Kamala syyllisyyden tunne

Entinen Kiusaaja.

Mä tunnen nyt itteni tosi tosi pahaks ihmiseksi. Mä oon yhen kaverin kanssa kiusannu syrjimällä ja haukkumalla yhtä meijän rinnakkaisluokkalaista. Me ollaan periaatteessa tuhottu sen koko elämä. Se on yrittänyt vaihtaa koulua joka puol vuotta mut se ei ikinä pääse testeistä läpi ja se on mun syy. Me ei olla "annettu" sen saada hyviä numeroit tai ylipäätään oppia. Se yritti saada sen vanhemmat muuttamaan toiselle paikkakunnalle, mut ei niillä oo varaa. Siitäki me taas vaan pilkattiin. Nyt mä tajusin kuin ilkee mä oon ollu, koska me muutettiin ja mun uudessa koulussa mä oon saanu sen kiusatun tytön roolin. Mä en tiedä mitä mun päässä liikku sillon ku me haukuttiin tätä uhria. Nyt jälkeenpäin se on kamalaa mut mä en voi enää muuttaa sitä. Mä asun kokonaan eri puolella koko maata ja mul ei oo enää mitään sen yhteystietoja joil mä voisin sanoo anteeks. Sil ei oo facee eikä mitää muitakaa sellasia tän meijän kiusaamisen takii. auttakaa mua! Mitä mä voin enää tehä? Mä olen entinen kiusaaja ja nykyinen kiusattu. Mä vannon etten ikinä ikinä enää sano kenestäkään mitään pahaa. Mä oon saanu jo kuritukset kiusaamisesta ja muuta. Ainoo nyt enää on et mä haluun sanoo sille anteeks :((

15

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntuuks kivalta?

      Aluks; sä oot saastaa, mut jos sä haluut korvata jotain nii eti vanhan koulus sakkii ja kysele niiltä sen kiusatun yhteystietoi. Paranna tapas

      • Entinen kiusaaja

        Ei, ei tunnu kivalta. Tosin sen varmaan arvasitkin otsikosta. paransin jo tapani. Ja myönsin jo että oon omastakin mielestä kamala ja hirvee. Ja toi oli hyvä vinkki. Tosin meijän takia sillä ei oo hirveesti kavereita, mut voin silti yrittää. Kiitos :)


      • elämä jatkuu
        Entinen kiusaaja kirjoitti:

        Ei, ei tunnu kivalta. Tosin sen varmaan arvasitkin otsikosta. paransin jo tapani. Ja myönsin jo että oon omastakin mielestä kamala ja hirvee. Ja toi oli hyvä vinkki. Tosin meijän takia sillä ei oo hirveesti kavereita, mut voin silti yrittää. Kiitos :)

        Oleppa hyvä. Ja pienenähä voi tehä vaik mitä ku on aivoton kääpiö, et ku kasvaa nii ymmärtää enemmän


      • Entinen kiusaaja
        elämä jatkuu kirjoitti:

        Oleppa hyvä. Ja pienenähä voi tehä vaik mitä ku on aivoton kääpiö, et ku kasvaa nii ymmärtää enemmän

        Kyllä! Tässä on todellakin 14 (kohta 15) vuotias aivoton kääpiö! (Ja en tarkota sarkastisesti!)


      • kiusattupoikajkl

        Ei ole saasta jos katuu etkö tajua että Tää haluu pyytää apua korvaamaan menneet mokat. Jos hän olisi saasta hän ei katuisi eikä pyytäisi apua. Uskon että hänkin on loppujen lopuksi hyvä ihminen


      • kaikkee ei unohdeta
        kiusattupoikajkl kirjoitti:

        Ei ole saasta jos katuu etkö tajua että Tää haluu pyytää apua korvaamaan menneet mokat. Jos hän olisi saasta hän ei katuisi eikä pyytäisi apua. Uskon että hänkin on loppujen lopuksi hyvä ihminen

        Sanoinki siitä että on koska tehny tollasta eikä sitä voi mennä vaa sanoo nettii ja kaikki annetaan anteeks. Se on saastaa ja se voi parantaa tapansakin mut tulew aina muistamaan ton


    • Musta tuntuu että...

      Kuule, sä varmaan tiiät sen kiusaamas nimen :)? Jos tiät yhteystietoi (face ym) ni mee vaan suoraan sanoon sille et nyt sä ymmärrät mille se tuntuu, ja pyydät anteeks. Itteeni on kiusaattu, ja vaikka tehty ei tekemättömäks muutukkaan, ni musta ainaki ois tosi kiva jos joku näistä entisist kiusaajista pyytäis anteeks ihan vilpittömästi. (Mut hei, sun ei kannata ens alottaa keskusteluu esim. "Moi" koska luultavasti ei vastaa kun ei susta pidä :D)

      • Entinen kiusaaja

        Kiitos vinkeistä :)


    • Ehkä sinun pitäisi tehdä muutakin, kuin pyytää anteeksi. Hyvittää edes osa teoistasi. Esim. auttamalla häntä pääsemään eroon kiusaamisesta, tai vaikka rahallisella korvauksella. Ei pelkkä anteeksipyyntö riitä, kun elämä on pilala.
      Ja sinun kannattaa kertoa jollekin aikuiselle, että sinua kiusataan.
      :)

    • Anteeksi on vain sana, mutta eipä siitä haittaakaan voi olla. Kunhan se kelpaa kiusatulle. Jos se ei riitä, niin joku muukin korvaus voisi tosiaan olla asiallinen.

    • Soitat numeroon 118 (numerotiedustelu) ja kysyt sieltä sen osoitteen.

    • Hitffvk

      Saatan lissu, etkö tajua miltä jatkuva kiusaaminen voi tuntua ilman että tulet itse kiusatuksi? Aivan oikein sinulle, kuole pois saatanan saasta.

      • häpeä

        Tuoko on oikein? Kukaan ei ole saasta vaan lahja ja jokainen on kai tehnyt virheitä mut elämä jatkuu ja niin kauan keenenkää ei tarvii pelätä laskuu


    • ressuthebaron

      Hienoa että edes joku kiusaaja tajuaa tekonsa! Se, että kiusasit tuota tyttöä tuolloin, ei tee sinusta pahaa ihmistä jos nyt kerran tajuat tehneesi väärin ja kadut, niin kuin näytät tekevän. Nasse-setä sanoi ihan hyvän vihjeen, ehdotan että yksinkertasesti soitat sille ja kerrot kaiken. Pyydät anteeksi rehellisesti ja kerrot miltä susta tuntuu.

      Kiusaajakin voi muuttua, sinä olet siitä esimerkki! :) Millasta toi sun kiusaaminen nyt on?

    • Todellakin hienoa, että olet ymmärtänyt kiusaamisen vakavuuden ja kadut tekojasi! Kaikki eivät osaa ajatella asioita toisen ihmisen näkökulmasta. Osoittaa siis kasvua sinussa ja vastuunottoa. Ikävää, että ymmärsit asian vasta jouduttuasi itse kiusatuksi.

      Elämässä tulee tehtyä virheitä, jokaisen meistä, mutta niistä toivottavasti oppii. Katumus on tervettä, mutta ei kannata loputtomiin syyttää itseään, vaan antaa myös itselleen anteeksi. Tärkeää on pyytää anteeksi myös ihmiseltä, jota on loukannut. Oletkin saanut jo hyviä vinkkejä siitä, että voit yrittää selvittää kiusaamasi ihmisen yhteystietoja. Jos saat osoitteen selville, voit esimerkiksi lähettää hänelle ystävällisen kirjeen, jossa pyydät anteeksi ja kerrot, kuinka kadut aiheuttamaasi pahaa. Varaudu kuitenkin siihen, että toinen ei välttämättä ole valmis antamaan anteeksi. Anteeksi kannattaa silti pyytää.

      Olethan kertonut sinuun kohdistuvasta kiusaamisesta aikuisille? Kannattaa kertoa koulussa opettajille ja omille vanhemmillesi tilanteesta, jotta siihen voidaan puuttua. Älä myöskään lähde itse mukaan kiusaamiseen, vaan yritä omalla esimerkilläsi osoittaa, että olet ihan kiva tyyppi. Älä kuitenkaan hyväksy kiusaamista, vaan vie asiaa eteenpäin aikuisille. Kiusaamiseen liittyvistä kysymyksistä voit myös keskustella esimerkiksi paikkakuntasi nuorisotyönohjaajien kanssa. Tsemppiä!

      - Johanna, NettiSaapas Helsinki-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe