Laihdutuksesta!!

laurraa91

Olen anoreksian sairastanut ja "parantunut" siitä viime kesänä.

Sairastuin bulimiaan ja oksentamisen muutama kuukausi sitten jonka jälkeen ahmin oksentamatta vielä kuukauden verran.

Aloitin paaston jolla sain painoni 66kg ja siitä seurasi viikon mittainen ahmimis jakso ilman oksentamista ja paino nousi 70kg.

Aloitin kaksi viikkoa sitten laihduttamaan "terveellisesti" syömällä 500-1000kcal päivässä jonka aikana paino on laskenut kilon?!?

Haluiaisin asiallisia vastauksia mistä voi johtua. Oonko tosiaan tuhonnu mun aineenvaihdunnan näin pahasti.

Ja olen siis 22-vuotias ja 170cm pitkä.

5

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laurraa91

      Ja siis ruokailuni 2 viikon ajalta:

      Aamupala: Kaurapuuroa ja mustikoita (200kcal)

      Välipala: Skyr-rahka (100kcal)

      Ruoka: Kanaa ja kasviksia (200kcal)

      Iltapala: Ananasmurskaa & iso omena (200kcal)

      Melkein joka päivä toteutunut joinain päivinä vielä kaks leipää päälle, herkkuja en oo syöny.

      Sit tähän vielä n.2-3l vettä, 4 kuppia kahvia ja pari kuppia vihreetä teetä.

    • samaapaskaa

      ihan sama keissi mullakin. anoreksiasta pääsin irti viime kesänä ja melkeen heti sen jälkeen jäin kiinni bulimiaan. eli nyt on 'bout 8kk oksentelua takana ja paino noussut yhteensä ~10kg. alipainosta lähdettiin, joten ihan normaalirajoissa mennään, mutta ahdistus on ihan jäätävä.
      tän koko alkuvuoden oon ollu 'paasto'-ahmimis-kierteessä ja oon saanu painon pysymään kohtalaisena, mut nyt kaks viikkoo pelkkää oksentelua takana ja paino noussu taas 4-5kg joista on pakko päästä eroon keinolla millä hyvänsä.
      mun 'paasto' on 600kcal / pv ja sillä lähtee semi nopeesti paino tippumaan.. se koostuu kolmesta annoksesta puuroo 2 skyristä.
      sen lisäks cokis zeroo menee joku kolmisen litraa päivässä, joka tietenki turvottaa ja aina iltasin näytän siltä et kohta tulee lähtö synnyttämään, mut aamulla se on aina poissa.
      mä oon spiidannu mun aineenvaihduntaa chained nutritionin ripped hard coreilla, mut tiedä sitten miten terveellistä tuo on.. tässä tilanteessa ei oo oikee muuta vaihtoehtoo ko elämä on kiinni muutamista kiloista ja senteistä, joka kuulostaa naurettavalta, mutta tällä hetkellä se vaan on niin.
      osastopaikkakin olis valmiina, mut ajatuskin siitä, että mun pitäis mennä anorektikoiden kanssa samaan tilaan tän näkösenä, on ihan utopinen.
      en tiä oliko tästä romaanissa mitään apua, mut ainaki tiedät, ettet oo yksin ton sun tilanteen kanssa. mäkin tappelen täysin samassa sodassa.
      niin ja pituutta löytyy 175cm.

      • BarbieED

        Voi apua, kun tää kuulostaa tutulta. Mulla on kanssa kaikki ihan sekaisin. Mulla oli anoreksia 2010-2013 ja nyt on yli vuosi menny ahmimis/oksennus/paasto kierteessä. Paino nousi 10 kiloa alipainosta normaalipainoon ja oloni oli pahempi kuin koskaan. Paino laski kesällä taas alipainoon. Nyt on taas paasto ja ahmimiskierre, joten paino tippuu aina pari kiloa ja nousee taas pari. Saan kyllä painoa tippumaan tolla 500-1000 kcl dietillä, mutta mielessä on pelkkä ruoka ja ahmiminen onntaattu. Syön ns; paastossa
        Aamu: puuro ja kahvi 130 kcl
        Välipala: proteiinipatukka 120 kcl
        Lounas: salaatti 200 kcl
        Päivällinen: rahka ja marjoja 200 kcl
        Iltapala: proteiinipatukka ja coca-colaa

        Eli joku 700-800 kcl

        Sama kanssa noitten limujen kanssa, näytän järkyttävältä. Maha on kuin pallo! Ihoan tätä, mutta minkäs teet.


    • laurraa91

      Joo mutta sitä ihmetten miks mun paino ei oo tippunu kahessa viikossa kun kilon vaikka syöny alle 1000kcal päivässä.

      Voisko johtuu menkoista jotka alko tossa toissapäivänä?

    • samaapaskaa

      joo menkat vaikuttaa mulla ainaki sen kilon-kaks.. pari päivää loppumisen jälkee paino taas laskee
      mut voihan se olla et sun aineenvaihdunta on yksinkertasesti niin hidas et sä et kuluta ko joku 1200-1300 ja jos syöt vaikka 800kcal/pv ni se tekis viikossa puolen kilon painonpudotuksen. eli kilo on ihan kiitettävä suoritus.
      niinhän ne väittää, et jos lähtee yli kilo per viikko ni ei oo enää terveellistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7621
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4556
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3201
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      354
      1473
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1429
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1119
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe