Riippuvuus suklaasta!!

Toivoton...

Mä en tiedä mitä teen. Oon 18-vuotias nuori nainen ja hulluna suklaaseen. Joka päivä syön vähintään 150g suklaata ja lisäksi mutakakkua, joka on kostea suklaakakku. Harrastan jonkun verran urheilua, mutta tällä hetkellä se on vähäistä koulukiireiden takia. Oon 167 pitkä ja painan 66. Normaali paino mulla yleensä on ollut 64 eli se on noussut. En vaan pysty olee ilman suklaata. Lihominen pelottaa sekä se, että kukaan ei ota mua tosissaan. Ei vanhemmat, eikä kouluterveydenhoitaja eikä.nuorisolääkärikään, vaan nauro, kun kerroin ongelmasta. Tää on tosi ahdistavaa, mutta tätä eikai luokitella sairaudeksi. Miten pääsisin tästä eroon? Tätä on jatkunut jo yli vuoden...

6

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkii

      koita syödä jotain pientä makeeta aina kun tekee mieli suklaata. nappaa vaikka omena tai joku muu hedelmä? :) ja jos yks ei auta niin syö ihan niin monta ku haluut, ne ei sentään sisällä niin paljoo kaloreita kun suklaa!

    • suklaadietti

      ei toi kyllä mikään naurunasia ole:( jos tosiaan syöt joka päivä suklaata noin paljon, sulla on varmaan korkea kolesteroli ja sokeria saat aika paljon. kahvinjuonti voi auttaa, mulla on kanssa suklaariippuvuus, nuorempana meni levy päivässä, yhtenä masentuneena talvena en muuta syönyt kuin suklaata, naama ja kroppa tosiaan sen näköinen. olin pitkään syömättä suklaata, korvasin sen kaakaolla ja pahanmakuisella suklaakastikkeella, nyt taas mennyt kasoittain suklaata. jos sitä syö yhtenä päivänä, on pakko saada seuraavanakin ja sitä seuraavana.

      ootko ollu päivääkään ilman? jos muu ei auta, älä ota rahaa mukaasi kun menet ulos, älä pyydä vanhempiasi ostamaan suklaata vaan kiellä se. suklaassa on jotain samoja aineita mitä kahvissa, joissakin hedelmissä ja marjoissa ja viinissä, se auttaa väsymykseen ja tekee paremman mielen, niin me ainakin kuvitellaan. ja koukuttaa pahasti. juo kahvia ja teetä, kokeile yksi päivä ilman suklaata vaikka se kidutukselta tuntuisikin.

      • Toivoton...

        Olen minä ollut ilmankin. Viime syksynä olin kuukauden täysin ilman MITÄÄN herkkuja. Sitten ajattelin alkaa syömään sillee normaalisti, mutta äkkiäkös koko juttu levis käsiin. Meidän perheellä on jo vuosia ollut se ongelma, että kaikki herkuttelee ja herkkuja ostetaan kotiin. Vaikka kiellä suklaan oston, äiti ostaa ja sanoo, että ei mun tarvitse syödä, että ne on muka sitä varten. No, jos suklaata on saman katon alla mun kanssa, on lopputulos jo arvattava.

        Ensimmäiset päivät on vaikeimpia, mutta olen huomannut, että se kun suunnittelee päivän ateriat ja välipalat huolella, on jtn mitä syödä, eikä tarvitse mennä penkomaan suklaalevyä jos toistakin.

        Olen nyt aloittamassa kuuden viikon suklaalakon. Syön terveellisesti ja urheilen paljon. Tarkoitukseni on kiinteytyä, vaikka olen ihan hoikka näinkin, mutta rasvaa silti on, eikä ihme. En tiedä mistä tälläinen motivaatio tuli, mutta pyrin pitämään sen. En vielä tiedä mitä kuuden viikon päästä tapahtuu tai miltä suklaansyönti silloin tuntuu.

        Kiitos kun jaoit sun samastumisen mun tilanteeseen! Itse en kahvia oikein juo, joten yritän nyt vähän täysvaltaisempaa muutosta... katsotaan kuinka pitkälle johtaa. Toivottavasti sinullakin löytyisi jokin terveellinen "korvike" tms suklaan tilalle.^^


      • ilday
        Toivoton... kirjoitti:

        Olen minä ollut ilmankin. Viime syksynä olin kuukauden täysin ilman MITÄÄN herkkuja. Sitten ajattelin alkaa syömään sillee normaalisti, mutta äkkiäkös koko juttu levis käsiin. Meidän perheellä on jo vuosia ollut se ongelma, että kaikki herkuttelee ja herkkuja ostetaan kotiin. Vaikka kiellä suklaan oston, äiti ostaa ja sanoo, että ei mun tarvitse syödä, että ne on muka sitä varten. No, jos suklaata on saman katon alla mun kanssa, on lopputulos jo arvattava.

        Ensimmäiset päivät on vaikeimpia, mutta olen huomannut, että se kun suunnittelee päivän ateriat ja välipalat huolella, on jtn mitä syödä, eikä tarvitse mennä penkomaan suklaalevyä jos toistakin.

        Olen nyt aloittamassa kuuden viikon suklaalakon. Syön terveellisesti ja urheilen paljon. Tarkoitukseni on kiinteytyä, vaikka olen ihan hoikka näinkin, mutta rasvaa silti on, eikä ihme. En tiedä mistä tälläinen motivaatio tuli, mutta pyrin pitämään sen. En vielä tiedä mitä kuuden viikon päästä tapahtuu tai miltä suklaansyönti silloin tuntuu.

        Kiitos kun jaoit sun samastumisen mun tilanteeseen! Itse en kahvia oikein juo, joten yritän nyt vähän täysvaltaisempaa muutosta... katsotaan kuinka pitkälle johtaa. Toivottavasti sinullakin löytyisi jokin terveellinen "korvike" tms suklaan tilalle.^^

        Heippa!

        Oletko kokeillut vahvaa tummaa suklaata? Pienikin pala yli 70% suklaata voi lievittää suklaanhimon tehokkaasti, se on niin tujakkaa tavaraa. Suosittelen kokeilemaan, se on terveellistäkin! Vaatii kyllä hieman totuttelua :)

        Muista myös syödä säännöllisesti, riittävästi ja monipuolisesti, usein makeanhimo on seuraus energia- tai hiilihydraattivajeesta. Verensokerin laskiessa liian alas, melkeinpä kenen tahansa kroppa huutaa suklaata. Aamupala, (välipala), lounas, (välipala), päivällinen, iltapala.
        Jos saat karsittua suklaan jokapäiväisestä ruokavaliostasi, ei sinulla ole mitään tarvetta vähentää muun ruuan määrää palataksesi taas normaalipainoosi, päinvastoin. 150g suklaata kun sisältää energiaa jo melko tuhdin aterian verran!

        Vaatii varmasti itsekuria elää kodissa, jossa suklaalevyt kuiskii kaapeissa, mutta lopussa se kiitos seisoo! Muista, ettei totaalikieltäytyminen useinkaan tuota tulosta, palkitse itseäsi joskus. Vaikkapa onnistuneen viikon jälkeen mutakakkupala sunnuntailounaan jälkiruokana on vain hyväksi sinulle. :)


      • Toivoton...
        ilday kirjoitti:

        Heippa!

        Oletko kokeillut vahvaa tummaa suklaata? Pienikin pala yli 70% suklaata voi lievittää suklaanhimon tehokkaasti, se on niin tujakkaa tavaraa. Suosittelen kokeilemaan, se on terveellistäkin! Vaatii kyllä hieman totuttelua :)

        Muista myös syödä säännöllisesti, riittävästi ja monipuolisesti, usein makeanhimo on seuraus energia- tai hiilihydraattivajeesta. Verensokerin laskiessa liian alas, melkeinpä kenen tahansa kroppa huutaa suklaata. Aamupala, (välipala), lounas, (välipala), päivällinen, iltapala.
        Jos saat karsittua suklaan jokapäiväisestä ruokavaliostasi, ei sinulla ole mitään tarvetta vähentää muun ruuan määrää palataksesi taas normaalipainoosi, päinvastoin. 150g suklaata kun sisältää energiaa jo melko tuhdin aterian verran!

        Vaatii varmasti itsekuria elää kodissa, jossa suklaalevyt kuiskii kaapeissa, mutta lopussa se kiitos seisoo! Muista, ettei totaalikieltäytyminen useinkaan tuota tulosta, palkitse itseäsi joskus. Vaikkapa onnistuneen viikon jälkeen mutakakkupala sunnuntailounaan jälkiruokana on vain hyväksi sinulle. :)

        Hei! :)

        Kiitos sullekin vinkeistä! :)

        Ja joo, säännöllisyys ja monipuolisuus ennenkaikkea! Varsinkin kun tarkoitus olis kasvattaa lihas massaa salilla treenatessa, niin siihen tarvitaan tiettyjä ravintoaineita ja tietty määrä, että ei tässä nyt ihan millään "dietillä" olla :D

        Ja kyllä, varsinkin tämä ensimmäinen viikko vaatii itsekuria, mutta kyllä tähänkin tottuu. Ajattelin tässä nyt ainakin parisen viikkoa mennä täysin herkuitta ja sitten ehkä juuri "palkintona" syödä vähän. Jos kuitenkin se tuntuu haittaavaan ruokavaliossa pysymistä, pitää sekin jättää loppu ajaksi. MUTTA ei kyllä hullukaan voisi koko loppuelämäänsä ilman suklaata olla! ;DD

        Tälläiset, tauot jne on mulle hyviä todistamaan, sen että pärjään ilman herkkujakin ja samalla huomaa millaista elämä on, kun syö fiksusti, eikä saa kauheeta kaloripommia joka päivä. Toivotaan, että pystyn tähän! :D


    • ennen nyt nyt

      En saa sulle linkkiä.
      Mutta itse sain aikanaan avun lisäämäälä ihan purkista Magnesium, kromi, fosfori, hiili, rikki..
      Noita aineosia löytyy kyllä:
      Pähkinät, Siemenet, Hernekasvit, Hedelmät, Rypäleet, Karpalo, Kaalit ja Kala.
      Söin kromia ensin tupla annoksen aina kun menin kaupaan, jotta en ostaisi mitään makeaa..
      En todella silti ole koskaan syönnyt joka päivä makeisia mutta joka kauppa reisu ostin jonkun vaikka Suffelin...

      Nyt minulla on aina saatavilla omenia banaania ja viinirypäleitä.
      Lisäksi pähkinöitä ainakin maapähkinä ja cashewpähkinä. Aurinkonkukan siemeniä ja melooninsiemeniä. Uusin tuttavuus on GOji-marjat.
      En poikea enää karkkihyllyille ei tee mieli edes kassalla ohi kävellessä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe