Onko ujo mies huono asia?

jounituovinen95

Tämä keskusteluteema on jo varmaan puhki käyty, mutta kysyn silti.

Onko teidän mielestänne ujous miehellä huono/hyvä asia?

Ja etenkin onko se huono/hyvä asia homomiehellä? Kaikki homot vastatkaa tähän mitä mieltä olette.

Entä miten suhtaudutte arkaan mieheen? Tai mieheen, jolla on vaikka estynyt persoonallisuushäiriö? Suhtaudutteko niihin enemmän hankalina ihmisinä vai ihmisinä, joilla on vain tietyt piirteet korostuneita? Onko se mielestänne viehättävää vai ei?

Mietin vain, koska usein puhutaan, että naisilla ujous on viehättävää, mutta en ole samoja keskuteluita huomannut miesten kohdilla.

14

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskon että naiset olisivat oma-aloitteisempia tutustumaan ujoihin miehiin, jos ujous olisi positiivinen asia.
      Voi toki olla että olen ainoa, joka ei saa huomiota naisilta.

      Ja vaikka ujous ei itsessään olisi se huonoin piirre, niin sen sivuvaikutukset tuntuvat kuuluvan kaikkein ei toivotumpiin ominaisuuksiin.

      • Minusta ujous

        on neutraali asia, ei välttämättä itsessään hyvä eikä huono, mutta faktahan on, että ujoja ihmisiä on vaikeampi lähestyä.


      • ujomiäs

        Ujous katsotaan lähes poikkeuksetta aina jonkun sortin ylpeydeksi yms. huonoksi luonteenpiirteeksi. Joten eipä taida ujous olla kovin hyvä asia, kun kukaan ei ajattele että "ahaa tuo taitaa olla vähän ujo" vaan ajatellaan aina sitä huonointa toisesta.


    • 2+5

      Miehenä koen että ujouteni on iso haitta mutta totuus on se että jos kasvoni olisivat komeat niin kyllä naiset tekisivät oma-aloitteisesti selviä aloitteita.

    • ujopohdintaa

      Naisetkin on ujoja. Monet nuoret naiset saattavat peittää epävarmuuttaan puunaamalla ulkokuortaan ja yrittäen näyttää aina vain kauniimmalta. Siinä on se logiikka, että he kuvittelevat näin saavansa enemmän aloitteita, enemmän huomiota (mikä poistaa epävarmuutta omasta kelpaavuudesta) vaikka homma voi kääntyä itseasiassa heitä vastaan, sillä kukaan ei uskalla lähestyä liian kaunista naista. Paitsi juuri ne idiooteimmat ja itseään täynnä olevat maailmannavat. Moni ujo mies tai nainen voi kuvitella, että on itse paljon ujompi kuin muut. Voi kuvitella ettei ketään muuta koskaan jännitä eikä pelota. Mutta toiset vaan osaa peittää sen paremmin. Ujous on merkki aitoudesta, että on tosissaan liikkeellä ja siksi viehättävämpää kuin liiallinen itsevarmuus. Mutta ujo ei tee aloitetta toista ujoa kohtaan, koska molemmat ujostelevat.

    • Moro ... Jouni?

      Olen itse kokenut itseni nuorempana ujoksi. Nykyään en enää tunnista sitä vaikka ehkä toiset saattavat ajatella minun olevan ujo.

      Jos haluat vapauttaa itseäsi tuosta "estyneestä ajattelusta", tee testi

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12145190

      Minä tein, ja on ollut hauskaa. Jos et keksi kymmentä henkilöä, lähetä se minulle vaikka vastauksena tähän viestiin. Ehkä toiveesi toteutuu ;)

    • hiihihi

      Ujous on kyllä suloista joidenkin miestenkin kohdalla, ainakin mä tykkään jos mies ei ole niin äänekäs. Ja yleensä ujojen ihmisten kanssa kun alkaa tulemaan juttuun niin heistä paljastuu todella mukavia persoonia!

      • 13+10

        Tämä käännettynä nainen-suomi-sanakirjan kautta = hyvännäköisen miehen ujous on suloista ja ruma ujo mies on edelleen vastenmielinen hyypiö


      • hiihihi
        13+10 kirjoitti:

        Tämä käännettynä nainen-suomi-sanakirjan kautta = hyvännäköisen miehen ujous on suloista ja ruma ujo mies on edelleen vastenmielinen hyypiö

        -.- mene pois
        olet yleistäjä joka on joutunut tällaisen kohtelun kohteeksi
        sitäpaitsi, kyllä naiset on enemmän luonteen perään eikä ulkonäön


      • hiihihi kirjoitti:

        -.- mene pois
        olet yleistäjä joka on joutunut tällaisen kohtelun kohteeksi
        sitäpaitsi, kyllä naiset on enemmän luonteen perään eikä ulkonäön

        mutta silti naiset lähestyvät useimmin hyvännäköisiä miehiä, jotka ovat luonteeltaan vähemmän miellyttäviä.


      • kgjhgkjhkjh
        wlfwd kirjoitti:

        mutta silti naiset lähestyvät useimmin hyvännäköisiä miehiä, jotka ovat luonteeltaan vähemmän miellyttäviä.

        no en nyt sanoisi, kaikki ketä tunnen (naisia) valitsee kyllä useimmiten jonkun rumiluksen jolla on hyvä luonne. Nyt puhutaan siis naisista eikä tytöistä. Tytöt ne on niitä jotka juoksee niitten hyvännäköisten kusipäitten perässä


      • kgjhgkjhkjh kirjoitti:

        no en nyt sanoisi, kaikki ketä tunnen (naisia) valitsee kyllä useimmiten jonkun rumiluksen jolla on hyvä luonne. Nyt puhutaan siis naisista eikä tytöistä. Tytöt ne on niitä jotka juoksee niitten hyvännäköisten kusipäitten perässä

        Pari kaveria saavat usein treffipyyntöjä, vieläpä ihan selviltä naisilta. Ja lukuisia yhdenyön ehdotuksia.


    • jounituovinen95

      Voisiko jotkut homoseksuaalitkin kommentoida, että miten vaikuttaa mies-mies, nainen- nainen suhteessa/seurustelussa jos toinen osapuoli on tosi ujo/ihmisarka tai estoinen?

    • ddfbd

      No enpä usko että on mitenkään viehättävää tollanen ominaisuus miehessä jos se saa sen vaikuttamaan lähinnä rasittavan vaikealta ja ei-kiinnostuneelta kuten itse olen tässä lähiaikoina käyttäytynyt ilmeisen kiinnostunutta naista kohtaan johon itsekin olisin vähän ihastunut. Päätä vaan hakkaan seinään kun en tajua mikä tässä nyt oikein tökkii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe