Mitä virikkeitä keksitte vauvalle päivän aikana?

Mikä avuksi

Itse luen, laulan, juttelen ja yritän leikkiä jotain. Lisäksi käydään päivittäin vaunukävelyllä. Silti vauva vaikuttaa kyllästyneeltä... Ikää vauvalla n.4,5kk.

8

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei liikaa virikkeitä

      Mitenkäs tämä "kyllästyneisyys" oikein ilmenee? :) Ei tuon ikäinen vauva ole kyllästynyt, vauvalle riittää todella pitkään virikkeeksi vuorovaikutus äidin tai isän kanssa. Vauvalle ei tarvitse keksiä virikettä toisensa perään, hyvin pian huomaa muuten asuvansa taaperon kanssa, joka ei viihdy sekuntiakaan yksin.

    • Mikä avuksi

      No juurikin näin, näyttää siltä ettei viihdy kuin pienen hetken itsekseen. Ehkä olenkin antanut liikaa virikkeitä. :D Monesti hoidan suurimman osan kotitöistäkin, niin että vauva nukkuu päikkäreitä. Ajattelin, että näin jäisi enemmän aikaa vauvalle.

      Olen myös suurimman osan päivästä yksin vauvan kanssa, kun mies käy töissä, suku asuu kaukana ja ystäviä näkee harvoin.

      • Sillee hyvä tulee

        Minusta on ihan normaalia, että vauva ei viihdy itsekseen. Huolestuttavampaahan olisi, jos vauveli ei valveilla ollessaan seuraa ja viihdytystä lainkaan tarvitsisi.


      • Ei liikaa virikkeitä

        Ah, mutta tuohan on aivan eri asia. :) On aivan normaalia, ettei tuon ikäinen itsekseen viihdy, eikä kuulukaan vielä viihtyä. Luulin, että tarkoitit että hän on tylsistynyt, vaikka olet hänen kanssaan, laulelet ja juttelet. Lähinnä tarkoitin sitä, ettei vauvaa tarvitse koko ajan erikseen viihdyttää ja tehdä sirkustemppuja, riittää että on hänelle läsnä. Ja sinähän voit laittaa hänet aina hetkeksi viltille katselemaan leluja samaan huoneeseen missä itse olet, näin vauva tottuu puuhailemaan pieniä hetkiä myös lattialla.


    • näin meillä

      Eiköhän nuo virikkeet riitä, meillä tehdään myös samoja asioita ja tyytyväinen vauva on :) Vauvalle riittää jo se, että joku on hänen kanssaan ja on vuorovaikutuksessa.
      Me pidetään vauvaa jonkin verran lattialla leikkimatolla. Jos hän viihtyy, niin jätetään siihen myös hetkeksi yksikseen, että tottuu myös tuohon yksinoloon. Voithan sinä myös ottaa vauvan mukaan katselemaan, kun sinä teet kotitöitä :) Löytyykö teiltä sitteriä? Minusta se on välillä ihan kätevä. Jos esim. tarvitsee tiskata, olen vauvan ottanut mukaan keittiöön sitterissä. Hyvin viihtyy kun näkee minut koko ajan ja voi seurailla tekemisiäni.

    • Mikä avuksi

      Pidän myös vauvaa aika paljon lattialla, koska vauva haluaisi kovasti ryömiä, muttei vielä osaa ja se tietysti kanssa turhauttaa. Sitterikin on kätevä käytössä.

      Nyt olen yrittänyt ottaa vauvan myös osittain kotitöihin mukaan, kun huomasin että esim. pyykkien ripustaminen kuivaustelineeseen on vauvan mielestä niin hauska juttu, että nauraa ääneen. Vauva on ihan syntymästä asti ollut todella tarkkaavainen ja seurallinen, että ehkä haluaa myös nähdä enemmän ympärille ja katsoa kun teen esim.kotitöitä ja totta varmasti sekin ettei vauvaa koko ajan tarvitse erikseen viihdyttää ja keksiä niitä sirkustemppuja. Niitäkin on tullut välillä tehtyä. :D

    • Hotari

      Meillä vauva tykkää seurata kun puuhaan keittiössä (juttelen samalla hänelle). Myös "kotimuskari" on hyvä juttu kun lauletaan ja taputetaan rytmiä yhdessä. Välillä vauva haluaa selkeästi olla itsekseen ja tutkia esim. paperin rapinaa. Tuolloin voin itse nauttia kahvin lehden kera. Kirjat ovat muutenkin kova juttu, ja musiikki (kaikki soivat lelut).

    • Mikä avuksi

      Meillä myös vauva tykkää musiikista todella paljon, samoin kirjat ja lehdet on todella mieluisia. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe