Kamala syyllisyyden tunne

Entinen Kiusaaja.

Mä tunnen nyt itteni tosi tosi pahaks ihmiseksi. Mä oon yhen kaverin kanssa kiusannu syrjimällä ja haukkumalla yhtä meijän rinnakkaisluokkalaista. Me ollaan periaatteessa tuhottu sen koko elämä. Se on yrittänyt vaihtaa koulua joka puol vuotta mut se ei ikinä pääse testeistä läpi ja se on mun syy. Me ei olla "annettu" sen saada hyviä numeroit tai ylipäätään oppia. Se yritti saada sen vanhemmat muuttamaan toiselle paikkakunnalle, mut ei niillä oo varaa. Siitäki me taas vaan pilkattiin. Nyt mä tajusin kuin ilkee mä oon ollu, koska me muutettiin ja mun uudessa koulussa mä oon saanu sen kiusatun tytön roolin. Mä en tiedä mitä mun päässä liikku sillon ku me haukuttiin tätä uhria. Nyt jälkeenpäin se on kamalaa mut mä en voi enää muuttaa sitä. Mä asun kokonaan eri puolella koko maata ja mul ei oo enää mitään sen yhteystietoja joil mä voisin sanoo anteeks. Sil ei oo facee eikä mitää muitakaa sellasia tän meijän kiusaamisen takii. auttakaa mua! Mitä mä voin enää tehä? Mä olen entinen kiusaaja ja nykyinen kiusattu. Mä vannon etten ikinä ikinä enää sano kenestäkään mitään pahaa. Mä oon saanu jo kuritukset kiusaamisesta ja muuta. Ainoo nyt enää on et mä haluun sanoo sille anteeks :((

15

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntuuks kivalta?

      Aluks; sä oot saastaa, mut jos sä haluut korvata jotain nii eti vanhan koulus sakkii ja kysele niiltä sen kiusatun yhteystietoi. Paranna tapas

      • Entinen kiusaaja

        Ei, ei tunnu kivalta. Tosin sen varmaan arvasitkin otsikosta. paransin jo tapani. Ja myönsin jo että oon omastakin mielestä kamala ja hirvee. Ja toi oli hyvä vinkki. Tosin meijän takia sillä ei oo hirveesti kavereita, mut voin silti yrittää. Kiitos :)


      • elämä jatkuu
        Entinen kiusaaja kirjoitti:

        Ei, ei tunnu kivalta. Tosin sen varmaan arvasitkin otsikosta. paransin jo tapani. Ja myönsin jo että oon omastakin mielestä kamala ja hirvee. Ja toi oli hyvä vinkki. Tosin meijän takia sillä ei oo hirveesti kavereita, mut voin silti yrittää. Kiitos :)

        Oleppa hyvä. Ja pienenähä voi tehä vaik mitä ku on aivoton kääpiö, et ku kasvaa nii ymmärtää enemmän


      • Entinen kiusaaja
        elämä jatkuu kirjoitti:

        Oleppa hyvä. Ja pienenähä voi tehä vaik mitä ku on aivoton kääpiö, et ku kasvaa nii ymmärtää enemmän

        Kyllä! Tässä on todellakin 14 (kohta 15) vuotias aivoton kääpiö! (Ja en tarkota sarkastisesti!)


      • kiusattupoikajkl

        Ei ole saasta jos katuu etkö tajua että Tää haluu pyytää apua korvaamaan menneet mokat. Jos hän olisi saasta hän ei katuisi eikä pyytäisi apua. Uskon että hänkin on loppujen lopuksi hyvä ihminen


      • kaikkee ei unohdeta
        kiusattupoikajkl kirjoitti:

        Ei ole saasta jos katuu etkö tajua että Tää haluu pyytää apua korvaamaan menneet mokat. Jos hän olisi saasta hän ei katuisi eikä pyytäisi apua. Uskon että hänkin on loppujen lopuksi hyvä ihminen

        Sanoinki siitä että on koska tehny tollasta eikä sitä voi mennä vaa sanoo nettii ja kaikki annetaan anteeks. Se on saastaa ja se voi parantaa tapansakin mut tulew aina muistamaan ton


    • Musta tuntuu että...

      Kuule, sä varmaan tiiät sen kiusaamas nimen :)? Jos tiät yhteystietoi (face ym) ni mee vaan suoraan sanoon sille et nyt sä ymmärrät mille se tuntuu, ja pyydät anteeks. Itteeni on kiusaattu, ja vaikka tehty ei tekemättömäks muutukkaan, ni musta ainaki ois tosi kiva jos joku näistä entisist kiusaajista pyytäis anteeks ihan vilpittömästi. (Mut hei, sun ei kannata ens alottaa keskusteluu esim. "Moi" koska luultavasti ei vastaa kun ei susta pidä :D)

      • Entinen kiusaaja

        Kiitos vinkeistä :)


    • Ehkä sinun pitäisi tehdä muutakin, kuin pyytää anteeksi. Hyvittää edes osa teoistasi. Esim. auttamalla häntä pääsemään eroon kiusaamisesta, tai vaikka rahallisella korvauksella. Ei pelkkä anteeksipyyntö riitä, kun elämä on pilala.
      Ja sinun kannattaa kertoa jollekin aikuiselle, että sinua kiusataan.
      :)

    • Anteeksi on vain sana, mutta eipä siitä haittaakaan voi olla. Kunhan se kelpaa kiusatulle. Jos se ei riitä, niin joku muukin korvaus voisi tosiaan olla asiallinen.

    • Soitat numeroon 118 (numerotiedustelu) ja kysyt sieltä sen osoitteen.

    • Hitffvk

      Saatan lissu, etkö tajua miltä jatkuva kiusaaminen voi tuntua ilman että tulet itse kiusatuksi? Aivan oikein sinulle, kuole pois saatanan saasta.

      • häpeä

        Tuoko on oikein? Kukaan ei ole saasta vaan lahja ja jokainen on kai tehnyt virheitä mut elämä jatkuu ja niin kauan keenenkää ei tarvii pelätä laskuu


    • ressuthebaron

      Hienoa että edes joku kiusaaja tajuaa tekonsa! Se, että kiusasit tuota tyttöä tuolloin, ei tee sinusta pahaa ihmistä jos nyt kerran tajuat tehneesi väärin ja kadut, niin kuin näytät tekevän. Nasse-setä sanoi ihan hyvän vihjeen, ehdotan että yksinkertasesti soitat sille ja kerrot kaiken. Pyydät anteeksi rehellisesti ja kerrot miltä susta tuntuu.

      Kiusaajakin voi muuttua, sinä olet siitä esimerkki! :) Millasta toi sun kiusaaminen nyt on?

    • Todellakin hienoa, että olet ymmärtänyt kiusaamisen vakavuuden ja kadut tekojasi! Kaikki eivät osaa ajatella asioita toisen ihmisen näkökulmasta. Osoittaa siis kasvua sinussa ja vastuunottoa. Ikävää, että ymmärsit asian vasta jouduttuasi itse kiusatuksi.

      Elämässä tulee tehtyä virheitä, jokaisen meistä, mutta niistä toivottavasti oppii. Katumus on tervettä, mutta ei kannata loputtomiin syyttää itseään, vaan antaa myös itselleen anteeksi. Tärkeää on pyytää anteeksi myös ihmiseltä, jota on loukannut. Oletkin saanut jo hyviä vinkkejä siitä, että voit yrittää selvittää kiusaamasi ihmisen yhteystietoja. Jos saat osoitteen selville, voit esimerkiksi lähettää hänelle ystävällisen kirjeen, jossa pyydät anteeksi ja kerrot, kuinka kadut aiheuttamaasi pahaa. Varaudu kuitenkin siihen, että toinen ei välttämättä ole valmis antamaan anteeksi. Anteeksi kannattaa silti pyytää.

      Olethan kertonut sinuun kohdistuvasta kiusaamisesta aikuisille? Kannattaa kertoa koulussa opettajille ja omille vanhemmillesi tilanteesta, jotta siihen voidaan puuttua. Älä myöskään lähde itse mukaan kiusaamiseen, vaan yritä omalla esimerkilläsi osoittaa, että olet ihan kiva tyyppi. Älä kuitenkaan hyväksy kiusaamista, vaan vie asiaa eteenpäin aikuisille. Kiusaamiseen liittyvistä kysymyksistä voit myös keskustella esimerkiksi paikkakuntasi nuorisotyönohjaajien kanssa. Tsemppiä!

      - Johanna, NettiSaapas Helsinki-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4976
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1985
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1533
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1397
    7. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1377
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe