Opinnäytetyön tekijä kaipaa käännösapua..voisiko joku suomentaa minulle täsmällisesti käsitteen "tvångsomhändertagande av barn".
Sanakirjoista ja kääntäjistä ei ole ollut apua.
Kiitos paljon ja aurinkoista päivän jatkoa!:)
Käännösapua
9
228
Vastaukset
- Olet säälittävä
Jaha, palstahäirikkö yrittää nyt tätä muka-asiallisuutta, huokaus....
Kuule, tarviit todellakin pakkokäsittelyä, pakkohoidon muodossa. - Ålandiloiset hyi!
On melkoine kahjo ja kaikenlisäksi röyhkeä tämä Ålandiloinen.
Olisiko nyt jo paikallaan että hän ottaisi yhteyttä lääkäreihin sillä tuo alkaa muistuttamaan jo vainoharhaisuudelta ja on säälittävää hänen vastailunsa täällä palstalla.
Ahvenanmaalla on tosiaan menty jo niin pitkälle että suomenkielisiä lapsia pakotetaan ja heihin kohdistetaan räikeää pakkoruotsittamista. Ajatelkaapa miten lapsi kokee kun hän joutuu Ahvenanmaalaisten röyhkeilijöitten pakkoruotsitettavaksi eikä kukaan auta heitä ?- Ei osaa laskea, ei
Maksat siis mielelläsi 2-kielisestä saaristosta vain siksi, että yhden käden sormilla laskettavat täysin suomenkielisistä vanhemmista syntyneet lapset (heitä ei ole ehkä edes 5kpl) saavat suomenkieliset palvelut, mitä ne sitten ikinä ovatkaan sairaassa mielessäsi.
Selvisi sitten kaikille palstakommentoijille tuokin vaatimus. - Tahdonvastaistako
Ei osaa laskea, ei kirjoitti:
Maksat siis mielelläsi 2-kielisestä saaristosta vain siksi, että yhden käden sormilla laskettavat täysin suomenkielisistä vanhemmista syntyneet lapset (heitä ei ole ehkä edes 5kpl) saavat suomenkieliset palvelut, mitä ne sitten ikinä ovatkaan sairaassa mielessäsi.
Selvisi sitten kaikille palstakommentoijille tuokin vaatimus.Minä kun luulin että siellä on enempikin suomenkielisiä kuin yhden käden sormilla laskettava määrä ? Nimimerkki "Ahvennainen" on kirjoittanut että sinne on muuttanut enempikin suomenkielisiä mutta taitaakin olla vain propagandaa hänen vitsailunsa?
Ihmettelisin enempi jos suomenkieliset lapsiperheet muuttaisivat r-kielikiihkoiselle saarellenne jossa heillä ei olisi mitään oikeuksia omaan äidinkieliseen opiskeluun tai hoitopaikkoihinkaan? Jos tarkentaisin vielä, mitä lapsituntee kun hän joutuu täysin vihamielisesti häneen käyttäytyviin ja hänelle täysin vierastakieltä möykkääviin hurreihin siellä rasistien pesäkollassanne? Uskoisin jo että lapselle tulee elinikäisiä tunnehäiriöitä joista hän ei selviä koskaan? - Dhggkhhngjbj
Tahdonvastaistako kirjoitti:
Minä kun luulin että siellä on enempikin suomenkielisiä kuin yhden käden sormilla laskettava määrä ? Nimimerkki "Ahvennainen" on kirjoittanut että sinne on muuttanut enempikin suomenkielisiä mutta taitaakin olla vain propagandaa hänen vitsailunsa?
Ihmettelisin enempi jos suomenkieliset lapsiperheet muuttaisivat r-kielikiihkoiselle saarellenne jossa heillä ei olisi mitään oikeuksia omaan äidinkieliseen opiskeluun tai hoitopaikkoihinkaan? Jos tarkentaisin vielä, mitä lapsituntee kun hän joutuu täysin vihamielisesti häneen käyttäytyviin ja hänelle täysin vierastakieltä möykkääviin hurreihin siellä rasistien pesäkollassanne? Uskoisin jo että lapselle tulee elinikäisiä tunnehäiriöitä joista hän ei selviä koskaan?Suomenkielisiä on paljon mutta ei täysin suomenkielisiä peruskouluikäisiä.
Osa on muuttanut Ruotsista (ruotsinsuomalaisia) ja niissäkin tapauksissa lapset ovat jo integroituneet ruotsinkieleen.
Omani (2) olivat teini-iässä ja peruskoulun käyneet, joten hekään eivät tarvitse luulottelemaasi suomenkielistä palvelua, osaavat ihan itse kysyä ja ottaa selvää jos eivät jotain ruotsinkielistä sanaa tunne.
Voivoi, mahtaa sulle olla nyt hankala paikka kun kukaan meistä ei nyt provosoidu suremaan suomenkielen puuttumista. Kun asuimme Belgiassa, ei sielläkään kukaan suomalainen kaivannut suomenkielisiä palveluja. Mitäs jos opettelisit itsekin vieraita kieliä niin elämä helpottuu kummasti.
Tynnyristä kannattaa murtautua ulos. - Hurrit rasisteja
Dhggkhhngjbj kirjoitti:
Suomenkielisiä on paljon mutta ei täysin suomenkielisiä peruskouluikäisiä.
Osa on muuttanut Ruotsista (ruotsinsuomalaisia) ja niissäkin tapauksissa lapset ovat jo integroituneet ruotsinkieleen.
Omani (2) olivat teini-iässä ja peruskoulun käyneet, joten hekään eivät tarvitse luulottelemaasi suomenkielistä palvelua, osaavat ihan itse kysyä ja ottaa selvää jos eivät jotain ruotsinkielistä sanaa tunne.
Voivoi, mahtaa sulle olla nyt hankala paikka kun kukaan meistä ei nyt provosoidu suremaan suomenkielen puuttumista. Kun asuimme Belgiassa, ei sielläkään kukaan suomalainen kaivannut suomenkielisiä palveluja. Mitäs jos opettelisit itsekin vieraita kieliä niin elämä helpottuu kummasti.
Tynnyristä kannattaa murtautua ulos.Oletko selvänäkijä vai miten yrität arvailla kuka mitäkin kieltä osaa, eikä ruotsi ole se kieli millä maailmalla eletään, että pidä sinä vain se ruotsisi mutta sinun ei kuulu tulla arvostelemaan minun osaamisiani senkin hurriloinen!
Sen jokainen ymmärtää että sinä hurriloinen olet tyypillinen suomenruotsalainen ja olet sekasikiö jolla ei ole mitään arvoa täällä Suomessamme. - garmishpartenkirchen
Tahdonvastaistako kirjoitti:
Minä kun luulin että siellä on enempikin suomenkielisiä kuin yhden käden sormilla laskettava määrä ? Nimimerkki "Ahvennainen" on kirjoittanut että sinne on muuttanut enempikin suomenkielisiä mutta taitaakin olla vain propagandaa hänen vitsailunsa?
Ihmettelisin enempi jos suomenkieliset lapsiperheet muuttaisivat r-kielikiihkoiselle saarellenne jossa heillä ei olisi mitään oikeuksia omaan äidinkieliseen opiskeluun tai hoitopaikkoihinkaan? Jos tarkentaisin vielä, mitä lapsituntee kun hän joutuu täysin vihamielisesti häneen käyttäytyviin ja hänelle täysin vierastakieltä möykkääviin hurreihin siellä rasistien pesäkollassanne? Uskoisin jo että lapselle tulee elinikäisiä tunnehäiriöitä joista hän ei selviä koskaan?Elinikäisiä tunnevaurioita joista ei selviä koskaan on kyllä jollakulla..
Tahdonvastainen lapsen huostaanotto.
- Pakko on huono juttu
"Tahdonvastainen lapsen huostaanotto."
Ahvenanmaalla tuo olisi näin "Tahdonvastainen lapseenkohdistuva pakkokielisyys"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519