Hei.
Minulla on hyvä ja nopea kiinteä nettiyhteys, mutta ulkorakennuksessa on harrastetila, johon tarvittaisiin tehokas ja toimiva langaton yhteys.
Olisiko ratkaisu mahdollisesti ulkoantenni/antennit ?
Minulla on kaksi samanmerkkistä Netwjork w368r langatonta reititintä,
voisiko niistä rakentaa hyvän yhteyden,
esimerkiksi siltatyyppisen ratkaisun ? (kunhan vain osaisi)
Nyt ovat neuvot kalliit. Voiko tehokas langaton yhteys olla nopea tällaisilla ratkaisuilla, niin että molemmissa päissä voi surffata vaikeuksitta ?
Kertokaa ihmeessä kokemuksistanne. Kiitokset:)
Hyvä yhteys kahden rakennuksen välillä. Ulkoantenni ?
6
1315
Vastaukset
- ajatelmia
Etäisyys ja erilaiset esteet heikentävät langatonta helposti signaalia liikaa.
Monia reitittimiä voi sillata, mutta en tiedä onnistuuko juuri noilla malleilla.
Jos mahdollista, niin ethernet-kaapelikin olisi hyvä ratkaisu, se voi olla jopa sata metriä pitkä.- wlan eno
Aion vetää ethernet kaapelin niin varmasti pelittää.
Etäisyys on 25 metriä. Onko jokin tietty malli tai merkki
joka olisi paras vaihtoehto kun täytyy kestää maan alla vuosia ? - 6Y3fy9
wlan eno kirjoitti:
Aion vetää ethernet kaapelin niin varmasti pelittää.
Etäisyys on 25 metriä. Onko jokin tietty malli tai merkki
joka olisi paras vaihtoehto kun täytyy kestää maan alla vuosia ?Maahan ja muutenkin ulkokäyttöön pitää olla oma kaapelinsa. Kaapeli voi olla joko putkeen asennettavaa tai suoraan maahan. Löytyy varmaankin lähimmästä sähkötarvikeliikkeestä. Samasta paikasta saa rasiat ja liittimet.
Ulkoinen wlan antenni voi myös pidentää kantavuutta.
- wlan eno
Suosittelisitko jonkun hyvän vaihtoehdon ?
Minulla ei olisi ongelmaa rakentaa vaikkapa antennipari.
Itselläni ei ole sen enempää kokemuksia tällaisita mutta keskusteluja löytyy:
http://murobbs.plaza.fi/internet-tietoturva-ja-muu-tietoliikenne/793910-nettiyhteys-kahden-rakennuksen-valille.html
http://murobbs.plaza.fi/internet-tietoturva-ja-muu-tietoliikenne/746759-langaton-verkko-rakennusten-valille-150m.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306012Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144554Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403267IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623051Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3451635- 711381
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111378Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861358Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2391282- 791179