Mikä ihmeen satama

Tukhlmaan taas

Eilen maariahaminasta noin KAKSI tuntia lähdön jälkeen Galaxylla mentiin jonkun sataman ohi, mistä lähti samaan aikaan joku pieni VikingLinen laiva. Oltiin senverran kauempana että ei tunnistettu laivaa. Osaisikos joku sanoa mikä satama tuo oli, ja siis juurikin Ruotsiin mennessä. ja mikä VikingLine sinne kulkee

10

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laivailija

      Varmaan kyseessä oli Kappelskär ja kyseinen potski Viking Rosella.

    • satamaa

      Kyseessä on Kapellskär jonne liikennöivät Finnlines, viking line sekä Tallink silja Paldinskista (aiemmin ainakin). Silja line myös liikennöi turusta silja europalla talvikaudella turusta kapellskäriin. Tallink siljaan sulauduttuaan silja europa kulki läpi vuoden tukholmaan

    • En nähnyt

      Aikoinaan tein Turusta miniristeilyn Kapelskäriin Europalla. Siellä satamassa kävin kannella kävelemässä, mutta en nähnyt koko Kapelskäriä.

      • oi niitä aikoja

        Kapellskärin kautta on aikoinaan tehty monet matkat Keski-Eurooppaan. Se oli halvempi reitti kuin Tukholman kautta.


      • jopasjot

        Ei kannattaisi ottaa niin paljon ettei pöllyissään ollesaan edes satamassa ollessaan erota satamaa


      • En nähnyt
        jopasjot kirjoitti:

        Ei kannattaisi ottaa niin paljon ettei pöllyissään ollesaan edes satamassa ollessaan erota satamaa

        Turkin näki kukaan muukaan. Niin kova sumu, ettei savupiipun kohdalta erottanut komentosiltaa kuin hyvin hämärästi.

        Kiva kun ajattelet valoisasti ja pelkkää hyvää.


      • jopasjot
        En nähnyt kirjoitti:

        Turkin näki kukaan muukaan. Niin kova sumu, ettei savupiipun kohdalta erottanut komentosiltaa kuin hyvin hämärästi.

        Kiva kun ajattelet valoisasti ja pelkkää hyvää.

        elikkä kertomasi mukaan olisit laivan perästä nähnyt myös sataman,
        ajattelin siis valoisasti toisin kuin sinä päihtyneessä pimeydessäsi.
        Moneen kertaan itsekin sumuisena ilmana käynyt Kapellskärissä,
        aina sen sataman kuitenkin erottaa.
        Syy saattaa olla siinä kun tuo kapellskär on vain pelkkä satama, joten kapellskärin laiturissa laivan olleessa kiinni on lähes mahdoton olla erottamatta tuota satamaa jollei ole niin pöllyssä ettei näe edes eteensä.

        savupiipun kohdalta komentosillalle oli vissiin noin 100 metriä,
        laivan perästä kapellskäriin vain parinkymmenen metrin matka!


    • Villa, Volvo, hund

      Samoin kun käytiin sukuloimassa Ruotsissa 80-luvulla niin kätevää tulla Kappelskäriin niin ei tarvinnut mennä Tukholman ruuhkaan kun sinne ei kuitenkaan ollut mitään asiaa. Sukulaiset kun asuivat Tukholman pohjoispuolella.

    • Missäs syy

      Miksiköhän tonne ei muuten enää ajeta Turusta... Jäisi satama-aikaakin reilusti enemmän kumpaankin päähän. Naantalista toki ajetaan sinne mutta se homma ei oikein toimi

    • 44458996

      MAtka-aika näyttäisi olevan Rosellalla semmonen 2h15min maariahaminasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe