Masentunut ei jaksa

väsyttää

Olen 16-v poika, ja olen lievästi masentunut, Mulla on kokoajan kauhea väsy, jalat ja kädet kuin spagettia enkä jaksa edes ajatella kunnolla. Tämä on pahentunut viimeisen vuoden aikana, silloin jaksoin vielä juuri ja juuri harrastaa liikuntaa, nyt en enää jaksa edes yrittää, koska ei siitä tule mitään. Mitä voisin tehdä?

Ps. "olet vain laiska" tyylisiä kommentteja ei tarvita, koska tiedän itsekin etten ole.

7

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nää vaikuttaa paljon

      Pelaatko paljon?
      Syötkö vihanneksia tai kasviksia?
      Paljonko nukut?

      • Väsyttää

        En pelaa, mutta ruutuaikaa tulee arkipäivinä 2-3 tuntia. Syön terveellisesti, esim. Hedelmiä. Olen aina ollut huono nukkumaan, ja olen käynyt siitä lääkärissä eikä syitä ole löydetty. Hemoglobiini on myös hyvä.


    • apuhemmo

      Sinulla on siis ihan todettu masennus? Tiedätkö itse mistä se juontaa juurensa? Olisiko apua jos hakeutuisit psykologille? tai jollekkiin lääkärille? he ehkä osaisiavat auttaa sinua...

      • Väsyttää

        Ei sitä ole todettu, mutta huomaan sen itse. En viitsi kertoa kaikkia syitä siihen, mutta koulu ainakin. Onneksi ylä-aste loppuu pian.


    • Therapeuttix

      Viisas nuorimies. Poikkeapa kouluterkkarin juttusilla ja kerro, että olet masentunut. Oireidesi perusteella sulla tuntuisi olevan voimakkaampikin kuin ihan lievä masennus. Koululekurille tai -psykologille ja kuntouttava hoito päälle. Ole rohkea!

    • Hei!

      Kouluterkkarilla käynti auttaa asiaan, koska hän voi ottaa tarvittavia verikokeita tai ohjata eteenpäin tarkempiin tutkimuksiin. Masennukseen monesti liittyy myös se, ettei tulevaisuus kiinnosta tai edes sen suunnittelu. Väsymyksesi voi johtua ihan vain esim. kilpirauhasen toimintahäiriöstä ja oikealla lääkityksellä mieliala kohentuu ja jaksat taas liikkua paremmin.

      Terkuin Netti_saapas2

    • Terkkarille!!!

      Syöthän hyvin ja nukut riittävästi ? Käy terkkarilla juttelemassa ! Saattaa olla oire jostain sairaudesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2524
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      299
      2229
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2082
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1791
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1701
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      115
      1321
    Aihe