Onko Herttoniemessä paljon maahanmuuttajia?

oma maa mansikka

Etenkin Herttoniemenrata kiinnostaisi asuinalueena. Olisko kokemusta, onko siellä paljon ns. mamuja tai sossun asiakkaita? Vuosaarihan on kuuluisa siitä Mogadishumaisuudestaan, ei kiinnosta.

12

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afrikkarules

On , kaikki paikat missä on stadin kämppiä on afrikka-aluetta.
      Vihreät, kontulat ja soininvaarat, ovat asettaneet tavoitteeksi 250000 afrikkalaisen asuttamisen Helsinkiin.

me stadilaiset joudumme muuttamaan muualle.

En suosittele.

• oma maa mansikka

Onko Herttoniemenrannassa paljonkin kaupungin asuntoja? Itse olen ollut siinä käsityksessä, että varsin suuri osa on omistusasuntoja sekä esim. Kevan, Saton tai VVO:n vuokrakämppiä, joihin ei käsittääkseni mamuja oteta.

• getho
        oma maa mansikka kirjoitti:

Onko Herttoniemenrannassa paljonkin kaupungin asuntoja? Itse olen ollut siinä käsityksessä, että varsin suuri osa on omistusasuntoja sekä esim. Kevan, Saton tai VVO:n vuokrakämppiä, joihin ei käsittääkseni mamuja oteta.

mamut ohittaa kaikissa vuokrakohteissa muut. Tämä on nykyistä monikansallistamista. Yksi kun saadaan alueelle niin koko loppu kylä täytyy perheenyhdistää ja vähän naapureitakin. Sitten lisäännytään kun pien talon porsaat. Eihän heillä ole muuta tekemistä koska perinteet kieltää työnteon.
        Meillä on yhdessä taloyhtiössä sovittu ettei vuokrata mamuille. Eli jos joku vinkuu ettei partsilla saa tupakoida niin meillä ei myös rapussa tarvitse pelätä mustaa miestä.

• Valot päälle, rasisti.

Jos ajatusmaailmasi on tuollainen, kukahan haluaisi sinut naapurikseen? Herttoniemessä asuu kaikenlaisia ihmisiä ja ilmapiiri on mukava. Omat lapseni ovat pienestä pitäen leikkineet kaikenväristen lasten kanssa eivätkä aikuisten rasistiset asenteet ole pilanneet heidän lapsuuttaan, kun on saanut leikkiä kaikkien naapureiden lasten kanssa. Toivon, että harkitset tarkkaan, voitko muuttaa tähän ihmisystävälliseen ympäristöön.

• White Flight

Parempi on kieltämättä muuttaa pois Helsingistä, niin ei tarvitse rahoittaa yhtä vahvasti tuota "ihmisystävällistä" ympäristöä. Hyväksyviä naapureita kyllä löytyy, vaikka Helsingissä ollaankin jo noin ahdasmielisiä.

• maalla on tilaa

Parempi kun painut jonnekin korpeen asumaan ettet pilaa muilta tätä kaupunkia ahdasmielisellä kitinälläsi.

• oma maa mansikka

Olen avoimesti rasisti, jos sitä on pitäminen enemmän kantaväestöön kuuluvista naapureista.. En halua näitä muka 'uussuomalaisia' yhteiskunnan elättejä naapuriini. Kyllä se vain totuus on, että paikoissa, joissa väestö koostuu suurimmaksi osaksi kantasuomalaisista ja itse toimeentulonsa kustantavista, ihmiset ovat älykkäämpiä, paremmin koulutettuja ja omaavat hyvät käytöstavat; ihan kuten minäkin. Niin kauan, kun minulla on mahdollisuus valita vapaasti asuinalueeni, sen myös teen. On ihan sama, minkälaisen leiman saan nimettönä nimettömiltä kirjoittajilta keskustelupalstalla.

• tasonsa tunteva

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Miksei vähän katsoa, keitä naapuriin tulee, jos kerran varaa (taloudellisesti ja älyllisesti) siihen on?

Itse aikoinaan valikoin nykyisen asumisalueeni em. perustein ja niinpä olemme lähistöltä ja naapuristamme löytäneet aivan ihania ihmisiä, joista on vuosien varrella tullut läheisiä perheystäviä. Tuskin samaa olisi tapahtunut 'Mohammed Malin' kanssa.

• näin meidän perhe..

Tuossa vuosituhannen alussa kun poikamme syntyi niin käytiin katsomassa sieltä kerrostalokolmiota ostomielessä. Suurin osa jotka kaduilla tulivat vastaan olivat muuta ´kun kantasuomalaisia. Ilmeni että suurin osa naapuritaloista oli vuokrataloja. Unohdimme koko alueen samantien ja ostimme rivarin pientalo alueelta Espoosta. Maahanmuuttajía ei lähelläkään eikä vuokrataloja varsinkaan sen jälkeen kun muutimme lähelle ok-taloon. Pistä 500,000 euroa likoon niin pääset eroon maahanmuuttajista ja vielä pahemmista suomalaisista sosiaaliongelmaisista perheistä. Laadukas asuminen kun maksaa...

• aivot narikkaan!

On se kyllä kurjaa, kun munkin naapurustossa asuu niitä vähä-älyisiä maahanmuuttajia: professori USA:sta, joka on töissä yliopistolla; sisätautilääkäri Saksasta ja lähetystötyöntekijä Italiasta.

• pointti tämäkin
        aivot narikkaan! kirjoitti:

On se kyllä kurjaa, kun munkin naapurustossa asuu niitä vähä-älyisiä maahanmuuttajia: professori USA:sta, joka on töissä yliopistolla; sisätautilääkäri Saksasta ja lähetystötyöntekijä Italiasta.

On sitten kiva yhdessä juhlistaa näitä kotimaisia juhlaperinteitä, itsenäisyyspäivää, juhannusta, vappua jne., kun naapurit silmät ymmyrkäisinä ihmettelevät 'paikallisia' tapoja.

• Anonyymi

Terveisiä Herttoniemenrannasta.
      Muutin tänne 10 vuotta sitten, ja olin ilahtunut, ettei aluetta oltu "rikastettu" juurikaan. Nyt 10 v myöhemmin, arvaa mikä on tilanne?! Suuri pettymys. Joskus tuntuu alkaako suomalaisena kuulua vähemmistöön täällä. Huh.
      Palvelut ovat kyllä suht hyvät, useampi kauppa ja päiväkoteja. Metroasemalle vartin kävelymatka. Bussi 81 kulkee hyvin. Ranta on sinällään rauhallinen paikka. Meri on mahtava elementti, vaikkei rannalla tai uimassa kävisikään. 😊

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      133
      5612
    2. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      4088
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      9
      1725
    4. Nainen, älä tee aloitetta, jos

Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak
      Ikävä
      154
      968
    5. Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta

>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii
      Maailman menoa
      135
      917
    6. Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla

Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj
      Maailman menoa
      64
      913
    7. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      90
      903
    8. Trump laittomien siirtolaisten kauhu.

Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei
      Maailman menoa
      109
      782
    9. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      40
      766
    10. Mitä ihmettä on

tapahtunut Maisan elämässä? Koko naama aivan eri näkönen, hampputukka liehuu ja kiloja reippaasti lisää. Poskien pönäkk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      742
    Aihe