maksusitoumus fysioterapiaan?

niskakipeä

mulla on lääkärin kirjoittama lähete, mutta sellaiseen vaivaan (niska-hartia alue) että ainakaan tämän meidän paikkakunnan sairaalan fysioterapia osasto ei ota vastaan. lääkäri kehotti menemään yksityiselle.
sossuun kun tästä soitin, eivät kuulemma myönnä ja että pitäisi mennä julkiselle puolelle. kun sanoin että eivät tarjoa tälläistä palvelua niin heidän kuulemma tulisi sitten ostaa palvelu jostain. lääkäriin kun tästä mainitsin niin ei heidän tarvitse ja toimivat kuulemma lain puitteissa.
eli mitäs nyt? enkö nyt pääse sitten minnekään hoidattamaan itseäni?

13

3290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liiankin tavallista

Varsin tyypillinen kuvio: vain julkisen sektorin terveysjutut hyväksytään, yksityiset on hoidettava omakustanteisesti. Julkisella puolella on tiukat säästötoimet ja monet asiat toimii alimitoitetusti... näin se vaan menee monessa muussakin tilanteessa.

• niskakipeä

niin. mutta mitäpäs nyt sitten?

• Kas tällä tavalla

Ota pilleri ja ole onnellinen

• näin ennenkin

Pyydä kaveria hieromaan niskaasi. Näin ennenkin tehtiin.

• niskakipeä

ei ole kaveria enkä suostu syömään kemikaaleja.

kai mulla nyt on oikeus saada se maksusitoumus sinne yksityiselle, onhan lääkäri sen minulle kuitenkin määrännyt!?
      tarvii varmaa soitella sosiaali ja potilas asiamiehelle ni tulee joku tolkku tähänkin pelleilyyn!

• Kaikki paperille

Voit soitella vaikka suomi24 asiamiehelle, mutta niistäpä ei ole juurikaan mitään iloa. Kannattaa opetella ensitöikseen sellainen seikka, että eri tahot voi SANOA ihan mitä tahansa, siksipä näitä asioita on hoidettava kirjallisesti ja kirjallisiin pyyntöihin, kyseilyihin jne jne jne on vastattava aina kirjallisesti.

• vierasvierasvieras

Siis mikä sun vaiva on siinä lähetteessä?

• niskakipeä

niska-hartia oireyhtymä on oireena lähetteessä.
      onhan se nyt pakko jotenkin saada hoidettua..

• aktiv kapitaal

Jos ja kun sinulla on lähete lääkäriltä hoitoon, on se soppalan maksettava jos julkinen sektori ei pysty palvelua tarjoamaan.
      Piste.

Jos et saa maksusitoumusta, ni sit laskut soppalaan!

• niskakipeä

ok. kiitos aktiv kapitaal !

• 0hm0

Helsingissä tämä asia riippuu siitä lähetteestä.
      Riippuu mitä siinä lukee "suositellaanko" vai onko "välttämätöntä"

• Pilkkua viilaten

Jep, tuossa on aika oleellinen eroavaisuus näiden kahden välillä!

• ...

Itse kävin tänään lääkärissä olkapää sijoiltaanmenoa seuranneen kiputilan johdosta.

Lääkäri päätyi suosittamaan fysioterapiaa. Hän totesi kuitenkin, että täällä Porissa on julkisen puolen fysioterapiaan usean viikon jonot, pääsisin vasta toukokuussa.

Niinpä lääkäri kysyi minulta, että jos haluan niin hän kirjoittaa lähetteen yksityiselle puolelle. -No kyllä minä pari kuukautta voin odottaa joten menen julkiselle puolelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe