Minkälaisia kokemuksia reissusta, jossa mukana suomalainen matkanjohtaja. Matkani on 5.4.
Länsi-Välimeren risteily
10
1699
Vastaukset
- Marleena56
Olin Länsi-Välimeren risteilyllä isäni kanssa Costa Concordialla. Sillä nyt kaatuneelle laivalla vuonna 2010. Barcelona, Marseille, Savona, Napoli, Palermo, Tunisia, Mallorca, Barcelona. Costan laivat ovat upeita, samoin hytit ja ruoka. Olimme omatoimimatkalla, mutta kivasti olivat laittaneet meidät suomalaiset samaan iltapöytään. Jos ei kieliä osaa, niin varmaan hyvä, että suomalainen opas. Ostimme etukäteen n. 40 e maksavan juomapaketin viikoksi ( olut, viini ja soft-drinkit) ruokaillessa. korotimme laivalla juomapaketin Allinclusive: ksi n. 20 eurolla. Se tuli edullisemmaksi niin, kun ostaa etukäteen ko paketti, johon kuuluu kaikki juomat koko ajan, lukuunottamatta joitakin kalleimpia juomia. Tänä syksynä lähdemme 5:n hengen porukalla lokakuussa Costa Fascionosalla Itä-Välimeren risteilylle, jossa olimme ( hieman eri paikoissa ) myös viime kesänä. Edullisimman matkan saimme logitravel.fi - kautta. On kuulemma vasta 6 kk toiminut Suomessa. On ollut myös Erittäin hyvä palvelu ja toimivuus matkaa järjestettäessä.
- Atsiiatsii
Marleena56: Tiedätkö, onko näissä laivoissa allergiahyttejä?
- Arja 59 v.
Irma 61.v: Kokemuksia minulla ei vielä ole, mutta suunnitteilla olisi tälläinen risteily syksyllä. Kertoisitko tänne sitten miten matkasi meni. Hyvät ja huonot puolet.
- Irma 61 v.
Ihana reissu! Laiva oli ylellinen Costa Pacifica. Siisti. Palvelu pelaa. Minulla oli Loistoristeilyjen kautta ostettu matka. Suomalainen matkanjohtaja oli mukana. Kaksi kertaa päivässä hänen kanssaan tapaamisajat. Ruoka oli hyvää, illallinen kesti 1½ tuntia kaikkine ruokineen. Kaksi kertaa kynttiläillallinen. Pukukoodi oli juhlava. Samat suomalaiset oli koko viikon samassa pöydässä. Olin vain omatoimisesti matkanjohtajan johdattamana kaupungilla. Bussikuljetus oli satamasta jatkuvana, kahdessa satamassa maksuton. Olin yksin reissussa ja minulla oli sisähytti. Laiva oli tosi äänetön ainakin kahdeksannella kannella. Retkiä oli englanninkielisinä tarjolla päivittäin. Lento oli suora Milanoon ja siitä bussilla Savonaan kaksi tuntia. Oli ihanaa, kun näki Italian sisäosaa tasaisine peltoineen ja sitten vuoristoa, notkoja tunneleineen, siltoineen. Mallorcalta merimatka Italian rannikolle kesti 1½ vuorokautta eli oli meripäivä. Espanjassa oli jo 24c, joten oli kuumaakin. Tulin 12.4. matkalta. Helppo tapa nähdä tälläkin tavalla maita. Suosittelen. Minulle se oli ainakin unelmamatka. Hytissä oli kokolattiamatto.
- Heti varaamaan
Irma 61 v. kirjoitti:
Ihana reissu! Laiva oli ylellinen Costa Pacifica. Siisti. Palvelu pelaa. Minulla oli Loistoristeilyjen kautta ostettu matka. Suomalainen matkanjohtaja oli mukana. Kaksi kertaa päivässä hänen kanssaan tapaamisajat. Ruoka oli hyvää, illallinen kesti 1½ tuntia kaikkine ruokineen. Kaksi kertaa kynttiläillallinen. Pukukoodi oli juhlava. Samat suomalaiset oli koko viikon samassa pöydässä. Olin vain omatoimisesti matkanjohtajan johdattamana kaupungilla. Bussikuljetus oli satamasta jatkuvana, kahdessa satamassa maksuton. Olin yksin reissussa ja minulla oli sisähytti. Laiva oli tosi äänetön ainakin kahdeksannella kannella. Retkiä oli englanninkielisinä tarjolla päivittäin. Lento oli suora Milanoon ja siitä bussilla Savonaan kaksi tuntia. Oli ihanaa, kun näki Italian sisäosaa tasaisine peltoineen ja sitten vuoristoa, notkoja tunneleineen, siltoineen. Mallorcalta merimatka Italian rannikolle kesti 1½ vuorokautta eli oli meripäivä. Espanjassa oli jo 24c, joten oli kuumaakin. Tulin 12.4. matkalta. Helppo tapa nähdä tälläkin tavalla maita. Suosittelen. Minulle se oli ainakin unelmamatka. Hytissä oli kokolattiamatto.
Tällaiset kunnon risteilylaivalla tehdyt risteilyt ovat kokemus Suomalaiselle Ruotsin laivoilla matkanneille. Ei rähinää, juoppoja eikä roskaamista.
Kesän tullessa voi aloittaa vaikka Itämeren risteilyllä, niin pääsee jo samaan tunnelmaan. Risteilyt ovat jopa yllättävänkin halpoja, kun vielä ruoka ja monia muitakin palveluita kuuluu hintaan.
Itämeren risteilylläkin palveluksessa on sama henkilökunta ja laiva kuin Karibiallakin.
Costa on saannut paljon huonoa mainosta typerän onnettomuutensa kautta, pelkuri kapteeni Scettino on tehnyt todella suuret taloudelliset tappiot yhtiölle.
Itse olen käyttänyt Royal Caribbeanin laivoja, pääasiassa Suomessa rakennettuja useampia kertoja. Voin suositella lämpimästi, palvelu ei paljon voi enää parantua. Kielitaitoiselle illallispöydän keskustelut ovat mielenkiintoisia ja lopulta ihmiset ympäri maapallon ovat varsin samanlaisia.
Topille Suomalaiselle risteilyisännälle terveisiä, Topilla on aina vauhti päällä Itämeren risteilyilläkin. - Astmaatikko
Irma 61 v. kirjoitti:
Irma, oliko hytit savuttomia?
- irma 61 v.
Astmaatikko kirjoitti:
En osaa sanoa. Minun hytissäni oli raikas ilma, vaikka oli kokolattiamatto. Tuhkakuppeja en nähnyt. Ilmastoinnista johtuen jotkut henkilöt kärsivät nenän tukkoisuudesta ja kuivasta yskästä.
- Rsteilijä-55
Astmaatikko kirjoitti:
Hyteissä tupakointi on kielletty. Samoin parvekkeilla, mitä kieltoa kaikki eivät tosin noudata.
- Helena5
Kiva, että matkasi meni hyvin. Oliko retkiä suomalaisoppaan johdolla?
- Irma 61 v.
Matkanjohtaja saatteli määrättyyn paikkaan kaupungille. Opasti, mistä lähtee kiertoajelubussit jne. He eivät ole oppaina vaan matkanjohtajana. Kaikki retket oli laivayhtiön järjestämiä ja muilla kielillä kuin Suomella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1764987Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184366Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993097Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2512933Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432872- 522501
- 271919
- 221737
- 341733
- 651699