W210 Automaattivaihteisto

ropaajat

Moi!

Kohteena vm -96 MB E320, aj 300tkm.

Mikä on kun laatikko luistaa kokoajan?
Vaihteet vaihtuvat aina liian aikaisin ja jo 30 vauhissa auto jurruttaa nelosella.
Kun kaasun painaa pohjaan esim. 60 vauhdissa, tulisi vaihteen vaihtua pienempään. Näin ei tapahdu.
Sähköinen vitosvaihde ei kytkeydy ollenkaan :(

Taitaa olla isompi remontti tiedossa vai?

13

1827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitroen.

      Käytäpä oikealla korjaamolla. Siellä ruuvataan pari painemittaria laatikkoon ja kytketään mittari tai pari muuten. Sitten ajetaan diagnoosiajo tehtaan ohjelman mukaan.
      Nyt on vika todennäköisesti selvillä ja asia saattaa hoitua pienellä säädöllä.

      Osaamattomien korjaamoon älä vie. Siellä vain rikkovat laatikon, ostattavat paljon kalliita osia turhan takia ja jos hyvä tuuri käy, saattaa laatikko tulla jopa kuntoon!
      Näin teki taannoinen työkaverini. Ei uskonut, mutta omastapa pussistaan sitten maksoi... Ja paljon!
      Tämä osaamattomien korjaamo oli Karhulan Veho ja autona joku iäkkäämpi ja isompi BMW. Vikana oli oikeasti irronnut/katkennut kaasutusvaijeri, mutta sitä ei siis huomattu kuin viidennen laatikon avaamisen, turpiinin ja yhden planeettapyörästön uusinnan jälkeen. Ja kaikki ne öljynvaihdot...! Tulihan hintaa!

      • Aina sama laulu

        Näillä vanhoilla miehillä on sitkeänä iskostunut pelko että automaattivaihteisto olisi jokin erikoistaitoja ja rakettitekniikkaa vaativa kapine.
        No riittämätön tieto antaa hyvän pohjan karttaa ja pelotella kaikkea mitä ei itse ymmärrä.


      • sitroen.
        Aina sama laulu kirjoitti:

        Näillä vanhoilla miehillä on sitkeänä iskostunut pelko että automaattivaihteisto olisi jokin erikoistaitoja ja rakettitekniikkaa vaativa kapine.
        No riittämätön tieto antaa hyvän pohjan karttaa ja pelotella kaikkea mitä ei itse ymmärrä.

        Meillä wanhoilla miehillä on alan koulutus takanamme.
        Muun koulutuksen lisäksi esimerkiksi 2 viikon automaattivaihteistoasentajan koulutus Fordin koulutuskeskuksessa.
        Miten teillä nuorilla?

        Niin että kenelläkähän se pelko onkaan persuuksissa?

        Meillä saattaa olla jopa tietoa asioista, joista näillä höyrypäillä on vain mutu-tietoa (= musta tuntuu -tietoa) tai ei edes sitäkään vähää...


    • Vika viittaa modulaattorin (motikka, johon imusarjan alipaineletku liittyy) toimimattomuuteen, se on helposti ja vaarattomasti irrotettavissa ja tarkistettavissa laatikkoa avaamatta.

      • 212

        Se alipaine modulaattori ei kyllä taida vaikuttaa milloin vaihteisto vaihtaa?
        Luistamiseen sillä kyllä on vaikutusta vaihteiston öljynpaineen säädön yhteydessä.
        Myöskään kickdowniin tai 5 vaihteeseen sillä ei ole vaikutusta.


      • Kyllä vaan
        212 kirjoitti:

        Se alipaine modulaattori ei kyllä taida vaikuttaa milloin vaihteisto vaihtaa?
        Luistamiseen sillä kyllä on vaikutusta vaihteiston öljynpaineen säädön yhteydessä.
        Myöskään kickdowniin tai 5 vaihteeseen sillä ei ole vaikutusta.

        Modulaatiopiirin paine on se, joka määrittelee vaihtamishetken .
        Piirin paineeseen vaikuttaa hydraulisesti ohjatussa laatikossa vain modulaattori, keskipakoissäädin (cuvernor) ja detent-piirin hidastus.
        Yodennäköinen vika on kahdessa ensimmäisessä, jotka molemmat on yleensä irroitettavissa ulkopuolelta (kuvernööri varauksin)
        e.d.k


      • Vielä...
        Kyllä vaan kirjoitti:

        Modulaatiopiirin paine on se, joka määrittelee vaihtamishetken .
        Piirin paineeseen vaikuttaa hydraulisesti ohjatussa laatikossa vain modulaattori, keskipakoissäädin (cuvernor) ja detent-piirin hidastus.
        Yodennäköinen vika on kahdessa ensimmäisessä, jotka molemmat on yleensä irroitettavissa ulkopuolelta (kuvernööri varauksin)
        e.d.k

        Luistoon vaikuttaa yleensä kuluneet pakat, ne vaatii uusimista ja täysremppaa, myös 5-vaihteen kytkeytyminen voi liittyä pakkojen loppumiseen.
        Liian aikainen vaihto ja alas-vaihtaminen on modulaatiopaine-vika.


      • w210kiukuttelee
        Vielä... kirjoitti:

        Luistoon vaikuttaa yleensä kuluneet pakat, ne vaatii uusimista ja täysremppaa, myös 5-vaihteen kytkeytyminen voi liittyä pakkojen loppumiseen.
        Liian aikainen vaihto ja alas-vaihtaminen on modulaatiopaine-vika.

        Moi. Olen siis ketjun aloittaja...
        Imusarjan alla pötikkä? Minkälaista laitetta lähden etsimään?

        Kaasuvivustosta lähtee vaijeri myös laatikolle, sitä olen koittanut säätää. Ei vaikutusta.
        Voisiko joku ulkoinen alipaineletkuvuoto siis aiheuttaa luistamisen?


      • 381
        w210kiukuttelee kirjoitti:

        Moi. Olen siis ketjun aloittaja...
        Imusarjan alla pötikkä? Minkälaista laitetta lähden etsimään?

        Kaasuvivustosta lähtee vaijeri myös laatikolle, sitä olen koittanut säätää. Ei vaikutusta.
        Voisiko joku ulkoinen alipaineletkuvuoto siis aiheuttaa luistamisen?

        Alipainevuoto modulaattorissa/imusarjassa aiheuttaa ainakin omassa mersussa rajumpaa nykäsyä vaihtaessa ei luistamista.


      • anatomiaa ?
        381 kirjoitti:

        Alipainevuoto modulaattorissa/imusarjassa aiheuttaa ainakin omassa mersussa rajumpaa nykäsyä vaihtaessa ei luistamista.

        Modulaattoreita on Mersussa sekä alipaineella että tangolla.
        Modulaattori on muuten samanlainen "motikka", se on se laatikossa mihin tanko tai alipaine tulee ja jonka jousikuormaa, joko tuo tanko tai alipaine keventää,
        Toinen mahdollinen vikalähde, eli "kuvernööri" on yleensä laatikon ulostuloakselin kupeessa laatikon takaosassa ja helposti tarkistettavissa.

        Modulaatiopiirin paine on oma kiertonsa, peruspaineeseen se ei vaikuta kuin vähän, ja jos vaihteet luistavat ikään kuin paineen puutteesta se johtuu siitä että, kun jokin pakka kuluu riittävän loppuun, sen puristusmäntä menee niin pitkälle että päästää paineen karkuun, eli ei ota päälle ko. vaihdetta ja aiheuttaa edelliselle luistoa.


      • ROPAAJAT
        anatomiaa ? kirjoitti:

        Modulaattoreita on Mersussa sekä alipaineella että tangolla.
        Modulaattori on muuten samanlainen "motikka", se on se laatikossa mihin tanko tai alipaine tulee ja jonka jousikuormaa, joko tuo tanko tai alipaine keventää,
        Toinen mahdollinen vikalähde, eli "kuvernööri" on yleensä laatikon ulostuloakselin kupeessa laatikon takaosassa ja helposti tarkistettavissa.

        Modulaatiopiirin paine on oma kiertonsa, peruspaineeseen se ei vaikuta kuin vähän, ja jos vaihteet luistavat ikään kuin paineen puutteesta se johtuu siitä että, kun jokin pakka kuluu riittävän loppuun, sen puristusmäntä menee niin pitkälle että päästää paineen karkuun, eli ei ota päälle ko. vaihdetta ja aiheuttaa edelliselle luistoa.

        Noniin. Nyt on sitten uusittu koko imupuolen alipaineletkut, sekä tarkistettu kaasuvivustolta vaihteistoon menevä vaijeri.
        Imuvuotoja ei ole (kävin savukoneessa), mutta vaijerin liikuttamisella ei ole vaikutusta vaihtamiseen. Irroitin vaijerin vivustosta ja lukitsin sen "maximi" asentoonsa, mutta jo 30km:hssa on nelonen silmässä. Mitä tämä vaijeri ohjaa? Voiko vaijerin päässä olevan komponentin (venttiili??) vaihtaa purkamatta laatikkoa alas.

        Niin ja kaasuläpän magneettikytkin hajosi, että nyt autolla ei enää edes voi ajaa...


      • sitroen.
        ROPAAJAT kirjoitti:

        Noniin. Nyt on sitten uusittu koko imupuolen alipaineletkut, sekä tarkistettu kaasuvivustolta vaihteistoon menevä vaijeri.
        Imuvuotoja ei ole (kävin savukoneessa), mutta vaijerin liikuttamisella ei ole vaikutusta vaihtamiseen. Irroitin vaijerin vivustosta ja lukitsin sen "maximi" asentoonsa, mutta jo 30km:hssa on nelonen silmässä. Mitä tämä vaijeri ohjaa? Voiko vaijerin päässä olevan komponentin (venttiili??) vaihtaa purkamatta laatikkoa alas.

        Niin ja kaasuläpän magneettikytkin hajosi, että nyt autolla ei enää edes voi ajaa...

        Hienoa!
        Noin juuri pitääkin käydä kun ei ole osaamista vaikka niin kuvittelee! Kantapään kautta sitä saattaa jotkut oppiakin kun ei muuta viitsi eikä järkipuhetta usko.

        Olisit vienyt sen koslasi osaavaan korjaamoon niin ei olisi mitään hajonnut ja viastakin olisi joku diagnoosi saatu. Vaan kun sitä luulee itsestään vaikka mitä tai uskoo osaamattomien ohjeita, niin näin siinä (lähes) poikkeuksetta käy.

        Sitten kun tuntuu siltä, että rahaa on palanut hukkaan riittävästi, niin sitten vain sinne osaavaan korjaamoon. Siellä saadaan kuntoon, vaikka maksaahan sekin. Ei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin osaamattomien ropeltaminen.

        Vahingosta viisastuu ja viisas viisastuu toisen vahingosta!


      • Ropaajat
        sitroen. kirjoitti:

        Hienoa!
        Noin juuri pitääkin käydä kun ei ole osaamista vaikka niin kuvittelee! Kantapään kautta sitä saattaa jotkut oppiakin kun ei muuta viitsi eikä järkipuhetta usko.

        Olisit vienyt sen koslasi osaavaan korjaamoon niin ei olisi mitään hajonnut ja viastakin olisi joku diagnoosi saatu. Vaan kun sitä luulee itsestään vaikka mitä tai uskoo osaamattomien ohjeita, niin näin siinä (lähes) poikkeuksetta käy.

        Sitten kun tuntuu siltä, että rahaa on palanut hukkaan riittävästi, niin sitten vain sinne osaavaan korjaamoon. Siellä saadaan kuntoon, vaikka maksaahan sekin. Ei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin osaamattomien ropeltaminen.

        Vahingosta viisastuu ja viisas viisastuu toisen vahingosta!

        Joo näin on. Kun ei ole rahaa, eikä aikaa säästää niin näin on mentävä...

        Auto pelaa taas moitteettomasti lukuunottamatta laatikon aivan liian aikaisin tapahtuvia vaihtoja. Mikä tota vaivaa :o


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      151
      2942
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      95
      1594
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1507
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      365
      1390
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      121
      1381
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1195
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      921
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      258
      806
    10. 55
      764
    Aihe