Euro Truck Simulator2 ratti ja hiililasti louhokselta

Rekka simulaattori

Rekkasimulaattori vaikuttaa erittäin hyvältä, vaikka rekkan kolari mallinnus ei toimikaan, mutta muuten ihan hyvä peli.

Ratiksi ostin alkuun Minimanista edullisen Trustmaster Ferrari Challenge Wheel, jossa on tarpeeksi nappeja, joihin saa laitettua tarpeelliset toiminnat, niin on vähän näppärämpää, kuin näppäimistöä käytettäessä.
Kyllähän tälläkin ratilla ajelee, mutta suuremmissa nopeuksissa ohjaus meinaa vähän takkuilla ja rekan meno heittelehtivää, kun rekan ratti ei aina heti reagoi siihen kun ratista kääntää, vähän myöhästelee.
Hitaissa nopeuksissa ja parkkeerauksissa toimii tosi hyvin ja koko ohjaus pyörän skaala on käytettävissä, vaikka itse ohjauspyörän skaala jää alle 400 astetta.
Mietin vaan sitä, että kannattaako hankkia sellainen 900 astetta pyörivä ratti eli onko ohjaus jämptimpi suuremmissa nopeuksissa, jolloin rekka ei ala holtittomasti heilahtelemaan, mikä johtaa helposti rekan ulos ajoo.

Kävipä sitten näin, että otin raskaan hiilikuorman ja lähtöpiste oli louhoksen pohjalla ja alkoi vielä satamaan vettä, jolloin rekalla ei sieltä ylös päässytkään.
Vaikka vauhtia ottikin, niin vauhti hyytyi ja renkaat alkoivat sutimaan, vaikka moottorin kierrosnopeudet oli alhaalla.
Ei siinä auttanut, vaikka automaatin sijaan oli manuaali vaihde ja ykkösellä tai yritti pakittaa ylöspäin, niin renkaat vaan alkoivat sutimaan ja vauhti hyytyi.
Ei siinä auttanut, kuin mennä pelin tallennukseen ja poistaa kesken jäänyt peli louhoksella, kun ei ollut rahaa hinauttaa auto sieltä pois.
Ylös olisi varmaankin louhokselta päässy, kunhan olisi ollut kuiva keli ja isompi nuppi, mutta taisi olla joku Volvon pienistä malleista nuppina.

Ratti on kyllä lähes ehdoton hankinta tähän simulaattoriin.
Paljon helpompaa auton hallinta ja varsinkin peruuttaminen on ratilla, kuin näppäimistöltä.

1

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laiska nuppi oli alla, sillä muistan itse tuon aikanaan ajaneeni ja helposti lähtee ylös tehokkaalla vehkeellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe