aikaa ja polvi on aika hyvä,mutta tietty pieni kipukohta on edelleen silloin jos ilmassa jalan suoristaa parinkymmenen asteen koukusta suoraksi.Rutinaa pitää jonkun verran mikä kuulemma johtuu lumpion alla olevan ruston vahingoittumisesta,myös portaita alaspäin kävely ei oikein suju normaalisti,jalka ei vaan tunnu kestävän - jonkinlaista heikkoutta kai edelleen.
Aluksi oli irroitettava kipsi jalassa kaksi viikkoa,sitten tuli se häkkyrä polveen ja sai alkaa varovasti harjoitteleen taivutusta - jalka oli kuin pölkky.Kymmenen kertaa kävin fysiossa ja leikanneen ortopedin luona viimeisen kerran kun leikkauksesta oli noin puolivuotta,hän sanoi että kaikki on ok.mutta että pitkään tässä menee - olen 53vuotias.
Valtavasti harjoitusta kotona,parhaimmillaan viisi kertaa päivässä erilaisia taivutusharjoituksia viikkojen ajan,hitaasti alkoi jalka taipumaan ja nyt taipuu lähes täydet.Sitten oli myös reisilihasharjoitukset joita teen vieläkin vähän,kuntopyörää poljen n.kolmesti viikossa,kyllä tämä on miestä syönyt - treenaus kuitenkin on kannattavaa.Minulla meni varmaan 8kk.ennen kuin sain kävelyn normalisoitua,mutta nyt se sujuu.Kipuja ei ole alun jälkeen ollut,paitsi treenauksesta johtuvaa,väliin käytän polvessa tukisidettä siitä tuntuu olevan apua.
Periaatteessa jalka on ok.mutta en edelleenkään luota polveen ja otan aika varovasti,vähän hölkkää olen myös kokeillut mutta se on vähän hankalaa eikä polvi tunnu siitä oikein tykkäävän.Eihän siitä polvesta enää kai uutta saa,joten näillä on mentävä,voi olla että vielä vähän parantuu.
Elmslie-Trillat leikkauksesta nyt vähän yli vuosi
miten muilla?
0
146
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt475005Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.632825Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2481194Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391104Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh711074Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611065- 1281038
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok72994- 137915
- 49894