaa? Mikä siinä on se juttu?


      • Käyttäjä
        alkkiksen veli kirjoitti:

        niin, mutta miten sen pitäisi auttaa? Mikä siinä on se juttu?

        Mulla on parhaillaan antabus lääkitys ja on toiminut.Mun käsityksen mukaan nää lääkkeet aiheuttaa monellaisia oireita jos menee ottaan alkoholia tai aineita missä on alkohoolia.Tää hoito perustuu siihen että sä ite tiedät mitä tapahtuu jos menet ryyppään eli pahenmassa tapauksessa voi lähtee henki.Eli kun päätät että otat antabukset niin sä et voi enään ryypätä.Näitten vaikutus kestää jopa 2 viikkoa eli et voi alkaa ryypätä jos lopetat antabuksen ottamisen.Nää on poretabletteja ja tällähetkellä mä otan niitä 2 kertaa viikossa


      • raitis alkoholisti
        Käyttäjä kirjoitti:

        Mulla on parhaillaan antabus lääkitys ja on toiminut.Mun käsityksen mukaan nää lääkkeet aiheuttaa monellaisia oireita jos menee ottaan alkoholia tai aineita missä on alkohoolia.Tää hoito perustuu siihen että sä ite tiedät mitä tapahtuu jos menet ryyppään eli pahenmassa tapauksessa voi lähtee henki.Eli kun päätät että otat antabukset niin sä et voi enään ryypätä.Näitten vaikutus kestää jopa 2 viikkoa eli et voi alkaa ryypätä jos lopetat antabuksen ottamisen.Nää on poretabletteja ja tällähetkellä mä otan niitä 2 kertaa viikossa

        mutta jos viinan himo iskee niin ottaa mahdollisimman voimakasta viinaa..eli kirkasta muutama pitkä ryyppy ja oottelee että punotus ja sydämmen tykytys laantuu..niin sitte voi alkaa tissutteleen ihan huoletta (kokemusta on)kyllä holisti keinot keksii...ei millään pahalla mutta näin se vain on...kyllähän se tietenkin jollakin tavalla rajoittaa juomista jos sitä antabusta säännöllisesti käyttää...mutta,juomisen himoa/pakkomiellettä se ei poista, eikä mikään muukaan lääke.


      • alkkiksen vaimo
        raitis alkoholisti kirjoitti:

        mutta jos viinan himo iskee niin ottaa mahdollisimman voimakasta viinaa..eli kirkasta muutama pitkä ryyppy ja oottelee että punotus ja sydämmen tykytys laantuu..niin sitte voi alkaa tissutteleen ihan huoletta (kokemusta on)kyllä holisti keinot keksii...ei millään pahalla mutta näin se vain on...kyllähän se tietenkin jollakin tavalla rajoittaa juomista jos sitä antabusta säännöllisesti käyttää...mutta,juomisen himoa/pakkomiellettä se ei poista, eikä mikään muukaan lääke.

        tosi fiksua neuvoa että ottaa siinä sitten kirkasta rauhallisesti..!!!
        joku kokeilee ja kuolee ja kaikilla oli niin mukavaa???
        antabus aiheuttaa eri henkilöille erilaisia oireita. siinä missä sun fysiikka kestää jotakin niin toisen ei. muista se kun jakelet "viisaita" neuvojasi!!


      • raitis alkoholisti
        alkkiksen vaimo kirjoitti:

        tosi fiksua neuvoa että ottaa siinä sitten kirkasta rauhallisesti..!!!
        joku kokeilee ja kuolee ja kaikilla oli niin mukavaa???
        antabus aiheuttaa eri henkilöille erilaisia oireita. siinä missä sun fysiikka kestää jotakin niin toisen ei. muista se kun jakelet "viisaita" neuvojasi!!

        Enhän mää oo ketään neuvonut ottaan alkoholia antabuksen kans, varoitin vaan että jos himo iskee niin ei kannata ruveta ainakaan kaljan kans läträämään..kirkas viina taltuttaa antabuksen nopeammin...minä kirjoitan nyt alkoholisteille ja kun kerta antabus eikä mikään muukaan lääke siihen tehoa niin aattelin varoittaa..ite menin aikanaan ottaan olutta sen kans yhtäaikaa ja oli helvetinmoinen olo.pääasiahan ko. lääkkeillä on että niihin uskoo että ei voi ottaa joten ÄLKÄÄ ottako viinaa ja antabusta,reviaa,Buronil,Trimonil ja jne. yhtäaikaa ;-)


      • antsa
        raitis alkoholisti kirjoitti:

        Enhän mää oo ketään neuvonut ottaan alkoholia antabuksen kans, varoitin vaan että jos himo iskee niin ei kannata ruveta ainakaan kaljan kans läträämään..kirkas viina taltuttaa antabuksen nopeammin...minä kirjoitan nyt alkoholisteille ja kun kerta antabus eikä mikään muukaan lääke siihen tehoa niin aattelin varoittaa..ite menin aikanaan ottaan olutta sen kans yhtäaikaa ja oli helvetinmoinen olo.pääasiahan ko. lääkkeillä on että niihin uskoo että ei voi ottaa joten ÄLKÄÄ ottako viinaa ja antabusta,reviaa,Buronil,Trimonil ja jne. yhtäaikaa ;-)

        itse aloitin antabus-kuurin 1.10. ja nyt olen ottanut yhden napin joka toinen pvä. ennen tätä olen yrittänyt lopettaa bissen ja viinan lipittämistä aika monta kertaa pelkällä tahdonvoimalla, ja tulokset ovat aina olleet aluksi lupaavat, mutta ennemmin tai myöhemmin on aina alkanut se loiva ja vakaa alamäki.

        pohjalla on käyty, vaikka kämppä ja puhelinliittymä on pysyneet, mutta kyseessä onkin ihan oma henkilökohtainen pohja.

        tässä vaiheessa näyttää vielä ihan hyvältä, antabukset otin lähinnä turvaverkoksi jos viinanhimo kasvaa liian isoksi ja on pakko litkiä yskänlääkkeet ja partavedet pahimmissa kitkuissa.

        sattuu nääs olemaan synnynnäinen sydänvika joka pikkasen auttaa harkitsemaan kännäämistä kun antabusta on vielä elimistössä.


      • Anonyymi

        Antabus ilman reseptiä - https://onlinecheappills.com/antabusfi.html Joskus olen urpoillut ja yrittänyt ottaa alkoholia antabuksen kanssa. Kaksi kaljaa pystyin ottamaan ilman oireita, mutta sitä suuremmasta määrästä alkoi henki salpaantua, iho muuttui tulipunaiseksi ja läikykkääksi, sydän alkoi tykyttämään ja hakkaamaan todella kovaa tahtia, päätä alkoi särkemään, hengityksestä ympäristöön leijailee todella voimakas alkoholin ja ns.myrkyn haju ....oksennusreaktiota ei tullut...mutta oireet todella rajut,eikä kyllä uskaltanut jatkaa alkoholin ottamista sen enempää. Käsittääkseni oireet on jopa hengenvaarallisia.... itsellä yksi poretabletti veteen sekoitettuna toimii niin. 1,5 vkoa...lääkettä ottaessa janottaa ja hieman väsyttää varsinkin ensimmäisenä päivänä aika paljon. Toimiva lääke ainakin itselläni...


      • Anonyymi

        Itse otin antabuskuurin noin 8kk sitten koska minulla meni alkoholin juominen aika paljon yli ja niin pois päin. Tällä hetkellä minulla on noita antabus kapseleita mahan sisällä joten se ainakin varmistaa että alkoholia ei enää oteta. Sivuvaikutuksia on muutamia esim. väsymystä ja yöllä paskominen housuun - https://euhealth24.com/fi/drug/antabuse


    • tavi

      ja antabus yhdessä saavat pahanolon tunteen,sydämen tykytystä,punotusta.eli kun tietää kehossaan olevan antabusta nii tietää myös ettei voi juoda tai hyvin pian alkaa oireet.juomahimoa se ei paranna.
      mulla on raitis kuukaus takana ja joka aamu oon ottanu antabusta ja joka päivä myöhemmin oon kironnu sen ottamista kun tekee mieli ryyppyä.päivä kerrallaan tässä mennään mutta kuinka pitkään?on mulla masennuslääkitys vielä tukena,siitä on apua.
      eli antabus on hyvä silloin kun on.kaikille se ei sovi,jos on pakko samaan aikaan yrittää juoda niin on sairaalakeikka

    • alkkiksen vaimo

      eli antabus on poretabletti. tarkoitus on ottaa lääke aamuisin, jotta jos päivän aikana rupeaa tekemään mieli niin ei voi ottaa. vaikutus kestää kyllä useita päiviä joten pitää mielellään pitää viikon tauon ennen kuin juo.

      antabus nimittäin aiheuttaa juuri näitä em. oireita sydämentykytystä jne. pahimmillaan voi olla hengenlähtö lähellä. joillakin sitten taas suoli voi oireilla -eräs hlö makaili tuolla paikallisessa baarissa omassa yrjö-paska sekoituksessa ja sai samalla sydärin.

      on huomioitava että antabuksen käyttäjä ei voi esim juoda kotikaljaa, syödä punaviinikastiketta tms. jollei halua saada oireita.

      ongelma on siinä, että ottaako alkkis tabun aamulla vai ei? sehän on jokaisen itse päätettävissä.

      oma ukko sanoi tossa kesällä kun oli ollut noin kuusiviikkoa antabuksella että ei muista että elämänlaatu olisi ollut näin hyvää milloinkaan. ja mites sitten -yllätys yllätys- jätti tabut pois kun mielestään oli jo kyllin vahva jne. hastakoon paska, joskus mä vielä jätän sen..

      onnea vaan veljesi kanssa. muista että teillä on pitkä tie kuljettavana, ja siinä tiessä on niin ylä- kuin alamäkiä.

      • parempi elämä ilman viinaa

        Itselleni asennettiin antabuskapselit (vatsaan) kuukausi sitten. Olen ollut erittäin tyytyväinen vaikutukseen. Alkoholia ei edes tee mieli ja muutenkin elämänlaatu on parantunut. Sitä on päivä päivältä vaan positiivisempi. Haittapuolena voi kyllä mainita syömisen, jota tulee tehtyä liiankin usein. Tämä tosin taitaa olla pienempi haitta, kun alkoholi.

        Voimia kaikille alkoholista irti koitaville.


      • pintu76
        parempi elämä ilman viinaa kirjoitti:

        Itselleni asennettiin antabuskapselit (vatsaan) kuukausi sitten. Olen ollut erittäin tyytyväinen vaikutukseen. Alkoholia ei edes tee mieli ja muutenkin elämänlaatu on parantunut. Sitä on päivä päivältä vaan positiivisempi. Haittapuolena voi kyllä mainita syömisen, jota tulee tehtyä liiankin usein. Tämä tosin taitaa olla pienempi haitta, kun alkoholi.

        Voimia kaikille alkoholista irti koitaville.

        Antabus ei vaikuta viina himoom.Reviaa voi syödä vaikka ottaa alkoholia siihenhän sen vaikutus perustuukin.


      • ninni
        parempi elämä ilman viinaa kirjoitti:

        Itselleni asennettiin antabuskapselit (vatsaan) kuukausi sitten. Olen ollut erittäin tyytyväinen vaikutukseen. Alkoholia ei edes tee mieli ja muutenkin elämänlaatu on parantunut. Sitä on päivä päivältä vaan positiivisempi. Haittapuolena voi kyllä mainita syömisen, jota tulee tehtyä liiankin usein. Tämä tosin taitaa olla pienempi haitta, kun alkoholi.

        Voimia kaikille alkoholista irti koitaville.

        Miehelleni laitettiin myös ihonalaiset toisen kerran vuoden sisällä. Kun hän kävi ne laitattamassa niin olivat eiran sairaalasta sanottu että olivat viimeiset mitä suomeen maahantuodaan!! Usko mennyt hänen sanomisiin jo kauan sitten vaikka puoli vuotta taas mennään iloisesti eteenpäin. Onko kenelläkään tietoa onko todella niin että niitä ei enää laitettaisi tai maahantuotaisi?


      • ariel57
        ninni kirjoitti:

        Miehelleni laitettiin myös ihonalaiset toisen kerran vuoden sisällä. Kun hän kävi ne laitattamassa niin olivat eiran sairaalasta sanottu että olivat viimeiset mitä suomeen maahantuodaan!! Usko mennyt hänen sanomisiin jo kauan sitten vaikka puoli vuotta taas mennään iloisesti eteenpäin. Onko kenelläkään tietoa onko todella niin että niitä ei enää laitettaisi tai maahantuotaisi?

        Näin olen ymmärtänyt että poreilla mennään ainoastaan. Itse kävin muutama pvä sitten hakemassa reseptin ja huomiseen odotetaan maksa-arvoja (niiden täytyy olla riittävän hyvät että ylipäätään saa antabus reseptin).


      • Itkusilmätyttö
        ariel57 kirjoitti:

        Näin olen ymmärtänyt että poreilla mennään ainoastaan. Itse kävin muutama pvä sitten hakemassa reseptin ja huomiseen odotetaan maksa-arvoja (niiden täytyy olla riittävän hyvät että ylipäätään saa antabus reseptin).

        Täällä mies otti aamulla Antabuksen, joi silti punkkua koko päivä kun olin töissä. Väitti eli valehteli että ei ole mtn juonut, otti ReVian ja toisen Antabuksen vielä illalla "todistaakseen" ettei ole mtn juonut. Nyt koko yön oksentanut ja kuulemma sattuu joka paikkaan. Vien kohta lääkäriin jos ei ala parantumaan, valehtelu on tässä kauheinta! Jos kuolee käsiin kun aina valehtelee juomisestas ja lääkkeistäkin!!!


      • toipunut alkoholisti
        Itkusilmätyttö kirjoitti:

        Täällä mies otti aamulla Antabuksen, joi silti punkkua koko päivä kun olin töissä. Väitti eli valehteli että ei ole mtn juonut, otti ReVian ja toisen Antabuksen vielä illalla "todistaakseen" ettei ole mtn juonut. Nyt koko yön oksentanut ja kuulemma sattuu joka paikkaan. Vien kohta lääkäriin jos ei ala parantumaan, valehtelu on tässä kauheinta! Jos kuolee käsiin kun aina valehtelee juomisestas ja lääkkeistäkin!!!

        Voi sinua..alkkis valehtelee kaikesta, kunnes toipuminen lähtee käyntiin. Tiedän, koska itse olen toipunut alkoholisti. En tosin käyttänyt mitään lääkkeitä siinä, lopettaminen vain oli ainoa vaihtoehto..

        Hommaa mies nyt lääkäriin jos kovin sattuu ja sitten mietitte yhdessä, miten jatko sujuu.

        Me naiset kestetään mitä tahansa. Peukkuja ja tsemppiä sinulle ja miehellesi!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7651
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4566
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3211
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      357
      1485
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe