Miten kertoa pahasta olosta?

pahaolo94

Vähän väliä on sellanen olo, ettei vaan enää jaksa ja mietin kuolemaa ja luen netistä itsensä vahingoittamiseen liittyviä juttuja. Kun ei vaan voi jaksaa vuodesta toiseen p**kaa..

Toisaalta mun tukihenkilö tietää siitä, että on niin p*ska olo välillä. Sit kerran sanoin sille että ku äiti vittuili ni puhelun päätteks sanoin, että tapan itteni, ootko sit tyytyväinen. Se tukihenkilö sit sanoi, että ootko suunnitellut sellasta ja pitäs sanoo heti sille, jos on sellasta mielessä.

Mä en tiiä, miten kertoo h*lvetin p*skasta olosta sille. Ei oo saldoo laittaa viestiä, helpompi olis kertoo asia viestillä, mut se sano soittavansa tänää, mut en tiiä uskallanko/pystynkö sanoo.

Mä luulen, että tähän p*skaan oloon on monta syytä, mut polvikipu kaikista pahin. Yhden lääkärin mukaan siinä on osittain revennyt eturistiside, toisen lääkärin mukaan sitä ei yhtäkkiä olekaan koska tähystyksessä se näkyi mut magneetis ei ja kolmas lääkäri ei ota kantaa siihen, että onko vai eikö.

Mä en enää jaksa tuota arvuuttelua, että onko siinä jotain vai eikö. Se, että koskee jatkuvasti toiseen jalkaan on ruvennut menee siihen, että koskee molempiin polviin/pohkeisiin. Ja nukkuakaan ei voi, kun heti ku menee nukkuu ni rupee koskee 5-15min levon jälkeen polveen. Nukkumisesta ei voi kuin haaveilla. :<

Yhtenä päivänä laitoin äitille viestin, että vedän triptylejä koko purkin kerralla. Sit en vastannu sille puhelimeen, ni häken tyyppi soitti ja sit soitti poliisit ja ne tuli mun kotiin. Sen jälkeen kun ei onneks tullu mitään päivystyksen reissua, ni tuli ihan v**un huono olo ja viiltelin itteeni. Tai en tiiä voiko sitä viiltelyks kutsua, mut kädessä on vieläkii sellasia pikkuhaavoja.. Viimeks ku tapasin psykologii, ni monta kertaa mietin, että uskallanko sanoo, mut en uskaltanu.. Toisaalta sille tukihenkilölle voi puhua mistä vaan, mut en tiiä miks nyt on sellanen olo ettei uskalla/pysty puhuu sille...

Siskoille, veljille ja vanhemmille turha puhua, kun eivät ne tajua. Äiti vaan hyssyttelee, että älä mieti polvee ni se paranee. (Öhöm, miten se voi parantua, jos ei siinä edes mitään ole vialla?)

En mä pysty minnekään päivystykseenkään menee pahan olon takii, jotenkii niin iso kynnys mennä sinne....

5

2054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä

Psykiatrinen päivystys olisi nyt oikea paikka. Kun puhut isosta kynnyksestä, mitä tarkoitat? Pelottaako päivystykseen meneminen ja sen seuraukset vai eikö fyysiset voimat riitä? Itse olin joskus samassa jamassa ja kävelin sisään Auroran ovesta. Siitö alkoi vyyhdin aukeaminen. Tosi hitaasti, mutta kuitenkin. Nyt vuosien päästä elämä on jo mukavaa. Koita jaksaa vielä hakea apua. Päivystyksessä ei tarvitse jaksaa kuin sanoa, että haluat tappaa itsesi, he hoitavat lopun kyselemisen. Hurjasti voimia sinulle!!

• pahaolo94

Pahin pelko päivystykseen menossa on se, että ne laittaisivat suljetulle osastolle... Se olis vihoviimenen paikka minne haluisin.. Alaikäisenä käyny 3 kertaa, 1 kerta huijattuna sisään, 2 kertaa jouduin ku laitoksen ohjaajalla palo pinna...

Jos menisin päivystykseen ja sanoisin jotain, että haluan kuolla tmv, ni varmaan tulis kyyti suljetulle.. :o
        Varmaan sekin vaikuttaa tähän, että joutuu miettii sukulaislapsia, jotka kärsii kotonaan ihan h*lvetisti ja nyt toinen niistä on sairaalassa, kokoajan ne murut on mietinnässä.

• jospa polvikin paran

Kannattaa olla avoin tukihenkilölle. Ja varmaan jonkun vertaa helpotti, kun kerroit pahan olos palstalla.

• pahaolo94

Kyllä se jotain tietää tästä pahasta olosta, mut laitoin sen triptylin syyks, kun söin sitä reilun viikon, ni tuli hirvee olo.

Mut nyt kun kävin ulkona ja näin maailman ihaninta pikkutypykkää, ni olo muuttu heti paremmaks. :) Se tukihenkilö sano, että väsyttää paljon enemmän, jos on monta päivää vaan sisällä. Ehkä siinä on jotain perää ja ehkä ulkona käyntikin helpottais oloa.. :)

Välillä se pahaolo tulee, mut nyt ei onneks oo. Mut voi taas yhtäkkiä tulla...

• Lamicilla
        pahaolo94 kirjoitti:

Kyllä se jotain tietää tästä pahasta olosta, mut laitoin sen triptylin syyks, kun söin sitä reilun viikon, ni tuli hirvee olo.

Mut nyt kun kävin ulkona ja näin maailman ihaninta pikkutypykkää, ni olo muuttu heti paremmaks. :) Se tukihenkilö sano, että väsyttää paljon enemmän, jos on monta päivää vaan sisällä. Ehkä siinä on jotain perää ja ehkä ulkona käyntikin helpottais oloa.. :)

Välillä se pahaolo tulee, mut nyt ei onneks oo. Mut voi taas yhtäkkiä tulla...

Jos ei pysty sanoa pahasta olosta, voi olla helpompi vaihtoehto kirjottaa se paperille ja antaa vaik sille tukarille luettavaksi. Kokeile!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe