Nyt kyllä on niin tiukka tahti etten enää jaksa. Oikein pelottaa, kun ajattelen kaikki kevätsiivouksia, ikkunoiden pesu ja lattioiden pesua.
Miten tulee muka toimeen ansiosidonnaisella, kun sen saisi karenssin jälkeen?
Osatyökyvttömyyseläkettä ehdotti työterveyslääkäri mutta sellaiselle ei kannata tässä fiirmassa jäädä, kun tekisin kaikki työt kuitenkin.
Ja eikö tuollakin ole aika surkeeta eläminen?
Miten jaksaate kaikki n 60vuotiaat olla siivoustöissä?
Ei perkele enää jaksa
16
2216
Vastaukset
- siivooja1
Ymmärrän täysin, vaikka olenkin 60-vuotiaaseen nähden vielä nuori. Sivusin juuri asiaa tuolla blogissanikin: http://siivoojanarki.blogspot.fi/
Olen laskeskellut, että ansiosidonnaisella tulisin toimeen. Huonosti, mutta sitä se on tällä palkallakin. Silloin saisi kuitenkin veroprosentin niin pieneksi, että ero ei olisi suuren suuri... mikä saa tämän järjettömän tahdin tuntumaan vieläkin epäreilummalta.
Itse tosiaan näin liki parikymmentä vuotta nuorempana olen myös joutunut vaihtoehtoja punnitsemaan, työpaikanvaihdosta alanvaihtoon ja vuorotteluvapaasta irtisanoutumiseen... Ei tätä kauaa jaksa, ei millään. - loppu
no ei mitenkään..myös 60- vuotias. Yhtä neuvoton on olo. Miten tästä eteenpäin. Lopputiliä suunnittelen, ei taida olla muuta vaihtoehtoa. Työtahti tappaa.
- liian vanha
Juuri noita tee tuo pikkuhomma kertyy joka taloon. Ja kun teen 15 taloa päivässä, ei siinä enää mitään ylimääräistä ehdi tehdä.
Esim. keskiviikkoisin ei kuulu imuroida mattoja vaan pestä saunoja mutta eihän siihen nyt kauan voi mennä, jos matotkin imuroin. Mutta, kun kannan imurin autosta asti, niin menee siihen aikaa.
En kyllä periaatteessa sano itseäni irti ja, jos olen sairauslomalla, ovat talot siinä kunnossa sen jälkeen että hankin vaan itselleni hankaluuksi sairauslomalla.
Peukolassa on kyllä nivelrikko ja leikattu jo kerran, ehkä se pettää kokonaan ja pääsen tästä helvetistä pois elävänä. - turhaatyötä
Minä en ala kantaa imuria pitki pihoja. Katuharjalla rapsin matot ja muuten moppaan.
- nohuh
15 taloa? kannat imuria ja jyystät ties kuinka monta saunaa päivässä. EI järkytys!! Jos olet iäkäs ja on nivelrikkoa, sinulla lie oikeus pyytää kevyempää työtä. Nyt vaan lääkärin juttusille.
- Siivooja1
Surullisinta on, että eipä se taida työnantajia kiinnostaa, vaikka työntekijät lähtevät pakon edessä yksi toisensa jälkeen muualle tai lopettavat kokonaan. Kun aina löytyy joku uusi ja halvempi tilalle. Ihan sama, vaikka vain vähäksi aikaa kerrallaan.
Samalla jauhetaan, miten tätäkin työtä pitäisi arvostaa ja alalle olisi hyvä olla enemmänkin niitä aidosti kiinnostuneita tulijoita ihan koulutuksenkin kautta. Jep jep. - mimi5
Tämä ala on nykyään semmoinen että sortuu niin nuori kuin vanha. Niin vahva kuin heikko. Ei tämä työ ole enää mistään kotoisin. Kiireiset mitoitukset, raskas työ, huono palkkaus ja arvostus. Itselläni on eläkeikään vielä reilut 30vuotta ja nyt olen jo osaaikasella sairaspäivärahalla toistaiseksi. Toivon teille kaikille alalla työskenteleville voimia ja jos teistä alkaa tuntua ylitsepääsemättömältä hakekaa reilusti apua.
- systeri
Sympatiani aloittajalle ja kaikille muille siivoojille. Minun keinoni selviytyä on irtisanoutua ja jättäytyä työttömäksi, aina kun tuntuu että alan muuttua zombiksi tai työkohteessa on lopunajan merkit (kun kilpailutus ajankohtanen niin alkaa valittaminen joka ikisestä asiasta), jotta saan pitää kunnon loman, huilata ja keskittyä muuhunkin elämään ja omaan hyvinvointiini.
- viellä jaksaa
Mulla on 1,5 vuotta eläkeikään , koitan jaksaa vaikka koville ottaa , olen kurkkua myöten täynnä siivousta jota olen tehnyt 34v kun jään eläkkeelle.
- maratoonri
Onko joku kestänyt siivoustyötä kuusikymppiseksi saakka? Itse olen parikymmentä vuotta nuorempi ja nyt on alkanut tuntua siltä, että alan vaihdos kohta edessä. Olen erinomaisessa fyysisessä kunnossa keskivertoikäisiini naisiin, mutta sekään ei riitä oikein tälle alalle. On turha mennä valittamaan työterveyshuoltoon tai muulle lääkäritahollekaan. Ne ottavat kokeita(labra), sydän- ja keuhkotilavuus, testaavat lihasvoiman jne. Ja tuloksena hyvä kunto. Sitten ne taivastelevat, kun kertoo niille tavallisesta työpäivästään. Mutta ehkäpä tarkoituksena onkin vastaisuudessa sysätä uupuneet konkarisiivoojat pois, kun eivät jaksa juosta koko päivää. Tilalle sitten nuoria parikymppisiä, jotka jaksavat..jos jaksavat hekään. Siivoustyö on ihan kyllä tutkittua ja tulosten mukaan yksi raskaimmista ammateista. Eli siihen ei tosiaan pysty kovin moni.
- loppu
Jäin työttömäksi pitkän siivoustyöuran jälkeen pari kuukautta sitten ja luulin sen olevan ns. maailmanloppu. Kuinka ollakaan, nyt tuntuu helpottavalta. Maanantai on paras päivä viikosta, kun ei tarvitse ennen kukonlaulua singahtaa töihin, niin ja sunnuntaina ei myöskään murhetta siitä, mitä kaikkea pitäisi ehtiä seuraavalla viikolla tehdä. Kevät aurinko saa paistaa, eipä tarvitse murehtia kuin oman asunnon likaisista ikkunoista. Enpä olisi tätä uskonut vielä viime vuonna! Jos vain mahdollista, en siivoustyöhön enää lähde, vaan mietin alanvaihtoa. Nyt vasta huomaa, kuinka väsynyt on ollut aiemmin niin henkisesti kuin fyysisesti siivoustyöhön. Ansiosidonnainen on varmasti pienempi, mutta nykyinen elämä niin paljon parempaa kuin töissä. Varsinkin, kun työnantajan ja kohteiden taholta tuli jatkuvasti tiukennuksia ja vaatimuksia eli "mikään ei riitä". Nyt aloitan elämän, joka on sellaista kuin itse haluan - vaikka olisinkin työtön. Jaksamista kaikille väsyneille.
- väsynyt 8v.
Voi kun voisi itsekin mutta karenssia ei ole vara järjestää :(
- liian vanha
Ei ole mullakaan varaa karenssin vuoksi. Ja osatyökyvttömyyseläkkeelle varmaan pääsisin mutta eikö se olisi samaa raatamista, jos tekisin osa-aikaisesti?
- Tietämätön
Mikä on siivoojan eläkeikä?
- gfsff1
100 vuotta ainakin jos työnantajilta kysyy
- ei ravintoa
Kotisiivous firma jossa välillä työskentelen
Tappo tahtia.
7 tunnin päivä Ei kahvitaukoa. Tiukat listat ei ehdi sanoi työpari.
Seuraava päivä.
8,5 tuntia. Ei ravintoa.Ei kahvia! Ei ehdi. Olo oli jo todella huono ja työtehoa ei tosiaan voi kehua.
Lopetan heti kun voin.
Ei jaksa enään viisikymppinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628