Minkä ikäisenä äänenmurroksen kuuluisi alkaa???

Epänormaali 12v

Olen 12v poika, täytän 2 kuukauden päästä 13. Olen huomannut, että äänenmurrokseni on alkanut. Eikö se ole kummallista, että äänenmurros alkaa näin nuorena? Ainakin minun isä sanoo, että näin nuorella ei pitäisi vielä olla äänenmurrosta vaan että minussa on ehkä jotain vikaa. Isän mukaan hänen äänenmurros alkoi 16-vuotiaana.

11

292

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anonminos

Toi tarkottaa että oot kehittyneempi ku sun iskäs oli.

• vissiiin

Kyllä mulla alkoi joskus 14 ...

• Helium

Heliumpowwaaaaa!!!

• perkele

Joo riippuu, yhel kaverilla äänenmurros ja viikset alko kasvaa viitoaluokalla :D
        Tosin murrosikä&kehittyminen on yksilöllistä, esim muna ja karvat kasvoivat sillon aikoinaan nopeesti. Ja pituuskasvukin on erilaista eri ihmisillä, tämä kaveri jolle oli tullu äänenmurros aikasin, oli luokan pienikokoisin eli eri asiat kehittyy eri vauhtia :D
        Eli jos tuntuu että ei esim kasva (mies tai muna) nopeasti tai samoihin aikoihin muiden kanssa, ei pidä huolestua. Ite olen vieläkin ysillä melko pienikokone ja aattelin että en mie kasva mutta siihenkin sopeutuu että esim erottuu joukosta.

• eikeksi

Ihan normia. Tuut oleen ens vuonna täys mies.

• tobez

ite oon 12v ja elokuussa täytän 13 ja mulla alkoi äänenmurros kun täytin 12

• 2+19

Se alkaa kaikilla eri aikaan. Toisilla aiemmin, toisilla myöhemmin.

• Jiiu46€€

Kaikilla eri aikaan, mutta useimmilla se taitaa ajoittua 14- vuoden ikään. Mutta uskoisin, että se skaala on 11-17-vuotta. Itse olin 15,5- vuotta kun alkoi kunnolla, jo tuota aiemmin oli jotain äänen kimakkaa temppuilua. Ja seitsemäntoista vuotiaana puhuin ihan miehen äänellä.

• puheterapeutti

ihan hyvin äänenmurroksesi voi jo olla alkanut, kuten muista vastauksista huomaat. Ei sinussa mitään vikaa oletettavasti ole, kehityt vaan eri tahtia kuin isäsi. Huoli pois ja hyvää kesää!

• Anonyymi

=D oon 12 ja en oo varma =DDddd

• Anonyymi

Ite olen 13vuotias ja minulla on äänenmurros

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tämäkin vielä! Steppi suviseuroissa

Nyt on maailmankirjat sekaisin, En ollut uskoa silmiäni. Selvänä teltassa lauloi muiden mukana.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      3480
    2. En minä alussa sua pitänyt kauniina

Mutta nyt olet silmissäni maailman ihanin nainen. En edes käsitä, mitä tapahtui. Pikkuhiljaa muutuit silmissäni haluttavimmaksi naiseksi koko maailmas
      Tunteet
      205
      2599
    3. Voisitko mies kirjoittaa

Jotain kivaa ja siten että tunnistaisin itseni varmasti? Ei ilkeilyjä..
      Ikävä
      56
      1244
    4. Homseksuaaliksi syntyminen - vuosisadan sumutus?

Tieteellinen fakta on ettei homoseksuaaliksi voi syntyä vaan homoseksuaaliksi ruvetaan. Tätä kylmää ja itsestäänselvää tosiasiaa ei aivan viime vuosik
      Luterilaisuus
      308
      1021
    5. Kirjoitan sulle sydämestäni

Syvin toiveeni on päästä kanssasi suhteeseen, saada tutustua sinuun ja että sinäkin tuntisit minut sellaisena kuin olen. Minulla on paljon rakkautta s
      Tunteet
      58
      933
    6. uskallatkohan laittaa

Kerro jotain mistä sinussa pidän? Tunnemme toisemme riittävän hyvin tietääksemme toisistamme nämä asiat melko osuvasti.
      Ikävä
      36
      812
    7. Meillä on vain telepaattinen suhde

Tai siis mulla suhun. Yksipuolinen se on, ja romanttinen kaikesta huolimatta. Mielikuvitus korvaa sen, mitä ei koskaan ollut.
      Ikävä
      61
      788
    8. Ei tiemme enää kohtaa

Joten älä odota, että ilmestyisin elämääsi. Se, mitä on tapahtunut on mennyttä, eikä sitä enää saa takaisin. Voi olla, että et näe minua pitkään aikaa
      Ikävä
      69
      783
    Aihe