Mikä minulla on?

15v

Olen 15v poika enkä yhtään tiedä mikä minua riivaa. Lähes AINA kun olen koulussa, kaupungilla, ihmisten kanssa niin minulla on ihan epämukava olo, jotenkin sellainen olo että haluan vaan mennä pois tilanteesta mutta koskaan en mene kosaka aina vaan yritän olla normaalisti ja nauraa mukana vaikka aina jonkunlainen paine joka painaa oloani.Olo on sellainen pökerö ja hieman sekaava. Usein myös tosi raskasta olla koulussa ja muissa paikoissa missä olen ihmisten kanssa tekemisissä kun väkisin yrittää olla hyväntuulinen ja mukava. Harmittaa hirveästi tällainen olo koska yläasteella olen saanut paljon uusia kavereita mutta nykyään kun tällanen olo aina koulussa niin ei tee niin mieli olla ihmisten kanssa koulussa ja se harmittaa koska sisimmässäni haluaisin mutta kun jotenkin niin raskasta. Muuten olen todella avoin ja puhelias poika täynnä energiaa mutta nyt kun tällainen olo tullut niin en tiädä mitä tehdä. Kesälomalla tällaista ei ollut ja kesä loma oli aivan mahtava ja vietin koko kesän kavereitten kanssa mutta kun kouluun palasin ja olin ollut siellä parisen kuukautta niin alkoi olo olemaan tällainen. Ennen kesälomaa kouluaikoina minulla oli välillä myös vähän tämän tyyppisiä oireita mutta kesälomaksi menivät täysin pois. Pahin tapaus taisi olla kun olimme koulun kanssa tutustumassa yhteen ammattikouluun niin siellä unhodin hetkeksi millaiselta oman koulun ruokasali näyttää mutta en osaa sanoa liittyikö se tähän olotilaan mutta varmasti sillä siellä tapahtui tosi paljon kaikkea kun koulu oli täynnä ihmisiä niin olo ei ollut oikeen mieluisa siellä vaikka olisi uskonut että olisin nauttinut siitä kun sai tutustua uusiin ihmisiin ja uuteen kouluun koska "normaalina" olisin varmaan pitänyt siitä muttakun tulee tuollainen olo aina niin minkäs teen. Minulla ei myöskään ole koskaan kotona oikeen koskaan sellaista oloa eikä varsinkaan silloin kun olen yksin kotona ja kuuntelen musiikkia niin fiilikset parhaimillaan mutta heti jos joudun ulos "ihmisten ilmoille" niin hyvä fiilis laskee täysin. Haluan pois tästä "mielentilasta" että voin nauttia ja iloita elämästäni siten että en halua heti pois kun enemmän ihmisiä ja vilskettä ympärillä sillä oikeasti pidän ihmisistä ja tykkään puhua kaikenlaisten ihmisten kanssa kaikesta huolimatta. Enkä oikeen enään osaa nauttia elämästä kunnolla sillä kun melkeen joka ikinen kerta nykyään tällainen olo tulee niin miten siitä voisi nauttia täysillä..? Vähän myös aristaa ajatus kun kesäloman jälkeen aloitan uudessa koulussa opiskelun ja jos minulla siellä on tällainen olo niin en kyllä mitenkään tule saamaan mitään kavereita toisin kun varmaan saisin "omana itsenäni" eli puheliaana ja iloisena, mutta tällaisena opisekelukin tulee kusemaan aika lailla kun ei jaksa lukea kunnolla ja keskittyä. Eli mikä minua oikeen vaivaa? voisikohan olla joku ahdistus tai lievä masennus sillä en ole kumminkaan ihan tyytyväinen elämääni koska olen aina halunnut asua jossain isommassa paikassa missä kaikki olisi suurempaa mutta nytten se ei oikeen ole mahdollista mutta ehkä tulevaisuudessa sitten voin muuttaa täältä suomen metsistä pois. Apu olisi tarpeen jos tämä "mielentila" on teille tuttu ja jos tieädätte miten tällaista pitäisi hoitaa? :) kiitos etukäteen!

3

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15v

Ottaisin vaikka jotain lääkkeitä tähän vaan kun saisin hyvän olon takas! olisi parasta mitä minulle nytten voisi tapahtua!

• Eräs9877665

Hei Aloittaja

Ehdottaisin, että menisit koulusi terveydenhoitajalle puhumaan asiasta. Kaikkein ensimmäiseksi kuitenkin olisi mielestäni parasta, jos kertoisit olostasi äidillesi tai/ja isällesi. He osaavat parhaiten auttaa sinua asiassasi eteenpäin.

Itse olen jo vanha, mutta ymmärrän tuntojasi hyvin. Muistan itse olleeni hyvinkin herkkä mieleltänikaikkien asioiden suhteen juuri tuossa iässä. Arvelen, että tuntemuksesi voivat ainakin osittain johtua siitä, mutta - ihan kuten itsekin sanoit - taustalla saattaa olla myös ahdistusta.

Minä olen kokenut ahdistuksen ja masennuksen (sittemmin parantunut), joten tiedän, että ahdistava olo ei ole lopullista! Puhuthan jo huomenna äidillesi?

• mikä hiertää

Jonkin epävarmuus tuohon ahdistavaan oloon liittyy. Sinun kannattaa kirjotella, fuksata puhumalla ym, että saisit johtolangan, mistä hämmennsy johtuu.
      Ei kannata millään pillereillä asiaa haudata: se säilyy alitajunnassa.
      Auttaiskohan juttelu psykologin kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4561
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2548
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2278
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1767
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1591
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1284
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      42
      1161
    Aihe