Onko suomalaisen ylioppilaan mahdollista hakea opiskelemaan kandidaatin tutkintoa johonkin afrikkalaiseen yliopistoon? Minkälaiset sisäänpääsykriteerit ovat? Olen yrittänyt katsoa olisiko pääsykokeita tai kielikokeita, mutta en ole saanut tarpeeksi hyvää tietoa.
Olisiko järkevää lähteä opiskelemaan vaikka Keniaan ja sijoittaa siihen opintolainansa?
Voisiko joku Afrikassa opiskeleva tai opiskellut kertoa millaista se käytännössä on. Vaikka vain vaihdossa olleet.
Opiskelu Afrikassa
4
242
Vastaukset
- aswdefrgtjhyudfsa
Ihan mielenkiinnosta, miksi Afrikkaan :D ?
- pop
Olen kiinnostunut afrikkalaisista kulttuureista ja kielistä ja Suomessa Afrikan tutkimusta voi opiskella ainoastaan Helsingin yliopistossa, johon otetaan sisälle vuodessa hieman päälle kymmenen opiskelijaa. Koska unelmoin ulkomailla opiskelusta ja ihailen Afrikkaa, ajattelin, että miksipä ei.
- jotakin
Suosittelen, että yrität kaikesta huolimatta Helsingin yliopistoon. Siellä opiskellessasi sinulle varmastikin tarjoutuu hyviä tilaisuuksia opintomatkoihin, opiskeluun ja oleskeluun Afrikassa.
Jos et yliopistoon pääse, niin alat katsastella niiden afrikkalaisten opiskelumahdollisuuksien perään. Egyptistä Etelä-Afrikkaan löytyy monenlaista. Ehkä voisit alkaa jo panostamaan johonkin Afrikan kieleen. Se aikanaan helpottaa siellä oleskelua. - UK opiskelija
En usko että Afrikan yliopistot ovat mitenkään tasokkaita. Itse katselisin yliopistoja EU maista kun kumminkin ne ovat arvostettuja. Ensimmäisenä tulee mieleen SOAS (School of Oriental and African Studies) joka on Lontoossa ja on maailmalla tunnettu. Turvallinen vaikkakin nykyään kallis vaihtoehto. Niiden tutkinnolla kumminkin irtoaa töitä tulevaisuudessa ja kieliä voi lukea samalla.
http://www.soas.ac.uk/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2723459Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1221816Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2701539- 731453
- 771396
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001130Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531116- 631011
- 22977
IS viikonloppu 16.-17.5.2026
Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.35893