Moi!
Kohteena vm -96 MB E320, aj 300tkm.
Mikä on kun laatikko luistaa kokoajan?
Vaihteet vaihtuvat aina liian aikaisin ja jo 30 vauhissa auto jurruttaa nelosella.
Kun kaasun painaa pohjaan esim. 60 vauhdissa, tulisi vaihteen vaihtua pienempään. Näin ei tapahdu.
Sähköinen vitosvaihde ei kytkeydy ollenkaan :(
Taitaa olla isompi remontti tiedossa vai?
W210 Automaattivaihteisto
13
1737
Vastaukset
- sitroen.
Käytäpä oikealla korjaamolla. Siellä ruuvataan pari painemittaria laatikkoon ja kytketään mittari tai pari muuten. Sitten ajetaan diagnoosiajo tehtaan ohjelman mukaan.
Nyt on vika todennäköisesti selvillä ja asia saattaa hoitua pienellä säädöllä.
Osaamattomien korjaamoon älä vie. Siellä vain rikkovat laatikon, ostattavat paljon kalliita osia turhan takia ja jos hyvä tuuri käy, saattaa laatikko tulla jopa kuntoon!
Näin teki taannoinen työkaverini. Ei uskonut, mutta omastapa pussistaan sitten maksoi... Ja paljon!
Tämä osaamattomien korjaamo oli Karhulan Veho ja autona joku iäkkäämpi ja isompi BMW. Vikana oli oikeasti irronnut/katkennut kaasutusvaijeri, mutta sitä ei siis huomattu kuin viidennen laatikon avaamisen, turpiinin ja yhden planeettapyörästön uusinnan jälkeen. Ja kaikki ne öljynvaihdot...! Tulihan hintaa!- Aina sama laulu
Näillä vanhoilla miehillä on sitkeänä iskostunut pelko että automaattivaihteisto olisi jokin erikoistaitoja ja rakettitekniikkaa vaativa kapine.
No riittämätön tieto antaa hyvän pohjan karttaa ja pelotella kaikkea mitä ei itse ymmärrä. - sitroen.
Aina sama laulu kirjoitti:
Näillä vanhoilla miehillä on sitkeänä iskostunut pelko että automaattivaihteisto olisi jokin erikoistaitoja ja rakettitekniikkaa vaativa kapine.
No riittämätön tieto antaa hyvän pohjan karttaa ja pelotella kaikkea mitä ei itse ymmärrä.Meillä wanhoilla miehillä on alan koulutus takanamme.
Muun koulutuksen lisäksi esimerkiksi 2 viikon automaattivaihteistoasentajan koulutus Fordin koulutuskeskuksessa.
Miten teillä nuorilla?
Niin että kenelläkähän se pelko onkaan persuuksissa?
Meillä saattaa olla jopa tietoa asioista, joista näillä höyrypäillä on vain mutu-tietoa (= musta tuntuu -tietoa) tai ei edes sitäkään vähää...
Vika viittaa modulaattorin (motikka, johon imusarjan alipaineletku liittyy) toimimattomuuteen, se on helposti ja vaarattomasti irrotettavissa ja tarkistettavissa laatikkoa avaamatta.
- 212
Se alipaine modulaattori ei kyllä taida vaikuttaa milloin vaihteisto vaihtaa?
Luistamiseen sillä kyllä on vaikutusta vaihteiston öljynpaineen säädön yhteydessä.
Myöskään kickdowniin tai 5 vaihteeseen sillä ei ole vaikutusta. - Kyllä vaan
212 kirjoitti:
Se alipaine modulaattori ei kyllä taida vaikuttaa milloin vaihteisto vaihtaa?
Luistamiseen sillä kyllä on vaikutusta vaihteiston öljynpaineen säädön yhteydessä.
Myöskään kickdowniin tai 5 vaihteeseen sillä ei ole vaikutusta.Modulaatiopiirin paine on se, joka määrittelee vaihtamishetken .
Piirin paineeseen vaikuttaa hydraulisesti ohjatussa laatikossa vain modulaattori, keskipakoissäädin (cuvernor) ja detent-piirin hidastus.
Yodennäköinen vika on kahdessa ensimmäisessä, jotka molemmat on yleensä irroitettavissa ulkopuolelta (kuvernööri varauksin)
e.d.k - Vielä...
Kyllä vaan kirjoitti:
Modulaatiopiirin paine on se, joka määrittelee vaihtamishetken .
Piirin paineeseen vaikuttaa hydraulisesti ohjatussa laatikossa vain modulaattori, keskipakoissäädin (cuvernor) ja detent-piirin hidastus.
Yodennäköinen vika on kahdessa ensimmäisessä, jotka molemmat on yleensä irroitettavissa ulkopuolelta (kuvernööri varauksin)
e.d.kLuistoon vaikuttaa yleensä kuluneet pakat, ne vaatii uusimista ja täysremppaa, myös 5-vaihteen kytkeytyminen voi liittyä pakkojen loppumiseen.
Liian aikainen vaihto ja alas-vaihtaminen on modulaatiopaine-vika. - w210kiukuttelee
Vielä... kirjoitti:
Luistoon vaikuttaa yleensä kuluneet pakat, ne vaatii uusimista ja täysremppaa, myös 5-vaihteen kytkeytyminen voi liittyä pakkojen loppumiseen.
Liian aikainen vaihto ja alas-vaihtaminen on modulaatiopaine-vika.Moi. Olen siis ketjun aloittaja...
Imusarjan alla pötikkä? Minkälaista laitetta lähden etsimään?
Kaasuvivustosta lähtee vaijeri myös laatikolle, sitä olen koittanut säätää. Ei vaikutusta.
Voisiko joku ulkoinen alipaineletkuvuoto siis aiheuttaa luistamisen? - 381
w210kiukuttelee kirjoitti:
Moi. Olen siis ketjun aloittaja...
Imusarjan alla pötikkä? Minkälaista laitetta lähden etsimään?
Kaasuvivustosta lähtee vaijeri myös laatikolle, sitä olen koittanut säätää. Ei vaikutusta.
Voisiko joku ulkoinen alipaineletkuvuoto siis aiheuttaa luistamisen?Alipainevuoto modulaattorissa/imusarjassa aiheuttaa ainakin omassa mersussa rajumpaa nykäsyä vaihtaessa ei luistamista.
- anatomiaa ?
381 kirjoitti:
Alipainevuoto modulaattorissa/imusarjassa aiheuttaa ainakin omassa mersussa rajumpaa nykäsyä vaihtaessa ei luistamista.
Modulaattoreita on Mersussa sekä alipaineella että tangolla.
Modulaattori on muuten samanlainen "motikka", se on se laatikossa mihin tanko tai alipaine tulee ja jonka jousikuormaa, joko tuo tanko tai alipaine keventää,
Toinen mahdollinen vikalähde, eli "kuvernööri" on yleensä laatikon ulostuloakselin kupeessa laatikon takaosassa ja helposti tarkistettavissa.
Modulaatiopiirin paine on oma kiertonsa, peruspaineeseen se ei vaikuta kuin vähän, ja jos vaihteet luistavat ikään kuin paineen puutteesta se johtuu siitä että, kun jokin pakka kuluu riittävän loppuun, sen puristusmäntä menee niin pitkälle että päästää paineen karkuun, eli ei ota päälle ko. vaihdetta ja aiheuttaa edelliselle luistoa. - ROPAAJAT
anatomiaa ? kirjoitti:
Modulaattoreita on Mersussa sekä alipaineella että tangolla.
Modulaattori on muuten samanlainen "motikka", se on se laatikossa mihin tanko tai alipaine tulee ja jonka jousikuormaa, joko tuo tanko tai alipaine keventää,
Toinen mahdollinen vikalähde, eli "kuvernööri" on yleensä laatikon ulostuloakselin kupeessa laatikon takaosassa ja helposti tarkistettavissa.
Modulaatiopiirin paine on oma kiertonsa, peruspaineeseen se ei vaikuta kuin vähän, ja jos vaihteet luistavat ikään kuin paineen puutteesta se johtuu siitä että, kun jokin pakka kuluu riittävän loppuun, sen puristusmäntä menee niin pitkälle että päästää paineen karkuun, eli ei ota päälle ko. vaihdetta ja aiheuttaa edelliselle luistoa.Noniin. Nyt on sitten uusittu koko imupuolen alipaineletkut, sekä tarkistettu kaasuvivustolta vaihteistoon menevä vaijeri.
Imuvuotoja ei ole (kävin savukoneessa), mutta vaijerin liikuttamisella ei ole vaikutusta vaihtamiseen. Irroitin vaijerin vivustosta ja lukitsin sen "maximi" asentoonsa, mutta jo 30km:hssa on nelonen silmässä. Mitä tämä vaijeri ohjaa? Voiko vaijerin päässä olevan komponentin (venttiili??) vaihtaa purkamatta laatikkoa alas.
Niin ja kaasuläpän magneettikytkin hajosi, että nyt autolla ei enää edes voi ajaa... - sitroen.
ROPAAJAT kirjoitti:
Noniin. Nyt on sitten uusittu koko imupuolen alipaineletkut, sekä tarkistettu kaasuvivustolta vaihteistoon menevä vaijeri.
Imuvuotoja ei ole (kävin savukoneessa), mutta vaijerin liikuttamisella ei ole vaikutusta vaihtamiseen. Irroitin vaijerin vivustosta ja lukitsin sen "maximi" asentoonsa, mutta jo 30km:hssa on nelonen silmässä. Mitä tämä vaijeri ohjaa? Voiko vaijerin päässä olevan komponentin (venttiili??) vaihtaa purkamatta laatikkoa alas.
Niin ja kaasuläpän magneettikytkin hajosi, että nyt autolla ei enää edes voi ajaa...Hienoa!
Noin juuri pitääkin käydä kun ei ole osaamista vaikka niin kuvittelee! Kantapään kautta sitä saattaa jotkut oppiakin kun ei muuta viitsi eikä järkipuhetta usko.
Olisit vienyt sen koslasi osaavaan korjaamoon niin ei olisi mitään hajonnut ja viastakin olisi joku diagnoosi saatu. Vaan kun sitä luulee itsestään vaikka mitä tai uskoo osaamattomien ohjeita, niin näin siinä (lähes) poikkeuksetta käy.
Sitten kun tuntuu siltä, että rahaa on palanut hukkaan riittävästi, niin sitten vain sinne osaavaan korjaamoon. Siellä saadaan kuntoon, vaikka maksaahan sekin. Ei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin osaamattomien ropeltaminen.
Vahingosta viisastuu ja viisas viisastuu toisen vahingosta! - Ropaajat
sitroen. kirjoitti:
Hienoa!
Noin juuri pitääkin käydä kun ei ole osaamista vaikka niin kuvittelee! Kantapään kautta sitä saattaa jotkut oppiakin kun ei muuta viitsi eikä järkipuhetta usko.
Olisit vienyt sen koslasi osaavaan korjaamoon niin ei olisi mitään hajonnut ja viastakin olisi joku diagnoosi saatu. Vaan kun sitä luulee itsestään vaikka mitä tai uskoo osaamattomien ohjeita, niin näin siinä (lähes) poikkeuksetta käy.
Sitten kun tuntuu siltä, että rahaa on palanut hukkaan riittävästi, niin sitten vain sinne osaavaan korjaamoon. Siellä saadaan kuntoon, vaikka maksaahan sekin. Ei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin osaamattomien ropeltaminen.
Vahingosta viisastuu ja viisas viisastuu toisen vahingosta!Joo näin on. Kun ei ole rahaa, eikä aikaa säästää niin näin on mentävä...
Auto pelaa taas moitteettomasti lukuunottamatta laatikon aivan liian aikaisin tapahtuvia vaihtoja. Mikä tota vaivaa :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta781785Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181679- 161494
En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee12117450+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191163Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv51161hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121116Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291111Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää61099Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71084