Tänään oli Vau.fille ilmestynyt uusi artikkeli. "Sote-pommi: Synnytys maksaa ensi vuonna jopa 10 000 euroa". Luin jutun ja siis käsittääkseni synnytys on ennenkin maksanut jotain, ehkä parisataa (?). Mutta että nyt tämän artikkelin mukaan synnytys tulisi maksamaan 700-10 000, keskimäärin 3000 euroa.
Siis täytyyhän tän olla aprillipila. Huono sellainen. Mun mielestä toi kuulostaa aivan naurettavalta. Ihan kuin jostain painajaisunesta, oikeesti. Mulla on ollut lapsen saaminen sellainen unelma, ja tahdon lapsen nuorena. Mutta jos synnytys voi maksaa useitakin tuhansia, niin enhän mä pysty synnyttämään nuorena vaan on pakko odottaa sinne lähemmäs kolmeakymppiä että on rahaa ehtinyt kertymään.
Vaikka oon normaalisti tosi huumorintajuinen ja mua on esim. hyvin vaikea saada loukkaantumaan millään vitsillä, niin tähän ei edes mulla huumorintaju riitä. En oo osannut kuvitella edes pahimmissa painajaisissani tämmöstä.
Se mitä tässä nyt kysyn, niin tulkaa joku nokkeluus kertomaan mulle että olempas tyhmä ja löytämään artikkelista jokin epäkohta joka todistaa sen vitsiksi. Tai kertomaan jotain muuta tietoa, joka todistaisi sen että ton on oltava vain huono aprillipila. Vauvan tarvikkeet ja lapsi ylipäätään maksaa muutenkin maltaita, eihän se synnytyskin voi maksaa tommosta summaa.
Tossa vielä linkki artikkeliin:
http://www.vau.fi/Perhe/Yhteiskunta/Sote-pommi-Synnytys-maksaa-tulevaisuudessa-perheelle-jopa-10-000-euroa/
Synnytys voi maksaa jopa 10 000 euroa ensi vuodesta eteenpäin?!
aprillia aprillia?
2
311
Vastaukset
- h39sje
Tämähän on ihan "loistava" järjestely. Kaikki vähävaraiset alkaa synnyttämään kotonaan, lapsi- ja äitikuolleisuus kasvavat taasen ja sillee :D
prillia, prillia vaan! - Lilli Aprilli
Kyllä se artikkelin julkaisu päivämäärä kertoo, et on pilaa. ^^ Johan tosta ois isompi kohu noussut, kuin lapsilisistä, kun se sote-uudistus julkistettiin jo. :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p466127Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa
Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su3135075Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien1604854Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal1364662Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen
Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil203890Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?
Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema192404Jenni Alexandrova ja Toni Lähde ratkeavat liitoksistaan - Tällainen on uusperhe!
Radiojuontaja Jenni Alexandrova ja Diili-tuttu Toni Lähde ovat pariskunta, joka elää uusperhearkea. He ovat ostaneet uud32188Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)
Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill241815- 731782
- 2201512