Mitä virikkeitä keksitte vauvalle päivän aikana?

Mikä avuksi

Itse luen, laulan, juttelen ja yritän leikkiä jotain. Lisäksi käydään päivittäin vaunukävelyllä. Silti vauva vaikuttaa kyllästyneeltä... Ikää vauvalla n.4,5kk.

8

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei liikaa virikkeitä

Mitenkäs tämä "kyllästyneisyys" oikein ilmenee? :) Ei tuon ikäinen vauva ole kyllästynyt, vauvalle riittää todella pitkään virikkeeksi vuorovaikutus äidin tai isän kanssa. Vauvalle ei tarvitse keksiä virikettä toisensa perään, hyvin pian huomaa muuten asuvansa taaperon kanssa, joka ei viihdy sekuntiakaan yksin.

• Mikä avuksi

No juurikin näin, näyttää siltä ettei viihdy kuin pienen hetken itsekseen. Ehkä olenkin antanut liikaa virikkeitä. :D Monesti hoidan suurimman osan kotitöistäkin, niin että vauva nukkuu päikkäreitä. Ajattelin, että näin jäisi enemmän aikaa vauvalle.

Olen myös suurimman osan päivästä yksin vauvan kanssa, kun mies käy töissä, suku asuu kaukana ja ystäviä näkee harvoin.

• Sillee hyvä tulee

Minusta on ihan normaalia, että vauva ei viihdy itsekseen. Huolestuttavampaahan olisi, jos vauveli ei valveilla ollessaan seuraa ja viihdytystä lainkaan tarvitsisi.

• Ei liikaa virikkeitä

Ah, mutta tuohan on aivan eri asia. :) On aivan normaalia, ettei tuon ikäinen itsekseen viihdy, eikä kuulukaan vielä viihtyä. Luulin, että tarkoitit että hän on tylsistynyt, vaikka olet hänen kanssaan, laulelet ja juttelet. Lähinnä tarkoitin sitä, ettei vauvaa tarvitse koko ajan erikseen viihdyttää ja tehdä sirkustemppuja, riittää että on hänelle läsnä. Ja sinähän voit laittaa hänet aina hetkeksi viltille katselemaan leluja samaan huoneeseen missä itse olet, näin vauva tottuu puuhailemaan pieniä hetkiä myös lattialla.

• näin meillä

Eiköhän nuo virikkeet riitä, meillä tehdään myös samoja asioita ja tyytyväinen vauva on :) Vauvalle riittää jo se, että joku on hänen kanssaan ja on vuorovaikutuksessa.
      Me pidetään vauvaa jonkin verran lattialla leikkimatolla. Jos hän viihtyy, niin jätetään siihen myös hetkeksi yksikseen, että tottuu myös tuohon yksinoloon. Voithan sinä myös ottaa vauvan mukaan katselemaan, kun sinä teet kotitöitä :) Löytyykö teiltä sitteriä? Minusta se on välillä ihan kätevä. Jos esim. tarvitsee tiskata, olen vauvan ottanut mukaan keittiöön sitterissä. Hyvin viihtyy kun näkee minut koko ajan ja voi seurailla tekemisiäni.

• Mikä avuksi

Pidän myös vauvaa aika paljon lattialla, koska vauva haluaisi kovasti ryömiä, muttei vielä osaa ja se tietysti kanssa turhauttaa. Sitterikin on kätevä käytössä.

Nyt olen yrittänyt ottaa vauvan myös osittain kotitöihin mukaan, kun huomasin että esim. pyykkien ripustaminen kuivaustelineeseen on vauvan mielestä niin hauska juttu, että nauraa ääneen. Vauva on ihan syntymästä asti ollut todella tarkkaavainen ja seurallinen, että ehkä haluaa myös nähdä enemmän ympärille ja katsoa kun teen esim.kotitöitä ja totta varmasti sekin ettei vauvaa koko ajan tarvitse erikseen viihdyttää ja keksiä niitä sirkustemppuja. Niitäkin on tullut välillä tehtyä. :D

• Hotari

Meillä vauva tykkää seurata kun puuhaan keittiössä (juttelen samalla hänelle). Myös "kotimuskari" on hyvä juttu kun lauletaan ja taputetaan rytmiä yhdessä. Välillä vauva haluaa selkeästi olla itsekseen ja tutkia esim. paperin rapinaa. Tuolloin voin itse nauttia kahvin lehden kera. Kirjat ovat muutenkin kova juttu, ja musiikki (kaikki soivat lelut).

• Mikä avuksi

Meillä myös vauva tykkää musiikista todella paljon, samoin kirjat ja lehdet on todella mieluisia. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      546
      2076
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      385
      1672
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1499
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1398
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1076
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1072
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1067
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      838
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      824
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      813
    Aihe