Omistajan kiltit koirat liikkeellä

Ihanaaa

Asikkalassa Vesivehmaalla juóksentelee kaksi isoa koiraa. Juuri haukkuivat minulle ikkunan takana, kun istun sohvalla. Ulos ei uskalla mennä. Mikä oikein vaivaa koirien omistajia, kun eivät huolehdi koiristaan. kysyn vaan

4

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo toimintaa

      Ilmoitus vaan poliisille, niinhakevat koirat pois säilöön. Oistaja tulee tarkemmaksi...

    • kohtuullisuuttakaipa

      Olen samaa mieltä siitä, että koiria ei saisi tarpettomasti pitää irti, vaikka se lain mukaan on maaseudulla mahdollistakin tietyin pesimä- tms rajoituksin.

      Sitä kyllä ihmettelen, kuinka suuret otsikot saa lehdissä ja muussa julkisuudessa se, että joku koira sattuu puraisemaan jotakuta. Tehdää listoja vaarallisisista koiraroduista ja leimataan kiltitkin koirat. Tämä suhteentonta sen suhteen, miten paljon eri rotuiset ja ihan suomalaitsetkin tekevät pahaa toisilleen. Jos koira hakkaisi vaimoaan tai huumekoira murhaisi narkkarin tai poliisikoira raiskaa jonkun, otsikot olisivat aivan valtavat. Nyt kun ihminen pahoinpitelee toista ihmistä tai jopa tappaa sen, asia sivutetaan pienellä otsikolla sillä paikkakunnalla, jossa se on tapahtunut. Parhaillaan riehuvien sotienkaan julmuuksia ei uutisoida ja kauhistella varmaan muuten, kuin jos sotakoira sattuu puraisemaan vastustajaa.

    • Nastis Mustis

      Tämä kuvaa keskustelutapoja hyvin. Poliisille voi ilmoittaa yhtä helposti kuin kirjoitella keskustelupalstoilla. Aivan varmaa on, että kyseisen koiran omistajat eivät satu lukemaan tietoa täältä.

      Aivan liian hyvin asiat olisivat jos kirjoittaja voisi soittaa suoraan sille koirien omistajalle, joka taitaa olla tiedossa. Tätä keinoa olen muuten kerran käyttänyt Asikkalassa, tosin kylläkin toisella kylällä.

    • Koiravero takas

      Sama se on täällä Vääksyssä, Kivirinteentien ja Salonsaarentien välinen metsikkö osin tie on yleistä koirapuistoa koirien omistajien mielestä. Heillä on kiltit koirat, eivät tarvi olla kiinni, oli sitten huhtikuu tai kesäkuu. Viime viikolla yksi koira tuli minua "tervehtimään" meidän tontille, isäntä huuteli n.40 metrin päässä koiraansa. Hänelläkin oli kaksi koiraa irti, kävin huomauttamassa koiran kiinni pidosta, lupasi muotoilla kasvoni uudelleen kun pimeällä törmätään. Nimeään ei kertonut, mutta sellainen käsitys jäi, että hän saa rikkoa lakia ja kun siitä huomauttaa niin voi rikkoa lisää lakia. En vihaa koiria, mutta outoja on osa koirien ulkoiluttajista, eivät tunne metsästyslakia eikä koirien kiinnipitoaikoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe