Hyvä yhteys kahden rakennuksen välillä. Ulkoantenni ?

wlan eno

Hei.
Minulla on hyvä ja nopea kiinteä nettiyhteys, mutta ulkorakennuksessa on harrastetila, johon tarvittaisiin tehokas ja toimiva langaton yhteys.
Olisiko ratkaisu mahdollisesti ulkoantenni/antennit ?
Minulla on kaksi samanmerkkistä Netwjork w368r langatonta reititintä,
voisiko niistä rakentaa hyvän yhteyden,
esimerkiksi siltatyyppisen ratkaisun ? (kunhan vain osaisi)
Nyt ovat neuvot kalliit. Voiko tehokas langaton yhteys olla nopea tällaisilla ratkaisuilla, niin että molemmissa päissä voi surffata vaikeuksitta ?
Kertokaa ihmeessä kokemuksistanne. Kiitokset:)

6

1315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatelmia

Etäisyys ja erilaiset esteet heikentävät langatonta helposti signaalia liikaa.
      Monia reitittimiä voi sillata, mutta en tiedä onnistuuko juuri noilla malleilla.
      Jos mahdollista, niin ethernet-kaapelikin olisi hyvä ratkaisu, se voi olla jopa sata metriä pitkä.

• wlan eno

Aion vetää ethernet kaapelin niin varmasti pelittää.
        Etäisyys on 25 metriä. Onko jokin tietty malli tai merkki
        joka olisi paras vaihtoehto kun täytyy kestää maan alla vuosia ?

• 6Y3fy9
        wlan eno kirjoitti:

Aion vetää ethernet kaapelin niin varmasti pelittää.
        Etäisyys on 25 metriä. Onko jokin tietty malli tai merkki
        joka olisi paras vaihtoehto kun täytyy kestää maan alla vuosia ?

Maahan ja muutenkin ulkokäyttöön pitää olla oma kaapelinsa. Kaapeli voi olla joko putkeen asennettavaa tai suoraan maahan. Löytyy varmaankin lähimmästä sähkötarvikeliikkeestä. Samasta paikasta saa rasiat ja liittimet.

• Ulkoinen wlan antenni voi myös pidentää kantavuutta.

• wlan eno

Suosittelisitko jonkun hyvän vaihtoehdon ?
        Minulla ei olisi ongelmaa rakentaa vaikkapa antennipari.

• Itselläni ei ole sen enempää kokemuksia tällaisita mutta keskusteluja löytyy:

http://murobbs.plaza.fi/internet-tietoturva-ja-muu-tietoliikenne/793910-nettiyhteys-kahden-rakennuksen-valille.html

http://murobbs.plaza.fi/internet-tietoturva-ja-muu-tietoliikenne/746759-langaton-verkko-rakennusten-valille-150m.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6012
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4554
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3267
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3051
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      345
      1635
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1381
    7. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1378
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1358
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      239
      1282
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    Aihe