Elämän tilanne vaikea, juuri eronnut ja eroprosessi päällä, lapseen liittyvät huolet (hänen mielenterveys, mies käyttäytyy huonosti lapsen nähden minua kohtaan (miten vaikuttaa lapseen). 3kk kestävö suhde jossa luulimme etenevämme hitaasti mutta ei se niin mennytkään vaan mulla alkoi ahdistaan jo kerran kk näkeminen, katkaisin sen ja romahdin siitäkin (surin enemmän mitä edellistä eroa). Rahahuolet.
Paljon isoja asioita joita kannoin ja luulin jaksavani kantaa mutta viikko sitten romahdin, olo oli epätodellinen, ahdistunut, masentunut, huonosti nukuin (lapsi sairaana niin herätteli ihan kokoajan), itkuinen kokoajan. Ei ruokahalua.
Nyt pahin tuntuis olevan takanapäin, nukun ja nukahdan hyvin. Olo on hiukan hutera, tuntuu ettei osaa kunnolla puhua varsinkin jos oudomman kans puhuu. Väsyn aika helposti.
Tänään on töihin meno, pitää yrittää ottaa rauhallisesti.
Kanssasisaret!! analysoikaa kanssani tätä tilannetta, olenko tulkinnut tapahtumat oikein? miten hoitaa itseä nyt kun tuntuu että olen "toipilas", uskallanko töihin?
Hermoromahdus
2
3005
Vastaukset
Hei
Voimia sulle, tämä varmaan on sinun elämäsi koettelemus. Monenlaisia ongelmia kasaantunut – niin kuin usein juuri avioeroon kasaantuu. Ei ole ihme, jos olet uupunut ja ahdistunut.
Useat ihmiset tarvitsevat tässä kohdassa sairauslomaa. Siksi, että kuvaamasi elämäntilanne on niin vaikea ja jo päivästä toiseen selviäminen vaatii paljon voimavaroja. Onko mahdollista, että menet keskustelemaan työterveyslääkärin kanssa? Vai oletko jo ollut sairauslomalla?
Monet ihmiset tarvitsevat terapeuttia tai muuta ammattiapua avioeron käsittelyyn. Miltä kuulostaisi, jos kävisit ammattilaisen kanssa läpi elämäntilannettasi? Seurakuntien perheneuvonta on ilmaista.
Toivon, että saat tukea myös läheisiltäsi, usein ystävät ovat juuri tällaisessa tilanteessa korvaamattomia. Lapsesi ansaitsee sen, että hoidat itsesi kuntoon ja jaksat olla äiti hänelle myös tässä tilanteessa.
Siunausta sinulle, selviät kyllä!
Päivi-pappi Hämeestä- haeapua
Lapsesi vuoksi sinun pitää hakea apua.
Voit tehdä masennustestin
http://www.salo.fi/terveyspalvelut/terveysasemien_palvelut/aikuisneuvonta/masennus/
varaa aika vaikka sairaanhoitajalle, kerro romahduksestasi. ota tuo testi mukaan.
Ystäväni, yksinhuoltaja on nyt saanut apua vaikeaan elämäntilanteeseensa. Ensin pääsi juttelemaan sairaanhoitajalle, mistä nyt ei varsinaisesti ollut apua. Nyt lääkärillä ja mahdollisesti pitkä sairasloma tiedossa.
Valvominen uuvuttaa ketä tahansa.
Itse olen kokenut masennuksen ja uupumisen. Vuosikymmeniin en hakenut apua mistään, mutta sitten kun romahdin kunnolla sain apua sairaanhoidosta ja minut otettiin todesta. Helppoa ei ole vieläkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569