Osaisikohan joku ihana auttaa minua, kun pitäisi tehdä Kemia 2 kurssilla yksi kirjan tehtävä olen saanut tehtävän muuten oikein mutta en saa tiettyä osaa siitä tehtyä, jos joku viitsisi auttaa olisi ihanaa! Merkinnät: *= kertomerkki , numerot= atomien määrä
Tehtävät:
1) Kun kalsiumsulfaatista (CaSO4 *x H2O) poistettiin kidevesi kuumentamalla sitä upokkaassa saatiin seuraavat punnitustulokset:
m(upokas)= 3.318g
m(uposkas CaSO4* x H2O)= 3,457g
m(upokas CaSO4) =3,390g
Laske kideveden kerroin x kaliumsulfaatin kaavaan. (X=?)
2.) Raparperissa olevan oksaalihapon (COOH)2 pitoisuus voidaan määrittää lisäämällä raparperinäytteestä saatuun suodokseen kalsiumkloridia. Tällöin oksaalihappo saostuu niukkaliukoisena kidevedellisenä kalsiumoksalaattina->
((COO)2Ca* xH2O). Eräässä määrityksessä saatiin kidevedellistä kaliumoksalaattia 0,5240g. Koska kideveden määrästä ei ollut varmuutta, punnittiin 102,3 mg saostettua kalsiumoksalaattia ja siitä haidutettiin kidevesi pois. Jäännöksen massaksi tuli 89,7 mg. Laske kideveden kerroin X oksalaatin kaavaan. (X=?)
KIITOS PALJON JO ETUKÄTEEN
Kemian kurssin tehtävä
KEmianörtti
2
644
Vastaukset
- Minä vaan
Laske ensimmäisestä ainemäärät ja vertaa niitä toisiinsa. Siitä saat ne suhteet. Kaikki tarvittavat tiedot on tosiaan tossa ja toinenkin tehtävä sujuu tuon myötä jos yhtään ajattelet.
- Minä vaan
Btw: tuo * tuossa kideveden edessä ei sitten ole kertomerkki, ei siis lainkaan. Se vaan ilmaisee molekyylissä olevan kidevettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun503354Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5522078Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si841966Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171960- 201588
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431528- 281386
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281307KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar481220