Hei.
Minulla on hyvä ja nopea kiinteä nettiyhteys, mutta ulkorakennuksessa on harrastetila, johon tarvittaisiin tehokas ja toimiva langaton yhteys.
Olisiko ratkaisu mahdollisesti ulkoantenni/antennit ?
Minulla on kaksi samanmerkkistä Netwjork w368r langatonta reititintä,
voisiko niistä rakentaa hyvän yhteyden,
esimerkiksi siltatyyppisen ratkaisun ? (kunhan vain osaisi)
Nyt ovat neuvot kalliit. Voiko tehokas langaton yhteys olla nopea tällaisilla ratkaisuilla, niin että molemmissa päissä voi surffata vaikeuksitta ?
Kertokaa ihmeessä kokemuksistanne. Kiitokset:)
Hyvä yhteys kahden rakennuksen välillä. Ulkoantenni ?
6
1200
Vastaukset
- ajatelmia
Etäisyys ja erilaiset esteet heikentävät langatonta helposti signaalia liikaa.
Monia reitittimiä voi sillata, mutta en tiedä onnistuuko juuri noilla malleilla.
Jos mahdollista, niin ethernet-kaapelikin olisi hyvä ratkaisu, se voi olla jopa sata metriä pitkä.- wlan eno
Aion vetää ethernet kaapelin niin varmasti pelittää.
Etäisyys on 25 metriä. Onko jokin tietty malli tai merkki
joka olisi paras vaihtoehto kun täytyy kestää maan alla vuosia ? - 6Y3fy9
wlan eno kirjoitti:
Aion vetää ethernet kaapelin niin varmasti pelittää.
Etäisyys on 25 metriä. Onko jokin tietty malli tai merkki
joka olisi paras vaihtoehto kun täytyy kestää maan alla vuosia ?Maahan ja muutenkin ulkokäyttöön pitää olla oma kaapelinsa. Kaapeli voi olla joko putkeen asennettavaa tai suoraan maahan. Löytyy varmaankin lähimmästä sähkötarvikeliikkeestä. Samasta paikasta saa rasiat ja liittimet.
Ulkoinen wlan antenni voi myös pidentää kantavuutta.
- wlan eno
Suosittelisitko jonkun hyvän vaihtoehdon ?
Minulla ei olisi ongelmaa rakentaa vaikkapa antennipari.
Itselläni ei ole sen enempää kokemuksia tällaisita mutta keskusteluja löytyy:
http://murobbs.plaza.fi/internet-tietoturva-ja-muu-tietoliikenne/793910-nettiyhteys-kahden-rakennuksen-valille.html
http://murobbs.plaza.fi/internet-tietoturva-ja-muu-tietoliikenne/746759-langaton-verkko-rakennusten-valille-150m.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174096
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842459Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731597Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231137- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74863- 104850
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72810