maksusitoumus fysioterapiaan?

niskakipeä

mulla on lääkärin kirjoittama lähete, mutta sellaiseen vaivaan (niska-hartia alue) että ainakaan tämän meidän paikkakunnan sairaalan fysioterapia osasto ei ota vastaan. lääkäri kehotti menemään yksityiselle.
sossuun kun tästä soitin, eivät kuulemma myönnä ja että pitäisi mennä julkiselle puolelle. kun sanoin että eivät tarjoa tälläistä palvelua niin heidän kuulemma tulisi sitten ostaa palvelu jostain. lääkäriin kun tästä mainitsin niin ei heidän tarvitse ja toimivat kuulemma lain puitteissa.
eli mitäs nyt? enkö nyt pääse sitten minnekään hoidattamaan itseäni?

13

3304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liiankin tavallista

Varsin tyypillinen kuvio: vain julkisen sektorin terveysjutut hyväksytään, yksityiset on hoidettava omakustanteisesti. Julkisella puolella on tiukat säästötoimet ja monet asiat toimii alimitoitetusti... näin se vaan menee monessa muussakin tilanteessa.

• niskakipeä

niin. mutta mitäpäs nyt sitten?

• Kas tällä tavalla

Ota pilleri ja ole onnellinen

• näin ennenkin

Pyydä kaveria hieromaan niskaasi. Näin ennenkin tehtiin.

• niskakipeä

ei ole kaveria enkä suostu syömään kemikaaleja.

kai mulla nyt on oikeus saada se maksusitoumus sinne yksityiselle, onhan lääkäri sen minulle kuitenkin määrännyt!?
      tarvii varmaa soitella sosiaali ja potilas asiamiehelle ni tulee joku tolkku tähänkin pelleilyyn!

• Kaikki paperille

Voit soitella vaikka suomi24 asiamiehelle, mutta niistäpä ei ole juurikaan mitään iloa. Kannattaa opetella ensitöikseen sellainen seikka, että eri tahot voi SANOA ihan mitä tahansa, siksipä näitä asioita on hoidettava kirjallisesti ja kirjallisiin pyyntöihin, kyseilyihin jne jne jne on vastattava aina kirjallisesti.

• vierasvierasvieras

Siis mikä sun vaiva on siinä lähetteessä?

• niskakipeä

niska-hartia oireyhtymä on oireena lähetteessä.
      onhan se nyt pakko jotenkin saada hoidettua..

• aktiv kapitaal

Jos ja kun sinulla on lähete lääkäriltä hoitoon, on se soppalan maksettava jos julkinen sektori ei pysty palvelua tarjoamaan.
      Piste.

Jos et saa maksusitoumusta, ni sit laskut soppalaan!

• niskakipeä

ok. kiitos aktiv kapitaal !

• 0hm0

Helsingissä tämä asia riippuu siitä lähetteestä.
      Riippuu mitä siinä lukee "suositellaanko" vai onko "välttämätöntä"

• Pilkkua viilaten

Jep, tuossa on aika oleellinen eroavaisuus näiden kahden välillä!

• ...

Itse kävin tänään lääkärissä olkapää sijoiltaanmenoa seuranneen kiputilan johdosta.

Lääkäri päätyi suosittamaan fysioterapiaa. Hän totesi kuitenkin, että täällä Porissa on julkisen puolen fysioterapiaan usean viikon jonot, pääsisin vasta toukokuussa.

Niinpä lääkäri kysyi minulta, että jos haluan niin hän kirjoittaa lähetteen yksityiselle puolelle. -No kyllä minä pari kuukautta voin odottaa joten menen julkiselle puolelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4486
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2541
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2374
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1722
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1397
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1267
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe