Vedenerotin tankin jälkeen

Evinrude

Olis vanha 2T-kone 70 hp, jossa ei ole minkäänlaista vedenerotinta/suodatinta. Ajattelin lisätä vedenerottelijan tankin ja käsipumpun väliin. Millainen erottelija olisi hyvä, kun tankissa on seosbensa. Eli mistä löytyisi edullisesti toimiva erottelija tuohon väliin.

9

1171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm 41

      Ns. läpinäkyvillä sakkakupilla varustettuja polttoainehanoja voi löytyä esim. mopo sekä moottoripyörä varaosista, myös monien työkoneiden varusteisiin se kuuluu.
      Asennus täytyy vain tehdä pystysuoraan asentoon jos aikoo sen toimivan oikeaoppisesti.
      Vaihtoehtona voi laittaa letkun väliin suunnitellun suodattimen, maksavat euron pari, ne vain eivät vaan ole vedenerottamiseen periaatteessa suunniteltu.
      Huonon paikan olet miettinyt, hyvin epäkäytännöllinen, mieluimmin konekopan sisään ennen letkujen haarautumista kaasareille.

      • ei ole höyrykone

        Hemmettiäkö sä sitä vettä sinne tankkin olet tuupannut ??
        Yksinkertaisempaa olisi laittaa tankkiin bensaa, eikä vettä.


      • ii8oo8l9o9lp090p
        ei ole höyrykone kirjoitti:

        Hemmettiäkö sä sitä vettä sinne tankkin olet tuupannut ??
        Yksinkertaisempaa olisi laittaa tankkiin bensaa, eikä vettä.

        Ka männäntappipoika vauhdissa taas?


    • No niin.
      Taas taisi olla provo koko avaus ja joku jo ehti ottaa asian todesta ?
      Ei tarvitse vanha 2-tahtinen mitään vedenerotinta.
      Nykyisissä bensiineissä on niin paljon alkoholia että kondenssivesi sekoittuu bensaan, ja jos pelkää ettei, niin loraus lisää.
      Nykyiset suorasuihkutteiset on tarkempia, mutta niissäkin vesi on vaarallinen laitteistolle ei käynnille.

      • No joo

        Ei se nyt ihan noinkaan ole ja se vedenerotin on yleensä samalla myös suodatin. Vanhojen 2-T koneiden omat suodattimetkin on aika surkeita, että ei mikään huono ajatus laittaa kunnollinen vedenerottajalla varustettu polttoainesuodatin letkun väliin. Se uusi suodatin tietenkin ruuvataan kiinni veneeseen, eikä jätetä pohjalle pyörimään.


      • hieno homma
        No joo kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noinkaan ole ja se vedenerotin on yleensä samalla myös suodatin. Vanhojen 2-T koneiden omat suodattimetkin on aika surkeita, että ei mikään huono ajatus laittaa kunnollinen vedenerottajalla varustettu polttoainesuodatin letkun väliin. Se uusi suodatin tietenkin ruuvataan kiinni veneeseen, eikä jätetä pohjalle pyörimään.

        Minun vanhassa Volvo Penta 600 sessa on lasisella sakka/vedenerotus kupilla varustettu polttoaine pumppu vakiovarusteena.


      • hiii hiiihii

        Kerro mieluummin niistä planeettapyöristä, joilla ei saa hampaat koskea kuin kerran! Sitten tarinaa 19 Geen lentosukelluksesta, että maa repeää!


      • Heh hee
        hiii hiiihii kirjoitti:

        Kerro mieluummin niistä planeettapyöristä, joilla ei saa hampaat koskea kuin kerran! Sitten tarinaa 19 Geen lentosukelluksesta, että maa repeää!

        Jopa jaksaa Wickströmiä v*****ttaa.


    • Yamaha V6

      Itselläni ainakin tuo suodatin / vedenerotin on käsipumpun ja koneen välissä. Eli järjestys tankki-->käsipumppu-->suodatin-->moottori. En tiedä onko merkitystä. Evinrude/Johnson Sierra merkkistä (part.no.502905) suodatinta saa US-Partsista ja kai sieltä saa sen itse telineenkin. Tuo kyllä on ollut alkuperäisasennuksena 150hp:n vm. 1990 Johnson moottorissa, jossa on erillisvoitelu. Jätin tuon paikalleen, vaikka vaihdoin koneen Yamahan vastaavaan. Siinä kun ei ollut, kuin koneen sisällä tuo paperisuodatin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      151
      2942
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      95
      1594
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1507
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      365
      1390
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      121
      1381
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1195
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      921
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      258
      806
    10. 55
      764
    Aihe