Moi!
Kohteena vm -96 MB E320, aj 300tkm.
Mikä on kun laatikko luistaa kokoajan?
Vaihteet vaihtuvat aina liian aikaisin ja jo 30 vauhissa auto jurruttaa nelosella.
Kun kaasun painaa pohjaan esim. 60 vauhdissa, tulisi vaihteen vaihtua pienempään. Näin ei tapahdu.
Sähköinen vitosvaihde ei kytkeydy ollenkaan :(
Taitaa olla isompi remontti tiedossa vai?
W210 Automaattivaihteisto
13
2147
Vastaukset
- sitroen.
Käytäpä oikealla korjaamolla. Siellä ruuvataan pari painemittaria laatikkoon ja kytketään mittari tai pari muuten. Sitten ajetaan diagnoosiajo tehtaan ohjelman mukaan.
Nyt on vika todennäköisesti selvillä ja asia saattaa hoitua pienellä säädöllä.
Osaamattomien korjaamoon älä vie. Siellä vain rikkovat laatikon, ostattavat paljon kalliita osia turhan takia ja jos hyvä tuuri käy, saattaa laatikko tulla jopa kuntoon!
Näin teki taannoinen työkaverini. Ei uskonut, mutta omastapa pussistaan sitten maksoi... Ja paljon!
Tämä osaamattomien korjaamo oli Karhulan Veho ja autona joku iäkkäämpi ja isompi BMW. Vikana oli oikeasti irronnut/katkennut kaasutusvaijeri, mutta sitä ei siis huomattu kuin viidennen laatikon avaamisen, turpiinin ja yhden planeettapyörästön uusinnan jälkeen. Ja kaikki ne öljynvaihdot...! Tulihan hintaa!- Aina sama laulu
Näillä vanhoilla miehillä on sitkeänä iskostunut pelko että automaattivaihteisto olisi jokin erikoistaitoja ja rakettitekniikkaa vaativa kapine.
No riittämätön tieto antaa hyvän pohjan karttaa ja pelotella kaikkea mitä ei itse ymmärrä. - sitroen.
Aina sama laulu kirjoitti:
Näillä vanhoilla miehillä on sitkeänä iskostunut pelko että automaattivaihteisto olisi jokin erikoistaitoja ja rakettitekniikkaa vaativa kapine.
No riittämätön tieto antaa hyvän pohjan karttaa ja pelotella kaikkea mitä ei itse ymmärrä.Meillä wanhoilla miehillä on alan koulutus takanamme.
Muun koulutuksen lisäksi esimerkiksi 2 viikon automaattivaihteistoasentajan koulutus Fordin koulutuskeskuksessa.
Miten teillä nuorilla?
Niin että kenelläkähän se pelko onkaan persuuksissa?
Meillä saattaa olla jopa tietoa asioista, joista näillä höyrypäillä on vain mutu-tietoa (= musta tuntuu -tietoa) tai ei edes sitäkään vähää...
Vika viittaa modulaattorin (motikka, johon imusarjan alipaineletku liittyy) toimimattomuuteen, se on helposti ja vaarattomasti irrotettavissa ja tarkistettavissa laatikkoa avaamatta.
- 212
Se alipaine modulaattori ei kyllä taida vaikuttaa milloin vaihteisto vaihtaa?
Luistamiseen sillä kyllä on vaikutusta vaihteiston öljynpaineen säädön yhteydessä.
Myöskään kickdowniin tai 5 vaihteeseen sillä ei ole vaikutusta. - Kyllä vaan
212 kirjoitti:
Se alipaine modulaattori ei kyllä taida vaikuttaa milloin vaihteisto vaihtaa?
Luistamiseen sillä kyllä on vaikutusta vaihteiston öljynpaineen säädön yhteydessä.
Myöskään kickdowniin tai 5 vaihteeseen sillä ei ole vaikutusta.Modulaatiopiirin paine on se, joka määrittelee vaihtamishetken .
Piirin paineeseen vaikuttaa hydraulisesti ohjatussa laatikossa vain modulaattori, keskipakoissäädin (cuvernor) ja detent-piirin hidastus.
Yodennäköinen vika on kahdessa ensimmäisessä, jotka molemmat on yleensä irroitettavissa ulkopuolelta (kuvernööri varauksin)
e.d.k - Vielä...
Kyllä vaan kirjoitti:
Modulaatiopiirin paine on se, joka määrittelee vaihtamishetken .
Piirin paineeseen vaikuttaa hydraulisesti ohjatussa laatikossa vain modulaattori, keskipakoissäädin (cuvernor) ja detent-piirin hidastus.
Yodennäköinen vika on kahdessa ensimmäisessä, jotka molemmat on yleensä irroitettavissa ulkopuolelta (kuvernööri varauksin)
e.d.kLuistoon vaikuttaa yleensä kuluneet pakat, ne vaatii uusimista ja täysremppaa, myös 5-vaihteen kytkeytyminen voi liittyä pakkojen loppumiseen.
Liian aikainen vaihto ja alas-vaihtaminen on modulaatiopaine-vika. - w210kiukuttelee
Vielä... kirjoitti:
Luistoon vaikuttaa yleensä kuluneet pakat, ne vaatii uusimista ja täysremppaa, myös 5-vaihteen kytkeytyminen voi liittyä pakkojen loppumiseen.
Liian aikainen vaihto ja alas-vaihtaminen on modulaatiopaine-vika.Moi. Olen siis ketjun aloittaja...
Imusarjan alla pötikkä? Minkälaista laitetta lähden etsimään?
Kaasuvivustosta lähtee vaijeri myös laatikolle, sitä olen koittanut säätää. Ei vaikutusta.
Voisiko joku ulkoinen alipaineletkuvuoto siis aiheuttaa luistamisen? - 381
w210kiukuttelee kirjoitti:
Moi. Olen siis ketjun aloittaja...
Imusarjan alla pötikkä? Minkälaista laitetta lähden etsimään?
Kaasuvivustosta lähtee vaijeri myös laatikolle, sitä olen koittanut säätää. Ei vaikutusta.
Voisiko joku ulkoinen alipaineletkuvuoto siis aiheuttaa luistamisen?Alipainevuoto modulaattorissa/imusarjassa aiheuttaa ainakin omassa mersussa rajumpaa nykäsyä vaihtaessa ei luistamista.
- anatomiaa ?
381 kirjoitti:
Alipainevuoto modulaattorissa/imusarjassa aiheuttaa ainakin omassa mersussa rajumpaa nykäsyä vaihtaessa ei luistamista.
Modulaattoreita on Mersussa sekä alipaineella että tangolla.
Modulaattori on muuten samanlainen "motikka", se on se laatikossa mihin tanko tai alipaine tulee ja jonka jousikuormaa, joko tuo tanko tai alipaine keventää,
Toinen mahdollinen vikalähde, eli "kuvernööri" on yleensä laatikon ulostuloakselin kupeessa laatikon takaosassa ja helposti tarkistettavissa.
Modulaatiopiirin paine on oma kiertonsa, peruspaineeseen se ei vaikuta kuin vähän, ja jos vaihteet luistavat ikään kuin paineen puutteesta se johtuu siitä että, kun jokin pakka kuluu riittävän loppuun, sen puristusmäntä menee niin pitkälle että päästää paineen karkuun, eli ei ota päälle ko. vaihdetta ja aiheuttaa edelliselle luistoa. - ROPAAJAT
anatomiaa ? kirjoitti:
Modulaattoreita on Mersussa sekä alipaineella että tangolla.
Modulaattori on muuten samanlainen "motikka", se on se laatikossa mihin tanko tai alipaine tulee ja jonka jousikuormaa, joko tuo tanko tai alipaine keventää,
Toinen mahdollinen vikalähde, eli "kuvernööri" on yleensä laatikon ulostuloakselin kupeessa laatikon takaosassa ja helposti tarkistettavissa.
Modulaatiopiirin paine on oma kiertonsa, peruspaineeseen se ei vaikuta kuin vähän, ja jos vaihteet luistavat ikään kuin paineen puutteesta se johtuu siitä että, kun jokin pakka kuluu riittävän loppuun, sen puristusmäntä menee niin pitkälle että päästää paineen karkuun, eli ei ota päälle ko. vaihdetta ja aiheuttaa edelliselle luistoa.Noniin. Nyt on sitten uusittu koko imupuolen alipaineletkut, sekä tarkistettu kaasuvivustolta vaihteistoon menevä vaijeri.
Imuvuotoja ei ole (kävin savukoneessa), mutta vaijerin liikuttamisella ei ole vaikutusta vaihtamiseen. Irroitin vaijerin vivustosta ja lukitsin sen "maximi" asentoonsa, mutta jo 30km:hssa on nelonen silmässä. Mitä tämä vaijeri ohjaa? Voiko vaijerin päässä olevan komponentin (venttiili??) vaihtaa purkamatta laatikkoa alas.
Niin ja kaasuläpän magneettikytkin hajosi, että nyt autolla ei enää edes voi ajaa... - sitroen.
ROPAAJAT kirjoitti:
Noniin. Nyt on sitten uusittu koko imupuolen alipaineletkut, sekä tarkistettu kaasuvivustolta vaihteistoon menevä vaijeri.
Imuvuotoja ei ole (kävin savukoneessa), mutta vaijerin liikuttamisella ei ole vaikutusta vaihtamiseen. Irroitin vaijerin vivustosta ja lukitsin sen "maximi" asentoonsa, mutta jo 30km:hssa on nelonen silmässä. Mitä tämä vaijeri ohjaa? Voiko vaijerin päässä olevan komponentin (venttiili??) vaihtaa purkamatta laatikkoa alas.
Niin ja kaasuläpän magneettikytkin hajosi, että nyt autolla ei enää edes voi ajaa...Hienoa!
Noin juuri pitääkin käydä kun ei ole osaamista vaikka niin kuvittelee! Kantapään kautta sitä saattaa jotkut oppiakin kun ei muuta viitsi eikä järkipuhetta usko.
Olisit vienyt sen koslasi osaavaan korjaamoon niin ei olisi mitään hajonnut ja viastakin olisi joku diagnoosi saatu. Vaan kun sitä luulee itsestään vaikka mitä tai uskoo osaamattomien ohjeita, niin näin siinä (lähes) poikkeuksetta käy.
Sitten kun tuntuu siltä, että rahaa on palanut hukkaan riittävästi, niin sitten vain sinne osaavaan korjaamoon. Siellä saadaan kuntoon, vaikka maksaahan sekin. Ei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin osaamattomien ropeltaminen.
Vahingosta viisastuu ja viisas viisastuu toisen vahingosta! - Ropaajat
sitroen. kirjoitti:
Hienoa!
Noin juuri pitääkin käydä kun ei ole osaamista vaikka niin kuvittelee! Kantapään kautta sitä saattaa jotkut oppiakin kun ei muuta viitsi eikä järkipuhetta usko.
Olisit vienyt sen koslasi osaavaan korjaamoon niin ei olisi mitään hajonnut ja viastakin olisi joku diagnoosi saatu. Vaan kun sitä luulee itsestään vaikka mitä tai uskoo osaamattomien ohjeita, niin näin siinä (lähes) poikkeuksetta käy.
Sitten kun tuntuu siltä, että rahaa on palanut hukkaan riittävästi, niin sitten vain sinne osaavaan korjaamoon. Siellä saadaan kuntoon, vaikka maksaahan sekin. Ei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin osaamattomien ropeltaminen.
Vahingosta viisastuu ja viisas viisastuu toisen vahingosta!Joo näin on. Kun ei ole rahaa, eikä aikaa säästää niin näin on mentävä...
Auto pelaa taas moitteettomasti lukuunottamatta laatikon aivan liian aikaisin tapahtuvia vaihtoja. Mikä tota vaivaa :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983752Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna343234- 603199
- 622993
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682874Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672809On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632514Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802321- 452162
- 692158