Uuudet kiinteistöverot...hirvittävä nousu.

ihmettelee

Miten voi olla mahdollista, että kiinteistöveroja on nostettu viime vuodesta näin paljon?
Maapohja noussut nelinkertaisesti samoin kiinteistöjen verotusarvoja nostettu, vaikka mitään kunnostustoimenpiteitä ei kiinteistöön ole tehty.

Itselläni kiinteistövero nousi 300 euroa viimevuodesta, vaikka rakennukset ovat samanlaisia kuin viime vuonnakin. Viimevuotinenkin oli jo kallis, pelkästä omistamisen riemusta!

Miten paljon toisten kiinteistöverot nousivat?


p.s. tässä ei pian ole pienituloisella mitään muuta mahdollisuutta kuin myydä talonsa ja muuttaa vuokralle. Jäisi tälläisten tyhjänpäiväisten verojen maksaminen ja rahat jäisivät leipään.

8

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei paha.

      Meillä on Kirkkonummella 2 ha tonttia jossa 240m2 talo. Kiinteistövero nousi 100€ viimevuodesta.

    • täällä kirpaisee

      Täällä pohjois-satakunnassakin muistettiin oikein kunnon kiinteistöveromaksulla.
      Taitaapa tulla vararikko eteen verottajan toimesta.

      Maapohja on noussut ainakin kolminkertaiseksi ja verotusarvot nousseet täälläkin.
      Samoin rakennusten varustetaso on jostain syystä muuttunut.
      Täytyy taas tehdä valitusta verotoimistoon.

      Ilmeisesti, kiinteistöni on suuri ja ylväs kartano ehkäpä linna, jos kiinteistöverolappoa katselee.

    • ojojojscosd

      En tiedä minkälaisesta stetsonista verottaja arpoo rakennustenverotusarvonsa. Miten on mahdollista että keskenolevan rakennuksen arvoksi on saatu 180000€?
      Ja rakennus ei valmiinakaan tule olemaan arvoltaan kuin max. 50000€.
      Tämäkin törkeys on nähty ihan omin silmin. Ilmeisesti verotoimistoihin on nyt tehty joku ohjeistus, että testataan jos vaikka joku oma näistä koijaroinneista menisi läpi että saataisiin valtiolle rahaa.

    • Puutteenperä

      Ihmeen vähän on tästä ollut keskustelua. Meillä oli nousua oli 415€->770€!

      Eli muutos tullut tuohon maapohjan arvostukseen jo on nyt koko maassa se 75c/m2.
      Ennen tuo laski portaittain neliöiden mukaan 3000m2 oli se täysarvo tonttiosuus ja siitä 50% arvostuksella seuraava 2000m2 ja edelleen 5000m2 oli 25% ja loppu maa 10%.
      Mulla on 3ha joutomaata eli aiemmin verotusarvo oli 5400€ nyt 23000€...
      Mitenhän tuo maatila tai metsätilaverotukseen siirtyminen kannattais?

      • oi,voi

        Odota nyt, siitäkin on puhuttu, että metsät ja pellot laitetaan kiinteistöverolle.

        Mäkin olen ihmetellyt, miksi kaikki ovat täällä nyt niin hiljaa.

        Toivottavasti, eivät ole saaneet mitään kohtausta kun ovat avanneet oman kiinteistöverolappunsa..)

        Pahinta näissäkin verottajan mielivaltaisesti korottamissa maksuissa on se, että jos et pysty maksamaan, menee ne ulosottoon ja pirtti lähtee alta.


    • jdfk

      Olisiko missään rohkeaa ja asintuntevaa ihmistä, joka aloittaisi kansalaisadressin tämän kiinteistöveron kohtuullistamisen puolesta?

      Pystyisikö tämä Veronmaksajien keskusjärjestö, puuttumaan tähän asiaan?

    • fkjdsff

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe