Alempana näytti olevan ketju herpeksestä, mutta se ei taida nyt tähän hätään juuri auttaa.
Tammikuun lopussa sain oireita, jotka kuvittelin hiivasienen aiheuttamiksi. Minulla oli ollut vuoden sisään 6-7 kertaa hiivasieni, joten en ajatellut sen kummempia. Homma kuitenkin paheni: valkovuoto muuttui vuotavammaksi, kellertävämmäksi, runsaammaksi, ulkosynnyttimet paisuivat, olivat punaiset, vessassa käynti oli yhtä h*lvettiä, kirveli ja sattui niin vietävästi. Pääsin gynelle, joka totesi silmämääräisesti ja oireistani hyvin nopeasti kyseessä olevan genitaalialueen herpes. En ymmärtänyt, mistä olin sen saanut, ja gyne sanoikin, että on saattanut olla jo vuosia oireettomana. Tässä vaiheessa en tiennyt, että miehelläni on huuliherpes, joka aktivoituikin sitten reilu viikko omien oireideni alkamisen jälkeen.
Sain lääkityksen, tilanne palasi vajaassa parissa viikossa ennalleen. Ahdistustani helpottamaan lääkäri suostui laittamaan minut vasta-ainetestiin, joka otettiin noin 4 viikkoa oireiden alkamisesta. Tämä vasta-ainetesti tuli takaisin "osittain positiivisena", epäilivät, että tartunta on niin tuore, ettei vasta-aineita ole ehtinyt vielä kunnolla muodostua. Olin huojentunut, koska se tarkoittaisi sitä, että sain mieheni huuliherpeksen. Jotain hyvää tässäkin murheessa. Noin 7-8 viikkoa oireiden alkamisesta otettiin uusi vasta-ainetesti. Nyt sain siitä tulokset.
Negatiivinen??? Molemmat näytteet lähetettiin vielä pidemmälle toista mielipidettä varten, mutta tulos oli negatiivinen. Lausunnon mukaan kyseessä ei ollut herpesinfektio. Nyt olen ymmälläni. Gynellä oli vuosikymmenten kokemus, ja oma lääkärini totesi, että jos tämä gyne on sen todennut, niin se varmasti on näin. Kaikki oireet sopivat kuvaan täysin. Miehellä on huuliherpes. Ensimmäinen testi oli osittain positiivinen.
En ymmärrä. Voiko olla, että kyse oli herpeksestä, mutta jostain syystä se ei jäänyt kroppaani vaan poistui? Luin jo, että vasta-ainetesti on hyvin luotettava, mutta voiko olla, että aikaa ei silti ollut kulunut riittävästi? Mikä tulos valehtelee, osittain positiivinen vai negatiivinen? Valehteleeko kumpikaan? Ja jos se ei ollut herpes, niin mikä se sitten oli? HIV, klamydia, muistaakseni myös tippuri on otettu, kaikki negatiivisia. Oireiden alkamisen jälkeen olen kuukautiskierron puolessa välissä tuntenut pakottavaa tunnetta toisella puolella ulkosynnyttimiä, on hieman turvonnut ja kosketusarka. Kuin olisi iso, vähän kivulias mustelma. Sen jälkeen toiselle puolelle on ilmestynyt näppy, joka kuitenkin muistuttaa enemmän tulehtunutta rauhasta. Puhkaisen sen, se vuotaa verta, ja se paranee kahdessa päivässä. Eikä muuta.
Olen varmasti menossa keskustelemaan uudelleen asiasta. Mutta tänään saadun negatiivisen tuloksen jäljiltä olen niin hämilläni, että pakko vähän päästä purkamaan. Onko ketään, jolle on käynyt samalla tavoin?
Ei ollutkaan herpes??
6
3831
Vastaukset
- Terveyssisar emiritu
Äkkiä spt-polille ja tutkimuksiin! Ettei vain olisi syfilis, sitä on likkeellä. Siis kuppaa. Ja älä luota kumppanisi (kumppaniesi) viattomuuteen.
- herpes vai ei
Ajattelin tulla päivittämään lääkärin sanomiset, mikäli joku samasta murheesta kärsivä eksyy tänne. Lääkärin mukaan esnimmäisessä vasta-ainetutkimuksessa havaittiin mahdollinen tuore pinnallinen herpestartunta. Tätä ensimmäistä ja jälkimmäistä kontrollitestiä yhdessä tutkittuna ei kuitenkaan todettu kyseessä olleen herpesinfektio.
Lääkärin mukaan pinnalliset herpestartunnat ovat sitä luokkaa, että ne eivät välttämättä näy vasta-ainetesteissä. Se ei silti tarkoita, etteikö se voisi uusia, vaan kun herpes on kerran ollut, se voi tulla myös uudelleen ilman uutta tartuntaa. Eli tässä sitten katsotaan mitä tapahtuu.
Kyselin myös kupasta ja lääkärin mukaan kuppa se ei ole voinut olla, se olisi huomattu siinä vaiheessa kun heillä kävin. Vaihtoehtoja ei siis sp-tautien osalta enää jää. Eli herpes tai todella ärhäkkä hiivasieni, siinä oli lääkärin vaihtoehdot. Enpä tiedä, mihin tutkimuksiin tästä enää sitten hipsisi eikä lääkärikään nähnyt tarvetta jatkotutkimuksille.- gfdgsdggs
Itselläni tartunta on voinut olla parikymmentä vuotta, en tiedä, milloin olen herpeksen saanut. Oireilee tosin vähän, vain parilla rakkulalla peräaukon takana (eli paikassa, jota en edes näe). Silloin pari vuotta sitten tajusin rakkulat peilin avulla, niistä otettiin sukupuolitautien polilla näyte suoraan neulalla ja oli genitaaliherpestä, eli tyyppiä 2. En ole edes ajatellut, ettei välttämättä verikokeessa näkyisi.
- Ole rehellinen itsel
Panetko paljon eri miesten kanssa? Jos, siinä voi olla syy.
- dfdgfdsgdg
Nimim. "Ole rehellinen itsel" on kovin yksinkertainen. Tartunnan saamiseen riittää yksi kontakti. Toki todennäköisyyksiä lisää, jos partnereita on enemmän. Herpeksessä on sekin puoli, että tyypit 1 ja 2 tarttuvat ristiin rastiin. Eli vaikka kummallakaan ei olisi ollut muita sukupuolikumppaneita, voi toinen osapuoli saada jopa genitaaliherpestartunnan (tyyppi 2) toisen huulesta. Tässä tapauksessa ei tarvita suuren suurta hurjastelua. Voitte katsoa netistä kuvia herpeksestä sormessa jne. Isoa vahinkoa ei tarvita, että tartunnan saa. Suurimmalla osalla ihmisistä on herpestartunta, tosin suurimmalla osalla se oireilee huulessa. Ja se voi ihan hyvin olla genitaaliherpes silti.
- ElämäPilalla
Nämä kotitesti paketit eivät ole luotettavia. Kävin labrassa ja tein kotitestin samana päivänä. Kotitesti antoi negatiivisen ja innostuin, pari päivää myöhemin labratulokset sanoivat että olen positiivinen.
Lopputulos on että nämä kotitesti paketit EIVÄT ole luotettavia vaikka kuka jotain muuta väittäis.
Käykää lääkärissä ja labrassa.
Terveisin: sukupuoli herpeksestä juuri tiedon saanut..
Muistakaa käyttää kumia ja vaatikaa että toinenkin näyttää ettei ole sukupuolitauteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768