Tästä on varmasti ollut keskustelua, mutta en nopealla haulla löytänyt mitään tuoretta aihetta.
Yhteen tukikuukauteenhan vaaditaan se noin 5 opintopistettä, joten syys-toukokuun ajalle vaaditaan 45op. Syys-elokuulle vaaditaan täten 60op. Itselleni tulee syys-toukokuun ajalta kasaan jo 70 opintopistettä, joten voinko tämän avulla hakea tukea myös kesälle? Tarkistaako Kela, että onko kesällä opiskeltu esimerkiksi se 5op per kuukausi tai 15op per kaikki kesäkuukaudet, vai voiko tuolla koko lukukauden suurella opintopistesaldolla (70op) keplotella itselleen kesätuet?
Aion kyllä opiskella kesällä, joten ei tämä puhdasta huijaamista ole. Kesäopinnoistani kertyisi kuitenkin yhteensä alle 10op. Voiko Kelan hakemukseen laittaa esimerkiksi jonkun random-kurssin, jotta 10op näennäisesti täyttyisi, ja sitten ei käykään kyseistä kussia? Suunnitelmat kesäksi ovat vielä hieman auki, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen miten tämä homma käytännössä toimii.
Opintotuki kesällä
3+1
1
576
Vastaukset
- ---
Asia ei ole muuttunut mihinkään, joten olisit löytänyt vastauksen niistä aiemmista keskusteluista.
Kela ei tarkista milloin opinnot on tehty eikä silläkään mitään voi jos "varma tentti ei mene läpi". Jos aiemmin tienatut opintopinnat rittävät, ei tule mitään ongelmaa.
Mitä tulee loppuosaan, niin sinun on voitava kirjoittaa hakemukseen OIKEITA ja tutkintoon kuuluvia opintoja, joita "aiot" suorittaa kesällä. Siihen ei voi siis tempaista hatusta ihan mitä sattuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522