Kesäkuntoon?

VierailijaTyttö

Oon 13 v tyttö, oon n. 160 cm pitkä, ja painan n. 65 kg. Mulla ei oo kovin hyvä itsetunto, koska kaikki muut meidän luokalta on jotain ihme luikkuja ja painaa varmaan jotain 40 kg.
Haluisin siis kesään mennessä laihtua ehkä jotain 10 kg, mutta ihan pari kiloakin riittäisi. Oisiko kellään mitään helppoja vinkkejä?
Tällä hetkellä liikun kouluun päivittäin kävellen/pyörällä, ja matka on 2,6 km, eli edestakaisin 5,2 km, joskus päivällä ja aina illalla aina käytän meidän koiraa illalla, ja syön aika terveellisesti (koska mun huoltajat yrittää laihtua niin ne laittaa terveellistä ruokaa). Ongelma on vaan se, että makeanhimo iskee aina kun ajaa koulusta kotiin, koska kauppa on matkanvarrella. Nykyään tosin jätän aina rahapussin kotiin, etten ostais mitään, mutta joskus siellä tulee käytyä samalla kun ostaa leipää ym. Nyt tosin olen huhtikuun herkkulakossa (:
Mutta niin, olisiko kellään mitään helppoja vinkkejä? Ei mitään rankkaa juttua, koska tiedän ettei mun ikäisen pitäisi laihduttaa, mutta tiedän että oon melkeen ylipainoinen. Kertokaa jos tiedätte jotain! Ei haittaa vaikka 10 kg menisi vaikka kaksi vuotta, kyllä mä voin odottaa!!

5

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei monimutkaista

      Kaikki on kaloreista kiinni, voit syödä karkkiakin jos vaan se päivittäinen kalorimaksimi ei ylity.
      Eka pitää laskea paljonko sun ylläpitokalorit päivälle on ja sitten syöydä sen verran että kalorit on esim -500 ylläpidosta joten tulee vaje.
      Ruokavalio on 80-90% laihtumisesta joten tarkkaile ravintosisältöjä ja pidä vaikka muutama päivä ruokakirjaa johon merkkaat annosten kalorit ylös niin saat käsityksen miten paljon kaloreita on missäkin.

      • VierailijaTyttö

        Okei kiitos paljon avusta :3


    • ole oma itsesi

      Paino ei oikeestaan merkkaa paljookaan, koska lihas painaa enemmän kuin läski. Että jos painat vaikka 50 kg niin se ei tarkota että olisit lihava vaan sinulla voi olla myös lihaksia.

    • jjj__

      Millä todennäköisyydellä 13v tytöllä joka ei käy salilla, olisi lihaksia? :D

      • Tämä. Turha olettaa että 13v tytöllä olisi sen vertaa lihaksia että menee ylipainon puolelle. Ei ole vaikka kävisikin salilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe