Vakuutusedustajaksi

vakuutusedustajaksik

http://vacancies.fi/job/vakuutusedustaja-122/
Tuo nyt on vanha ilmoitus, mutta samaisella firmalla oli jokin aika sitten taas haku päällä.

Kenelläkään kokemuksia millaista hommaa on vakuutusedustajan työ? Palkkaus, edut, kannattaako?

19

3782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattimyyjä

      En Ifistä tiedä, sanotaan se alkuunsa.

      Yleensä noissa ollaan yrittäjänä, 100% provikka luonnollisesti. Maksat tila- ja välinevuokraa (joko oikeasti nimellistä tai sitten mukanimellistä, tiedän haarukan olevan 20e/kk-100e/kk). Alussa yleensä tuetaan takuuprovikalla 4kk-6kk.

      Jos tuo kiinnostaa, kokeile ihmeessä. Valitse kuitenkin firma jossa et sitä alkuvaiheen tukea joudu maksamaan takaisin jos lopetat. Kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen miten rahat tulevat tilille. Jossain tulee yhdessä erässä kaikki kun eka on maksettu, jossain toisaalla taas jokaisesta laskusta siivu. Varsinkin jälkimmäisessä tapauksessa voi olla ongelma millä sitä elää ensimmäisen vuoden.

      • Edustajaksi

        Ilmeisesti tuo tila-ja välinevuokra on Ifilla 400 e/kk luokkaa. Onko tuo kova hinta..?


    • Ammattimyyjä

      No kyllä 400e/kk on aika kova vuokra, kun mietit paljonko maksat vuokraa omasta kodistasi. Todennäköisesti paikkasi on sermein erotettu nurkkaus, onko se ihan 400e/kk arvoinen?

      Kannattaa käydä juttelemassa ja miettiä onko tuo sitä mitä haluat. Niin minäkin tein aikanaan.

      • sellattiistollatiis

        Vuokraan kuuluu myös mm. esitteet, käyntikortteja, logopaperia, kirjekuoria, tietokone ja kaikki muut työskentelyyn tarvittavat välineet.
        Riippuu toki frankusta mutta paikkana yleensä on 1-4hengen konttoritila eli ei mikään 50hengen avokonttoripaikka kuitenkaan.


      • kjhgfdfghj
        sellattiistollatiis kirjoitti:

        Vuokraan kuuluu myös mm. esitteet, käyntikortteja, logopaperia, kirjekuoria, tietokone ja kaikki muut työskentelyyn tarvittavat välineet.
        Riippuu toki frankusta mutta paikkana yleensä on 1-4hengen konttoritila eli ei mikään 50hengen avokonttoripaikka kuitenkaan.

        :D :D :D Ihanko logopaperiakin saan kun myyn heille lisää kauppaa! Voi mua kuinka olen siunattu! Saako 400 e/kk myös joka kuukausi uuden logokynän, vai pitääkö vanha palauttaa vaihdossa?


    • Ammattimyyjä

      Jatketaanpa vielä.

      Eräällä toisella vakuutusyhtiöllä se vuokra on tosiaan 20e/kk. Jos IF perii 20 kertaista vuokraa, niin täytyy olla aika hyvät välineet ja tilat.

    • Edustajaksi

      Niin, kun ehkä erona on se, että esim. Pohjolassa tai LähiTapiolassa tehdään heidän omassa konttorissa/paikallisessa päämajassa töitä, jolloin tietysti kustannukset ovat pienemmät..?

      Täällä Etelä-Suomessa tietysti vuokrat ovat hieman korkeammat, mutta pääsyyn veikkaan olevan se, että Ifilla he toimivat omana yhtiönään, jonka leipiin menen ja heillä on omat tilat. Eli yritys on franchise-yritys ja heidän edustajaksi menisin.. Ehkä tämä selventää tuota?

      • Edustajaksi

        Ammattimyyjä.. Vaadin vastausta sinulta. Tai näkemystäsi.


    • Ammattimyyjä

      Toki sen saat :)

      Jos maksat vuokraa 20e/kk, saat tarvittavat välineet. Jos maksat 400e/kk samasta, mitä saat enemmän? Oli sitten kyse välissä toimivan yrittäjän aiheuttamista kuluista tai ei, haluatko maksaa sen verran enemmän? Varmasti, jos hyödyt siitä itse suhteessa enemmän. Kysymys onkin hyödytkö? En tiedä tarpeeksi jotta voisin itse sanoa maksaisinko tuon verran enemmän.

      Tuo IFin 400e/kk perustuu siis sinun tietoihisi, ei minun.

      Itse kysyisin myös muista firmoista että onko tilaa ja jos on niin millä ehdoilla. Kai niissä nyt jotain vähän isompaa eroa on, jos kuukausittaiset kulutkin eroavat noin. Onko se sitten parempi provikka vai mikä?

      • Edustajaksi

        En ole käynyt kilpailutuskierrosta, mutta eräs Ifin edustaja on kertonut minulle että If maksaa parhaiten edustajilleen. Tähän olen luottanut.

        Onko sinulla itselläsi kokemusta edustajan työstä? Hieman pelottaa hypätä vakituisesta työstä yrittäjäksi mutta olen terveellä tavalla rahanhimoinen ja uskon, että motivaatio olisi kova tehdä tulosta.

        Vaikea valinta, mutta houkuttelee kovin.


      • Ammattimyyjä
        Edustajaksi kirjoitti:

        En ole käynyt kilpailutuskierrosta, mutta eräs Ifin edustaja on kertonut minulle että If maksaa parhaiten edustajilleen. Tähän olen luottanut.

        Onko sinulla itselläsi kokemusta edustajan työstä? Hieman pelottaa hypätä vakituisesta työstä yrittäjäksi mutta olen terveellä tavalla rahanhimoinen ja uskon, että motivaatio olisi kova tehdä tulosta.

        Vaikea valinta, mutta houkuttelee kovin.

        Ei ole kokemusta. Ennen siirtymistäni ICT-alalle olin finanssipuolella, mutta en vakuutuksia kaupannut. Hain kahteen firmaan kyllä vakuutusedustajaksi ja olisin kumpaankin päässyt. Kuitenkin ehdot olivat sellaiset, etten nähnyt järkeväksi vaihtaa, en halunnut sitä niin paljoa enkä usko että olisin viihtynyt niissä töissä niin hyvin kuin silloisessa työpaikassani. Lähinnä omalla kohdallani vaikutti palkkaus, laskeskelin että jos hitrate pysyy samana, palkka putoaa aika paljon.

        Kovaa työtä, jossa olet todennäköisesti sitoutunut hommiin vuodeksi. Sekin vaikutti päätökseeni pysytellä poissa.

        Jos tunnet jonkun vakuutusedustajan, juttele ihmeessä hänen kanssaan. Minulla eräs tuttu oli ollut Tapiolassa edustajana, ja hänen mukaansa kolmekin tuhatta euroa kuussa oli kova palkka verrattuna toimiston ansiotasoon.


    • Vakuutusedustaja

      Ei kannata lähteä maksamaan 400euroa vuokraa. Iffillä palkkiot ok, mutta myynti hankalaa, kun hinnat on kovat.

    • Edustajayks

      En voi kuin suositella! Vapaata duunia, palkka hyvällä myyjällä melko älytön, itselläni tulossa esimerkiksi ensikuussa noin 7ke liksa. Normi kk palkkio vaihtelee siinä 4-6ke välissä.

      Rohkeasti vaan vakuutusmyynti yrittäjäksi! :)

    • Skebaskeba

      Kuinka paljon pitää euromääräisesti myydä vakuutuksia, jotta saavuttaa esim. 3000e kuukausiansiot?

    • vakmies64

      Tuohon voisin vastata 21v kokemuksella että alkuun tulee noin 10% palkkio myynnistä. Vuosien saatossa lisäpalkkiot kasvattavat katetta noin 20-21% luokkkaan. Eli myynnin pitäsi olla 30te kuussa. Aika kova. Pienellä paneutumisella saa kyllä 10t myynnin kussa. Toiset laskevat myyntiä vähän miten sattuu. Veron kanssa tai ilman. Alueella ja yhtiöllä on aivan ratkaiseva vaikutus myynnin kehittymiseen.

    • realvakmies

      en kyllä tiedä missä kiinassa vakmies64 on 21v kokemuksensa hommannut?? tai sitten puhut nyt aivan eriasiasta, tuo 10-20% palkkio voi hyvikin olla pohjapalkkaisella kenttämiehellä joka on työsuhteessa vakuutusyhtiöön mutta ei todellakaan missään nimessä edustajalla joka on yrittäjäsuhteessa ja joutuu maksamaan vuokraa tiloista yms, edustajille läpi laskettu palkkioprosentti pyörii kaikkien bonuspalkkioiden yms yhteenlaskettuna prosenttina ehkä 35% luokkaa eli jos myyt 20000e verotonta myyntiä palkkiot ovat 7000e luokkaa, nimimerkillä oikeaa kokemusta toisinkun tolla vakmies64

    • Edustajayks

      Jeps! Piti tulla itse nyt noin vuoden kokemuksen jälkeen vielä päivittelemään tilannetta. Edelleen oon sitä mieltä että elämäni paras valinta oli ryhtyä valuutusedustajaksi.

      Viimevuonna tienasin noin 60ke, ja siinä oli yhden kuukauden kesäloma. Siitä voi jokainen laskea kk palkan.

      Normiviikkona tapaamisia on ehkä kymmenkunta, kaikki tapaamiset on ulkopuolisen bookkausfirman sopimia, en siis itse soittele enään uusia asiakkaita ollenkaan, koska en jaksa :P maksan bookkereille bookkauksista kuukaudessa noin 5-700e.

      Tila ja laitevuokra on 125e/kk

      Palkkiota saa kaikesta myynnistä itselle noin 30%, tästä vähennetän vakuutusmaksuvero -24%.

      Myynnistä saadun provikan lisäksi saat aina aiemmalta kuulta tulospalkkion joka tekee toisen puolikkaan palkastasi, tulospalkkio määräytyy prosentuaalisesti aiemman kuun myyntisi mukaan, itsellä se on ollut 80-100% välissä. Eli jos esim olen myynyt 10k vakuutuksia kuukaudessa (joka ei vaadi paljoa) saan tuosta kymppitonnista noin 2500-3000e itselleni provikkaa, ja jos aiempana kuukautena olen myynyt myös 10k, saan tulospalkkiota 3k. Eli kk palkka 3k 3k = 6k.

      Edelleen voin suositella tätä pestiä kaikille! :) kaverit ja tutut saa ainakin kateelisiksi kun käy vuoden aikana vaihtamassa 5000e romuautonsa 50k kiesiin ;)

      • Merkonomi75

        Olen joskus funtsinut tuotakin työnä... Mitä firmaa edustat?
        Millaisella prosentilla saat kauppaa noista kymmenestä käynnistä?
        Toimitko toiminimellä vai oy:nä?
        Tarkoitatko palkalla nettotuloa, siis ennakot ja yel-maksut vähennettynä?


      • Edustajayks
        Merkonomi75 kirjoitti:

        Olen joskus funtsinut tuotakin työnä... Mitä firmaa edustat?
        Millaisella prosentilla saat kauppaa noista kymmenestä käynnistä?
        Toimitko toiminimellä vai oy:nä?
        Tarkoitatko palkalla nettotuloa, siis ennakot ja yel-maksut vähennettynä?

        En viitsi alkaa kertomaan tarkalleen mitä firmaa edustan, mutta yhtä suurimmista. Jos 10 asiakasta tulee, sanoisin että kauppaa tulee about 5-6 asiakkaasta. Tällähekellä toimin toiminimellä, mutta jos liikevaihto nousee lähelle 100te vuodessa (toivottavasti lähivuosina) on OY:n pitäminen fiksumpaa. Tuo ilmoittamani ”palkka” on maksettua palkkiota, siitä maksan itse yelit ja verot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe